Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Education --- Enseignement --- Onderwijs --- Opvoeding --- 001.313 --- 37.013 --- 371 --- futurologie --- pedagogie --- onderwijs - school
Choose an application
Theory of knowledge --- Educational change --- Education --- Enseignement --- Philosophy. --- Réforme --- Philosophie --- 37 --- 37.013 --- onderwijs en opvoeding --- pedagogie --- Réforme --- Philosophy --- Educational change - France. --- Education - France - Philosophy.
Choose an application
Choose an application
I. HET LEREN VAN VOLWASSENEN 1. Het leerproces bij volwassenen 2. Leren in het vormingswerk 3. Positie, eigenschappen en funkties van de begeleider II. VAARDIGHEDEN IN HET VORMINGSWERK 4. Kommunikatie en kommunikatieve vaardigheden 5. Spreken in het openbaar 6. Een gesprek leiden 7. Methoden en technieken in de volwassenenvorming III. WERKEN IN EEN KONKRETE VORMINGSAKTIVITEIT 8. Het voorbereiden van een les of gespreksavond 9. Het verloop van een vormingsaktiviteit 10. Evaluatie
Zonder onderwerpscode --- Education permanente --- Permanente vorming --- volwassenenvorming, methoden --- sociaal-cultureel werkers --- sociale vaardigheden --- mondelinge communicatie --- groepswerk --- bejaardentehuizen --- #KVHB:Vormingswerk --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Pedagogie --- 374.7 --- 374 --- 007 --- 007.1 --- 361.13 --- 362.6 --- Lerarenopleiding --- Sociaal-cultureel werk --- Volwassenenvorming --- algemeen --- methodiek --- Volwassenenvorming. --- algemeen. --- methodiek. --- Algemeen. --- Methodiek. --- C6 --- vormingswerk --- maatschappelijke dienstverlening --- Onderwijs --- Pedagogie
Choose an application
#GSDBP --- 362.8 --- #GROL:SEMI-159.922.8 --- #GGSB: Pedagogie --- #GGSB: Jongeren --- #GGSB: Seksualiteit --- opvoeding --- adolescenten --- orthopedagogiek --- 374.3 --- Adolescentie --- Gezinnen : hulpverlening --- Gezinsconflicten --- jeugdproblematiek - jeugdwerk - (zie ook 331.626-053.7, 369.4, 374.3) --- Pedagogie --- Jongeren --- Seksualiteit --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Choose an application
Pédagogie Opvoedkunde --- Cerveau Hersenen --- Information (communication) Informatie (communicatie) --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- #KVHA:Taalonderwijs Frans --- 616.8 --- neurologie --- Learning, Psychology of --- Learning --- Cognitive neuroscience --- Brain --- Physiological aspects --- #KVHA:Taalonderwijs; Frans --- Learning - Physiological aspects
Choose an application
Kindercentra managen vraagt speciale talenten. Het aansturen van de organisatie en haar medewerkers moet gecombineerd worden met een visie op de inhoud van het werk, zowel vandaag als in de toekomst. Daarnaast brengen de wet- en regelgeving in Nederland en Vlaanderen nieuwe verantwoordelijkheden mee. Bovendien vallen nogal wat zekerheden weg doordat onze maatschappij meer divers en complex wordt. Er zijn meer meningen dan ooit over wat goed is voor kinderen en hun ouders. Het debat over de kinderopvang ligt open.Het handboek Pedagogisch management in de kinderopvang wil een leidraad bieden voor het debat over eigentijdse kinderopvang. Het boek bestaat uit drie delen.Het eerste deel geeft inspiratie voor een pedagogische reflectie en bevat teksten die de blik verruimen en de kinderopvang in internationaal, sociaal en politiek perspectief plaatsen.Het tweede deel rapporteert over inspirerende praktijken uit buiten- en binnenland. Bekende modellen als van het Emmi Pikler-instituut of de Reggio-benadering worden kritisch tegen het licht gehouden, maar ook bij ons mogelijk minder bekende uitwerkingen als de Zweedse förskola, de Britse Integrated Centres en de Franse crèches parentales komen aan bod. Het derde deel reikt een basis aan voor een effectief management in de kinderopvang. Met een visie alleen beheer en ontwikkel je immers nog geen organisaties. Veel aandacht gaat uit naar het bevorderen van motivatie en zelfsturing van teams.Een brede groep deskundigen uit Vlaanderen, Nederland en Groot-Brittannië werkte mee aan dit handboek. Zij staan garant voor een veelzijdige discussie. Deze uitgave is dan ook een naslagwerk voor managers zowel als do-centen en beleidsmakers.
Kinderopvang. --- Sociale agogiek --- Jeugdwerk- en beleid. --- opvoedingsstijlen --- pedagogisch klimaat --- Educational sciences --- kinderopvang --- Social policy and particular groups --- 338.901.2 --- 362.71 --- 37.013 --- 65.012.4.001.3 --- 658.3 --- 658.3.054.8 --- 664.3 Kinderopvang --- #KVHB:Kinderdagverblijven --- #KVHB:Kinderopvang --- 322.4 --- management --- opvoeding --- Diversiteit --- Frankrijk --- Hongarije --- Kinderdagverblijf --- Kinderopvang (kinderdagverblijf) --- Kinderopvang --- Kwaliteitszorg --- Management --- Nederland --- Organisatie en management: algemeen (management) --- Participatie --- Reggio Emilia-pedagogiek --- Verenigd Koninkrijk --- Vlaanderen --- Zweden --- non-profit sector - quartaire sector - collectieve sector - openbare sector (zie ook 331.626.133.2) --- kinderopvang - kinderkribben - zuigelingenzorg --- pedagogie --- managementsystemen --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- humanisering van de arbeid - kwaliteit van de arbeid (zie ook 331.022) --- Kinderdagverblijven --- Pedagogiek --- Professionalisering --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Maatschappelijk belang --- Kwaliteitsbeleid --- Kwaliteitscontroles --- Diversiteitsbeleid --- Praktijkleren --- Praktijkvoorbeeld --- Cursus bachelor in de Pedagogie van het jonge kind --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Kwaliteitscontrole --- Praktijkles --- Taal --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education --- Bachelor in de pedagogie van het jonge kind
Choose an application
Caleidoscoop is vooral gericht op leerlingenbegeleiding en geeft informatie over leer- en andere problemen.
leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Flanders --- Périodiques --- Tijdschriften --- 450.4 --- Basisonderwijs --- 25 <05> --- C6 --- onderwijs --- 05 --- 720 Onderwijs --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- secundair onderwijs --- CLB --- tijdschriften lerarenopleiding --- 430.8 --- Beroepsoriëntering --- CLB-centra --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs --- Opvoeding --- PMS-centra --- Tijdschriften SAW --- studiebegeleiding --- tijdschrift --- Buitengewoon onderwijs --- CLB (Centra voor leerlingbegeleiding) --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Pedagogiek --- Secundair onderwijs --- $a36 --- Leerlingenbegeleiding --- PMS --- onderwijspsychologie --- schoolmaatschappelijk werk --- studiebebeleiding --- Onderwijskunde --- Pastoraaltheologie--Tijdschriften --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- periodieken - tijdschriften --- Beroeps- en studievoorlichting ; algemeen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: Onderwijskunde) --- tijdschriften --- tijdschriften. --- Tijdschriften. --- Vlaanderen --- E-journals --- Primary education --- Secondary education --- Periodicals --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- Onderwijs & Pedagogie --- Onderwijs & Pedagogie
Choose an application
Het Tijdschrift voor Onderwijsrecht en Onderwijsbeleid (TORB) wil een gedegen informatiebron zijn voor al wie professioneel met onderwijs bezig is. De lezer vindt er informatie, achtergrond en duiding bij het onderwijsgebeuren. Wetenschappelijk verantwoord, helder en bruikbaar. Elk nummer biedt een vijftal artikelen, enkele becommentarieerde relevante vonnissen en arresten, een kroniek van recente onderwijswetgeving, enkele boekbesprekingen, de rubriek 'kanttekeningen' en tenslotte de rubriek 'verslagen en mededelingen'. De redactie, die multidisciplinair is samengesteld, waakt over de kwaliteit van de artikelen en het juiste evenwicht tussen de juridische bijdragen enerzijds en de meer beleidsmatige artikelen anderzijds. Het tijdschrift verschijnt tweemaandelijks en telt ca. 75 pagina's. Het lezersbereik is zeer breed, gaande van personeel en directies van scholen en centra voor leerlingenbegeleiding, over personeel van de onderwijsnetten, tot ambtenaren, beleidsmedewerkers, wetenschappers en magistraten.
onderwijsbeleid --- onderwijsmanagement --- onderwijsrecht --- onderwijswetgeving --- School management --- Administrative law --- onderwijsorganisatie --- Enseignement --- Onderwijs --- Périodiques --- Tijdschriften --- #BA01803 --- #RBIB:TSCAT --- #TS:KORE --- 725 Onderwijsrecht --- 35.07 --- 371.2 --- Tijdschrift --- onderwijs --- tijdschriften --- tijdschriften lerarenopleiding --- 950 --- België --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsrecht --- 451.2 --- Administratief recht --- Bedrijfsmanagement --- Onderwijsorganisatie --- onderwijspolitiek --- schoolorganisatie --- Algemene muziekinformatie --- Politiek, wetgeving en organisatie --- (zie ook: teleonderwijs) --- Periodicals --- Onderwijs wetgeving --- Vlaanderen --- Onderwijs wetgeving. --- Onderwijsrecht. --- tijdschriften. --- Vlaanderen. --- Tijdschriften. --- Onderwijs; wetgeving. --- School management and organization --- Education and state --- Educational law and legislation --- Education, Compulsory --- Administration scolaire --- Education --- Politique gouvernementale --- Droit --- E-journals --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- Onderwijs & Pedagogie --- Onderwijs & Pedagogie
Choose an application
1. Inleiding 2. Getuigenissen en inzichten 3. Vragen en verwachtingen 4. Enkele mogelijke besluiten 5. Wat is armoede en wie zijn de armsten? 6. Didactische werkvormen bij het behandelen van dit thema 7. Inventaris les- en spelmateriaal over armoede en uitsluiting
Armoede --- Onderwijs --- C5 --- sociaal beleid --- getuigenis --- armoede --- kansarmoede (x) --- onderwijs --- vierde wereld --- 307.3 --- armoede (ler) --- 450.42 ) Onderwijssociologie --- 450.42 --- armoede en onderwijs --- democratisering van het onderwijs --- onderwijssociologie --- 339.12 --- 371 --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- onderwijs - school --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Kansarmen en onderwijs. --- Sociale agogiek --- Schoolbooks - Didactic material. --- Armoedebestrijding en samenlevingsopbouw. --- Social problems --- Sociology of education --- kansarmoede --- armoedebeleid
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|