Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Tolken --- Vertalers --- Vlaanderen --- opleidingsprofiel.
Choose an application
ergotherapie --- beroepscompetenties --- Physiotherapy. Alternative treatments --- opleidingsprofiel --- competenties
Choose an application
Social problems --- opleidingsprofiel --- armoede --- kinderopvang --- culturele diversiteit
Choose an application
Dit boek beschrijft de twaalf beroepscompetenties ergotherapie en biedt daarmee een toekomstgerichte beschrijving van het gewenste eindniveau van de opleiding tot ergotherapeut in Nederland. Deze competenties zijn geformuleerd door vertegenwoordigers van de vier opleidingen ergotherapie in Nederland, in samenwerking met ergotherapeuten uit de beroepspraktijk, op basis van de eerste uitgave van Beroepscompetenties ergotherapie uit 2007 en Beroepsprofiel Ergotherapeut. De beroepscompetenties ergotherapie beschrijven de identiteit en het domein van het beroep. Beroepscompetenties bestaan uit een combinatie van kennis, vaardigheden, attitude en persoonlijke eigenschappen en leiden tot succesvol en effectief gedrag in een werksituatie. Zij maken zichtbaar wat de ergotherapeut doet en welke diensten hij levert in verschillende werksituaties en werkvelden. De twaalf competenties zijn onderverdeeld op basis van het domein waar de competentie zich op richt in cliëntgerichte competenties (screenen, inventariseren en analyseren, behandelen en begeleiden, adviseren aan derden en ondersteunen en versterken), organisatiegerichte competenties (samenwerken, organiseren, ondernemen en zorg dragen voor kwaliteit) en beroepsgerichte competenties (onderzoeken, innoveren, leren en ontwikkelen). Elke beroepscompetentie wordt beschreven in een kernzin die beschrijft wat de ergotherapeut doet, en met welk doel. Daarnaast worden per competentie kenmerkende (methodische) stappen en bijbehorende beroepshandelingen beschreven (`hierbij gaat het om). Deze beroepshandelingen beschrijven (de essentie van) het handelen van de ergotherapeut in de praktijk, en leiden tot beroepsproducten waarmee de student kan tonen dat hij de competentie beheerst. Beroepscompetenties ergotherapie is bestemd voor studenten en docenten ergotherapie, en voor ergotherapeuten die betrokken zijn bij de opleiding en ontwikkeling van ergotherapeuten en het beroep ergotherapie.
Physiotherapy. Alternative treatments --- opleidingsprofiel --- competenties --- ergotherapie
Choose an application
Dit boek beschrijft de twaalf beroepscompetenties ergotherapie en biedt daarmee een toekomstgerichte beschrijving van het gewenste eindniveau van de opleiding tot ergotherapeut in Nederland. Deze competenties zijn geformuleerd door vertegenwoordigers van de vier opleidingen ergotherapie in Nederland, in samenwerking met ergotherapeuten uit de beroepspraktijk, op basis van de eerste uitgave van Beroepscompetenties ergotherapie uit 2007 en Beroepsprofiel Ergotherapeut. De beroepscompetenties ergotherapie beschrijven de identiteit en het domein van het beroep. Beroepscompetenties bestaan uit een combinatie van kennis, vaardigheden, attitude en persoonlijke eigenschappen en leiden tot succesvol en effectief gedrag in een werksituatie. Zij maken zichtbaar wat de ergotherapeut doet en welke diensten hij levert in verschillende werksituaties en werkvelden. De twaalf competenties zijn onderverdeeld op basis van het domein waar de competentie zich op richt in cliëntgerichte competenties (screenen, inventariseren en analyseren, behandelen en begeleiden, adviseren aan derden en ondersteunen en versterken), organisatiegerichte competenties (samenwerken, organiseren, ondernemen en zorg dragen voor kwaliteit) en beroepsgerichte competenties (onderzoeken, innoveren, leren en ontwikkelen). Elke beroepscompetentie wordt beschreven in een kernzin die beschrijft wat de ergotherapeut doet, en met welk doel. Daarnaast worden per competentie kenmerkende (methodische) stappen en bijbehorende beroepshandelingen beschreven ('hierbij gaat het om). Deze beroepshandelingen beschrijven (de essentie van) het handelen van de ergotherapeut in de praktijk, en leiden tot beroepsproducten waarmee de student kan tonen dat hij de competentie beheerst.
Physiotherapy. Alternative treatments --- opleidingsprofiel --- competenties --- ergotherapie --- Ergotherapie --- Beroepsprofielen. --- Beroep.
Choose an application
Staat u wel eens voor de taak om een cursus, training, coachingstraject of workshop te ontwikkelen? Wilt u dit graag professioneel en duurzaam aanpakken? Dan is het boek De verleiding weerstaan, over het doordacht ontwerpen van opleidingen, beslist iets voor u. Toen de Britse klimmer George Mallory in 1924 de vraag kreeg voorgelegd waarom hij de Mount Everest wilde beklimmen, luidde zijn antwoord simpelweg: 'Because It's There'. Voor het beklimmen van de Mount Everest is dat wellicht reden genoeg, maar bij het ontwerpen van opleidingen verdient het toch de voorkeur onderwijskundige wenselijkheden en mogelijkheden centraal te stellen. Toch blijkt dat niet altijd het geval te zijn, vooral wanneer het gaat om nieuwe technische ontwikkelingen. ICTtoepassingen bijvoorbeeld worden vaak met geen andere reden in een opleiding opgenomen dan omdat 'ze er nu eenmaal zijn', of omdat de concurrent dat ook doet. Dit boek is een pleidooi om de verleiding te weerstaan en onderwijs doordacht te ontwerpen, rekening houdend met visies op leren, kenmerken van de doelgroep en de organisatorische context. Met dit boek viert het CLU zijn vierde lustrum. Het is niet toevallig dat bij deze feestelijke gelegenheid een boek als dit verschijnt. Het CLU heeft niet voor niets twintig jaar 'gefundeerd onderwijs' in zijn vaandel staan. Het boek is geen handleiding tot het ontwerpen van onderwijs. Het geeft wel te denken. En zal iedereen die te maken heeft met het ontwerpen van opleidingen en onderwijs tot steun kunnen zijn.
Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- opleidingsprofiel --- didactiek --- onderwijsvernieuwing
Choose an application
81853439
competenties --- opleidingsprofiel --- Lerarenopleiding --- Opleidingsprofielen --- School management --- Adult education. Lifelong learning --- Onderwijsorganisatie --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Teacher education. Teacher's profession --- Vlaanderen --- Lerarenopleiding. --- Opleidingsprofielen. --- competenties. --- opleidingsprofiel. --- Emigratie
Choose an application
Social problems --- ouders-school relatie --- leraren-ouders relatie --- opleidingsprofiel --- armoede --- kinderopvang --- inclusief beleid --- culturele diversiteit
Choose an application
Het hoger onderwijs wordt in Vlaams en Europees beleidsperspectief gestimuleerd in de richting van flexibilisering en competentiegericht opleiden. Het recent bijgestuurde beroepsprofiel voor de leraar en de hierop gebaseerde basiscompetenties voor de opleidingen (2007) biedt opleidingsinstituten de vrijheid om dat profiel te vertalen in een eigen opleidingsprofiel. Op basis van een diepgaand onderzoek van het werkveld brengt de KHLeuven een expliciet raamkader aan het licht van vier domeinen die door leerkrachten lager onderwijs als relevant worden erkend voor hun beroep: samen onderwijs maken, functioneren in een klasgroep, kwaliteit borgen en onderwijs ontwikkelen. De competenties die hiervoor nodig zijn, zijn in dit boek gexpliciteerd tot een eigen opleidingsprofiel met verwijzing naar de basiscompetenties en met vertaling in operationele gedragsindicatoren. Deze uitgave is een herwerking van dat opleidingsprofiel op basis van feedback van studenten, mentoren lager onderwijs en lerarenopleiders. Vanuit recente onderwijskundige en maatschappelijke ontwikkelingen werden tevens nieuwe accenten gelegd. Op deze manier vormt deze competentiematrix niet alleen een referentiekader voor de opleiding maar tevens een instrument voor competentiegerichte beoordeling.
Basiscompetenties --- Beroepsprofielen --- opleidingsprofiel --- Leraren ; basisonderwijs ; opleidingen --- Competenties --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Onderwijzers --- opleidingsprofielen --- Vlaanderen --- Competenties. --- Onderwijzers. --- opleidingsprofielen. --- Vlaanderen. --- Opleidingsprofielen. --- Teacher education. Teacher's profession --- bachelor --- Sociology of occupations --- competenties --- lager onderwijs --- Higher education
Choose an application
In Nederland schrijven zich ieder jaar meer dan elfduizend nieuwe studenten in voor een sociaal-agogische opleiding op hbo-niveau. Allemaal met de wens om vier jaar later als professional een bijdrage te leveren aan onze complexe maatschappij. Waartoe leiden deze bacheloropleidingen op? En wat zijn hun gedeelde eindkwalificaties? Op deze vragen geeft 'Vele takken, een stam' het antwoord. Het werk biedt hiermee een inhoudelijk kader voor de verschillende sociaal-agogische opleidingen. Dit boek is opgesteld in samenwerking met, en bedoeld voor opleidingen in de sociaal-agogische sector. Hiertoe behoren de opleidingen: Maatschappelijk Werk & Dienstverlening, Sociaalpedagogische Hulpverlening, Culturele en Maatschappelijke Vorming, Pedagogiek, Creatieve Therapie, Godsdienstpastoraal werk. Maar ook voor nieuwe opleidingen binnen het sociaal-agogische domein of andere opleidingen die aan dit veld gerelateerd zijn, is 'Vele takken, een stam' relevant
onderwijs, universitair en voortgezet --- maatschappelijk werk --- methodiek --- S20100573.JPG --- welzijnswerkers, opleiding --- 361.05 --- Maatschappelijk werk --- Sociaal-agogisch onderwijs --- Hoger onderwijs --- sociaal-agogisch werk --- sociaal werk --- orthopedagogiek --- Sociology of social care --- opleidingsprofiel --- Higher education
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|