Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dit cahier focust op technologische hulpmiddelen en educatieve software voor leerlingen met extra zorg. Er wordt aandacht geschonken aan hulpmiddelen voor blinde en slechtziende leerlingen, voor leerlingen met motorische, auditieve en verstandelijke beperkingen en voor leerlingen met leerstoornissen en dyslexie. Dit alles wordt aangevuld met korte cases en tips voor leerkrachten die de hulpmiddelen in de klas willen gebruiken. De redactie vertrekt in dit cahier van het 'handicap creation model'. Volgens deze visie ontstaan 'handicaptsituaties' door een wisselwerking tussen persoonsgebonden eigenschappen (zoals een beperking) en omgevingsfactoren. Door de omgevingsfactoren aan te passen, kunnen de handicapsituaties worden voorkomen.
Pedagogiek en onderwijskunde --- ICT --- Handboeken en inleidingen. --- Gehandicapten. --- Geïntegreerd onderwijs. --- Computer assisted instruction --- Didactics of technology --- computerondersteund onderwijs --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- School management --- onderwijsintegratie van personen met een beperking --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Computer science --- Study and teaching --- Youth --- leerproblemen --- 460.8 --- buitengewoon onderwijs --- educatieve software --- inclusief onderwijs --- zorgverbreding --- 454.52 --- 489.4 --- Auditief gehandicapte kinderen --- Blinden --- Dyslexie --- Hulpmiddelen --- Leerstoornissen --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Motoriche beperkingen --- Slechtzienden --- Software --- didactiek --- didactisch proces --- dyslexie --- elektronische leeromgeving --- leerstoornissen --- onderwijs --- open leren --- software --- ict --- ict, zorg --- ICT : onderwijs --- Leerlingen met beperkingen --- automatisering (computer) --- blindheid (slechtziendheid) --- computergestuurd onderwijs --- doofheid --- dyslexie (woordblindheid) --- fysiek gehandicapten --- hulpmiddelen --- informatieverwerking --- internet --- leermethoden --- mentaal gehandicapten --- slechthorendheid --- technologie --- ICT ; buitengewoon onderwijs --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- Onderwijs --- Computerondersteund onderwijs --- Zorgverbreding --- Gehandicapte kinderen --- Leerproblemen --- Kinderen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Informatica --- Technologie --- Kind met een handicap --- Leerprobleem --- Hulpmiddel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Verpleegkunde --- Kind --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Maatschappij
Choose an application
ICT --- Pedagogiek en onderwijskunde --. --- Gehandicapten. --- Geïntegreerd onderwijs. --- Computer assisted instruction --- Didactics of technology --- computerondersteund onderwijs --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- School management --- onderwijsintegratie van personen met een beperking --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Learning disabled children --- Education --- Belgium --- Learning disabilities --- Handbooks, manuals, etc. --- Underachievers --- leerproblemen --- 454.52 --- didactiek --- 325 --- 326 --- 454.23 --- 460 --- 460.5 --- 489.4 --- Computerondersteund onderwijs --- Didactiek --- Digitale didactiek --- Digitale leermiddelen --- Educatieve software --- Educatieve software (Software) --- Elektronische leeromgeving --- Gehandicapte kinderen --- Hoogbegaafde kinderen --- Hulpmiddelen --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- ICT leermateriaal --- Inclusief onderwijs --- Internet --- Lager onderwijs --- Leerproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Onderwijs --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- Orthodidactiek --- Secundair onderwijs --- Software --- Ziekenhuisscholen --- Zorgverbreding --- dyslexie --- hoogbegaafdheid --- internet --- leerstoornissen --- onderwijs --- open leren --- software --- 450 --- Handboek/cursus --- ict --- ict, zorg --- Buitengewoon onderwijs --- Elektronische leeromgevingen --- Leermiddelen --- 371.39 --- ICT : onderwijs --- Jongeren en ICT --- Leerlingen met beperkingen --- automatisering (computer) --- blindheid (slechtziendheid) --- computergestuurd onderwijs --- doofheid --- dyslexie (woordblindheid) --- fysiek gehandicapten --- hulpmiddelen --- informatieverwerking --- leermethoden --- mentaal gehandicapten --- slechthorendheid --- technologie --- Sociale problemen van zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten --- Sociale problemen van mentaal gehandicapten --- Didactische principes --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Orthopedagogiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- leerlingbegeleiding --- begeleid zelfstandig leren --- departement Lerarenopleiding --- ICT in het onderwijs --- leermiddelen --- Kinderen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Informatica --- Technologie --- inclusief onderwijs --- 370.02 --- Kind met een handicap --- Leerprobleem --- Hulpmiddel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Verpleegkunde --- Kind --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Maatschappij
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|