Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sociology of education --- onderwijs en sociaal milieu --- onderwijs --- kansarmen, onderwijs --- 371.06 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O214 --- 371 --- 377 --- School als milieu. Contacten school en samenleving --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Onderwijsbeleid: plaatselijk --- 371.06 School als milieu. Contacten school en samenleving
Choose an application
onderwijs en sociaal milieu --- leerkrachten-leerlingen --- schoolopbouwwerk --- onderwijs --- kansarmen, onderwijs --- 371 --- 371.22 --- 377 --- Students --- Teacher-student relationships --- Pupil-teacher relationships --- Student and teacher --- Student-teacher relationships --- Students and teachers --- Teacher and student --- Teacher-pupil relationships --- Teachers and students --- Interpersonal relations --- Pupils --- School life --- Student life and customs --- Persons --- Education --- Social conditions --- Sociology of education --- Teacher-student relationships.
Choose an application
kansarmen, onderwijs --- onderwijs --- onderwijs en sociaal milieu --- taalonderwijs --- werknemerscultuur --- 371.06 --- #SBIB:316.334.1O240 --- 377 --- 371 --- 372.8 --- 331.05 --- School als milieu. Contacten school en samenleving --- Democratisering van, in en door onderwijs: algemeen --- Social stratification --- Sociology of education --- 371.06 School als milieu. Contacten school en samenleving
Choose an application
welzijnswerk --- buurtontwikkeling --- vrijetijdsbesteding --- jongerencriminaliteit --- doelgroepenbeleid --- allochtone jongeren --- vorming --- jeugdzorg --- Sociology of social care --- straathoekwerk --- hulpverlening --- Social policy and particular groups --- anno 1970-1979 --- Netherlands --- probleemjongeren --- jeugdvorming, methoden --- meidenwerk --- kansarmen, onderwijs --- onderwijs --- sociaal-cultureel werk, kansarme jongeren --- Social work with youth --- -Youth --- -#GSDBP --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Age groups --- Life cycle, Human --- Social education --- Youth --- 362.7 --- 374.3 --- 362.8 --- 377 --- 325 --- #GSDBP
Choose an application
Kan het onderwijs een bijdrage leveren aan het dichten van de klooftussen sociale klassen? Kunnen prestaties van kansarme kinderen door gerichte aandacht verbeteren? Moet het onderwijs dit doen en belangrijker nog: zijn scholen hiervoor toegerust? Op een aantal basisscholen in Nederland werken leerkrachten volgens de didactische uitgangspunten van het circuitmodel. Leerstofverwerking vindt plaats in een hoek die het meest past bij de interesse en leerstijl van de leerlingen. Kinderen maken zelf een keuze voor een bepaalde hoek. De auteur onderzoekt in hoeverre het circuitmodel is ingevoerd in de scholen, of 'circuit'leerkrachten op een zelfde wijze kijken naar achterstandsleerlingen als naar niet-achterstandsleerlingen, en of ideeën over onderwijs van ouders en leerkrachten enige verwantschap vertonen. Ligt het prestatieniveau van de leerlingen onder of boven het landelijk gemiddelde en welke vorderingen hebben leerlingen gedurende drie schooljaren gemaakt? Voelen de leerlingen, en met name de achterstandsleerlingen, zich prettig op school? En tenslotte: doen schoolklassen waar intensief met het circuitmodel gewerkt wordt, 'het' beter? Dit onderzoek levert een bijdrage aan de discussies over de (on)mogelijkheden van scholen om door middel van specifieke onderwijsvernieuwingen hardnekkige milieuspecifieke onderwijsachterstanden te minimaliseren of op te heffen. (Bron: covertekst)
Basisonderwijs --- Encadrement des élèves --- Enseignement primaire --- Leerlingbegeleiding --- Nederland --- Pays-Bas --- #SBIB:004.GIFT --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O212 --- #SBIB:316.334.1O230 --- #PBIB:2001.4 --- #PBIB:gift 2001 --- #A0107A --- 742 Scholieren en studenten --- 104321.jpg --- Onderwijsvoorrangsbeleid --- basisonderwijs --- kansarmen, onderwijs --- onderwijs en sociaal milieu --- sociale klassen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Onderwijsbeleid: nationaal --- Geplande onderwijsverandering --- 371.1 --- 377 --- 371 --- 323.3 --- Theses
Choose an application
949.32 LEUVEN --- Academic collection --- #SBIB:022.TOND --- #SBIB:316.8H15 --- kansarmoede --- werkloosheid --- migranten --- bestaansminimum --- kansarmen, onderwijs --- onderwijs --- Leuven --- Vlaams-Brabant --- Geschiedenis van België: hertogdom Brabant; provincie Brabant--(reg./lok.)--LEUVEN --- Welzijns- en sociale problemen: sociale ongelijkheid en armoede --- 339.1 --- 331.66 --- 325 --- 339.14 --- 377 --- 493.21 --- Social problems --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Louvain --- 949.32 LEUVEN Geschiedenis van België: hertogdom Brabant; provincie Brabant--(reg./lok.)--LEUVEN --- gelijke kansen --- armoedebestrijding
Choose an application
buurtwerk --- Community organization --- samenlevingsopbouw --- jeugdhuizen --- Social welfare methods --- buurthuizen --- onderwijs --- kansarmen, onderwijs --- 343.9 --- -Social group work --- #C9207 --- Group work, Social --- Social work with groups --- Associations, institutions, etc. --- Clubs --- Social service --- CBOs (Community organization) --- Community-based organizations --- Community councils --- Community life --- 361.54 --- 377 --- Criminologie --(algemeen) --- Community centers --- Social group work. --- 343.9 Criminologie --(algemeen) --- Social group work --- Community learning centers --- Learning centers, Community --- Learning centers, School-based --- Play centers --- School-based learning centers --- School buildings --- Schools as social centers --- Social centers --- Public buildings --- Social settlements --- Sports facilities --- Playgrounds --- Recreation --- School facilities --- Community use --- Extended use
Choose an application
In dit onderzoek gaat de aandacht naar het opvoedingsgebeuren in gezinnen die in situaties van sociale achterstelling en uitsluiting, en dus met sterk verminderde kansen (moeten) leven, en dit meestal sinds verschillende generaties. De auteurs laten de direct betrokkenen, de ouders zelf, aan het woord over kansarmoede en opvoeding. Enkele thema's uit de gesprekken: de eigen kindertijd en jeugd en de betekenis hiervan voor het heden, het gezin als bron van steun en haard van conflicten, onderwijs en naar school gaan, pedagogische inzichten en opvattingen, bronnen van sociale steun bij de opvoeding, de plaatsing van kinderen, formele steun en hulpverlening, oriëntatie op de toekomst.
316.344.7 --- 376.6 --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:2001.4 --- #PBIB:gift 2001 --- Academic collection --- #A0307A --- 666.1 Kansarmoede --- #KVHB:Kansarmoede --- #KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Pedagogie --- 307.3 --- Gezinnen --- Kansarmoede --- Opvoeding --- gezin --- kansarmoede --- pedagogiek --- 364.2 --- Hulpverlening --- Onderwijs --- Opvoedingsondersteuning --- 025049.jpg --- Kansarmoede: onderwijs --- Onderwijssociologie --- gezinsopvoeding --- kansarmen, onderwijs --- kansarmoedebestrijding --- 316.344.7 Kansarmen. Marginalen. Randgroepen. Outcasts --- Kansarmen. Marginalen. Randgroepen. Outcasts --- Onderwijs aan speciale sociale groepen --- Sociologie van de welvaart --- 37.018 --- 377 --- 339.1 --- 339.13 --- Kansarme jeugd. --- Opvoeding. --- Sociale agogiek --- Armoedebestrijding en samenlevingsopbouw. --- Educational sciences --- Social problems --- opvoeding --- orthopedagogiek --- Sociale problemen --- Pedagogiek --- Gezinnen : opvoeding --- 37.018.1 --- Sociale uitsluiting --- Opvoeding en onderwijs --- Opvoedingsproblemen --- Onderwijskansen --- 370 --- Opvoedingsprobleem
Choose an application
Deze publicatie laat op een indringende wijze zien wat er zich in de beleving van kinderen, ouders en leerkrachten afspeelt als er armoede in het spel is. Vanuit die beleving doen de auteurs concrete suggesties om pijnlijke situaties uit de praktijk van elke dag weg te nemen. Soms volstaan kleine ingrepen, welbevinden, betrokkenheid en verbondenheid om ook voor deze kinderen een aangename schoolsfeer te scheppen.
Zorgverbreding. --- Orthopedagogics --- didactiek --- Primary education --- kansarmen, onderwijs --- onderwijs en sociaal milieu --- kansarmoede --- basisonderwijs --- leerlingbegeleiding --- #PBIB:2002.2 --- #PBIB:gift 2002 --- Academic collection --- #A9906A --- zorgverbreding --- 465 --- onderwijs --- opvoeding --- orthopedagogiek --- socio-educatieve problemen --- 450.9 --- 474.23 --- Armoede --- Kansarmen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Zorgverbreding --- armoede --- 450.42 --- Basisonderwijs --- Betrokkenheid --- Democratisering --- Kansarme kinderen --- Kansarmoede --- Kind --- Onderwijs --- Orthopedagogiek --- Relatie ouder - school --- Welbevinden --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 450.42 ) Onderwijssociologie --- armoede en onderwijs --- Kansarme kinderen ; opvoeding en onderwijs --- Zorgverbreding ; basisonderwijs --- Kansarmoede : onderwijs --- 042463.jpg --- Zorgverbreding: lagere school --- 377 --- 371 --- 339.1 --- 371.1 --- 371.21 --- kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Overige onderwerpen --- Didactische principes --- Onderwijssociologie --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- (zie ook: teleonderwijs) --- Vlaanderen --- Kansarmoede, Kind --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie
Choose an application
In dit rapport wordt een overzicht gegeven van het bestaande opleidingsaanbod voor kansarmen in Vlaanderen. Het gaat nhier enerzijds om drie grote, gevestigde opleidingsvoorzieningen : het Onderwijs voor Sociale Promotie (OSP), de Middenstandsopleiding en de VDAB. Anderzijds worden ook de nieuwe paritaire initiatieven en de snle aangroeiende lokale opleidingsinitiatieven (publiek en privé) onder de loupe genomen. De initiatieven worden geanalyseerd in funcite van hun toegankelijkheid voor kansarme groepen. Tevens werd aandacht besteed aan de effectiviteit van de voorgestelde opleidingsprogramma's. In het tweede deel van het rapport komt vooral de problematiek van organisatie en coördinatie van de opleidingsinitiatieven aan bod. Gezien de onoverzichtelijkheid en de grote versnippering van de huidige opleidingssituatie in Vlaanderen is de behoefte aan coördinatie en afstemming zeer groot. (Bron: covertekst)
Labour market --- Social stratification --- Sociology of work --- Belgium --- Arbeid en arbeiders --- Armoede --- Education permanente --- Enseignement --- Onderwijs --- Pauvreté --- Permanente vorming --- Travail et travailleurs --- kansarmoede --- 377.014 --- Academic collection --- #SBIB:316.334.2A86 --- 331.58 --- 331.52 --- $?$92/06 --- 331.36-058.34 <493> --- 364.22 <493> --- 331-058.34<493> --- 331.57 <493> --- #A9203A --- Armoede 330.521 --- Arbeidsmarkt 331.52 --- Beroepsopleiding 377 --- werkgelegenheid --- kansarmen --- onderwijs voor sociale promotie --- kansarmen, onderwijs --- onderwijs --- beroepsopleiding --- samenlevingsopbouw --- tewerkstelling van kansarmen --- Vlaanderen --- Beroepsopleiding: beleid --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- 377 --- 331.6 --- 361.5 --- 331.63 --- 493.8 --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- arbeidsmarkt --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- arbeidsmarkt. --- 377.014 Beroepsopleiding: beleid --- 339.452 --- 339.452 KBS --- 323.39 --- levensstandaard - welvaartspeil - levensomstandigheden --- Koning Boudewijnstichting --- Poverty --- Employment --- Job hunting --- Arbeidsmarkt.
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|