Narrow your search
Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Een blauwdruk voor methoden voor taalonderwijs : aanwijzingen voor het ontwikkelen van methoden voor Nederlandse taal voor het basisonderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9032918370 Year: 1997 Publisher: Enschede SLO. Instituut voor leerplanontwikkeling (Stichting leerplanontwikkeling)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Functionaliseren van taalonderwijs : beschouwen, bedacht zijn, beginnen.
Authors: ---
ISBN: 902761394X Year: 1989 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt een pleidooi gehouden voor de functionaliseren van het taalonderwijs. Functionaliseren van het taalonderwijs is in essentie het streven, passende leerstof zodanig aan te bieden dat de kinderen het leren op school ervaren als een zinvolle bijdrage aan hun eigen leefomstandigheden, levensverwachtingen en persoonlijke mogelijkheden. Het boek geeft achtergronden, schetsen, kritische beschouwingen en probleemanalyses die duidelijk moeten maken dat de functionaliseringsgedachte niet uit de lucht komt vallen. Daarbij komt nadrukkelijk aan de orde dat het functionaliseren van het taalonderwijs geen kwestie is van alles of niets. Het is heel goed mogelijk om geleidelijk over te stappen naar functioneler onderwijs. De essentie van functioneel taalonderwijs is het onderwijs zo in te richten, dat kinderen steeds meer gevoel krijgen dat ze met dingen bezig zijn die voor henzelf belangrijk zijn. Funcionaliseren van taalonderwijs op de basisschool is geen kwestie van alles of niets. Het is goed mogelijk om geleidelijk over te stappen naar functioneler onderwijs.


Book
Onderwijs in taalbeschouwing : nadenken over taal en taalgedrag.
Author:
ISBN: 9026223684 Year: 1999 Publisher: Utrecht Bekadidact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Werken aan taal: een brug naar flexibel taalonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9020806939 Year: 1980 Publisher: Den Bosch Malmberg


Book
Gedichten maken op school.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9020882724 Year: 1975 Publisher: Den Bosch Malmberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de inleiding bespreken de schrijvers, hoe je door gedichten te leren schrijven het creatief gedrag van kinderen kunt bevorderen. Aan het eind van het boek is literatuur besproken, die de lezer nog verder theoretisch kan scholen. De kern van het boek bevat een flink aantal lessuggesties, die stuk voor stuk zijn uitgeprobeerd. In kleine verlagen is te lezen, hoe die lessen verliepen.


Book
Drie maal taal : taalonderwijs op vernieuwingsscholen
Authors: --- ---
ISBN: 9027630070 Year: 1980 Volume: vol 288 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het gesprek;communicatie en expressie en het wat verguisde grammatica-onderwijs. drie facetten van het moedertaalonderwijs, beknopt en naar de praktijk toe beschreven door drie auteurs. Drie vertegenwoordigers van evenzoveel vernieuwingsrichtingen: het Jenaplan, het Montessori-onderwijs en de Vrije school. Drie keer eigen, herkenbaar, prikkelend tot dialoog.


Book
Luisteren in meervoud
Authors: --- ---
ISBN: 9030620935 Year: 1993 Publisher: Lier Van In


Book
Onderwijs in taalbeschouwing : nadenken over taal en taalgedrag
Author:
ISBN: 9027624917 Year: 1997 Volume: 15 Publisher: Tilburg Zwijsen


Book
Zinspelen : taalspelletjes in de kleine groep
Author:
ISBN: 9020887637 Year: 1980 Publisher: Den Bosch Malmberg


Book
Spreken en luisteren
Author:
ISBN: 9001757618 9001757626 Year: 2001 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft een didactiek voor het onderwijs in spreken en luisteren. Hoe leer je kinderen de vaardigheden aan die nodig zijn om allerlei monologen, tweegesprekken en groepsgesprekken te voeren? De leerstof voor lessen in spreken en luistern komt aan bod aan de hand van een handig didactisch model waarin de vaardigheden van spreken en luisteren gecombineerd worden. Uitgebreid wordt aan de hand van een basismodel voor lessen en aansprekende lesvoorbeelden ingegaan op de praktijk van het lesgeven. Spreken en luisteren komt daarin altijd gecombineerd aan bod in voor kinderen betekenisvolle situaties. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by