Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Mining industry --- Public buildings --- triage (geneeskunde)
Choose an application
Flore. Botanic determination guides --- triage (geneeskunde) --- Sub-Saharan Africa
Choose an application
triage (geneeskunde) --- Orthopaedics. Traumatology. Plastic surgery --- spoedgevallen --- Triage --- Emergency Service, Hospital --- methods --- Triage - methods
Choose an application
Choose an application
Wat is telefonische triage? Hoe laat je telefonisch horen dat je patiëntgericht en niet alleen klachtgericht met de patiënt spreekt? Welke vragen stel je? Hoe schat je de ernst van de situatie in? Waar moet je op letten als je advies geeft? Hoe zorg je ervoor dat het gesprek vlot verloopt en dat het voor de patiënt allemaal te volgen is? Wat zet je in het verslag? Deze vragen staan centraal in dit helder geschreven boek. In Triage, klacht- en patiëntgerichte telefonische communicatie komen zowel de communicatieve vaardigheden die de triageassistent nodig heeft als de verslaglegging aan bod.Het eerste hoofdstuk behandelt het telefonisch triëren, een betrekkelijk nieuw begrip binnen de gezondheidszorg. Bij telefonische triage gaat het om het bepalen van de mate van urgentie en vervolgens het bepalen van de mate van zorg die moet worden verleend. Hoofdstuk twee gaat over communiceren. De basisvaardigheden van patiëntgericht communiceren worden beschreven en verrijkt met aansprekende gespreksvoorbeelden. Het derde hoofdstuk gaat over de verslaglegging. In dit hoofdstuk wordt ingegaan op de verschillende doelstellingen van het verslag en wat de doktersassistent (e) in een verslag moet noteren. Hoofdstuk vier tenslotte gaat over het werken met de HAAK-scorelijst. Deze scorelijst is ontwikkeld om de kwaliteit van de telefonische triage en de verslaglegging van de doktersassistent(e) tijdens de gesprekken in de huisartsenpraktijk te kunnen toetsen.Het eerste hoofdstuk behandelt het telefonisch triëren, een betrekkelijk nieuw begrip binnen de gezondheidszorg. Bij telefonische triage gaat het om het bepalen van de mate van urgentie en vervolgens het bepalen van de mate van zorg die moet worden verleend. Hoofdstuk twee gaat over communiceren. De basisvaardigheden van patiëntgericht communiceren worden beschreven en verrijkt met aansprekende gespreksvoorbeelden. Het derde hoofdstuk gaat over de verslaglegging. In dit hoofdstuk wordt ingegaan op de verschillende doelstellingen van het verslag en wat de doktersassistent (e) in een verslag moet noteren. Hoofdstuk vier tenslotte gaat over het werken met de HAAK-scorelijst. Deze scorelijst is ontwikkeld om de kwaliteit van de telefonische triage en de verslaglegging van de doktersassistent(e) tijdens de gesprekken in de huisartsenpraktijk te kunnen toetsen.Als vervolg op dit boek is Medische achtergronden bij triage (ISBN 9789031362097) verschenen. Deze twee boeken geven samen een compleet beeld van het telefonisch triëren in de huisartsenpraktijk.
Hygiene. Public health. Protection --- artsenpraktijk --- triage (geneeskunde) --- huisartsen --- gesprekstechnieken --- patiëntenclassificatie --- patiënt --- eerstelijnsgezondheidszorg --- klachtenbehandeling --- online hulpverlening
Choose an application
#KVHB:Geestelijke gezondheidszorg --- #KVHB:Psychiatrie --- Psychische therapie (psychotherapie) --- 615.851 --- Psychotherapie. Pschychoanalyse als therapie --- Psychotherapie --- Psychotherapie. --- triage (geneeskunde) --- kortdurende psychotherapie --- partnerrelaties --- zelfdoding --- probleemoplossend denken --- Psychiatry --- vragenlijsten --- allochtonen --- verslaving --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- eerstelijnsgezondheidszorg --- jeugd --- rouwverwerking --- bejaarden --- coping
Choose an application
Spoedeisende verpleegkunde --- Triage methoden --- 614.88 --- EHBO --- Spoedgevallen --- Triage --- Wachtlijsten --- 613.21 --- 613.22 --- 614.82 --- geneeskunde --- gezondheidszorg --- kwaliteitszorg --- spoedgevallen --- triage --- verpleegkunde --- verpleegkundige interventies --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- Eerste hulp bij ongelukken (EHBO) --- Contains audio-visual material --- triage (geneeskunde) --- EHBO (eerste hulp bij ongelukken) --- Hygiene. Public health. Protection
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|