Listing 1 - 10 of 27 << page
of 3
>>
Sort by

Book
La métropole scolaire : plaidoyer pour une école intégrée
Authors: --- ---
ISBN: 2871276552 Year: 1999 Volume: *8 Publisher: Bouge Erasme

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La tête bien faite : repenser la réforme, réformer la pensée
Author:
ISBN: 2020375036 9782020375030 Year: 1999 Publisher: Paris: Seuil,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Onderwijsvernieuwing : met indrukken uit Groot-Brittannië en Zweden
Authors: ---
ISBN: 9002124767 Year: 1973 Publisher: Antwerpen Amsterdam Standaard


Book
Vanuit de ervaring : vormingswerk met volwassenen : enkele basisinzichten en aanbevelingen ten behoeve van lesgeven in vorming en onderwijs voor volwassenen
Authors: --- ---
ISBN: 9033423847 Year: 1991 Publisher: Leuven Amersfoort Brussel Acco Kristelijke Arbeiders Vrouwenbeweging

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

I. HET LEREN VAN VOLWASSENEN 1. Het leerproces bij volwassenen 2. Leren in het vormingswerk 3. Positie, eigenschappen en funkties van de begeleider II. VAARDIGHEDEN IN HET VORMINGSWERK 4. Kommunikatie en kommunikatieve vaardigheden 5. Spreken in het openbaar 6. Een gesprek leiden 7. Methoden en technieken in de volwassenenvorming III. WERKEN IN EEN KONKRETE VORMINGSAKTIVITEIT 8. Het voorbereiden van een les of gespreksavond 9. Het verloop van een vormingsaktiviteit 10. Evaluatie


Book
Ik ben geen kind meer : omgaan met jongeren
Author:
ISBN: 9026302746 Publisher: Bilthoven Amboboeken

J'apprends, donc je suis : introduction à la neuropédagogie
Authors: ---
ISBN: 2708117408 9782708117402 Year: 1997 Publisher: Paris: Éditions d'organisation,


Book
Pedagogisch management in de kinderopvang
Author:
ISBN: 9789066656840 9066656840 Year: 2005 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kindercentra managen vraagt speciale talenten. Het aansturen van de organisatie en haar medewerkers moet gecombineerd worden met een visie op de inhoud van het werk, zowel vandaag als in de toekomst. Daarnaast brengen de wet- en regelgeving in Nederland en Vlaanderen nieuwe verantwoordelijkheden mee. Bovendien vallen nogal wat zekerheden weg doordat onze maatschappij meer divers en complex wordt. Er zijn meer meningen dan ooit over wat goed is voor kinderen en hun ouders. Het debat over de kinderopvang ligt open.Het handboek Pedagogisch management in de kinderopvang wil een leidraad bieden voor het debat over eigentijdse kinderopvang. Het boek bestaat uit drie delen.Het eerste deel geeft inspiratie voor een pedagogische reflectie en bevat teksten die de blik verruimen en de kinderopvang in internationaal, sociaal en politiek perspectief plaatsen.Het tweede deel rapporteert over inspirerende praktijken uit buiten- en binnenland. Bekende modellen als van het Emmi Pikler-instituut of de Reggio-benadering worden kritisch tegen het licht gehouden, maar ook bij ons mogelijk minder bekende uitwerkingen als de Zweedse förskola, de Britse Integrated Centres en de Franse crèches parentales komen aan bod. Het derde deel reikt een basis aan voor een effectief management in de kinderopvang. Met een visie alleen beheer en ontwikkel je immers nog geen organisaties. Veel aandacht gaat uit naar het bevorderen van motivatie en zelfsturing van teams.Een brede groep deskundigen uit Vlaanderen, Nederland en Groot-Brittannië werkte mee aan dit handboek. Zij staan garant voor een veelzijdige discussie. Deze uitgave is dan ook een naslagwerk voor managers zowel als do-centen en beleidsmakers.

Keywords

Kinderopvang. --- Sociale agogiek --- Jeugdwerk- en beleid. --- opvoedingsstijlen --- pedagogisch klimaat --- Educational sciences --- kinderopvang --- Social policy and particular groups --- 338.901.2 --- 362.71 --- 37.013 --- 65.012.4.001.3 --- 658.3 --- 658.3.054.8 --- 664.3 Kinderopvang --- #KVHB:Kinderdagverblijven --- #KVHB:Kinderopvang --- 322.4 --- management --- opvoeding --- Diversiteit --- Frankrijk --- Hongarije --- Kinderdagverblijf --- Kinderopvang (kinderdagverblijf) --- Kinderopvang --- Kwaliteitszorg --- Management --- Nederland --- Organisatie en management: algemeen (management) --- Participatie --- Reggio Emilia-pedagogiek --- Verenigd Koninkrijk --- Vlaanderen --- Zweden --- non-profit sector - quartaire sector - collectieve sector - openbare sector (zie ook 331.626.133.2) --- kinderopvang - kinderkribben - zuigelingenzorg --- pedagogie --- managementsystemen --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- humanisering van de arbeid - kwaliteit van de arbeid (zie ook 331.022) --- Kinderdagverblijven --- Pedagogiek --- Professionalisering --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Maatschappelijk belang --- Kwaliteitsbeleid --- Kwaliteitscontroles --- Diversiteitsbeleid --- Praktijkleren --- Praktijkvoorbeeld --- Cursus bachelor in de Pedagogie van het jonge kind --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Kwaliteitscontrole --- Praktijkles --- Taal --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education --- Bachelor in de pedagogie van het jonge kind


Periodical
Caleidoscoop : leerlingenbegeleiding vandaag en morgen.
Authors: ---
ISSN: 0776474X Publisher: Brussel : VCLB-service,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Caleidoscoop is vooral gericht op leerlingenbegeleiding en geeft informatie over leer- en andere problemen.


Periodical
Tijdschrift voor onderwijsrecht en onderwijsbeleid.
Authors: --- ---
ISSN: 07780443 Publisher: Brugge : Die Keure,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Tijdschrift voor Onderwijsrecht en Onderwijsbeleid (TORB) wil een gedegen informatiebron zijn voor al wie professioneel met onderwijs bezig is. De lezer vindt er informatie, achtergrond en duiding bij het onderwijsgebeuren. Wetenschappelijk verantwoord, helder en bruikbaar. Elk nummer biedt een vijftal artikelen, enkele becommentarieerde relevante vonnissen en arresten, een kroniek van recente onderwijswetgeving, enkele boekbesprekingen, de rubriek 'kanttekeningen' en tenslotte de rubriek 'verslagen en mededelingen'. De redactie, die multidisciplinair is samengesteld, waakt over de kwaliteit van de artikelen en het juiste evenwicht tussen de juridische bijdragen enerzijds en de meer beleidsmatige artikelen anderzijds. Het tijdschrift verschijnt tweemaandelijks en telt ca. 75 pagina's. Het lezersbereik is zeer breed, gaande van personeel en directies van scholen en centra voor leerlingenbegeleiding, over personeel van de onderwijsnetten, tot ambtenaren, beleidsmedewerkers, wetenschappers en magistraten.


Book
Armoede en onderwijs : startkansen voor een volwaardig burgerschap
Authors: ---
ISBN: 9075562136 Year: 1998 Publisher: Gent Brussel Beweging van Mensen met Laag Inkomen en Kinderen (BMLIK) Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Inleiding 2. Getuigenissen en inzichten 3. Vragen en verwachtingen 4. Enkele mogelijke besluiten 5. Wat is armoede en wie zijn de armsten? 6. Didactische werkvormen bij het behandelen van dit thema 7. Inventaris les- en spelmateriaal over armoede en uitsluiting

Listing 1 - 10 of 27 << page
of 3
>>
Sort by