Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Cliënten en patiënten hebben recht op goede zorg en begeleiding van up-to-date geschoolde professionals. Goed uitgevoerde werkbegeleiding, toetsing en beoordeling helpen bij het opleiden én het behoud van vakmensen in zorg en welzijn. Naast het coachen van leerlingen/studenten (werkbegeleiding) is het steeds vaker een taak van professionals om collega's te coachen en te toetsen en vervolgens te beoordelen op hun vaardigheden, bijvoorbeeld in het kader van de wet BIG: zijn ze nog voldoende bekwaam? Toetsen en beoordelen worden als lastig en zwaar ervaren. Het is daarom noodzakelijk om medewerkers toe te rusten om dit eerlijk en objectief te kunnen doen. Dit boek biedt praktische handvatten in begeleidingsmethodieken, beoordelings- en toetsvormen. Het daagt de professional uit om kritisch naar zichzelf te kijken en de eigen valkuilen bij coaching, toetsen en beoordelen te herkennen. Het boek is te gebruiken als naslagwerk voor opleiders, voor training van werkbegeleiders, toetsers en beoordelaars (assessoren).Deze uitgave vervangt de twee zakboeken "Werkbegeleiding" en "Toetsen en beoordelen in competentiegericht onderwijs". Deze totaal herziene druk is geactualiseerd en uitgebreid met de toepassing van coaching, toetsing en beoordeling van de professional (medewerker/collega) op de werkvloer.
Stagebegeleiding --- Supervisie --- PXL-Healthcare 2017 --- zorgsector --- beroepscompetenties --- evaluatie --- coachen --- klinisch redeneren --- begeleidingsmodellen
Choose an application
Hoe kunnen aangeleerde overlevingspatronen overstegen worden? Zijnsgericht coachen helpt mensen om zich bewust te worden van ineffectieve gedragspatronen en zich te verbinden met hun authentieke kern.Diepgaand coachenZo vinden zij een stevig anker in zichzelf, waarnaar ze steeds weer kunnen terugkeren, in allerlei omstandigheden. Hierdoor ontwikkelen mensen meer zelfsturing en maken ze keuzes die echt bij hen passen. Dat leidt tot nieuw handelen in werk, studie of privéleven en tot een verdiepte bijdrage aan de omgeving.Bijzondere combinatieDit inspirerende boek biedt handvatten en vele voorbeelden die direct bruikbaar zijn in de coachingspraktijk. De benadering van Zijnsgericht coachen is gebaseerd op psychologische theorieën, nieuwe inzichten uit hersenonderzoek en moderne visies op persoonlijke en professionele groei. Er zijn ook raakvlakken met spirituele tradities, zowel westerse als oosterse. Dit boek vormt dus een bijzondere combinatie van oude en nieuwe inzichten, van oosters en westers denken, en van praktijk en wetenschap.Voor wie?Zijnsgericht coachen is gericht op coaches, therapeuten, mentoren, docenten, hr-professionals, opleiders en andere begeleidingsdeskundigen die diepgaand met mensen willen werken. Ook is het geschikt voor leidinggevenden die de authentieke kracht van hun medewerkers willen versterken en voor studenten die opgeleid worden voor een van de genoemde beroepen.Bron: https://www.boomtestonderwijs.nl/product/100-6630_Zijnsgericht-coachen
coachen --- coaching --- psychologie --- teamwork --- Personnel management --- leidinggeven --- zelfontplooiing --- personeelsmanagement --- E-books --- PXL-Central Office 2018 --- gedragspsychologie --- menselijk gedrag --- begeleidingsmodellen --- Coaching --- Management
Choose an application
Teams in gezondheidszorg en welzijn staan centraal in dit boek. Bestaande begeleidingsmodellen over groepsontwikkeling en teamcoaching worden gebruikt om naar de samenwerking van teams in deze sector te kijken. Teambegeleiding gaat over het vergroten van zelfsturing of het verbeteren van de samenwerking. Een aantal werkvormen worden beschreven en bieden praktische handvaten (Bron: covertekst).
Social welfare methods --- teamwork --- gezondheidszorg --- methoden van het sociaal werk --- groepsontwikkeling --- departement Gezondheidszorg 10 --- teamwerking --- teambegeleiding --- welzijn --- begeleidingsmodellen --- S20080654.JPG --- coaching --- 658.31 --- 371.35
Choose an application
Verlies is geen probleem of ziekte, maar een transitieproces waar steun bij nodig is. Of het nu gaat om afscheid nemen van een overledene, van je eigen gezondheid, van een lichaamsdeel, van je land van herkomst of van je toekomstperspectief: voor mensen die met verlies te maken krijgen, is zorgvuldige support onmisbaar. Professionals bieden support als die steun onvoldoende geboden kan worden door de eigen omgeving. Voor de professionele verliesbegeleider zijn er veel vragen om rekening mee te houden: Welke behoeften hebben mensen die verlies ondervinden? Welke breinfuncties reguleren de rouwbehoeften en daarmee het rouwgedrag? Welke verliesbegeleidingsmethoden zijn er en hoe word je daarin competent? Hoe stimuleer je de informele support vanuit de directe omgeving? Hoe kun je rouwenden effectief opvangen in de eerstelijnszorg, op scholen, in bedrijven, in zorginstellingen? Verlieskunde geeft antwoord op deze en vele andere vragen. Nieuw in deze geheel herziene druk is dat drie soorten behoeften van rouwenden (survivalbehoeften, affectieve en reflectieve behoeften) het uitgangspunt zijn, zowel voor de beschrijving van de individuele verliesbegeleiding, voor de support vanuit het sociale netwerk als voor de verliesbegeleidingsmethoden. Het behoeftegerichte transitiemodel, gebaseerd op neuro- en sociaalwetenschappelijk onderzoek, is de rode draad. De cliënt en diens behoeften staan steeds centraal, en niet de 'toevallige methode' van de begeleider.Verlieskunde is bedoeld voor verpleegkundigen, artsen, maatschappelijk werkers, psychologen, sociaalpedagogische hulpverleners, arbeidsdeskundigen, coaches en counselors, reddingswerkers, pastoraal werkers, onderwijsgevenden, rechters, managers, journalisten en studenten in opleiding voor deze beroepen.Bron: https://www.bsl.nl/shop/verlieskunde-9789036819077.html
Philosophical anthropology --- Psychology --- rouwverwerking --- Afscheid nemen --- Rouwproces --- Rouwen --- Verliesverwerking --- Stervensbegeleiding --- Hulpverlening --- Begeleiding --- afscheid --- neurowetenschappen --- begeleidingsmodellen --- PXL-Social Work 2018 --- PXL-Ebooks
Choose an application
Verlies is geen probleem of ziekte, maar een transitieproces waar steun bij nodig is. Of het nu gaat om afscheid nemen van een overledene, van je eigen gezondheid, van een lichaamsdeel, van je land van herkomst of van je toekomstperspectief: voor mensen die met verlies te maken krijgen, is zorgvuldige support onmisbaar. Professionals bieden support als die steun onvoldoende geboden kan worden door de eigen omgeving. Voor de professionele verliesbegeleider zijn er veel vragen om rekening mee te houden: Welke behoeften hebben mensen die verlies ondervinden? Welke breinfuncties reguleren de rouwbehoeften en daarmee het rouwgedrag? Welke verliesbegeleidingsmethoden zijn er en hoe word je daarin competent? Hoe stimuleer je de informele support vanuit de directe omgeving? Hoe kun je rouwenden effectief opvangen in de eerstelijnszorg, op scholen, in bedrijven, in zorginstellingen? Verlieskunde geeft antwoord op deze en vele andere vragen. Nieuw in deze geheel herziene druk is dat drie soorten behoeften van rouwenden (survivalbehoeften, affectieve en reflectieve behoeften) het uitgangspunt zijn, zowel voor de beschrijving van de individuele verliesbegeleiding, voor de support vanuit het sociale netwerk als voor de verliesbegeleidingsmethoden. Het behoeftegerichte transitiemodel, gebaseerd op neuro- en sociaalwetenschappelijk onderzoek, is de rode draad. De cliënt en diens behoeften staan steeds centraal, en niet de 'toevallige methode' van de begeleider.
Verlies --- Rouw --- Afscheid --- 418.7 --- dood --- rouw --- rouwverwerking --- verlieskunde --- verliesverwerking --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- Philosophical anthropology --- Psychology --- Rouwprocessen --- Rouwproces --- PXL-Healthcare 2017 --- afscheid --- neurowetenschappen --- begeleidingsmodellen --- Verlies (emotie)
Choose an application
1 op de 9 leerlingen maakt het middelbaar onderwijs niet af. Wat zijn de oorzaken en hoe kan dit opgevolgd worden? Een poging daartoe is 'tijdstap': een begeleidingsprogramma voor jongeren die problemen hebben op de middelbare school.
Leerprestaties --- Voortijdige schoolverlaters ; preventie --- 454.9 --- probleemgedrag --- schoolmoeheid --- schooluitval --- Leerlingbegeleiding ; secundair onderwijs - Voortijdige schoolverlaters ; preventie - Schoolweigering - Spijbelen. --- Leerlingbegeleiding ; secundair onderwijs --- Schoolweigering --- Spijbelen --- 455.2 --- probleemprojectmethode --- gedragsstoornissen --- schoolverzuim --- Sociology of education --- Sociology of minorities --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Dropouts --- Prevention --- Teachers --- Educational counseling --- Apprenticeship programs --- Handbooks, vade-mecums, etc. --- PXL-Education 2016 --- begeleidingsmodellen --- secundair onderwijs
Choose an application
'Het gewone leven ervaren' is een volledig herziene, verbeterde en aangevulde versie van 'Triple-C: Gewoon is anders'. Na 2000 heeft het orthopedagogisch model Triple-C zowel binnen als buiten de gehandicaptenzorg terrein gewonnen. In 'Het gewone leven ervaren' wordt de lezer uitgedaagd om de verbinding te maken tussen de theorie en zijn eigen praktijk. Want dáár moet het gebeuren.Centraal in dit nieuwe boek staat het Triple-C Behandelhuis. Het Triple-C Behandelhuis laat het fundament (de menselijke behoeften) en de bouwstenen van Triple-C in samenhang zien. Het behandelperspectief van het Triple-C Behandelhuis is tevens de titel van het boek: 'Het gewone leven ervaren'.In 'Het gewone leven ervaren' vind je geen pasklare antwoorden. 'Het is niet onze bedoeling dat mensen Triple-C gaan voorlezen, maar voorleven,' aldus Dick van de Weerd. 'Daarom is het belangrijk dat de lezer zelf antwoorden bedenkt en handvatten verzamelt om Triple-C samen met cliënten en collega's succesvol vorm te geven. Dit boek helpt daarbij.'
326 --- gedragsproblemen --- psychische problemen --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Triple C --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Licht mentaal gehandicapten --- Begeleiding --- Dagelijks leven --- welzijnswerk, methoden --- 361.1 --- PXL-Social Work 2020 --- orthopedagogische hulpverlening --- verstandelijke beperkingen --- begeleidingsmodellen --- graduaat orthopedagogie --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Hoe kan ik samenwerken met een persoon met een beperking, zodat hij zijn eigen regie kan houden? Dit is één van de vele vragen die met Active Support beantwoord kan worden. Active Support biedt handvatten voor de begeleider om de persoon met een beperking zo te ondersteunen dat hij een eigen leven kan leiden. Een leven waar niet de beperkingen het uitgangspunt zijn maar juist de talenten, de voorkeuren, interesses en de vaardigheden centraal staan.Active Support, een handreiking voor de ondersteuning aan mensen met een beperking bevat tools, voorbeelden en vele casuïstiekbeschrijvingen. Deze handreiking is een hulpmiddel voor de praktijk, ten einde de kwaliteit van bestaan van mensen met een beperking te verrijken. Onderwerpen die aan bod komen zijn visie en methodiek, gedrag en communicatie, implementatie, wetenschappelijke inbedding en aanvullende methodieken. Active Support mag zich als één van de weinige methoden in de gehandicaptenzorg evidence based noemen. Het werkmateriaal van de methodiek kanrechtstreeks gedownload worden via www.activesupportnederland.nlDe handreiking is geschreven voor begeleiders in de breedste zijn van het woord. Begeleiders in de ondersteuning voor mensen met een beperking, werkzaam in de sectoren wonen, dagbesteding en vrijetijdsbesteding. Deze begeleiders volgen of hebben een HBO opleiding Social Work in de richting Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) of Pedagogiek gevolgd. De uitgave is daarnaast bestemd voor andere beroepsgroepen in de ondersteuning voor mensen met een beperking zoals orthopedagogen/psychologen, logopedisten, leraren en coaches.
364.044 --- Active support --- Methodiek --- Levenskwaliteit --- Personen met een handicap --- Mensen met een beperking --- Ondersteuning & begeleiding --- 326 --- empowerment --- hulpverlening --- motorisch gehandicapten --- mentaal gehandicapten --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- PXL-Social Work 2016 --- gehandicaptenzorg --- begeleidingsmodellen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Hulpverlening --- Kwaliteitszorg --- Gehandicaptenzorg --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Het WoW-zakboekje is het zakboekje van Wijzer op weg. Dit zakboekje is op maat van de student ontwikkeld. Het is een handig instrument met allerhande strategieën en stappenplannen, en met ruimte voor eigen tips. Het kan als communicatiemiddel dienen tussen (klas)leerkrachten of andere docenten. Door het handige formaat kun je dit boekje altijd en overal inzetten als houvast. Dit zakboekje is een heel efficiënt middel voor studenten met dyslexie, maar ook in de algemene klaswerking kan het meer dan zijn doel bewijzen.(Bron: www.abimo.net)
Didactics of higher education. --- Didactics of secundary education. --- Dyslexie. --- Educational sciences. --- Studiebegeleiding. --- dyslexie. --- Didactics of secundary education --- dyslexie --- Educational sciences --- Didactics of higher education --- Dyslexie --- 464 --- leerproblemen --- didactiek --- orthopedagogiek --- begeleidingsprogramma --- stappenplan --- kinderen met leerproblemen --- PXL-Education 2017 --- secundair onderwijs --- hoger onderwijs --- begeleid leren --- studievaardigheden --- schrijfvaardigheid --- begeleidingsmodellen --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kinderen met leerproblemen --- 376.5
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|