Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Opleidingsprofiel vertaalkunde
Author:
Year: 1997 Publisher: Brussel : Vlaamse Onderwijsraad,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Beroepscompetenties ergotherapie : een toekomstgerichte beschrijving van het gewenste eindniveau van de opleiding tot ergotherapeut
Authors: ---
ISBN: 9789059310506 Year: 2007 Publisher: Den Haag Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Kleine kinderen, grote kansen : professionals opleiden en begeleiden: verslag van de derde dialoogdag tussen beroepskrachten van basisvoorzieningen voor jonge kinderen
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789051308471 Year: 2014 Publisher: Brussel Koning Boudewijnstichting

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Beroepscompetenties ergotherapie : een toekomstgerichte beschrijving van het gewenste eindniveau van de opleiding tot ergotherapeut
Authors: ---
ISBN: 9789462360242 9789460948886 Year: 2013 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek beschrijft de twaalf beroepscompetenties ergotherapie en biedt daarmee een toekomstgerichte beschrijving van het gewenste eindniveau van de opleiding tot ergotherapeut in Nederland. Deze competenties zijn geformuleerd door vertegenwoordigers van de vier opleidingen ergotherapie in Nederland, in samenwerking met ergotherapeuten uit de beroepspraktijk, op basis van de eerste uitgave van Beroepscompetenties ergotherapie uit 2007 en Beroepsprofiel Ergotherapeut. De beroepscompetenties ergotherapie beschrijven de identiteit en het domein van het beroep. Beroepscompetenties bestaan uit een combinatie van kennis, vaardigheden, attitude en persoonlijke eigenschappen en leiden tot succesvol en effectief gedrag in een werksituatie. Zij maken zichtbaar wat de ergotherapeut doet en welke diensten hij levert in verschillende werksituaties en werkvelden. De twaalf competenties zijn onderverdeeld op basis van het domein waar de competentie zich op richt in cliëntgerichte competenties (screenen, inventariseren en analyseren, behandelen en begeleiden, adviseren aan derden en ondersteunen en versterken), organisatiegerichte competenties (samenwerken, organiseren, ondernemen en zorg dragen voor kwaliteit) en beroepsgerichte competenties (onderzoeken, innoveren, leren en ontwikkelen). Elke beroepscompetentie wordt beschreven in een kernzin die beschrijft wat de ergotherapeut doet, en met welk doel. Daarnaast worden per competentie kenmerkende (methodische) stappen en bijbehorende beroepshandelingen beschreven (`hierbij gaat het om). Deze beroepshandelingen beschrijven (de essentie van) het handelen van de ergotherapeut in de praktijk, en leiden tot beroepsproducten waarmee de student kan tonen dat hij de competentie beheerst. Beroepscompetenties ergotherapie is bestemd voor studenten en docenten ergotherapie, en voor ergotherapeuten die betrokken zijn bij de opleiding en ontwikkeling van ergotherapeuten en het beroep ergotherapie.


Book
Beroepscompetenties ergotherapie : een toekomstgerichte beschrijving van het gewenste eindniveau van de opleiding tot ergotherapeut
Authors: ---
ISBN: 9789462360242 9789460948886 Year: 2013 Publisher: Den Haag Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek beschrijft de twaalf beroepscompetenties ergotherapie en biedt daarmee een toekomstgerichte beschrijving van het gewenste eindniveau van de opleiding tot ergotherapeut in Nederland. Deze competenties zijn geformuleerd door vertegenwoordigers van de vier opleidingen ergotherapie in Nederland, in samenwerking met ergotherapeuten uit de beroepspraktijk, op basis van de eerste uitgave van Beroepscompetenties ergotherapie uit 2007 en Beroepsprofiel Ergotherapeut. De beroepscompetenties ergotherapie beschrijven de identiteit en het domein van het beroep. Beroepscompetenties bestaan uit een combinatie van kennis, vaardigheden, attitude en persoonlijke eigenschappen en leiden tot succesvol en effectief gedrag in een werksituatie. Zij maken zichtbaar wat de ergotherapeut doet en welke diensten hij levert in verschillende werksituaties en werkvelden. De twaalf competenties zijn onderverdeeld op basis van het domein waar de competentie zich op richt in cliëntgerichte competenties (screenen, inventariseren en analyseren, behandelen en begeleiden, adviseren aan derden en ondersteunen en versterken), organisatiegerichte competenties (samenwerken, organiseren, ondernemen en zorg dragen voor kwaliteit) en beroepsgerichte competenties (onderzoeken, innoveren, leren en ontwikkelen). Elke beroepscompetentie wordt beschreven in een kernzin die beschrijft wat de ergotherapeut doet, en met welk doel. Daarnaast worden per competentie kenmerkende (methodische) stappen en bijbehorende beroepshandelingen beschreven ('hierbij gaat het om). Deze beroepshandelingen beschrijven (de essentie van) het handelen van de ergotherapeut in de praktijk, en leiden tot beroepsproducten waarmee de student kan tonen dat hij de competentie beheerst.


Digital
De verleiding weerstaan : over de noodzaak van het doordacht ontwerpen van opleidingen
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789031363230 9789031360895 Year: 2008 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Staat u wel eens voor de taak om een cursus, training, coachingstraject of workshop te ontwikkelen? Wilt u dit graag professioneel en duurzaam aanpakken? &#13;Dan is het boek De verleiding weerstaan, over het doordacht ontwerpen van opleidingen, beslist iets voor u. &#13;&#13;Toen de Britse klimmer George Mallory in 1924 de vraag kreeg voorgelegd waarom hij de Mount Everest wilde beklimmen, luidde zijn antwoord simpelweg: 'Because It's There'. &#13;&#13;Voor het beklimmen van de Mount Everest is dat wellicht reden genoeg, maar bij het ontwerpen van opleidingen verdient het toch de voorkeur onderwijskundige wenselijkheden en mogelijkheden centraal te stellen. Toch blijkt dat niet altijd het geval te zijn, vooral wanneer het gaat om nieuwe technische ontwikkelingen. ICTtoepassingen bijvoorbeeld worden vaak met geen andere reden in een opleiding opgenomen dan omdat 'ze er nu eenmaal zijn', of omdat de concurrent dat ook doet. &#13;&#13;Dit boek is een pleidooi om de verleiding te weerstaan en onderwijs doordacht te ontwerpen, rekening houdend met visies op leren, kenmerken van de doelgroep en de organisatorische context. Met dit boek viert het CLU zijn vierde lustrum. Het is niet toevallig dat bij deze feestelijke gelegenheid een boek als dit verschijnt. Het CLU heeft niet voor niets twintig jaar 'gefundeerd onderwijs' in zijn vaandel staan. &#13;&#13;Het boek is geen handleiding tot het ontwerpen van onderwijs. Het geeft wel te denken. En zal iedereen die te maken heeft met het ontwerpen van opleidingen en onderwijs tot steun kunnen zijn.&#13;&#13;


Book
VELOV : Ontwikkelingsprofiel Vlaamse lerarenopleiders
Authors: ---
ISBN: 9789081853439 Year: 2015 Publisher: Antwerpen VELOV


Digital
Kleine kinderen, grote kansen : in partnerschap met ouders, hun sociaal netwerk en andere professionals: verslag van de vierde dialoogdag tussen professionals van basisvoorzieningen voor jonge kinderen
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789051308488 Year: 2014 Publisher: Brussel Koning Boudewijnstichting

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Competentiematrix bachelor in het lager onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789462920057 Year: 2014 Publisher: Leuven : Acco,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het hoger onderwijs wordt in Vlaams en Europees beleidsperspectief gestimuleerd in de richting van flexibilisering en competentiegericht opleiden. Het recent bijgestuurde beroepsprofiel voor de leraar en de hierop gebaseerde basiscompetenties voor de opleidingen (2007) biedt opleidingsinstituten de vrijheid om dat profiel te vertalen in een eigen opleidingsprofiel. Op basis van een diepgaand onderzoek van het werkveld brengt de KHLeuven een expliciet raamkader aan het licht van vier domeinen die door leerkrachten lager onderwijs als relevant worden erkend voor hun beroep: samen onderwijs maken, functioneren in een klasgroep, kwaliteit borgen en onderwijs ontwikkelen. De competenties die hiervoor nodig zijn, zijn in dit boek gexpliciteerd tot een eigen opleidingsprofiel met verwijzing naar de basiscompetenties en met vertaling in operationele gedragsindicatoren. Deze uitgave is een herwerking van dat opleidingsprofiel op basis van feedback van studenten, mentoren lager onderwijs en lerarenopleiders. Vanuit recente onderwijskundige en maatschappelijke ontwikkelingen werden tevens nieuwe accenten gelegd. Op deze manier vormt deze competentiematrix niet alleen een referentiekader voor de opleiding maar tevens een instrument voor competentiegerichte beoordeling.


Book
Vele takken, één stam : kader voor de hogere sociaal-agogische opleidingen
Authors: ---
ISBN: 9789066659971 9066659971 Year: 2009 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Nederland schrijven zich ieder jaar meer dan elfduizend nieuwe studenten in voor een sociaal-agogische opleiding op hbo-niveau. Allemaal met de wens om vier jaar later als professional een bijdrage te leveren aan onze complexe maatschappij. Waartoe leiden deze bacheloropleidingen op? En wat zijn hun gedeelde eindkwalificaties? Op deze vragen geeft 'Vele takken, een stam' het antwoord. Het werk biedt hiermee een inhoudelijk kader voor de verschillende sociaal-agogische opleidingen. Dit boek is opgesteld in samenwerking met, en bedoeld voor opleidingen in de sociaal-agogische sector. Hiertoe behoren de opleidingen: Maatschappelijk Werk & Dienstverlening, Sociaalpedagogische Hulpverlening, Culturele en Maatschappelijke Vorming, Pedagogiek, Creatieve Therapie, Godsdienstpastoraal werk. Maar ook voor nieuwe opleidingen binnen het sociaal-agogische domein of andere opleidingen die aan dit veld gerelateerd zijn, is 'Vele takken, een stam' relevant

Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by