Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
De spelers zoeken in het Relatiespel hun weg in een trappendoolhof vol gezichtsbedrog. Elk trede maakt een aspect van relaties en seksualiteit bespreekbaar. Onwetendheid en taboes zoals lichaamsbeleving, voorbehoedmiddelen en seksueel overdraagbare aandoeningen worden doorbroken. Het spel confronteert de spelers niet alleen met elkaar, maar ook met zichzelf. De speler leert zichzelf kennen als een leidersfiguur, als een meer afhankelijk persoon.
Sexe--Psychologie --- Liefde --- Amour --- Sekse--Psychologie --- jeugd- en vormingswerk, welzijnswerk --- Spel --- Seks --- Relaties --- #gsdb6 --- C6 --- spelmateriaal --- relatievorming --- seksuele opvoeding --- Z316.4 --- Z==92/06 --- 980186.jpg --- Relatiespelen --- Ontwikkelingsmateriaal --- seksualiteit --- gynaecologie --- contraceptie --- man-vrouw relatie --- rollenspel --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 392.6 --- 61 --- 179.7 --- 159.91 --- 371.3 --- Games --- Seksuologie
Choose an application
Op basis van onderzoeksresultaten en feed-back van proefscholen is een actieprogramma tegen pesten ontwikkeld dat op drie nieveaus werkt : - op schoolniveau is uitgewerkt hoe scholen een gedragscode tegen pesten kunnen uitwerken en op welke wijze de schoolstructuur dit proces kan ondersteunen. Op groepsniveau : in de klassen wordt gestart met de video. Daarop volgt een reeks van 8 tot 12 lessen met actieve werkvormen zoals groepswerk en rollenspel. Op begeleidingsniveau : in het luik individuele gesprekken komen achtergrondskenmerken van pestkoppen en slachtoffers, van belang bij gesprekken, aan bod. Ze vormen de basis voor de individuele contactnamen met de kinderen en adolescenten. Het programma is geschikt voor gebruik in het basisonderwijs en in het secundair onderwijs. (Bron: boekcover) De film vertelt het verhaal van Arne en Lien, een jongen van 14 jaar en een meisje van 12 jaar, die beiden gepest worden. In de film wordt één schooldag gevolgd. De aansluitende didactische versie bevat 6 fragmenten uit de film waarbij telkens één personage of één gebeurtenis gevolgd wordt. Elk fragment vormt de start van een klasgesprek of een rollenspel. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Pesten --- Leerlingen. --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Pesten --- 455.1 --- pesten --- pesterijen op school --- schoolmaatschappelijk werk --- rollenspel --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Pesten op school --- 433.4 ) * SOCIALE OPVOEDING EN LEVENSVORMING --- school --- preventie --- scholen --- 419.3 --- 371.21 --- 371.3 --- Overige vormingsgebieden --- Onderwijs --- Preventie --- Didactics of social education. --- Personality development. --- Social problems. --- Teacher education. Teacher's profession. --- onderwijs. --- pesten. --- Social problems --- Personality development --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of social education --- onderwijs --- Pesterijen --- Scholen
Choose an application
Deze uitgave bestaat uit 60 unieke fotokaarten en een bijbehorend boek waarin twintig activerende werkvormen voor onderwijs, trainingen en workshops staan beschreven.De doelen die met deze fotokaarten behaald kunnen worden zijn heel divers. De fotokaarten kunnen worden ingezet voor kennismaking, ervaringen uitwisselen, meningen peilen en evalueren. De in de praktijk geteste fotokaarten zijn bovendien heel geschikt om specifieke onderwerpen zoals spreekwoorden, creatief denken, persoonlijke effectiviteit, milieu of didactiek te behandelen.(https://www.bsl.nl/shop/water-naar-de-zee-dragen-9789031360505.html)
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Higher education --- 489.4 --- communicatie --- kennismakingsspelen --- motivatie --- persoonlijke effectiviteit --- spreekwoorden --- werkvormen --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Didactisch materiaal --- Onderwijs --- onderwijs --- 454.21 --- Activerende didactische werkvormen --- didactische set --- 092102.jpg --- Didactiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Schoolbooks - Didactic material --- 484.4 --- coaching --- didactisch materiaal --- didactisch proces --- fysiologie --- leermethoden --- leermiddelen --- les --- trainingen --- KHCA --- groepswerk --- groepswerk. --- Groepswerk. --- Didactische werkvormen --- Training --- Diversiteit --- Fotokaarten --- Opleidingen --- Methodologie --- Beeldcommunicatie --- Motivatie --- Werkvormen --- Games --- didactiek --- 371.3 --- toegepaste filosofie --- Opleiding --- Werkvorm --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Arbeidsmarkt --- Sport --- Communicatie --- Feedback --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Brainstorming --- Associëren --- Training (sport) --- Training (vorming)
Choose an application
Inhoudsopgave Het Bananenspel Papier hier, schaar daar Derdewereld bingo De wereld op stoelen De Kralenbeurs Het boekje Noord-Zuid, uitgegeven als informatief spelmateriaal, bevat een 5-tal spelen, die bestemd zijn voor jongeren in het jeugdwerk, onderwijs en het vormingswerk. De spelen gaan over de verhouding tussen arm en rijk. Ze hebben de bedoeling de jeugd vanaf ca. 14 jaar via een spel de achtergronden te leren ontdekken van dit wereldprobleem. De beschrijving van elk spel bevat naast de uitleg nog de volgende onderdelen: inhoud, leeftijd, duur, aantal deelnemers materiaal (zelf maken, verzamelen), speelruimte, spelregels en de nabespreking van het spel. Omdat de spelen uitsluitend via het geschreven woord worden uitgelegd (dus niet via concreet spelmateriaal etc.) moet er nogal wat gemaakt en beheerst worden. In het boekje worden de prijzen alleen in Belgische francs weergegeven. (Omrekenen is echter mogelijk). Voor gemotiveerde jongeren leuk materiaal, maar of het jongeren spontaan zal inspireren is een open vraag.
796.1 --- Cultuurverschillen --- Ontwikkelingslanden --- Spelen --- 032248.jpg --- 083200.jpg --- Handel --- Interculturelen spelen --- Ontwikkelingsproblematiek: spel --- Speelmaterialen --- Wereldspelen --- arbeidsverhoudingen, collectieve --- armoede --- derdewereldproblematiek --- 331.15 --- 339.1 --- 327 --- Mondiale vorming --- Maatschappijleer --- Noord-Zuid relatie --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- onderwijs --- Games --- Noord-Zuid relatie. --- basisonderwijs. --- secundair onderwijs. --- onderwijs. --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Onderwijs. --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactics of social education --- Noord-Zuid-verhouding --- International economic relations --- Instruction and study --- #gsdbS --- C5 --- ontwikkelingssamenwerking --- spel --- 354.7 --- 620 --- Noord-zuid dialoog --- Wereldverhoudingen --- internationale politiek --- ontwikkelingshulp --- spelen --- spelmateriaal --- wereldhandel --- didactisch materiaal in het sociaal-cultureel werk --- handel --- rollenspel --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Vraagstuk der ontwikkelingsgebieden en -landen ; algemeen --- Sport en Spel --- 374 --- 337.9 --- 371.3 --- Economie --- Politiek
Choose an application
Zeppelin biedt je in dertien hoofdstukken een scherp beeld op kwalitatieve muzische vorming. Je bouwt in vier stappen een luchtvaartuig waarmee je de leerlingen meevoert door het boeiende landschap van muzische vorming.Het boek geeft een antwoord op vele didactische vragen over muzische vorming.-Wat is een goede muzische activiteit?-Hoe kun je die zelf opbouwen?-Welke doelen streef je na?-Hoe werk je aan een muzische grondhouding?-Hoe stimuleer je creatief gedrag?-Hoe zet je de leerlingen aan tot beschouwen?-Hoe werk je aan een sterk muzisch klimaat op school?Zeppelin biedt je een overkoepelende didactiek die de eigenheid van elk muzisch domein respecteert: beeld, muziek, drama, dans, woord en media. Er is ook aandacht voor integratie en verschillende vormen van samenhang tussen de domeinen. Heldere schema?s, praktijkvoorbeelden, zinvolle verwijzingen naar de kunsten en voorbeeldactiviteiten creëren een brede kijk op de verschillende aspecten van muzische vorming.https://www.pelckmansuitgevers.be/zeppelin.html
Didactics of the arts --- Music --- muzische vorming --- Lager onderwijs --- Muzische vorming --- Kunstzinnige vorming --- Didactiek --- Muzische opvoeding --- Basisonderwijs --- Basisonderwijs. --- didactiek --- kunstonderwijs --- cultuuronderwijs --- drama --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- 477 --- beeldopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Drama --- Bewegingsopvoeding --- dans --- mediaopvoeding --- Werkvormen --- Evaluatie --- Leerlijn --- Hoekenwerk --- lager onderwijs --- bewegingsopvoeding --- werkvormen --- Project kunstvakken --- Kunstzinninge vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Muzische opvoeding en expressie --- 642 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming --- 371.3 --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactische werkvormen --- Media --- Mediaopvoeding --- Audiovisuele media --- Games --- lager onderwijs (doelgroep) --- Primary education --- Theatrical science --- Photography --- Film --- basisonderwijs --- expressie --- PXL-Education 2017 --- PXL-Education 2013 --- Muzikale vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Dansexpressie ; basisonderwijs --- Dramatische expressie ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsexpressie ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Didactische werkvorm --- Contains audio-visual material --- Klasinrichting --- Dramatische vorming --- Muzikale vorming --- Dansante vorming --- Didactisch materiaal media --- Kunst --- Didactisch materiaal drama, beeld, muziek en dans
Choose an application
Als het om onderwijs en opleiden gaat, kan over veel zaken verschil van mening bestaan, maar over één ding zijn docenten het roerend eens: deelnemers leren pas als ze iets doen. Wie iets wil leren, moet inspanningen leveren.Dit boek biedt 130 werkvormen om die inspanningen bij deelnemers op te roepen, stuk voor stuk werkvormen die leren tot avontuur maken. De auteurs baseren zich op de 4 fasen van ervaringsleren van Kolb: conceptualiseren, toepassen, ervaren en reflecteren. Bij elke fase horen andere werkvormen. In een les komen alle fasen aan bod, pas dan is er sprake van een volwaardig leerproces. Activerende werkvormen zorgen voor de goede balans tussen de activiteiten van de deelnemers en de docent. Zowel voor docent als deelnemer leveren activerende werkvormen interessante voordelen op.De werkvormen zijn ingedeeld in 5 soorten: ijsbrekers, spelvormen, discussievormen, werkopdrachten en docentgecentreerde werkvormen. De werkvormen zijn overzichtelijk ingedeeld en voorzien van voorbeelden uit de praktijk van de auteurs
Didactiek. --- Ervaringsleren. --- Opleidingen. --- Personnel management --- coaching --- Didactics of higher education --- opleiden --- ervaringsleren --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Didactische werkvormen --- Ervaringsleren --- 371.38 --- 374 vorming en opleiding --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- Jeux Spelen --- Matériel didactique Leermiddelen --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- #KVHB:Didactiek --- didactiek --- 454.21 --- activerende werkvormen --- discussievormen --- leerprocessen --- spelvormen --- 489.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- hoger onderwijs --- Didactisch proces (leerproces) --- Leermiddelen --- leermethoden --- 454 --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- activerende didactische werkvormen --- didactische werkvormen (ler) --- ervaringsleren (ler) --- onderwijs --- opleiding --- reflecteren --- 37.02 --- Activerende didactische werkvormen --- Didactiek --- Leerkrachten ; professionele ontwikkeling --- Leerstijlen --- Leren --- Werkvormen --- onderwijsmethoden --- Lerarenopleiding : CVO --- 371.38 Zelfwerkzaamheid --- Zelfwerkzaamheid --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Games --- #PBIB:+SLO 220.92 --- Leermethoden --- 474.21 --- Beginsituatie --- Discussietechnieken --- Dramaspelen --- Evaluatietechnieken --- Gezelschapsspelen --- Groeperingsvormen --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidskenmerken --- Probleemoplossend leren --- Reflectie --- Rollenspel --- Simulatie --- S2007225.JPG --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- 371.3 --- 371 --- 484.21 --- didactisch proces --- les --- reflectie --- departement Lerarenopleiding 07 --- leren --- leerstijlen --- Opleidingen --- Onderwijs --- Groepsdynamiek --- Vergaderen --- Groepsprocessen --- Vaardigheden --- werkvormen en leeractiviteiten --- leermiddelen --- Didactische werkvorm --- Opleiding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Arbeidsmarkt --- Sport --- Groepsproces --- Werkvorm --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Muziekpedagogie --- Gezelschapsspellen.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|