Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Psychologie --- Beroepskeuze --- Orientation professionnelle --- Orientation scolaire --- Schoolkeuze --- 159 : 331.826
Choose an application
81.74 primary education. --- Basisonderwijs. --- Eltern. --- Etnisch bewustzijn. --- Grundschule. --- Ouders. --- Schoolkeuze. --- Schulwahl. --- Niederlande.
Choose an application
371.048 --- Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- 371.048 Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- Mentoring in education --- Student teaching
Choose an application
Lager onderwijs --- Nederland --- Schoolkeuze --- Onderwijsorganisatie --- Relatie ouder - school --- Onderwijsbeleid --- 772 Basisonderwijs --- Relatie school - ouder --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Is een centraal aanmeldsysteem een inbreuk op vrije schoolkeuze? Is de onderwijsvrijheid van leraren niet schadelijk voor leerlingen? Is onze onderwijsvrijheid eigenlijk wel democratisch? Onderwijsvrijheid is relevanter dan ooit. De meningen rond de wenselijkheid ervan zijn vaak verdeeld. Voor iedereen die betrokken is bij onderwijs - leerlingen, ouders, leraren, beleid, onderwijsverstrekkers, overheid en onderzoekers - speelt onderwijsvrijheid op een of andere manier mee in het vormgeven van ons onderwijs. In een deliberatie over onderwijsvrijheid belichten onderwijsliefhebbers wat er voor hen op spel staat als het over dat thema gaat. Want, en dat is het uitgangspunt van dit boek, het is pas door het delen van de vele en verschillende bekommernissen dat het mogelijk wordt om waardevolle uitspraken over onderwijsvrijheid te kunnen doen. Dit boek is een oproep om te delibereren over onderwijsvrijheid. Alleen door gezamenlijke betrokkenheid en pluraliteit in het debat is onderwijsvrijheid niet voorbehouden aan een of ander eigen gelijk, maar wordt het een gedeelde zaak van ons allemaal.
451.2 --- Onderwijsbeleid --- Politiek, wetgeving en organisatie --- School management --- Sociology of education --- onderwijsbeleid --- Onderwijs --- schoolkeuze --- 720 Onderwijs
Choose an application
Beroepsoriëntering --- Orientation professionnelle --- Sciences sociales en général --- Sociale wetenschappen in 't algemeen --- Beroepskeuze --- Orientation professionnelle --- Orientation scolaire --- Schoolkeuze --- 331.826
Choose an application
Beroepsoriëntering --- Orientation professionnelle --- Sciences sociales en général --- Sociale wetenschappen in 't algemeen --- Beroepskeuze --- Orientation professionnelle --- Orientation scolaire --- Schoolkeuze --- 331.826 (05)
Choose an application
Welke is de meest geschikte omgeving voor een kind om in op te groeien? De stedelijke buurt is meestal niet het antwoord op deze vraag. Integendeel, de stad wordt beschouwd als overbevolkt, vervuild, druk, onpersoonlijk en allesbehalve een gepaste leefomgeving, zowel voor kinderen als jongeren. Dergelijke invalshoek benadrukt de stedelijke buurt als beperkend en negeert de potentiële kansen. Hoe kinderen die opgroeien in een stedelijke context dit zelf ervaren, blijft echter achterwege in de discussie. Dit boek laat de kinderen, uit 3 verschillende stedelijke buurten, zelf aan het woord. Hoe omschrijven ze hun buurt? Hoe beleven ze hun buurt? Hoe maken ze gebruik van hun buurt? Via een waaier aan kwalitatieve onderzoeksmethoden geeft de auteur een caleidoscopisch beeld over de buurten. Zij distilleert vanuit hun antwoorden verschillende buurtmechanismen. Treedt de buurt op als een socialisatiemilieu? Fungeren de sociale relaties in de buurt als hulpbronnen? Biedt de aanwezige buurtinfrastructuur een lerende omgeving aan? Op dergelijke manier achterhaalt zij welke kansen buurten geven of welke beperkingen ze opleggen. De focus ligt hierbij op onderwijs, met de volgende centrale vraag: speelt de buurt waar kinderen wonen een rol bij hun schoolkeuze, hun schoolervaringen?
Kinderen --- Onderwijssociologie. --- Steden. --- schoolomgeving --- Sociology of environment --- onderwijssociologie --- Sociology of education --- steden --- Kinderen ; steden --- Onderwijssociologie --- Buurtwerk --- Onderwijs --- 742 Scholieren en studenten --- 103996.jpg --- PXL-Education 2015 --- socialisatie --- kinderen --- leeromgevingen --- schoolkeuze --- Buurten --- Gelijke onderwijskansen --- Onderwijsonderzoek --- Stadssamenleving --- Socialisatie --- Schoolkeuze --- Provincie West-Vlaanderen --- Buurt --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Socialisatie (sociale wetenschap)
Choose an application
orthodidactiek --- Pupil counseling. Pupil guidance --- School management --- Didactic strategies --- Netherlands --- Flanders --- Encadrement des élèves --- Leerlingbegeleiding --- 371.048 --- 371.01 --- #A0406A --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- 371.01 Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- 371.048 Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze
Choose an application
Het is belangrijk dat jongeren kunnen kiezen. Ze leven immers in een maatschappij waarin keuzevrijheid en eigen verantwoordelijkheid centraal staan. Ook in het onderwijs wordt meer en meer een appèl gedaan op de zelfverantwoordelijkheid van en regie door leerlingen. Maar weten jongeren altijd hoe ze moeten kiezen? Het is nodig dat het onderwijs nadrukkelijker dan nu het geval is, aandacht besteedt aan het leren kiezen door leerlingen. Dit boek gaat hierover. De belangrijkste bouwstenen van leren kiezen komen aan de orde. Naast de logischrationele keuzestijl die in keuzebegeleiding doorgaans veel aandacht krijgt, worden zes andere keuzestijlen gepresenteerd die scholieren in de praktijk vaak hanteren. Ook geeft het boek een beschrijving van de kwaliteiten en valkuilen die bij deze stijlen horen. Het laatste deel van het boek bevat een concreet lesplan, inclusief veel oefeningen.
keuzebegeleiding --- schoolkeuze --- Didactic strategies --- Teaching --- Educational psychology --- #KVHB:Studiekeuze --- #KVHB:Studie- en beroepsorientering --- 454.23 --- 474.23 --- Jeugd --- Kiezen --- Kinderen --- Leerlingbegeleiding --- Studiekeuze --- Didactische principes --- Onderwijs --- Consumentenopvoeding --- Beroepskeuze --- Waardevorming --- Keuze --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|