Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
basisonderwijs --- didactiek --- moedertaalonderwijs --- moedertaal: didactiek lagere school
Choose an application
In dit boek wordt een pleidooi gehouden voor de functionaliseren van het taalonderwijs. Functionaliseren van het taalonderwijs is in essentie het streven, passende leerstof zodanig aan te bieden dat de kinderen het leren op school ervaren als een zinvolle bijdrage aan hun eigen leefomstandigheden, levensverwachtingen en persoonlijke mogelijkheden. Het boek geeft achtergronden, schetsen, kritische beschouwingen en probleemanalyses die duidelijk moeten maken dat de functionaliseringsgedachte niet uit de lucht komt vallen. Daarbij komt nadrukkelijk aan de orde dat het functionaliseren van het taalonderwijs geen kwestie is van alles of niets. Het is heel goed mogelijk om geleidelijk over te stappen naar functioneler onderwijs. De essentie van functioneel taalonderwijs is het onderwijs zo in te richten, dat kinderen steeds meer gevoel krijgen dat ze met dingen bezig zijn die voor henzelf belangrijk zijn. Funcionaliseren van taalonderwijs op de basisschool is geen kwestie van alles of niets. Het is goed mogelijk om geleidelijk over te stappen naar functioneler onderwijs.
475.2 --- Taalonderwijs --- Moedertaalonderwijs ; basisonderwijs --- moedertaal: didactiek lagere school --- taalonderwijs --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands --- Lager onderwijs
Choose an application
Choose an application
28
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Nederlands --- #BSCH: vak: Nederlands --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Taalonderwijs --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- moedertaal: didactiek lagere school --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalopvoeding --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs
Choose an application
In de inleiding bespreken de schrijvers, hoe je door gedichten te leren schrijven het creatief gedrag van kinderen kunt bevorderen. Aan het eind van het boek is literatuur besproken, die de lezer nog verder theoretisch kan scholen. De kern van het boek bevat een flink aantal lessuggesties, die stuk voor stuk zijn uitgeprobeerd. In kleine verlagen is te lezen, hoe die lessen verliepen.
#BSCH: vak: Nederlands --- 475.2 --- Lager onderwijs --- Poëzieonderwijs --- Werken met poëzie (Werken met gedichten) --- 475.24 ) * SCHRIJVEN --- 475.28 --- Basisonderwijs : gedichten --- Basisonderwijs : versjes --- Moedertaal: didactiek lagere school --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Het gesprek;communicatie en expressie en het wat verguisde grammatica-onderwijs. drie facetten van het moedertaalonderwijs, beknopt en naar de praktijk toe beschreven door drie auteurs. Drie vertegenwoordigers van evenzoveel vernieuwingsrichtingen: het Jenaplan, het Montessori-onderwijs en de Vrije school. Drie keer eigen, herkenbaar, prikkelend tot dialoog.
Linguistique --- Methodologie --- Montessori, M. --- Méthodologie --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Taalkunde --- Taalonderwijs --- Vernieuwingsscholen --- 453 --- Jenaplan --- Montessorionderwijs --- Steineronderwijs --- moedertaal: didactiek lagere school --- Taalopvoeding --- Basisonderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Jenaplanonderwijs --- Vrije Schoolonderwijs --- Dutch language --- Language arts (Elementary) --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Language arts --- Study and teaching (Elementary) --- Study and teaching
Choose an application
#BSCH: vak: Nederlands --- didactiek --- lager onderwijs --- luisteren --- 475.23 --- Nederlands --- Luisteren --- Moedertaal --- taal : luisteren (ler) --- Luisteren ; basisonderwijs --- Luistervaardigheid --- Luisteren : basisonderwijs --- moedertaal: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : luisteren --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Gedrag --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
urlijst
basisonderwijs --- taalbeschouwing --- didactiek --- moedertaalonderwijs --- Nederlands --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Onderwijs --- Taal --- Taalbeschouwing --- Taalgedrag --- Taalontwikkeling --- Moedertaalonderwijs ; basisonderwijs --- Taalbeschouwing ; basisonderwijs --- moedertaal: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: teleonderwijs) --- Lager onderwijs --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Taal --- Taalbeschouwing --- Taalspelletjes --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Nederlands --- Taalspelen --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N. --- moedertaal: didactiek lagere school --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Didactics of Dutch --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- taalspelletjes --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N
Choose an application
Dit boek geeft een didactiek voor het onderwijs in spreken en luisteren. Hoe leer je kinderen de vaardigheden aan die nodig zijn om allerlei monologen, tweegesprekken en groepsgesprekken te voeren? De leerstof voor lessen in spreken en luistern komt aan bod aan de hand van een handig didactisch model waarin de vaardigheden van spreken en luisteren gecombineerd worden. Uitgebreid wordt aan de hand van een basismodel voor lessen en aansprekende lesvoorbeelden ingegaan op de praktijk van het lesgeven. Spreken en luisteren komt daarin altijd gecombineerd aan bod in voor kinderen betekenisvolle situaties. (Bron: covertekst)
Nederlands --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Spreken --- Luisteren --- Zorgverbreding --- Leermiddelen --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Verbale communicatie --- basisonderwijs --- didactiek --- 475.21 ) * SPREKEN --- communicatie --- luisteren --- spreken --- 041440.jpg --- Luisteren: didactiek lagere school --- Moedertaal: didactiek lagere school --- Spreken: didactiek lagere school --- didactiek. --- Basisonderwijs --- Didactiek. --- luisteren (ler) --- nederlands : didactiek (ler) --- spreken (ler) --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : spreken --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : luisteren --- 475.21 --- 475.23 --- 475.2 --- spelling (ler)
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|