Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Twee kaartspellen om kinderen op een speelse manier zinnen te laten maken.Spel 1 is om eenvoudige zinnen te maken met twee kaarten, met in totaal 16 kaartparen. Spel 2 is om meer complexe zinnen te maken met drie kaarten, zin met bijzin, met in totaal 3 x 10 kaarten.(https://www.k2-publisher.nl/80353.html)
Taal --- Zinsleer (taalkunde) --- Taalvaardigheid --- Grammatica
Choose an application
Waarom bakt een nijlpaard een cake? Omdat hij jarig is! En waarom doet een pinguïn een sjaal om? Omdat hij het koud heeft!De kinderen oefenen spelenderwijs met het herkennen en correct verwoorden van taal-denkrelaties. Ze leren complexe zinnen te vormen met het voegwoord "omdat".Kinderen zoeken bij de "hoofdkaart" de bijbehorende "omdat-kaart" en worden uitgenodigd de zin te verwoorden. Tevens kan er ook Memory mee gespeeld worden.(https://www.k2-publisher.nl/waarom-doe-ik.html)
Taal --- Taalvaardigheid --- Grammatica --- Zinsleer (taalkunde) --- Redeneren --- Logisch denken
Choose an application
De 'Luistercursus Nederlands voor Engelstaligen' is een eenvoudige luistercursus voor Engelstaligen die geen of bijna geen Nederlands spreken. Bij uitstek geschikt voor absolute beginners en voor mensen zonder leesvaardigheid. De cursist krijgt uitleg en instructies in de eigen taal en leert Nederlands door te luisteren en na te zeggen. Ongeveer 750 Nederlandse woorden uit de dagelijkse omgangstaal komen aan bod. Prima voorbereiding op het Basisexamen Inburgering.Bron : http://www.boekenbank.be
Engels --- Nederlands --- Handboeken --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language
Choose an application
Dyslectici hebben het. Veel NT2 leerlingen hebben het ook; problemen met het auditief herkennen van lange- en korte klanken met als gevolg problemen met het toepassen van de open- en gesloten lettergreepregel. Eerst spellen, dan tellen is een spannend dobbelspel, waarin de leerlingen alert gemaakt worden op de lange- en korte klanken en het, op een juiste wijze toepassen van de open- en gesloten lettergreepregel. Het spel leent zich met name voor conditionering , maar ook voor instructie omdat:1 de leerling zelf actief bezig is en alert gemaakt wordt op de "probleemstukjes" in een woord; 2 het analyseren van een klankvoorstelling uit een klank- tekenstructuur en het visueel verwerken van klanken die elkaar afwisselen;3 de spelmogelijkheden gevarieerd zijn waardoor het oefenen aantrekkelijk blijft;4 er steeds weer nieuwe combinaties gemaakt kunnen worden;5 het wedstrijdelement het spel spannend houdt;6 door de diverse toepassingen het spel tot in het V.O. gespeeld kan worden (m.n. in het V.O. is het moeilijk de leerling gemotiveerd te houden wanneer zich problemen op dit gebied voordoen).Bron: https://www.graviant.nl/eerst-spellen-dan-tellen.html
475.2 --- Klanken --- Spelling --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Games --- Nederlands --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Remediëring --- Nederlands als tweede taal --- Dyslexie --- Lettergrepen --- Spellen --- Taal --- Taalspellen --- NT2 --- Lettergreep --- Klank --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
48-214-1
Dutch language --- Dictionaries --- French --- Frans --- French. --- Woordenboeken. --- French language --- Woordenboeken --- Nederlands --- 439.31341 --- 030 --- Frans: woordenboek --- 911 --- 801.3 --- Dictionaries&delete& --- Language Netherlandish French dictionaries --- Woordenboeken en lexia --- Lexicografie. Woordenboeken --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- 801.3 Lexicografie. Woordenboeken --- Woordenboek --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Dictionnaire neerlandais-francais
Choose an application
drama [literature] --- Classical Latin literature --- Theatrical science --- Antique, the --- Classical Greek literature --- Antiquity --- Oudheid --- Griekse literatuur --- Latijnse literatuur --- Toneel --- Geschiedenis --- Tragedies --- Komedies --- Aeschylus --- Sofokles --- Euripides --- Aristophanes --- Menander --- Seneca --- Tragedie --- Komedie --- Sophocles --- Seneca, Lucius Annaeus --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Poëzie --- Atlas --- Museum --- Filosofie --- Film --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Theater --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- drama [discipline]
Choose an application
Wat blogs zijn voor Irak en films voor Vietnam, zijn gedichten voor de Eerste Wereldoorlog. In 1917 dichtte de Britse soldaat-dichter Wilfred Owen: ‘The old Lie: Dulce et decorum est/Pro patria mori’ – ‘Het is een leugen dat het goed en gepast zou zijn voor je vaderland te sterven.’ Dát is ons beeld van de Grote Oorlog: een zinloze catastrofe. Lange tijd heerste er echter een heel andere visie. Het uitbreken van de oorlog in de hete zomer van 1914 leidde zelfs tot duizenden juichende, patriottische verzen. Ook in de jaren daarna schreven vele soldaten en burgers gedichten over wat ze voelden, vreesden, liefhadden en verafschuwden. Negentig jaar na het einde van de oorlog wordt voor het eerst het hele verhaal verteld aan de hand van poëzie uit alle talen en tradities. Niet alleen de bekende Engelse war poets komen aan bod, maar ook Franse en Duitse, Russische en Amerikaanse, Jiddische en Armeense dichters. Behalve de grote namen uit de Europese avant-garde – Cocteau, Trakl, Van Doesburg, Achmatova – komen ook onbekend gebleven soldaten, verpleegsters of burgers aan het woord; van Spanje tot Estland, van Turkije tot Ierland. Nooit eerder verscheen een bloemlezing waarin de Eerste Wereldoorlog in meer dan dertig wereldtalen vertegenwoordigd is.
Literature --- anno 1910-1919 --- World War, 1914-1918 --- Poetry --- Wereldoorlog I --- Poëzie --- Nederlandse literatuur --- Franse literatuur --- Engelse literatuur --- Duitse literatuur --- Oorlog --- Geschiedenis --- 82-1 "19" --- 82.04 --- 82.04 Literaire thema's --- Literaire thema's --- 82-1 "19" Poëzie--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Poëzie--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Duits --- België --- China --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Propaganda --- Recht --- Scheepvaart
Choose an application
VII, 988 p.
English language --- Dictionaries --- Dutch. --- Dutch language --- English. --- Engels --- Woordenboeken. --- Nederlands --- linguïstiek --- 030 --- Woordenboeken --- 831.1 --- WNT --- enge 831 --- woordenboeken --- 911 --- 801.3 --- 801.3 Lexicografie. Woordenboeken --- Lexicografie. Woordenboeken --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Dictionaries&delete& --- English --- Engels - encyclopedische werken --- Woordenboeken en lexia --- Dutch --- 831 EN --- 439.31321 --- Contains audio-visual material --- Woordenboek --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
48-213-3
French language --- Dutch --- Frans --- Dictionaries --- Dutch. --- Woordenboeken. --- Dutch language --- Indo-Europees --- linguïstiek --- 831 --- Woordenboeken --- Nederlands --- 439.31341 --- 030 --- Frans: woordenboek --- fran 831 --- woordenboeken --- 032 --- AA / International- internationaal --- 801.3 --- 801.3 Lexicografie. Woordenboeken --- Lexicografie. Woordenboeken --- Langue d'oïl --- Romance languages --- Dictionaries&delete& --- Language Netherlandish French dictionaries --- Frans - encyclopedische werken --- Woordenboeken in vreemde talen --- Woordenboek --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- French language - Dictionaries - Dutch
Choose an application
Alle spellingsdidactici zijn het erover eens: goed spellingonderricht gaat uit van woorden die kinderen zelf gebruiken in hun spontane schrijftaal. In 'de Woordentrommel' , een Vlaamse frequentiewoordenlijst, zijn die woorden samengebracht in een handige lijst. Die worden aangevuld met woorden die minder frequent in het schriftelijk taalgebruik van kinderen voorkomen, maar wel maatschappelijk relevant zijn en op die basis zorgvuldig geselecteerd werden. Die woorden maken het mogelijk alle spellingscategorieën van de leerplannen aan bod te laten komen. De woorden zijn per leerjaar alfabetisch en per spellingscategorie gerangschikt. Voor elk woord kunt u vaststellen of het hoogfrequent, frequent of minder frequent voorkomt.
Didactics of Dutch --- spelling --- Didactics of primary education --- #KVHB:Test; spelling --- #KVHB:Woordfrequentie --- woordfrequentielijsten --- 475.24 --- Nederlands --- basisonderwijs --- didactiek --- 842 --- Basisschool --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Spelling --- Taal --- Woordfrequentielijsten --- 475.2 --- Handboek/cursus --- woordfrequentielijst --- woordpakketten --- Nederlands; ba.o --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Nederlandse spelling ; basisonderwijs ; leermiddelen --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : schrijven, spellen, stellen --- Schrijven --- Spelling * --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Lager onderwijs --- Linguïstiek --- Taalvaardigheid --- Taalverwerving --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|