Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Music --- muziekpsychologie --- 665 --- zinvol oefenen --- studietechnieken --- Hoger muziekonderwijs - Studietechnieken
Choose an application
Muziek maken is heerlijk. Iedereen die zingt of een instrument bespeelt weet dat. Maar musiceren betekent ook oefenen, en alhoewel dat leuk en effectief kan zijn, is het voor velen soms moeilijk of frustrerend. Dat laatste geldt ook voor optreden, niet iedereen beleeft hier evenveel plezier aan. Fluitist en docent Wieke Karsten geeft in In de muziek nieuwe ideeën over oefenen, het interpreteren van muziek en musiceren onder spanning. Wie bewuster leert studeren, krijgt meer grip op zijn leerproces en dat zorgt voor meer speelplezier en een beter resultaat. Vanuit wetenschappelijke hoek - zoals de hersenwetenschappen - is hier al veel onderzoek naar gedaan, maar de uitkomsten dringen maar mondjesmaat door tot onze studeer- en leskamers. In de muziek biedt, met behulp van de nieuwste wetenschappelijke inzichten, iedereen die muziek maakt of hierin geïnteresseerd is, inspiratie voor het (thuis) oefenen en het leren omgaan met podiumspanning.
Performance practice (Music) --- 665 --- Hoger muziekonderwijs - Studietechnieken --- Studeren --- Interpretatie
Choose an application
665 --- Hoger muziekonderwijs - Studietechnieken --- Pedagogie --- Muziekpedagogie --- België --- 21e eeuw
Choose an application
Leren is de hobby van de auteur. Maar nog meer plezier beleeft ze aan andere mensen laten leren: dat plezier spat af van dit boek. Het laat trainers zien hoe ze door breinleren hun trainingen beter, effectiever en efficiënter kunnen maken. Het bijzondere aan dit boek zijn de bijgeleverde interactieve kaarten waar breinkennis vertaald is in 5 principes. Op elke kaart staat een principe uitgewerkt in kernwoorden en tips voor trainers. Zo kun je heel makkelijk je eigen training toetsen op breinvriendelijkheid. Het boek bevat ook een uitgebreide bronnenlijst, met boeken, websites en films om de theorie uit het boek nog toegankelijker te maken
Organisatieleer --- Hersenen --- Kennismanagement --- Apprentissage Leerproces --- Cerveau Hersenen --- Formation Opleiding --- 665 --- Hoger muziekonderwijs - Studietechnieken
Choose an application
"Effortless Mastery: Liberating the Master Musician Within is a book for any musician who finds themselves having reached a plateau in their development. Werner, a masterful jazz pianist in his own right, uses his own life story and experiences to explore the barriers to creativity and mastery of music, and in the process reveals that 'Mastery is available to everyone, ' providing practical, detailed ways to move towards greater confidence and proficiency in any endeavor. This book has literally changed the way people all over the globe think about their lives and their music. Kenny's candid confession of frustrations regarding his own early development really reveal how *everyone* struggles to reach a place of mastery, no matter what facade of confidence they present publicly. It is an inspiring book that seems to immediately connect with musicians, who say to us over and over, 'I've always felt there was something holding me back, and now I know how to let ... '"--Publisher's description.
Werner, Kenny --- Music --- Self-actualization (Psychology) --- Musique --- Actualisation de soi --- Psychological aspects. --- Aspect psychologique. --- 665 --- Hoger muziekonderwijs - Studietechnieken
Choose an application
The process of practising is intrinsic to musical creativity. Practising may primarily be thought of as technical, but it is often also musically meaningful, including elements of interpretation, improvisation, and/or composition. The practice room can be a space in which to explore a field of creative possibilities; a place to experiment and to refine ideas. "The practice of practising" is primarily concerned with considering practising as a practice in itself: a collection of processes that determines musical creativity and significance. The volume comprises four diverse case studies, in relation to music by J.S. Bach, Elliott Carter, Alfred Schnittke, and Morton Feldman, presenting both solo and ensemble perspectives.
Practicing (Music) --- Music --- Instruction and study --- Bach, Johann Sebastian, --- Carter, Elliott, --- Feldman, Morton, --- Schnittke, Alfred, --- Bach, Johann Sebastian --- Carter, Elliott --- Feldman, Morton --- Schnittke, Alfred --- 665 --- Hoger muziekonderwijs - Studietechnieken
Choose an application
Zelfgestuurd leren in het hoger onderwijs - Survivalkit voor de eerste maanden wil studenten uit het eerste jaar van het hoger onderwijs ondersteunen bij het verwerven of verder ontwikkelen van de vaardigheden van zelfgestuurd leren. De survivalkit is opgebouwd uit vijf modules, waarin de kernprocessen uit de drie fasen van zelf gestuurd leren in logische volgorde aan bod komen. Elke module bestaat uit theorie en oefeningen. Het duurt ongeveer een uur om een module af te werken en het is de bedoeling dat een student de eerste vier modules gespreid over één semester (12 weken) doorloopt. De vijfde module gaat over zelfreflectie na de examens. De survivalkit is ontwikkeld voor zelfstandige verwerking door een individuele student, maar kan ook door studiebegeleiders gebruikt worden ter ondersteuning van individuele of groepsgewijze studiebegeleiding.
Onderwijskunde --- Studiemethode. --- Didactics of higher education. --- HO (hoger onderwijs). --- Study methods. --- leren leren. --- studiemethoden. --- zelfgestuurd onderwijs. --- leren leren --- HO (hoger onderwijs) --- studiemethoden --- Didactics of higher education --- zelfgestuurd onderwijs --- Study methods --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- Academic collection --- hoger onderwijs --- studiebegeleiding --- 489.52 --- zelfsturend leren --- Leren leren. --- 378 --- 371.21 --- Differentiatie --- Hoger onderwijs --- Zelfstudie --- Onderwijs --- Studiemethoden --- Onderwijsvernieuwing --- Zelfgestuurd onderwijs --- Leren leren --- 489.52 ) Studiebegeleiding --- studietechnieken --- zelfreflectie --- zelfstudie --- 489.5 --- Studietechnieken --- Zelfgestuurd leren --- Studiemethode --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In The Musician's Way, veteran performer and educator Gerald Klickstein combines the latest research with his 30 years of professional experience to provide aspiring musicians with a roadmap to artistic excellence. Part I, Artful Practice, describes strategies to interpret and memorize compositions, fuel motivation, collaborate, and more. Part II, Fearless Performance, lifts the lid on the hidden causes of nervousness and shows how musicians can become confident performers. Part III, Lifelong Creativity, surveys tactics to prevent music-related injuries and equips musicians to tap their own in
Music -- Performance. --- Musicians -- Health and hygiene. --- Practicing (Music). --- Practicing (Music) --- Music --- Musicians --- Music, Dance, Drama & Film --- Music Instruction & Study --- Artists --- Art music --- Art music, Western --- Classical music --- Musical compositions --- Musical works --- Serious music --- Western art music --- Western music (Western countries) --- Performance --- Health and hygiene --- Instruction and study --- 665 --- Musical performance --- Performance of music --- Hoger muziekonderwijs - Studietechnieken --- Schoolbooks - Didactic material --- Uitvoeringspraktijk --- Podiumvrees --- Welzijn --- Muziekpsychologie
Choose an application
Anno 2021 vind je nog maar weinig topsporters die zich niet laten omringen door een team van experten zoals coaches, (para)medici, voedingsdeskundigen en sportpsychologen. In de muziekwereld echter blijft dit in grote mate een rariteit, ook al vertonen beroepsmuzikanten zeer sterke gelijkenissen met professionele sporters. Ook zij staan in een stressgevoelig beroep dat naast talent vooral hard werken en discipline vraagt. Mentaal sterk zijn – in denken, voelen en doen – is voor beroepsmuzikanten even belangrijk als voor topsporters. Met 'Musiceren is topsport' reikt Bert De Cuyper essentiële denkkaders aan uit de (sport)psychologie die muzikanten op alle niveaus kunnen helpen om hun zelfkennis te vergroten en hun zelfsturing te versterken. Deze handvatten bestrijken het hele alfabet, van a tot z, van angst tot zelfvertrouwen. Podiumvrees, mentale veerkracht, perfectionisme, overtraining, het ontwikkelen en bewaken van de stress-herstelbalans, ... het komt allemaal aan bod. Rijk gestoffeerd met levendige details uit biografieën van topmusici en persoonlijke getuigenissen van jonge en ervaren beroepsmuzikanten over de diverse genres heen (klassiek, jazz, musical, pop) is dit boek een must voor eenieder die zich muzikaal op of naast het podium begeeft en die beter wil leren omgaan met het prestatieaspect in het (beroeps)leven.
665 --- Hoger muziekonderwijs - Studietechnieken --- 159.947 --- 796 --- 78 --- Academic collection --- 78 Muziek --- Muziek --- 78 Music --- Music --- 796 Lichamelijke opvoeding. Sport en spel --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel --- 159.947 Psychologie van de wil. Wilskracht --- Psychologie van de wil. Wilskracht --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- musiceren --- prestaties --- muziekpsychologie --- techniek --- Uitvoeringspraktijk --- Podiumvrees --- Muziekpsychologie
Choose an application
Het doorbreken van het traditionele docentgericht onderwijs vergt andere rollen en vaardigheden. De focus ligt op een didactisch handelen, sterker inhakend op de competenties vande studenten en het zelfstandig leren. Als coach is de docent evenwel een duizendpoot: het draait niet enkel om leerprocessen. Bij de bespreking van portfolio's, bij studieloopbaanbegeleiding en bij persoonlijke ontwikkelingplannen komt ook coaching om de hoek kijken. In dit veelzijdige coachingproces valt een gemeenschappelijk startpunt te onderkennen: de student met zijn intrensieke motivatie, reële verwachtingen, mogelijkheden en beperkingen
Coaching. --- Leerlingbegeleiding. --- Teacher education. Teacher's profession --- HO (hoger onderwijs) --- studentenbegeleiding --- coaching --- Didactics of higher education --- leraren-leerling relatie --- supervisie --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Didactic strategies --- lesgeven --- Lerarenbegeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Coaching ; hoger onderwijs --- Competenties ; hoger onderwijs --- 378.012 --- #KVHA:Coaching --- #KVHA:Onderwijskunde --- #KVHA:Studentenbegeleiding --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Studiebegeleiding --- coachen --- hoger onderwijs --- studiebegeleiding --- leraren hoger onderwijs --- 371.3 --- 378 --- 489 --- 489.32 --- 489.52 --- Begeleiding(Coaching) --- Coaching --- Communicatie --- Communicatievaardigheden --- Groepsdynamica --- Hoger onderwijs --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Mentoren --- Professionele ontwikkeling --- Studiebegeleiding --- docenten --- doceren --- gesprekstraining --- leerlingenbegeleiding --- reflectievaardigheid --- Coachend lesgeven --- Leraren hoger onderwijs --- Lesgeven --- 489.4 --- 489.52 ) Studiebegeleiding --- Onderwijs --- coachend lesgeven --- hoger onderwijs: didactiek --- studietechnieken --- Begeleid zelfstandig leren --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- Studievaardigheden --- gesprek --- gesprekstechnieken --- leerkracht --- motivatie --- docent --- S20080136.JPG --- Onderwijsresearch: hoger onderwijs --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- Hoger onderwijs; algemeen --- België; Hoger ondewijs; politiek, wetgeving en organisatie --- 658.31 --- departement Algemeen 07 --- Onderwijsbegeleiding --- Opvoeding en onderwijs --- Gesprekstechnieken --- Groepsgesprekken --- Doceren --- Leraar hoger onderwijs --- Opvoeding --- Gesprekstechniek --- Groepsgesprek
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|