Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
8-5784-3
Aanvankelijk lezen. --- Leerstoornissen. --- Schoolrijpheid. --- Spelling --- Basisonderwijs. --- Aanvankelijk lezen --- Didactiek. --- Schoolrijpheid --- Toetsen --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Schoolrijpheid --- #KVHB:Orthopedagogie --- schoolrijpheid --- curriculum --- #KVHB:Taalontwikkeling --- ontwikkelingsonderzoek --- 050023.jpg --- Toets
Choose an application
Groeiboek is een hulpmiddel bij de uitbouw van een zorgbeleid in de school. Het is in de eerste plaats ontwikkeld voor de kleuterleidster en voor de kleuters die extra zorg nodig hebben. Via het stappenplan extra zorg, kunnen het kleuterteam, de zorgbegeleiders en de directie planmatig werken. Het omvat drie belangrijke stappen : signaleren, analyseren en handelen. Het gebruik van een kinddossier maakt de continuïteit van de aanpak mogelijk door de hele kleuterschool heen. Groeiboek bestaat uit vier delen : basisboek, signaleren, analyse en handelen en continuïteit van de leerzorg. Analyse en handelen is het omvangrijkste deel van Groeiboek. Het bestaat uit een aantal aparte boeken. Ontwikkeling van de zelfsturing. Zelfsturing is een ontwikkelingsdomein dat tot alle andere domeinen doordringt. De mate waarin een kleuter zichzelf stuurt, speelt een rol in alles wat hij doet of wil doen en ook als hij nieuwe dingen wil leren. Zelfsturing is een essentiële vaardigheid om te ontwikkelen en op een persoonlijke, later meer bewuste manier kennis en inzichten te kunnen opdoen, vaardigheden te verwerven, attitudes uit te bouwen. Elk aspect van zelfsturing komt aan bod met een beschrijving, een lijst met factoren die de ontwikkeling bevorderen en belemmeren, en een overzicht van de deelaspecten. Vervolgens wordt per situatie uitgelegd.
#KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Kleutervolgsysteem --- #KVHB:Kleuterzorgsysteem --- #KVHB:Test; schoolse geschiktheid en bekwaamheid --- #KVHB:Test; ontwikkelingsdoelen --- #KVHB:Test; zorgbeleid --- #KVHB:Testotheek TP --- leerlingvolgsysteem --- kleuters --- zorgverbreding --- 471.4 --- Kleutervolgsystemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Handboek/cursus --- Kleuters ; onderwijs --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- 471.42 --- Denkontwikkeling --- Zorgverbreding --- 454 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- Didactiek; algemeen --- Cognitieve opvoeding --- Leerlingvolgsystemen --- Kleuteronderwijs --- leerlingenvolgsysteem --- kleuterscholen --- ontwikkelingsonderzoek --- PXL-Education 2020 --- Leerlingvolgsysteem --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Groeiboek is een hulpmiddel bij de uitbouw van een zorgbeleid in de school. Het is in de eerste plaats ontwikkeld voor de kleuterleidster en voor de kleuters die extra zorg nodig hebben. Via het stappenplan extra zorg, kunnen het kleuterteam, de zorgbegeleiders en de directie planmatig werken. Het omvat drie belangrijke stappen : signaleren, analyseren en handelen. Het gebruik van een kinddossier maakt de continuïteit van de aanpak mogelijk door de hele kleuterschool heen. Groeiboek bestaat uit vier delen : basisboek, signaleren, analyse en handelen en continuïteit van de leerzorg. Analyse en handelen is het omvangrijkste deel van Groeiboek. Het bestaat uit een aantal aparte boeken. Situering en werkwijze beschrijft de manier waarop de analyse van de specifieke zorgvraag van een kleuter gebeurt, het handelen van de kleuterleidster en het handelingsplan. De volgende (nog te verschijnen) domeinboeken beschrijven de inhouden van de analyse en het handelen voor resp. de positieve ingesteldheid, de ontwikkelingsdomeinen (motoriek, zintuigen, sociaal-emotioneel-morele ontwikkeling, zelfsturing, denken, taal), de lichamelijke factoren en de omgevingsfactoren school en thuis.
#KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Kleutervolgsysteem --- #KVHB:Kleuterzorgsysteem --- #KVHB:Test; schoolse geschiktheid en bekwaamheid --- #KVHB:Test; ontwikkelingsdoelen --- #KVHB:Test; zorgbeleid --- #KVHB:Testotheek TP --- leerlingvolgsysteem --- kleuters --- zorgverbreding --- leerlingvolgsystemen --- kleuteronderwijs --- ervaringsgericht onderwijs --- didactiek --- Handboek/cursus --- Kleutervolgsystemen --- Ontwikkeling van kinderen --- ontwikkelingsbegeleiding --- signalering --- zelfsturing --- zorgbeleid --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- 471.4 Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Zorgverbreding --- Zelfsturing --- Kleuters ; onderwijs --- 082819.jpg --- Volgsystemen: kleuterschool --- 471.4 --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Kleuteronderwijs --- Zelfsturend leren --- Kleuters --- leerlingenvolgsysteem --- kleuterscholen --- ontwikkelingsonderzoek --- PXL-Education 2020 --- Kleuter
Choose an application
De psychodiagnostiek biedt een systematische, professionele procedure, die de psychodiagnosticus helpt in zijn zoektocht om onderbouwd vragen van ouders/opvoeders over de ontwikkeling van hun kind te beantwoorden. Door psychologische tests af te nemen en de opvoeders te interviewen, verzamelt de psychodiagnosticus informatie over de ontwikkeling van een kind op verschillende domeinen, zoals de motoriek, de taal, het sociale gedrag of het denken. Het gaat daarbij nooit om alleen het kind, maar om de ontwikkeling binnen zijn naaste omgeving, het gezin, de familie en de leeftijdsgenootjes op de opvang of op school. Het doel van de psychodiagnostiek is een integratief beeld van het kind te verkrijgen om aan de hand daarvan een advies of een behandelplan te kunnen opstellen.Dit boek richt zich op het jonge kind van 0 tot 6 jaar. Het vraagt speciale vaardigheden om met kinderen van deze leeftijd te kunnen werken. De psychodiagnosticus moet kunnen omgaan met jonge kinderen met hun specifieke kenmerken, zoals angst voor vreemden, een korte taakspanne en onvoldoende taakgerichtheid. Daarnaast zijn goede en actuele kennis van en inzicht in de theorieën en modellen over de ontwikkeling van het jonge kind vereist.Het boek biedt informatie en technieken ter ondersteuning van het complexe proces van de individuele psychodiagnostiek bij jonge kinderen. Het is een praktische handleiding bij de selectie, afname en interpretatie van psychodiagnostische instrumenten in de hulpverlening, specifiek voor jonge kinderen. Het boek is handelingsgericht, het benadrukt het belang van advisering en is ruim voorzien van praktijkvoorbeelden.https://www.standaardboekhandel.be/p/psychodiagnostiek-van-nul-tot-zes-jaar-9789043035941
psychodiagnostiek --- 159.922.6 --- 159.9.072 --- 159.9.072 Experimentele psychologie. Testen en onderzoeken in de psychologie --- Experimentele psychologie. Testen en onderzoeken in de psychologie --- 159.922.6 Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop. --- Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop. --- Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop --- PXL-Healthcare 2020 --- ontwikkelingspsychologie --- ontwikkelingsonderzoek --- Developmental psychology --- intellectuele ontwikkeling --- kinderpsychologie --- taalverwerving --- kinderen met een beperking --- motorische ontwikkeling --- socio-emotionele ontwikkeling --- psychiatrie --- Psychodiagnostiek --- Psychiatrie --- Kind --- Diagnose --- Diagnostische test --- Ontwikkeling van het kind --- Psychologische test --- Diagnostiek
Choose an application
Groeiboek is een hulpmiddel bij de uitbouw van een zorgbeleid in de school. Het is in de eerste plaats ontwikkeld voor de kleuterleidster en voor de kleuters die extra zorg nodig hebben. Via het stappenplan extra zorg, kunnen het kleuterteam, de zorgbegeleiders en de directie planmatig werken. Het omvat drie belangrijke stappen : signaleren, analyseren en handelen. Het gebruik van een kinddossier maakt de continuïteit van de aanpak mogelijk door de hele kleuterschool heen. Groeiboek bestaat uit vier delen : basisboek, signaleren, analyse en handelen en continuïteit van de leerzorg. Analyse en handelen is het omvangrijkste deel van Groeiboek. Het bestaat uit een aantal aparte boeken.
#KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Kleutervolgsysteem --- #KVHB:Kleuterzorgsysteem --- #KVHB:Test; schoolse geschiktheid en bekwaamheid --- #KVHB:Test; ontwikkelingsdoelen --- #KVHB:Test; zorgbeleid --- #KVHB:Testotheek TP --- leerlingvolgsysteem --- kleuters --- zorgverbreding --- leerlingvolgsystemen --- kleuteronderwijs --- ervaringsgericht onderwijs --- didactiek --- 454 --- 460.5 --- 467 --- 471.4 --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuterbegeleiding --- Kleuteronderwijs --- Observatie --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Zorgverbreding --- Kleutervolgsystemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Handboek/cursus --- Kleuters ; onderwijs --- 060383.jpg --- Kleuterschool: volgsysteem --- Didactiek --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactiek; algemeen --- Zorgbeleid --- Leerlingvolgsystemen --- Kleuters --- Ontwikkelingsbegeleiding --- Signalering --- Handelingsplannen --- 070902.jpg --- Volgsystemen: kleuterschool --- leerlingenvolgsysteem --- kleuterscholen --- ontwikkelingsonderzoek --- PXL-Education 2020 --- Leerlingvolgsysteem --- Kleuter --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Groeiboek is een hulpmiddel bij de uitbouw van een zorgbeleid in de school. Het is in de eerste plaats ontwikkeld voor de kleuterleidster en voor de kleuters die extra zorg nodig hebben. Via het stappenplan extra zorg, kunnen het kleuterteam, de zorgbegeleiders en de directie planmatig werken. Het omvat drie belangrijke stappen : signaleren, analyseren en handelen. Het gebruik van een kinddossier maakt de continuïteit van de aanpak mogelijk door de hele kleuterschool heen. Groeiboek bestaat uit vier delen : basisboek, signaleren, analyse en handelen en continuïteit van de leerzorg. Analyse en handelen is het omvangrijkste deel van Groeiboek. Het bestaat uit een aantal aparte boeken.
zorgverbreding --- motorische ontwikkeling --- Didactic evaluation --- zintuigen --- zorgbeleid --- Orthopedagogics --- cognitieve ontwikkeling --- Kindergarten --- taalbewustzijn --- lichamelijke ontwikkeling --- didactiek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Leerlingvolgsysteem ; kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Kleutervolgsysteem --- #KVHB:Kleuterzorgsysteem --- #KVHB:Test; schoolse geschiktheid en bekwaamheid --- #KVHB:Test; ontwikkelingsdoelen --- #KVHB:Test; zorgbeleid --- #KVHB:Testotheek TP --- leerlingvolgsysteem --- kleuters --- 460.5 --- 467 --- 471.4 --- Handelingsplannen --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuterbegeleiding --- Kleuteronderwijs --- Observatie --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Zorgverbreding --- Kleutervolgsystemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Handboek/cursus --- Kleuters ; onderwijs --- 051083.jpg --- Kleuterschool: volgsysteem --- Didactiek --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactiek; algemeen --- 454 --- leerlingvolgsystemen --- ervarinsgericht onderwijs --- Zorgbeleid --- Leerlingvolgsystemen --- Kleuters --- Ontwikkelingsbegeleiding --- leerlingenvolgsysteem --- kleuterscholen --- ontwikkelingsonderzoek --- PXL-Education 2020 --- Leerlingvolgsysteem --- Kleuter
Choose an application
Het domeinboek ‘Positieve ingesteldheid’ is een essentieel domeinboek. In het ontwikkelingsmodel van Groeiboek vormt de ‘Positieve ingesteldheid’ immers de basis voor ontwikkeling.Wat is Positieve ingesteldheid?De Positieve ingesteldheid is een geheel van kenmerken en competenties ingebed in de ‘kern’ van de kleuter, van waaruit de ontwikkeling tot stand komt en evolueert.Het zijn basiseigenschappen van lichamelijke, emotionele en dynamische aard en de daaraan gekoppelde basiscompetenties: communiceren, creëren, kennen, kunnen,genieten, durven, willen. De positieve ingesteldheid is tegelijk het vertrekpunt, de voorwaarde, de kwaliteitsparameter en het doel van het ontwikkelingsproces.
zorgverbreding --- Didactic evaluation --- zorgbeleid --- Orthopedagogics --- Kindergarten --- didactiek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 471.42 --- kleuteronderwijs --- kleuters --- taalontwikkeling --- taalverwerving --- zorgtrajecten --- leerlingvolgsystemen --- 471.4 --- 471.41 --- Kleutervolgsystemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Taalontwikkeling --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Kleuteronderwijs --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- 471.4 Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- Zorgverbreding --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Didactiek; algemeen --- Taal en verbale expressie --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Lichamelijke ontwikkeling --- Didactiek (Vakdidactiek) --- lichamelijke ontwikkeling --- Motorische ontwikkeling --- 454 --- ervaringsgericht onderwijs --- positief denken --- Leerlingvolgsysteem --- Emotionele ontwikkeling --- Morele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Leerlingvolgsystemen --- methodiek --- ervarinsgericht onderwijs --- leerlingenvolgsysteem --- kleuterscholen --- ontwikkelingsonderzoek --- PXL-Education 2020 --- Kind --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|