Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Het Doorleefboek is een lees- en werkboek voor kinderen (van de leeftijd basisonderwijs) in rouw. De vier dieren Pingo, Barra, Lichtes en Mimuis ervaren in de verhalen verschillende emoties en situaties die met rouw te maken hebben. Met de bijbehorende opdrachten verkennen kinderen, samen met de volwassene die hen ondersteunt, wat er allemaal bij rouw komt kijken. Het kind leert zo de wirwar van zijn of haar gevoelens begrijpen en accepteren.
Trauma's --- Rouwproces --- Slachtofferhulp --- kinderen --- rouwen --- dood --- verlies --- PXL-Education 2019 --- kinderpsychologie --- trauma --- verliessituaties --- rouwbeleving --- rouwverwerking --- mindfulness --- Rouwen
Choose an application
German literature --- PXL-Education 2019 --- leesboek --- vanaf 9 jaar --- kinderen --- ziekte --- sterven --- rouwbeleving --- Prentenboeken --- Rouwen --- Kind en dood --- Verdriet
Choose an application
Op de terugweg van vakantie, raken de broers Dylan en Griff samen met hun ouders betrokken bij een vreselijk auto-ongeluk. Van de ene op de andere dag zijn de jongens wees, en staan ze er helemaal alleen voor. Tot een verre oom en tante zich melden en ze naar Wales verhuizen.Ondanks het grote verdriet lijkt hun leven in een wat rustiger vaarwater te komen, maar Dylan maakt zich zorgen om zijn broertje. Griff lijkt niet om te kunnen gaan met het verlies; hij praat niet en trekt zich steeds verder terug.Maar ook Dylan heeft moeite de moed erin te houden en vlucht in zijn hoofd naar plekken waar hij gelukkig was. En nog meer dan Griff heeft hij moed nodig, want er is iets heel belangrijks waarmee hij in het reine moet zien te komen voor hij verder kan.Een hartverscheurend mooi verhaal over liefde, verdriet en hoop, met een onverwachte wending. Bron: https://www.harpercollins.nl/9789402701722/een-verre-plek-vlakbij/
American literature --- Muziek --- Rouwen --- PXL-Education 2020 --- fictie --- vanaf 12 jaar --- kunst en muziek --- rouwbeleving --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Verdriet --- Hoop --- Liefde --- Jeugdboeken 13-16 jaar
Choose an application
Ieder mens lijdt tijdens zijn leven verlies en we worden er bijna dagelijks mee geconfronteerd: verlies door scheiden, overlijden, dementie, ontslag, ongewenste kinderloosheid... Maar ook verlies van (t)huis, van land, van idealen. Sociaal werkers krijgen veelvuldig te maken met cliënten die een verlies hebben geleden. Dit boek helpt studenten om deze mensen te begeleiden bij hun zoektocht naar een passend antwoord op verlies, zodat er ruimte komt voor rouw en betekenisgeving. In Professioneel begeleiden bij verlies komen theorie, reflectie en praktijk bij elkaar: *Kennis: theorieën over en benaderingen van verlies en rouw *Reflectie: de eigen verliesgeschiedenis onder ogen komen om effectief te kunnen begeleiden *Vaardigheden: kennis en reflectie omzetten in oefenen en experimenteren In elk hoofdstuk staat een andere casus centraal. Elk thema wordt theoretisch onderbouwd: wetenschappelijk en toch toegankelijk. Daarnaast staan in elk hoofdstuk uitgeschreven dialogen, reflectievragen voor persoonlijke ontwikkeling en oefeningen voor in de praktijk. *Fundament van dit boek is de 'transitiecirkel' (met de thema's contact maken, hechten, intimiteit delen, afscheid nemen, rouwen, en betekenis geven) *Verlies en rouw gekoppeld aan hechtingsgeschiedenis en zoektocht naar betekenis *Veel aandacht voor verlies op het werk: ontslag, overplaatsing, pensionering Op de website bij dit boek, www.professioneelbegeleidenbijverlies.nl is extra materiaal beschikbaar: filmfragmenten, aanvullende artikelen, presentaties en kaarten met modellen die studenten kunnen gebruiken bij het begeleiden.Bron : www.standaardboekhandel.be
begeleidingsmethodieken --- hechting (psychologie) --- dieptepsychologie --- intimiteit --- rouwverwerking --- Depth psychology --- Rouwproces --- verlies --- rouwen --- Verlies : hulpverlening --- afscheid --- Rouwverwerking --- 159.922 --- rouw --- patiëntenbegeleiding --- 159.94 --- PXL-Healthcare 2018 --- verliessituaties --- rouwbeleving --- rouwzorg --- Verliesverwerking --- Verbindingen --- Rouwen --- Veerkracht --- Arbeid --- Trauma --- Verlies --- Verbondenheid --- Veerkracht (fysica) --- Arbeid (werken) --- Psychotrauma --- Veerkracht (weerbaarheid)
Choose an application
Wat als je te horen krijgt dat je niet meer zult genezen?Het zal je maar overkomen. Een arts vertelt je dat je nooit meer beter wordt. Hoe blijf je te midden van de wirwar aan emoties overeind? Hoe kun je leven met de voortdurende dreiging van de dood? En hoe kun je jezelf en je naasten op het afscheid voorbereiden? Goedele Van Edom begeleidt al meer dan vijftien jaar mensen tijdens de laatste maanden van hun leven. In dit boek toont ze wat er gebeurt als je te horen krijgt dat je ongeneeslijk en levensbedreigend ziek bent, hoe je in die tijd samen met je naasten kostbare herinneringen kunt verzamelen, en waarom dit zo belangrijk is in het rouwproces. Want niemand wil vergeten worden. Niemand wil voor niets geleefd hebben. Niemand wil zijn geliefden in leegte achterlaten. Het helpt om herinneringen na te laten. Dat kan op verschillende manieren. Nog uitspreken wat voor jou belangrijk is, een doos met tastbare herinneringen maken, briefjes met leuke boodschappen in huis verstoppen, samen lievelingsplekken bezoeken of praktische maatregelen treffen. Bewust bezig zijn met je afscheid kan helpen in je eigen rouwproces, en zal ook voor je nabestaanden van onschatbare waarde zijn.
Stervensbegeleiding --- Christian moral theology --- Malades en phase terminale -- Soins --- Palliatieve zorg --- Phase terminale [Soins en ] --- Soins aux mourants --- Soins en phase terminale --- Soins infirmiers en phase terminale --- Soins palliatifs en phase terminale --- Terminal care --- Terminale zorg --- Terminally ill--Care and treatment --- Terminally ill--Medical care --- Zorg [Terminale ] --- Sterven --- PXL-Healthcare 2017 --- medische ethiek --- ziektebeleving --- rouwbeleving --- #gsdb6
Choose an application
Levenslustig Konijn houdt van konijnendingen als huppen en springen, maar ook van schilderen en muziek maken. Alle konijnen vinden het fijn als hij het bos vult met kleur en muziek. Maar op een dag is Konijn weg... Prentenboek met expressieve, kleurrijke illustraties. Vanaf ca. 4 jaar.Jan Vancoillie, 25 november 2016Konijn vindt het fijn om ?konijnige? dingen te doen zoals huppen, springen, je oren wassen en gaten graven. Maar hij vindt ook ?onkonijnige? dingen fijn, reuzefijn zelfs. Het liefst schildert hij of maakt hij muziek en dat blijkt aanstekelijk te werken. Op een dag is Konijn weg. Hij laat echter iets heel bijzonders achter, iets wat het leven kleur geeft.Het verhaal is heel eenvoudig, maar net daarin steekt de kracht ervan, én in de bijzondere wisselwerking met de prenten. Bij het begin zijn die heel sober, je ziet een zwart konijn huppelen over de witte pagina boven enkele groene graspollen. Zodra het konijn onkonijnig doet, spatten de kleuren van de pagina?s, tot het dier verdwijnt. Dan dwarrelen vier grijze blaadjes over het blad, gevolgd door een zwart gat, een krachtig en suggestief symbool. Het contrast met de kleurenpracht die in dat gat blijkt te schuilen, kan niet groter zijn. Het verbeeldt precies het gevoel van hoop en levenslust dat het verhaal wil uitdragen.'Fijn konijn' is een fantastisch boek, groots in zijn eenvoud, een ware ode aan de kracht van kunst en mooie herinneringen.25 november 2016© Pluizer28http://www.pluizer.be
English literature --- schilderen (themawoord fictie) --- emoties (themawoord fictie) --- rouwverwerking (themawoord fictie) --- heimwee (themawoord fictie) --- muziek (themawoord fictie) --- herinneringen (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Kunst --- Muziek --- Emoties --- Herinneringen --- PXL-Education 2020 --- kinderboek --- vanaf 3 jaar --- kleuren --- rouwbeleving --- dood --- prentenboeken --- herinneringen --- Jeugdboeken --- Fiction --- Prentenboeken --- Heimwee --- Dood(Kinderen en dood) --- Verlies (emotie) --- Emotie --- Herinnering --- Afrika --- Azië --- Nederland --- Compositie (muziek) --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Dood
Choose an application
Uit welke mijlpalen bestaat een mensenleven? Hoe ben je ontstaan? Wat met je opvoeding? Puberen, wat is dat? Wie helpt je als je oud wordt en hoe eindigt het leven op aarde? In Over-leven maken uw leerlingen kennis met de verschillende levensfasen en een aantal levensvragen.
PAV --- Levensfasen. --- Beroepsonderwijs. --- Didactics of secundary education --- huwelijk --- dood --- Didactics of social education --- opvoeding --- vergrijzing --- samenwonen --- PAV (project algemene vakken) --- SO (secundair onderwijs) --- 486.8 --- 456.9 --- 485.6 --- project algemene vakken --- Overige vakken; afzonderlijk --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- levenscycli --- zwangerschap --- kindertijd --- rouwbeleving --- handboeken secundair onderwijs --- PHL-Education 13 --- leerboeken --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- 3e graad secundair onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Overleven --- Leven --- Geboorte --- Opvoeding en onderwijs --- Bejaarden --- Dood --- Project algemene vakken --- Overleving --- Opvoeding --- Oudere --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Onderwijs --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Kinderen ervaren vaak verlies. Tijdens het spel leren kinderen omgaan met verliezen door bijvoorbeeld niet op te geven en nogmaals te proberen: misschien lukt het de volgende keer beter. Kinderen worden echter ook geconfronteerd met ingrijpend verlies waardoor hun leven kan veranderen: ouders die scheiden, het verdriet bij de eerste schooldag, een vriendje dat kanker krijgt of een (groot)ouder die sterft.Een kind leert omgaan met deze betekenisvolle verliezen, soms alleen, soms met de steun van anderen. In een vertrouwde en veilige omgeving zoals thuis of op school kan een volwassene het kind uitnodigen om stil te staan bij het gemis. Ruimte voor verdriet geeft een leidraad welke woorden te gebruiken, hoe om te gaan met gevoelens en gedachten, hoe het kind doorheen de verwerking te begeleiden.De auteurs hebben, vanuit hun jarenlange praktijk in het omgaan met kinderen met een verlieservaring, deze leidraad opgesteld. Het is een weg die door het kind kan bewandeld worden samen met ouders, leerkrachten, opvoeders en hulpverleners
#PBIB:+105.99 --- Dood --- Verdriet --- didactisch materiaal --- dood --- kanker --- kinderen en rouw --- prentenboeken --- rouw --- verdriet --- verliesverwerking --- 418.7 --- afscheid nemen --- psychologie --- 415.3 --- 605.91 --- Dementie --- Dood(Kinderen en dood) --- Echtscheiding --- Troosten --- Verlies (emotie) --- Ziek zijn --- kinderen --- kwaadaardige gezwellen --- rouwverwerking --- spelen --- troost --- 476.1 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Didactisch materiaal --- Huisdier --- Kanker --- Kind --- Kinderen en dood --- Kleuteronderwijs --- Psychologie van leven en dood --- Rouw / rouwverwerking --- Rouw --- Rouwproces --- Sterven en dood (dood) --- Verdriet bij kinderen --- Verdriet om verlies --- Verhuizen --- Verlies --- Verliesverwerking --- Verloren lopen --- Ziekte --- 418.7 ) Begeleiding van nabestaanden --- overlijden --- rouwen --- scheiden --- verlies --- ziek --- 393.7 --- 616.052 --- Communicatie --- Gezin --- Kinderen --- Patiënten --- Psychologie --- 478.8 --- Dood : basisonderwijs --- Dood : kleuteronderwijs --- Kanker : kinderen --- Verdriet : kinderen --- Verlies : hulpverlening --- Verliessituaties --- 063076.jpg --- 063077.jpg --- 063078.jpg --- Rouwproces ; kinderen --- didactische set --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- Uitvoerende functies --- Oncologie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Rouwproces) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Differentiatie --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- #PBIB:+108.31 --- Lezen --- JB BODE --- emoties --- grootouders --- 433.7 --- 433.75 --- 471.44 --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Lager onderwijs --- kinderboeken --- Grootouders --- Jeugdboeken 6 jaar --- Sterven --- kind en dood --- verhalen ; kleuters --- Dood ; verhalen --- Dood en kinderen ; verhalen --- Grootouders ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Voorleesverhalen ; basisonderwijs --- Dood - prentenboek --- Dood; kinderen --- Grootouders - prentenboek --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Rouwproces : kinderen - prentenboek --- 062954.jpg --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- gevoelens --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Sociale en emotionele opvoeding --- 063074.jpg --- Kanker (Leukemie) --- 062955.jpg --- Kanker (Oncologie) --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- ziektebeleving --- emotionele opvoeding --- 700 Pedagogie --- 772 Basisonderwijs --- differentiatie --- verschillen --- 474.23 --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiërend onderwijs --- 454.23 --- 474.21 --- Ervaringsgericht onderwijs --- Evaluatie --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken) --- Omgaan met verschillen --- Taakgericht taalonderwijs --- Diversiteit --- Evaluatie (Beoordeling) --- Klasdoorbrekend werken --- Taakgericht onderwijs --- evaluatie --- Differentiatie ; lagere school --- Differentiërend onderwijs ; basisonderwijs --- 450.46 --- 061173.jpg --- Differentiatie: lagere school --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Rouwproces --- #KVHB:Verlieskunde --- (kind) --- 174.5 --- Emoties (Gevoelens) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkeling van kinderen --- Rouw (verlies) --- 418.7 )* PSYCHOLOGIE VAN LEVEN EN DOOD --- sociaal-emotionele opvoeding --- Begeleiding --- Emoties --- Kinderen met emotionele en psychosociale problemen --- Veranderingen --- Verdriet ; kinderen --- Rouwproces : kinderen --- Troost --- 062953.jpg --- rouwbeleving --- verlies (psychologie) --- PXL-Education 2017 --- voorleesboek --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Oncology. Neoplasms --- Dutch literature --- ziek zijn (themawoord fictie) --- kanker (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- ouders-kind relatie --- Philosophical anthropology --- Psychology --- Age group sociology --- Educational sciences --- psychologie van leven en dood --- Teaching --- interculturaliteit --- interculturele opvoeding --- multiculturele samenleving --- intercultureel onderwijs --- grootouders (themawoord fictie) --- verdriet (themawoord fictie) --- dood (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- opa's (themawoord fictie) --- Grootouders. --- Kinderen en dood. --- Kleuters. --- Rouwproces ; kinderen. --- afscheid --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Grootvaders --- Sociale opvoeding --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kleuters --- Rouwen --- Moeders --- Jeugd --- ziekte --- 684.94 --- boekillustraties --- jeugdboeken --- kinderboekillustraties --- non-fiction --- ziek zijn --- JB VANM --- het boek, boekillustratie --- Patiënten --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Grootvader --- Grootouder --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Kleinkind --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Kleuter --- Emotie --- Moeder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Jongere
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|