Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Steeds meer klassen in Vlaamse scholen moeten leren omgaan met diversiteit in onderwijsbehoeften. Er wordt verwacht dat iedereen kan participeren binnen de klasgroep en dat de leraar de touwtjes in handen houdt. Het concept GOL(L)D geldt daarbij als activerende ondersteuning: Gericht Ondersteunen van Leraren in het Leren omgaan met Diversiteit.De auteurs gaan dieper in op de vernieuwde onderwijssituatie na de invoering van het M-decreet en de implementatie van de ondersteuningsnetwerken. Hun bijdragen bieden inzicht en concrete handvaten in het denken rond diversiteit en ondersteuning en staan stil bij de positie van de verschillende ondersteuners binnen de school. Leren omgaan met diversiteit in de klas is een steun voor leraren, zorgcoördinatoren, pedagogische begeleiders, CLB-medewerkers, ...(Bron: https://www.academiapress.be/nl/leren-omgaan-met-diversiteit-de-klas)
Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen --- 454.23 --- School management --- diversiteit --- onderwijsorganisatie --- Sociology of education --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- lerarenbegeleiding --- Sociologie van het onderwijs --- Onderwijsorganisatie --- 474.23 --- Inclusie --- Zorgcoördinator --- Didactische principes --- onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- Geïntegreerd onderwijs --- Inclusief onderwijs --- Onderwijs --- Diversiteit --- Zorgverbreding --- Leraren --- inclusief onderwijs --- Leraar --- Hoger onderwijs --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- inclusie --- zorgcoördinator
Choose an application
Dit boek wil de positie van de zorgcoördinator binnen de schoolorganisatie verhelderen. Zeker in scholen voor voortgezet onderwijs is er nog geen eenduidige visie op wat de achtergrond van een zorgcoördinator moet zijn en over welke kennis, vaardigheden en inzicht deze moet beschikken. De auteur heeft een jarenlange ervaring als zorgcoördinator in een grote scholengemeenschap in Rotterdam. De zorgcoördinator heeft onder meer een adviserende rol, stuurt het zorgteam aan, zorgt voor het opstellen en implementeren van het zorgbeleid en is het centrale aanspreekpunt voor externe partners. Hoe iemand als beginnend zorgcoördinator deze taken vorm kan geven, wordt behandeld in hoofdstuk twee. In de volgende hoofdstukken komen algemene vaardigheden en achtergronden aan de orde op het gebied van communiceren, samenwerken, leidinggeven, vergaderen etc
Secondary education --- zorgverbreding --- voortgezet onderwijs --- leerlingenbegeleiding --- Orthopedagogics --- Pupil counseling. Pupil guidance --- 484.23 --- secundair onderwijs --- didactiek --- Zorgcoördinator --- Leerlingenbegeleiding --- Voortgezet onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Zorgcoördinatie --- Zorgverbreding --- Zorgbeleid --- Secundair onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Relatie ouder - school --- Schoolleiders --- Schoolmanagement --- Nederland --- Onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen --- Zorgcoördinatie (onderwijs) --- Relatie school - ouder --- Schooldirectie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur --- Schoolleider
Choose an application
454.23 --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Leerlingenbegeleiding --- Zorgcoördinator --- Zorgcoördinatie ; onderwijs --- Didactische principes --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Teacher education. Teacher's profession --- schoolbeleid --- gedragsstoornissen --- leraren-leerling relatie --- Zorgcoördinatie --- Nederland --- Onderwijs --- Secundair onderwijs --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Zorgcoördinatie (onderwijs) --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur --- Leiderschap --- Zorgcoördinatie (gezondheidszorg)
Choose an application
In dit boek staat de zorgcoördinator in het VO en MBO centraal. Deze professional is binnen de schoolorganisatie geen geïsoleerde persoon die achter de schermen de 'zorg' voor de leerling/student in goede banen leidt. De hoofdstukken belichten verschillende aspecten waar een zorgcoördinator in de praktijk, maar belicht ook beleidsmatige kanten die daar nauw aan verbonden zijn. Het denken en handelen zoals dat door diverse auteurs beschreven, kan zeker een bijdrage leveren aan de versterking van de zorg en het zorgbeleid op de scholen. Het boek is dan ook bedoeld voor zorgcoördinatoren, schoolmanagers, schoolbesturen, opleidingsdocenten en lerarenopleiders. In dit boek staat de zorgcoördinator in het VO en MBO centraal. Deze professional is binnen de schoolorganisatie geen geïsoleerde persoon die achter de schermen de 'zorg' voor de leerling/student in goede banen leidt. De hoofdstukken belichten verschillende aspecten waar een zorgcoördinator in de praktijk van alledag mee te maken krijgt. Het geeft voorbeelden van die praktijk, maar belicht ook beleidsmatige kanten die daar nauw aan verbonden zijn. Het denken en het handelen zoals dat door diverse auteurs wordt beschreven, kan zeker een bijdrage leveren aan de versterking van de zorg en het zorgbeleid op de scholen. Het boek is dan ook bedoeld voor zorgcoördinatoren, schoolmanagers, schoolbesturen, opleidingsdocenten en lerarenopleiders. (Bron: covertekst)
Pedagogiek en onderwijskunde --- Gezinspedagogiek. --- Secondary education --- School management --- Technical, artistic and vocational education --- Netherlands --- 460.7 --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Zorgcoördinator --- Onderwijs --- Leerlingenbegeleiding --- Beleid --- Leerlingbegeleiding ; secundair onderwijs ; Nederland --- Zorgverbreding ; secundair onderwijs ; Nederland --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Zorgverbreding --- 464 --- zorgverbreding --- leerlingenbegeleiding --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- kinderen met leerproblemen --- Zorgcoördinatie --- Zorgverbreding --- Secundair onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Zorgcoördinatie (onderwijs)
Choose an application
Dit boek beschrijft helder en stapsgewijs hoe een zorgbegeleider handelingsgericht kan werken. Richtlijnen voor constructief communiceren met de leerkracht, de ouders en het kind komen aan bod, evenals het observeren van de aanpak van de leerkracht en het gezamenlijk maken van een handelingsplan. Ook de rol van de zorgbegeleider binnen het zorgcontinuüm wordt belicht. Een implementatiestrategie wordt voorgesteld. Al deze thema's worden geïllustreerd met vele voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van de interne zorgbegeleider
Orthopedagogics --- orthodidactiek --- jeugdzorg --- Secondary education --- basisonderwijs --- leerproblemen --- leerlingenbegeleiding --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- psychodiagnostiek --- Pupil counseling. Pupil guidance --- SO (secundair onderwijs) --- zorgverbreding --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Diagnostiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 464 --- orthopedagogiek --- 474.23 --- Diagnostiek --- Handelingsplannen --- Interne begeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Leerproblemen --- Onderwijs --- Zorgcoördinatie --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 071302.jpg --- Leerlingbegeleiding ; basisonderwijs --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Didactische principes --- handelingsgericht werken --- 460.5 --- CLB --- Handelingsgerichte diagnostiek --- handelingsplannen --- Handelingsgericht werken --- Zorgbeleid --- student-tutoring --- interne begeleiding --- didactiek (orthopedagogiek) --- secundair onderwijs --- 460.8 --- Basisonderwijs --- CLB-centra --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Orthodidactiek --- Zorgbegeleiders --- Zorgverbreding --- Communiceren --- Handelingsplan --- Leerzorgmatrix --- Zorgcoördinator --- Handelingsplanning --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Orthopedagogiek --- Schoolproblemen --- 460.4 --- 474.23 ) Didactische principes --- diagnostiek (ler) --- leerlingbegeleiding --- onderwijs : lerarenbegeleiding (ler) --- onderwijsbegeleiding (ler) --- zorgbegeleiders (ler) --- Leerstoornissen ; kinderen ; diagnostiek --- 073403.jpg --- Leerlingbegeleiding ; buitengewoon onderwijs --- Didactiek --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Lager onderwijs --- Relatie ouder - school --- Remediërend onderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Leerstoornissen --- Diagnose --- Relatie school - ouder --- Zorgcoördinatie (onderwijs) --- Leerstoornis --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|