Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Kinderpsychologie --- Psychiatrie --- Psychologie de l'enfant --- Périodiques --- Tijdschriften --- Psychiatry. --- gezondheidszorg --- psychiatrische verpleegkunde --- tijdschriften lerarenopleiding --- orthopedagogiek --- kinderpsychiatrie --- Tijdschriften SAW --- Kinder- en adolescentenpsychiatrie (adolescentenpsychiatrie, jeugdpsychiatrie, kinderpsychiatrie) --- Orthopedagogiek --- orthopedagogiek (gez) --- 37.013 --- kinderpsychologie --- Psychiatrists --- Psychiatrist --- Periodicals --- Kinderpsychiatrie --- tijdschriften --- Psychiatry --- Orthopedagogics --- tijdschriften. --- Tijdschriften. --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- Paediatrics --- kinderen --- klinische psychologie
Choose an application
Visualisaties en pictogrammen worden erg vaak gebruikt bij mensen met een verstandelijke beperking. Ze maken het dagelijkse leven een stuk makkelijker: Ze geven het emancipatorisch handelen een duwtje in de rug, optimaliseren de communicatie, bieden structuur en bevorderen de zelfredzaamheid. Dit boek is een praktische handleiding voor wie aan de slag wil met visualisaties. Na een beknopte theoretische kadering komt vooral de praktijk aan bod. Welke systemen van pictogrammen bestaan er en waar zijn ze te vinden? Waar moet je op letten wanneer je zelf pictogrammen maakt? Hoe stem je ze het best af op mensen met bijvoorbeeld autisme? Wat is de rol van geschreven taal bij pictogrammen? Het boek is bedoeld voor begeleiders en wie daarvoor in opleiding is en voor ouders en familieleden die met pictogrammen, foto's, tekeningen en geschreven taal de communicatie met mensen met een verstandelijke beperking willen ondersteunen. Dit boek is een praktische handleiding voor wie graag zelf aan de slag wil met visualisaties bij personen met een beperking. Het accent ligt op de praktische kant van het vak. Het boek is bedoeld voor begeleiders en ouders die op zoek zijn naar bestaande systemen en op basis daarvan zelf visualisaties op maat willen maken. Het is geschreven voor iedereen die met pictogrammen, foto's, tekeningen en geschreven taal het dagelijkse leven van cliënten wil ondersteunen. Werken met visualisaties ken het emancipatorisch handelen immers niet alleen een duwtje in de rug geven, het kan ook de communicatie van cliënten optimaliseren, structuur bieden en de zelfredzaamheid van cliënten bevorderen. (Bron: covertekst)
Communicatiehulpmiddelen ; gehandicapten. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- visualisatie --- ergotherapie --- visuele communicatie --- Orthopedagogics --- pictogrammen --- orthopedagogiek --- Mass communications --- #KVHB:Autisme --- #KVHB:Communicatie; gehandicapten --- #KVHB:Non-verbale communicatie --- #KVHB:Pictografische taal --- #KVHB:Totale communicatie --- #KVHB:Visuele perceptie --- communicatie --- communicatiemiddelen --- gehandicapten --- 463 --- 460.5 --- Communicatie --- Communicatievormen --- Personen met autisme (autisme) --- Pictogrammen --- Totale communicatie (pictogram) --- Visuele perceptie --- 611.9 --- observatieschaal (gez) --- orthopedagogiek (gez) --- 316.772 --- Materialen --- Visualisaties --- 003.6 --- Communicatie : visualisaties --- Communicatietechnieken --- Taal en communicatie --- 083300.jpg --- Buitengewoon onderwijs ; didactiek --- Zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten; algemeen --- Didactiek --- departement Gezondheidszorg 08 --- ergotherapeutische technieken --- zelfredzaamheid --- Communicatieproblemen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Hulpmiddelen --- Visualisatie --- Autisme --- Logopedie --- Communicatieprobleem --- Pictogram --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Hulpmiddel --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Kinderen met (dreigende of al ernstig gebleken) problemen ontwikkelen zich opvallend. Een ontwikkeling die zó opvallend is dat die als 'niet normaal' wordt beschouwd, roept vragen op, bijvoorbeeld over wat als 'normaal' geldt, hoe de orthopedagogische hulpverlening daar op kan reageren en wat dan het doel is. Ter gelegenheid van het afscheid van twee bijzonder hoogleraren in de Orthopedagogiek, prof dr. Bieuwe van der Meulen en prof. Dr. Tjalling Zandberg, heeft een aantal collega's aangegeven wat voor hen de actuele richtinggevende ideeën zijn op het gebied van diagnostiek en interventie. Dit boek is daarvan de weerslag; een oefening in bewustwording van doorgaans niet uitgesproken standpunten.
Leer- en gedragsproblemen. --- Developmental psychology --- ontwikkelingspsychologie --- Psychiatry --- ontwikkelingsstoornissen --- Orthopedagogics --- psychodiagnostiek --- justitieel welzijnswerk --- orthopedagogiek --- jeugdzorg --- Children --- Development --- Psychological aspects --- Zandberg, Tjalling --- Festschriften --- van der Meulen, Bieuwe Fokke --- 159.922.76 --- 464 --- 467 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Orthopedagogie --- 460 --- Begeleiding (Coaching) --- Behandeling --- Diagnostiek --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Jeugdhulpverlening --- Jeugdzorg --- Kinderen --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- 462 --- kinderen (gez) --- ontwikkelingspsychologie (gez) --- orthopedagogiek (gez) --- BEGELEIDING --- Kinderen met problemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsstoornissen ; kinderen --- Ontwikkelingsstoornissen --- Gedragsstoornissen ; kinderen --- Orthopedagogie ; diagnostiek --- S20080775.JPG --- moeilijk opvoedbare jongeren --- probleemjongeren --- sociaal werk --- #KVHB:Orthopedagogie --- 159.922.76 Probleemkinderen. Buitengewoon begaafde kinderen --- Probleemkinderen. Buitengewoon begaafde kinderen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 362.7 --- 376 --- 361.3 --- Gedragsproblemen --- Ontwikkelingsproblemen --- Zorgverbreding --- Hulpverlening --- Gezinsbegeleiding --- Thuisbegeleiding --- Opvoedingsproblemen --- Interventie --- Gedragsprobleem --- Leerprobleem --- Ontwikkelingsprobleem --- Opvoedingsprobleem --- Diagnose
Choose an application
Exercise Therapy. --- Disabled Persons. --- Rehabilitation. --- psychomotoriek --- gehandicapte kinderen --- 479.8 --- Habilitation --- Disease --- Physically Disabled --- Handicapped --- People with Disabilities --- Persons with Disabilities --- Physically Challenged --- Physically Handicapped --- Disabilities, People with --- Disabilities, Persons with --- Disability, Persons with --- Disabled Person --- Disabled, Physically --- Handicapped, Physically --- People with Disability --- Person, Disabled --- Persons with Disability --- Persons, Disabled --- Rehabilitation Exercise --- Remedial Exercise --- Therapy, Exercise --- Exercise Therapies --- Exercise, Rehabilitation --- Exercise, Remedial --- Exercises, Rehabilitation --- Exercises, Remedial --- Rehabilitation Exercises --- Remedial Exercises --- Therapies, Exercise --- rehabilitation --- Disabled Persons --- Recovery of Function --- Return to Work --- Sports for Persons with Disabilities --- Rehabilitation Research --- Bedridden Persons --- Immobilization --- Health Services for Persons with Disabilities --- Physical Fitness --- Sports --- Exercise --- Exercise Movement Techniques --- Circuit-Based Exercise --- 159.946 --- Bewegingsstelsel --- Fysisch gehandicapten (gehandicapten (fysisch)) --- Gehandicapten --- Motoriek --- 460 --- orthopedagogiek (gez) --- 080969.jpg --- Motoriek ; kinderen --- Exercise Therapy --- Rehabilitation --- Therapieën --- Kinderen
Choose an application
#KVHB:Kinderpsychiatrie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Orthopedagogie --- 416.1 --- 460 --- 606.4 --- adolescenten --- geneeskunde --- gezondheidszorg --- jaarboek --- kinderpsychiatrie --- ontwikkelingspsychologie --- orthopedagogiek --- psychiatrie --- psychologie --- 416 --- Agressie --- Allochtonen --- Autisme --- Echtscheiding --- Gehoorgestoorden --- Leerkracht-leerling --- Leerproblemen --- Pesten --- Rookgedrag --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Spellingvaardigheid --- Spraakontwikkeling --- Taalontwikkeling --- Zelfmoord --- 464 --- agressie (ler) --- dyscalculie --- dyslexie --- gezondheidszorg (gez) --- kinderpsychiatrie (gez) --- leerstoornissen --- ontwikkelingspsychologie (gez) --- orthopedagogiek (gez) --- pediatrie (gez) --- 37.013 --- ADHD --- Alcohol --- Communicatie --- Delinquenten --- Depressies --- Diagnostiek --- Dyscalculie --- Gedragsstoornissen --- Hulpverlening --- Jeugd --- Kinderen --- Kinderpsychiatrie --- Leerstoornissen --- Motorische stoornissen --- Netwerken --- Ontwikkeling --- Personen met een auditieve handicap --- Relaties --- Roken --- Spraakstoornissen --- Steriliteit --- Theory of Mind --- Traumatologie --- Tweetaligheid --- Zintuigen --- $a159.92 --- $a616.89 --- Kinderpsychiatrie - jaarboek --- Ontwikkelingspsychologie - jaarboek --- Orthopedagogie - jaarboek --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Orthopedagogiek --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- Yearbooks --- Sociale netwerken --- Gezinssociologie --- Sociologie --- Kinderen en jeugd --- Preventie --- Sociale psychologie --- Alcoholisme --- Doofheid --- Rekenstoornissen --- Depressie --- Biologische parameters --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Pedagogiek --- Bewegingsstoornissen --- Agressiviteit --- Taalstoornissen --- Spreekvloeiendheidsstoornissen --- Ontwikkelingspsychologie --- Relatie ouder - kind --- Taalverwerving --- Jeugdcriminaliteit --- Kinderpsychologie --- Persoonlijkheidsstoornissen --- Meerlingzwangerschap --- In-vitrofertilisatie --- Leerlingen --- Ontwikkelingsproblemen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Adolescenten --- Anorexia nervosa --- Boulimia nervosa --- Sociaal netwerk --- Kind --- Rekenstoornis --- Biologische parameter --- Motorische stoornis --- ouder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Taalstoornis --- Spreekvloeiendheidsstoornis --- Zintuig --- Jeugdpsychologie --- Persoonlijkheidsstoornis --- Leerling --- Ontwikkelingsprobleem --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Adolescent --- Allochtoon --- Leerprobleem --- Oudere --- Gemeenschap --- Autochtoon --- School --- Buurt --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie --- Autismespectrumstoornis --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
'Help, ik kan niet verder met dit kind, ik zie geen oplossing meer' is een kreet van steeds meer ouders en leerkrachten. Orthopedagogen, psychologen, maatschappelijk werkers, artsen, sociaal-verpleegkundigen, schoolhoofden en vele andere beroepsgroepen worden vaak geconfronteerd met de pedagogische handelingsverlegenheid van ouders, leerkrachten en beroepsopvoeders. Uit de talrijke vragen waarmee de auteurs tijdens opleidingen en nascholingen voor diverse beroepsgroepen geconfronteerd worden, blijkt de behoefte aan een boek dat op een snelle en bevattelijke manier informatie biedt. Een boek dat inzicht geeft in de verschillende problemen en handicaps die bij kinderen en jongeren voorkomen. Het is immers niet eenvoudig om een antwoord te geven op de specifieke opvoedingsbehoeften van die kinderen. Het is evenmin gemakkelijk de weg te vinden in de veelheid van diensten en voorzieningen die zich in Vlaanderen bezighouden met de preventie van opvoedingsproblemen, de gehandicaptenzorg, de bijzondere jeugdbijstand, de volksgezondheid, het onderwijs enzovoort. Dit handboek wil allen die beroepshalve met pedagogische vragen en problemen worden geconfronteerd (hulpverleners in de eerstelijnszorg, paramedici, leerkrachten, beroepsopvoeders), informeren over de verschillende soorten van handicaps, stoornissen of problemen die bij kinderen en jongeren voorkomen. Het wil bovendien wegwijs maken in de doolhof van de hulpverlening. Ten slotte kan het als handboek worden gebruikt in universitaire opleidingen en aan hogescholen. Inhoudsopgave Deel 1: Kinderen en jongeren met problemen 1 Kinderen en jongeren met gedragsproblemen 2 Kinderen en jongeren met een leerstoornis 3 Kinderen en jongeren met psychosociale problemen 4 Kinderen en jongeren met een verstandelijke handicap 5 Kinderen en jongeren met een sensoriële handicap 6 Zieke kinderen en jongeren 7 Kinderen en jongeren met een fysieke handicap Deel 2: De organisatie van de jeugdhulpverlening 8 Preventie van opvoedings- en gedragsproblemen door opvoedingsondersteuning, met bijzondere aandacht voor Kind & Gezin 9 Van PMS-centra tot Centra voor Leerlingenbegeleiding 10 Huidige en toekomstige ontwikkelingen binnen de bijzondere jeugdbijstand 11 Jeugdhulpverlening binnen de gezondheidszorg: feiten en actuele trends 12 Zorg en ondersteuning op maat voor kinderen en jongeren met een handicap 13 Buitengewoon onderwijs op nieuwe wegen 14 De school voor allen
Jeugdzorg. --- Orthopedagogiek --- Handboeken en inleidingen. --- personen met een mentale beperking --- Age group sociology --- psychosociale hulpverlening --- personen met een fysieke beperking --- gedragsstoornissen --- leerstoornissen --- buitengewoon onderwijs --- personen met een sensoriële beperking --- Orthopedagogics --- jeugdbescherming --- gezondheidszorg --- orthopedagogiek --- jeugdzorg --- Sociology of social care --- zieke kinderen --- Social policy and particular groups --- Gedragsstoornissen ; kinderen --- Leerstoornissen --- Gehandicapte kinderen --- Zieke kinderen --- Kindermishandeling --- Jeugdzorg --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Sociologie van sociale dienstverlening --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- #GSDBP --- #PBIB:2001.4 --- #PBIB:2002.1 --- #PBIB:gift 2001 --- 186.2 Kinderopvang --- Academic collection --- #A0205A --- 663.1 Jeugdbeleid --- 663.2 Bijzondere jeugdzorg --- #KVHB:Hulpverlening --- #KVHB:Jeugdwelzijnswerk --- #KVHB:Orthopedagogie --- fysisch gehandicapten --- inclusief onderwijs --- jeugdhulpverlening --- mensen met een mentale beperking --- sensorieel meervoudig gehandicapten --- 460.2 --- 323 --- 460 --- erfelijkheidsleer --- gedragsproblemen --- geestelijke gezondheid --- leerlingenbegeleiding --- mentaal gehandicapten --- Beleid voor personen met een handicap --- Buitengewoon onderwijs (bijzonder onderwijs) --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Gezondheidszorg (gezondheidsbeleid) --- Inclusief onderwijs (GON : geïntegreerd onderwijs) --- Jeugdhulpverlening --- Kind en Gezin --- Kinderen en jongeren met een handicap --- Kinderen en jongeren met een visuele handicap (blinde kinderen en jongeren) --- Kindermishandeling (kinderverwaarlozing) --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Maatzorg --- Multi-problem gezin --- Opvoedingsondersteuning (triple P) --- Psychosociale jeugdhulpverlening --- Vlaams Fonds voor de Sociale Integratie van Personen met een Handicap --- Zieke kinderen (pediatrie) --- jeugdgezondheidszorg (gez) --- orthopedagogiek (gez) --- 376 --- Behandelingen --- Chronische ziekten --- Classificatie --- Diagnostiek --- Gedragsstoornissen --- Hulpverlening --- Jeugd --- Kinderen --- Opvoedingsondersteuning --- Personen met een lichamelijke handicap --- Personen met een mentale handicap --- Preventie --- Scholen --- bijzondere jeugdzorg --- gehandicaptenzorg --- hulpverlening --- onderwijs --- onderwijs, buitengewoon --- opvoedingsondersteuning --- school- en onderwijsproblematiek --- 322 --- 614.23 --- CLB (centrum voor leerlingbegeleiding) --- blindheid (slechtziendheid) --- doofheid --- fysiek gehandicapten --- jeugdbescherming (bijzonder jeugdzorg, jeugdbijstand) --- jeugdgezondheidszorg --- jeugdigen --- jeugdpsychiatrie --- kind en ziekenhuis --- kinderen --- kindergeneeskunde (kinderziekten, pediatrie, perinatologie) --- kindermishandeling (kinderverwaarlozing) --- kinderpsychiatrie --- opname patiënt --- slechthorendheid --- 073243.jpg --- bijzondere jeugdbijstand --- fysiek gehandicapte kinderen --- leermoeilijkheden --- Kinderpsychiatrie --- Kindergeneeskunde --- jeugdproblematiek --- jeugdgezondheidzorg --- moeilijk opvoedbare jongeren --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- orthopedagogiek - inleidingen --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- (zie ook: orthopedagogiek) --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- (zie ook: kinderpsychiatrie) --- 362.74 --- 362.32 --- 362.7 --- 362.31 --- Orthopedagogie --- Gedragsproblemen --- Psychosociale en emotionele problemen --- Handicap --- ziek zijn --- Buitengewoon onderwijs --- Gon --- Inclusie --- Jeugdgezondheidszorg --- Jeugdbescherming --- Sociale problematiek --- Handicaps --- Kind & Gezin --- Pedagogiek --- Lichamelijk gehandicapten --- Pediatrie --- Psychosociale begeleiding --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Gedragsprobleem --- Leerstoornis --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Zieke --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Kind --- ouder --- 420 --- gehandicapten --- opvoeding --- pédagogie --- Jeugdwerk
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|