Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Nederlands --- Taal --- Luisteren --- Spreken --- Woordenschat --- Sinterklaas --- Schoolbooks - Didactic material --- logopedie --- therapiemateriaal --- Didactiek van het Nederlands --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- woordenschat --- taalverwerving --- Didactics of Dutch --- Santa Claus --- Santa Claus [Fictitious character]
Choose an application
Als je het spel gespeeld hebt en je dus vier kaartjes hebt verzameld, dan kun je het verhaaltje voorlezen aan je medespelers. Je legt je kaartjes daarvoor eerst in de juiste chronologische volgorde. Die vind je door de symbooltjes rechtsboven in stijgende volgorde te leggen (bv. 1 mol, 2 mollen, 3 mollen, 4 mollen).
Nederlands --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Aanvankelijk lezen --- Letters --- Basisonderwijs --- Woorden --- Woordenschat --- Klanken --- Zelfsturend leren --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- leesmethoden --- didactisch materiaal --- Letter --- Woord --- Klank --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Beestig is de verzamelnaam voor een reeks spellen speciaal voor kleuters en oefent doelgericht schoolvoorwaarden. Beestig is leuk, doordacht en eenvoudig te spelen. De reeks werd gemaakt en getest door kleuterleid(st)ers.Met Taalbeestje 1 oefenen kleuters spelenderwijs hun taalvaardigheden: van rijmen, het maken van samengestelde woorden, het zoeken van woorden met dezelfde begin- of eindletter tot het splitsen van woorden in woordstukken.Taalbeestje 2 focust op letterherkenning. Op een speelse manier leren kleuters de kleine visuele verschillen tussen letters opmerken. Dat is een voorwaarde om te leren lezen.Afhankelijk van de groep en de vaardigheden die je wilt oefenen, kun je kiezen voor een van de drie spelvormen en een of meerdere sets opdrachtkaarten.Bron: https://www.diekeure.be/nl-be/educatief/kleuteronderwijs/beestig/klassikaal-materiaal/taalbeestje#edumethod-content
motorische ontwikkeling --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- taalverwerving --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- Didactics of Dutch --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- 5-jarigen --- Ontluikende geletterdheid --- 471.41 --- Nederlands --- leerboeken --- kleuteronderwijs --- taal --- Taalontwikkeling --- Visuele discriminatie --- Leren lezen --- onderwijs --- leren lezen --- 472.1 --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Educatieve spellen --- Kleuteronderwijs. --- Kleuters. --- Didactiek van het Nederlands --- 5-jarige --- Letter
Choose an application
Leerkrachten worden steeds vaker geconfronteerd met instappende, anderstalige peuters en kleuters. De kinderen een gevoel van veiligheid en geborgenheid geven, is een van de belangrijkste taken van de leerkracht. Taalontwikkeling staat daarin centraal. Door beetje bij beetje Nederlands te leren, krijgen anderstalige kinderen grip op hun nieuwe leefwereld.40 op een rij werkt op basis van een lijst van 40 woorden die de basis vormen in de woordenschatontwikkeling van instappende, anderstalige peuters en kleuters. De lijst omvat de 40 woorden die kinderen het best als eerste leren om vlot te kunnen functioneren op school. Door zich de woorden eigen te maken, kunnen ze het klasverloop begrijpen en zich verstaanbaar maken.Bron: https://www.averbode.be/ko_taalontwikkeling?article=106516
475.29 --- NT2 --- Nederlands als tweede taal --- Anderstalige nieuwkomers --- Anderstalige kleuters --- Woordenschatverwerving --- 474.6 --- intercultureel onderwijs --- kleuters --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Didactiek van het Nederlands --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- woordenschat --- kleuteronderwijs --- #PBIB:+111.23 --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Kleuteronderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of Dutch --- Woordenschat --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Taalverwerving --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Games --- Anderstalige nieuwkomer --- Anderstalige kleuter --- OKAN --- Nederlands
Choose an application
Om NT2-lessen boeiend en leerrijk te maken is een goede afwisseling in werkvormen erg belangrijk. Een spelvorm kan gebruikt worden op het einde van de les om reeds geziene leerstof in te oefenen of om woordenschat uit te breiden. Bovendien bevordert het de goede sfeer in de les. Het grote NT-2 Verbumspel bevat oefeningen voor het presens, het perfectum, het imperfectum en de imperatief. De kennis over verba wordt aan bruikbare uitdrukkingen gekoppeld, die de cursist in zijn dagelijkse conversaties kan gebruiken. Het spel is ook geschikt voor leerlingen lagere school (Nederlandse variant) en secundair onderwijs (Nederlandse variant) om op een leuke manier de werkwoorden in te oefenen en te herhalen. Het spel bevat 2 ganzenborden, 1 slangenbord, praatplaten en correctiesleutels. Het presens-ganzenbord dient om de basis van de Nederlandse taal vast te zetten, in te oefenen en creatief te gebruiken. Spelenderwijs correct zinnen leren maken dankzij tekeningen. Het perfectum-ganzenbord helpt de cursisten aan de hand van leuke tekeningen praten over gisteren of het voorbije weekend. Met het imperatief-slangenbord leren cursisten de imperatief te gebruiken door eenvoudige handelingen en posities vanuit de medische wereld te verwoorden. Aan de hand van de praatplaten kan de cursist vertellen over zijn eigen leven. De tekeningen dienen als ondersteuning bij de spreekoefening.Bron: http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?ID=9789044136425Extra's via http://www.antaal.be/materiaal/
KHK --- 838.5 --- NT2 --- anderstalige nieuwkomers --- Games --- Didactiek van het Nederlands --- secundair onderwijs 2de graad --- secundair onderwijs 3de graad --- zinsbouw --- lager onderwijs (doelgroep) --- spelling --- werkwoorden --- spellen --- secundair onderwijs 1ste graad --- verba --- gezelschapspellen --- Didactics of Dutch --- Nederlands als tweede taal --- Werkwoorden --- Werkwoordsspelling --- Grammatica --- Werkwoord --- Werkwoordspelling --- Oefening
Choose an application
Differentiatiemateriaal"Dit NT2-pakket dient als differentiatiemateriaal bij de aanvankelijke taalmethode Mol en Beer.In deze map steken lesactiviteiten voor anderstalige kinderen die het Nederlands nog onvoldoende beheersen om te leren lezen. Ze lopen parallel met de lessen van thema 1 tot en met thema 5. "(bron: uitgever)
Nederlands voor anderstaligen. --- Aanvankelijk lezen. --- Lezen --- Basisonderwijs. --- 475.29 --- NT2 --- Nederlands --- anderstaligen --- lager onderwijs --- leerboeken --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk schrijven --- Anderstalige nieuwkomers --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Spreken --- 475.1 --- Nederlands als tweede taal --- Spelling --- anderstalige nieuwkomers --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Anderstaligen --- Differentiatie --- Meertaligheid --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Anderstalige
Choose an application
Audio-cd bevat: 1. Annet de marionet - 2. Babu de beer - 3. Cio de auto - 4. Dop de lappenpop - 5. Emmet de raket - 6. Fins de prins - 7. Goeroe de kangoeroe en Uikje de uil - 8. Hollie het hobbelpaard - 9. Ilseline de trampoline - 10. Joos de muziekdoos - 11. Kaat de tinnen soldaat - 12. Lommel de trommel - 13. Mien de mol - 14. Pepijn de houten trein - 15. Qaddang de plastic slang - 16. Ronnie de rat - 17. Stijntje het zwijntje - 18. Torot de robot - 19. Ureka het uurwerk - 20. Vera de verrekijker - 21. Wiebel de windmuis - 22. Xee de toverfee - 23. Yaleen de dobbelsteen - 24. Zwans de gans
ontluikende geletterdheid --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Didactiek van het lager onderwijs --- #PBIB:+111.13 --- 471.41 --- Aanvankelijk lezen --- Differentiatie --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Ontluikende geletterdheid --- Taal --- Nederlands --- voorbereidend lezen --- alfabet --- eerste leerjaar --- verhalen --- Ontluikende geletterdheid ; kleuteronderwijs --- Taal ; kleuteronderwijs --- Verbale expressie ; kleuteronderwijs --- 472.1 --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Verhalen --- klankleer --- taalverwerving --- Verhaal
Choose an application
Technisch lezen én begrijpend lezen:- iedere tekst heeft een AVI-niveau en een CLIB-niveau (begrip)- differentiatie mogelijk: aanbeiden van makkelijke en moeilijke teksten aan zwakke en sterke lezers- als aanvulling bij de gewone taalmethode van de klas- zet in op heel gevarieerde leesstrategieën- verwijzingen doorheen de opdrachten naar andere leerdomeinden toe: taal, rekenen, WO...
#PBIB:+111.14 --- Lezen ; basisonderwijs --- 475.26 --- AVI-niveaus --- Lezen --- Technisch lezen --- Begrijpend lezen --- Nederlands --- lager onderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- begrijpend lezen --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Leesonderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Didactics of Dutch --- Primary education --- 6e leerjaar lager onderwijs --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- #BSCH: vak: Nederlands --- Schrijven --- Spel --- Didactics of languages --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen
Choose an application
Deze mappenreeks is ideaal als remediëringsmateriaal voor leerlingen die als extra ondersteuning even een stapje terug moeten zetten voor een bepaald vakonderdeel (Uitbreiding van de zorg). Uiteraard staat het opnieuw aansluiting vinden bij het klasaanbod hier centraal. De Taalkanjers Zorg bestaat uit 13 mappen. Deze zijn niet leerjaar- maar leerdoelgebonden.
leerboeken --- lager onderwijs --- Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- 475.2 --- taal --- algemene taal --- taal op maat --- remediëringsmatieraal --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Differentiatie --- Anderstaligen --- Taalonderwijs --- Contains audio-visual material --- Aanvankelijk lezen --- PXL-Education 2019 --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- Néerlandais (Langue) --- Manuels scolaires --- Didactics of languages --- Primary education --- Anderstalige --- Interactief onderwijs --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- remediëringsmatieraal
Choose an application
Hup leerde een nieuw vriendje kennen, aap. Aap is de schrijfvriend van alle leerlingen. Daarom mag hij zeker niet in de nieuwe titel ontbreken. Samen zorgen hup en aap voor grote taalsprongen. Leerlingen leren op eenvoudige manier sneller écht lezen. Dankzij uitnodigend lesmateriaal en een optimale ondersteuning van de leerkracht, gaat de hele klas vlot aan de haal met taal.Bron: https://ikleesmethupenaap.be/nl
Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 475.1 --- Nederlands --- leerboeken --- lager onderwijs --- Aanvankelijk lezen --- Technisch lezen --- Begrijpend lezen --- Aanvankelijk schrijven --- woordenschat --- Taalbeschouwing --- Schrift --- Lezen --- Basisonderwijs --- 475.26 --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- leesmethoden --- PXL-Education 2018 --- PXL-Education 2017 --- #BSCH: vak: Nederlands --- Reading (Primary) --- Textbooks --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- #BSCH: vak: lezen --- Handpoppen --- Kangoeroes --- Woorden --- Handpop --- Kangoeroe --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Woord --- Dramatische vorming --- Poppenspel
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|