Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by
Evaluating change in English language teaching
Author:
ISBN: 1403939756 Year: 2005 Publisher: Basingstoke : Palgrave Macmillan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
ICT op school : het integreren en implementeren van toepasbare technologie
Author:
ISBN: 9782509033185 Year: 2018 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijsinnovatie gaat steeds meer gepaard met ICT. Scholen ervaren deze veranderingsprocessen - het samenspel van de menselijke factor en het materiële aspect van ICT -, vaak als erg complex. Bovendien worden de maatschappelijke verwachtingen rond digitalisering groter, groeit het aanbod aan digitale inhoud exponentieel en gaan de verdere ontwikkelingen van hard- en software in hoog tempo door. De integratie en implementatie van toepasbare technologie veronderstelt een dynamische aanpak die gedragen wordt door de hele schoolorganisatie. Het boek ?ICT op school? schetst de voorwaarden en de bouwstenen om ICT op school op een doelgerichte, systematische en procesmatige manier aan te pakken. Een verhelderend boek voor ICT-coördinatoren, leerkrachten, directeurs en schoolbestuurders.(Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/75375-ict+op+school)


Multi
Onderwijsonderzoek : een onorthodoxe introductie
Author:
ISBN: 9789024439430 Year: 2022 Publisher: Amsterdam Boom Uitgevers Amsterdam

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er bestaat veel literatuur over de methoden en technieken van onderwijsonderzoek. Maar deze ?orthodoxe? inleidingen hebben vaak weinig aandacht voor meer fundamentele vragen. In dit boek staan deze vragen juist wel centraal. Wat is onderwijs eigenlijk? Wat wordt ermee beoogd en welke rol kan onderzoek spelen in het realiseren van goed onderwijs? Daarmee biedt dit boek zicht op de bredere sociale en politieke context van onderwijsonderzoek.Gert Biesta bespreekt in Onderwijsonderzoek een aantal kernkwesties waarmee iedere onderwijsonderzoeker en docent te maken heeft, zoals:Welke rol speelt theorie in onderwijsonderzoek?Wat is eigenlijk een onderwijspraktijk?Wat betekent het om onderwijs te verbeteren?Hoe draagt onderzoek bij aan de verbetering van het onderwijs?Wat leert de geschiedenis van onderwijsonderzoek en de onderwijskunde ons?Wat is de relatie tussen onderzoek, professionaliteit en democratie?Welke sociale en politieke dimensies zitten er aan het publiceren van onderzoek? Elk hoofdstuk bevat aantal vragen voor verdere discussie. Dit boek helpt onderzoekers en docenten om bij (her)ontwerp van hun onderwijs het blikveld te verbreden.Gert Biesta is als hoogleraar voor ?Public Education? werkzaam bij het Centre for Public Education and Pedagogy van de Maynooth University in Ierland en als hoogleraar voor ?Educational Theory and Pedagogy? werkzaam bij de Moray House School of Education and Sport van de universiteit van Edinburgh in Schotland. Hij schrijft over de theorie en het beleid van opvoeding en onderwijs, en de theorie en filosofie van onderwijsonderzoek. Zijn werk verscheen tot nu toe in twintig verschillende talen.https://www.bua.nl/product/100-10416_Onderwijsonderzoek


Book
Handboek schoolontwikkelingstraject integrale leerlingenzorg
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789044124682 Year: 2009 Volume: 1 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit handboek worden lerarenopleiders die als consultant/ adviseur willen gaan werken, voorzien van basiskennis om dat voor een traject voor integrale leerlingenzorg te doen. Naast deze basiskennis van integrale leerlingenzorg wordt integrale leerlingenzorg ook in het perspectief van een schoolontwikkelingstraject geplaatst en wordt uitgelegd hoe je het gekozen traject in de praktijk uit kunt voeren (implementatie) en welke algemene en specifieke competenties je daarvoor nodig hebt. Deze uitgave maakt deel uit van een project van LEOZ ' Landelijk Expertisecentrum Onderwijs en Zorg, een initiatief van WOSO ' Werkverband Opleidingen Speciaal Onderwijs. (Bron: www.garant.be)


Multi
Anders kijken naar het studiehuis : een analysemodel voor onderwijsvernieuwing
Authors: ---
ISBN: 9789044126358 Year: 2010 Volume: *16 Publisher: Nijmegen Radboud Universiteit Nijmegen


Book
L'agir innovationnel : entre créativité et formation / Sous la direction de Françoise Cros
Author:
ISBN: 9782804155254 2804155250 Year: 2007 Volume: *62 Publisher: Bruxelles: De Boeck,


Book
Recherche comparative en éducation : approches et méthodes
Author:
ISBN: 9782804160067 2804160068 Year: 2010 Volume: *86 Publisher: Louvain-la-Neuve: De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les approches et méthodes en recherche en éducation comparée ne reçoivent pas toujours l’attention qu’elles méritent. Ce livre ouvre de nouvelles perspectives par rapport aux traditions bien ancrées dans ce domaine. Un aspect particulier de l'ouvrage est qu’il traite d'unités d’analyse spécifiques. Les chapitres distincts se consacrent à la comparaison de lieux, systèmes éducatifs, époques, cultures, valeurs, politiques, programmes scolaires, etc. Ces chapitres sont considérés d’après leur contexte, à l’intérieur de cadres d’analyse plus vastes qui permettent d’identifier les objectifs et les points forts du domaine. Ce livre envisage également les comparaisons d’un point de vue inter- et intra-national et souligne l’importance d’aborder les thèmes sous des angles différents. Il sera une référence non seulement pour les chercheurs en éducation comparée, mais également pour les décideurs qui désirent mieux comprendre les paramètres et l’utilité de ce domaine.


Book
Onderwijsbeleid in Vlaanderen
Authors: ---
ISBN: 9789463798303 Year: 2020 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het onderwijs in al zijn facetten duikt regelmatig op in de media. Vernieuwingen, onderzoeksresultaten of standpunten van een minister lokken snel een brede maatschappelijke discussie uit. Leraren, directies, politici, onderzoekers, onderwijsexperten maar ook ouders gooien zich in het debat. De discussies raken aan waarden, visies op de rol van onderwijs, of de macht van de spelers in het onderwijsveld. In dat debat valt op dat meningen en feiten soms verward worden, dat de regelgeving te weinig gekend is, dat de historiek genegeerd wordt of de juridische achtergrond verkeerd geïnterpreteerd wordt.Onderwijsbeleid in Vlaanderen schetst kernachtig de historische context bij actuele discussies. Het boek biedt inzicht in de basispijlers van het Vlaamse onderwijsbeleid met begrippen zoals schoolautonomie, vrijheid van onderwijs, responsabilisering, participatie enzovoort. Het geeft meteen ook een stand van zaken over de complexe Vlaamse onderwijsstructuur.( https://www.acco.be/nl-be/items/9789463798303/Onderwijsbeleid-in-Vlaanderen )

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by