Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Naar goede wiskundedidactiek is al veel onderzoek gedaan, maar in al die jaren dat docent Craig Barton voor de klas stond heeft hij zich daar - tot zijn grote schaamte- nooit echt in verdiept. Toen hij dat wel ging doen ging er een goudmijn voor hem open, en vond antwoorden op de vragen waar iedere wiskundeleraar wel mee worstelt. Hoe voorkom je wiskundefobie? Hoe bereid je leerlingen het beste voor op hun examen? Hoe zet je formatieve evaluatie goed in? Wat is het geschikte moment om een realistische context te introduceren? Wat is de beste manier om iets uit te leggen? Hoe motiveer ik leerlingen voor mijn vak? En hoe zorg ik dat ze de stof beter gaan onthouden? In dit boek vertelt Barton hoe hij zijn leven heeft gebeterd en al deze wetenschappelijke inzichten in zijn lessen toepast. Daarbij maakt hij gebruik van vele praktische en herkenbare voorbeelden. Verplichte kost dus voor iedereen die zijn of haar wiskundeonderwijs wil verbeteren, ongeacht zijn of haar favoriete getal.
Choose an application
Het probleem van de eenvoud' gaat over de problemen met het metriek stelsel in het onderwijs. Het geeft antwoord op de vragen waarom veel leerlingen het maar niet kunnen bevatten en waarom je als docent, zowel in het basis- als in het voortgezet onderwijs, het telkens weer opnieuw uit moet leggen. Waar ligt het aan, dat het zo verschrikkelijk moeilijk is voor leerlingen om het zich eigen te maken? Wat zien wij in de didactiek van het stelsel over het hoofd? Om deze vragen te kunnen beantwoorden heeft de auteur het metriek stelsel zelf, de manier van aanbieden in het onderwijs, de wijze waarop de problemen die leerlingen ondervinden naar voren komen en de achterliggende oorzaak hiervan, in kaart gebracht. Dit met als doel het metriek stelsel in het juiste didactisch perspectief te plaatsen, zodat je als lezer echt boven de stof komt te staan. Je kunt hierdoor veel beter beoordelen voor welke hiaten in de voorkennis van leerlingen nog aandacht nodig is en welke lesdoelen je wel en niet kunt behalen met je lessen. Ook wordt duidelijk welk hulpmodel je hierbij kunt inzetten. In het boek worden naast een analyse van het metriek stelsel in relatie tot het onderwijs, ook tips voor het onderwijs en ideeën voor een andere benadering van praktijkopdrachten gegeven. Het grotere begrip van het stelsel zal docenten helpen bij het bepalen van de juiste aanpak. (bron: covertekst)
Wiskunde --- Wiskundedidactiek --- Meten --- Meeteenheden --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- metriek stelsel --- wiskunde --- didactische werkvormen --- secundair onderwijs 1ste graad
Choose an application
De pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt didactische cahiers aan om onderwijsprofessionals een houvast te geven in hun streven naar optimale leereffecten voor alle lerenden. Dit cahier is een van de negen in een reeks over wiskundedidactiek in het basisonderwijs. De volledige serie is opgebouwd rond de methode van het ijsbergrekenen. De reeks is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je een brug slaat tussen de theorie en de praktijk. Bekijk de inhoudstafel.In de negen cahiers zijn alle leerinhouden voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar tot in de puntjes didactisch uitgewerkt. De reeks is dan ook een onmisbaar instrument voor iedereen die een inkijk wil in de complete inhoud en didactiek van het wiskundeonderwijs aan kinderen van 2,5 tot 12 jaar.Andere delen in de reeks zijn:Getalbegrip (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsOptellen en aftrekken (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsVermenigvuldigen en delen (Natuurlijke getallen) - Vanaf het tweede leerjaarBreuken (Rationale getallen) - Vanaf het derde leerjaarKommagetallen (Rationale getallen) - Vanaf het vierde leerjaarVerhoudingen en procenten (Rationale getallen) - Vanaf het vijfde leerjaarMeetkunde (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsMeten (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsTabellen en grafieken (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsBron : uitgever
Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- wiskundemethodes --- getallenleer --- Wiskunde --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Getallenkennis --- Meetkunde --- basisonderwijs --- leerinhouden --- Didactiek --- Wiskundedidactiek --- Breuken --- Kommagetallen --- Rationale getallen --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Ijsbergrekenen
Choose an application
De pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt didactische cahiers aan om onderwijsprofessionals een houvast te geven in hun streven naar optimale leereffecten voor alle lerenden. Dit cahier is een van de negen in een reeks over wiskundedidactiek in het basisonderwijs. De volledige serie is opgebouwd rond de methode van het ijsbergrekenen. De reeks is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je een brug slaat tussen de theorie en de praktijk. Bekijk de inhoudstafel.In de negen cahiers zijn alle leerinhouden voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar tot in de puntjes didactisch uitgewerkt. De reeks is dan ook een onmisbaar instrument voor iedereen die een inkijk wil in de complete inhoud en didactiek van het wiskundeonderwijs aan kinderen van 2,5 tot 12 jaar.Andere delen in de reeks zijn:Getalbegrip (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsOptellen en aftrekken (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsVermenigvuldigen en delen (Natuurlijke getallen) - Vanaf het tweede leerjaarBreuken (Rationale getallen) - Vanaf het derde leerjaarKommagetallen (Rationale getallen) - Vanaf het vierde leerjaarVerhoudingen en procenten (Rationale getallen) - Vanaf het vijfde leerjaarMeetkunde (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsMeten (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsTabellen en grafieken (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsBron : uitgever
Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- wiskundemethodes --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Wiskunde --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Getallenkennis --- Meetkunde --- breuken (wiskunde) --- basisonderwijs --- leerinhouden --- getallenleer --- Didactiek --- Wiskundedidactiek --- Breuken --- Rationale getallen --- Kommagetallen --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Ijsbergrekenen
Choose an application
De pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt didactische cahiers aan om onderwijsprofessionals een houvast te geven in hun streven naar optimale leereffecten voor alle lerenden. Dit cahier is een van de negen in een reeks over wiskundedidactiek in het basisonderwijs. De reeks is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je een brug slaat tussen de theorie en de praktijk. Bekijk de inhoudstafel.In de negen cahiers zijn alle leerinhouden voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar tot in de puntjes didactisch uitgewerkt. De reeks is dan ook een onmisbaar instrument voor iedereen die een inkijk wil in de complete inhoud en didactiek van het wiskundeonderwijs aan kinderen van 2,5 tot 12 jaar.
Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- wiskundemethodes --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- getallenleer --- basisonderwijs --- leerinhouden --- Wiskunde --- Didactiek --- Wiskundedidactiek --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Natuurlijke getallen --- Getallen --- Bewerkingen --- Vermenigvuldigen --- Delen --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Ijsbergrekenen
Choose an application
De pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt didactische cahiers aan om onderwijsprofessionals een houvast te geven in hun streven naar optimale leereffecten voor alle lerenden. Dit cahier is een van de negen in een reeks over wiskundedidactiek in het basisonderwijs. De reeks is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je een brug slaat tussen de theorie en de praktijk. Bekijk de inhoudstafel.In de negen cahiers zijn alle leerinhouden voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar tot in de puntjes didactisch uitgewerkt. De reeks is dan ook een onmisbaar instrument voor iedereen die een inkijk wil in de complete inhoud en didactiek van het wiskundeonderwijs aan kinderen van 2,5 tot 12 jaar.
Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- wiskundemethodes --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- getallenleer --- basisonderwijs --- leerinhouden --- Wiskunde --- Didactiek --- Wiskundedidactiek --- Natuurlijke getallen --- Getalbegrip --- Getallen --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Ijsbergrekenen
Choose an application
De pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt didactische cahiers aan om onderwijsprofessionals een houvast te geven in hun streven naar optimale leereffecten voor alle lerenden. Dit cahier is een van de negen in een reeks over wiskundedidactiek in het basisonderwijs. De volledige serie is opgebouwd rond de methode van het ijsbergrekenen. De reeks is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je een brug slaat tussen de theorie en de praktijk. Bekijk de inhoudstafel.In de negen cahiers zijn alle leerinhouden voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar tot in de puntjes didactisch uitgewerkt. De reeks is dan ook een onmisbaar instrument voor iedereen die een inkijk wil in de complete inhoud en didactiek van het wiskundeonderwijs aan kinderen van 2,5 tot 12 jaar.Andere delen in de reeks zijn:Getalbegrip (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsOptellen en aftrekken (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsVermenigvuldigen en delen (Natuurlijke getallen) - Vanaf het tweede leerjaarBreuken (Rationale getallen) - Vanaf het derde leerjaarKommagetallen (Rationale getallen) - Vanaf het vierde leerjaarVerhoudingen en procenten (Rationale getallen) - Vanaf het vijfde leerjaarMeetkunde (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsMeten (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsTabellen en grafieken (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsBron : uitgever
Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- wiskundemethodes --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- getallenleer --- Wiskunde --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Getallenkennis --- Meetkunde --- basisonderwijs --- leerinhouden --- kleuterdidactiek --- lager onderwijs --- Didactiek --- Wiskundedidactiek --- Natuurlijke getallen --- Getallen --- Bewerkingen --- Optellen --- Aftrekken --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Ijsbergrekenen
Choose an application
De pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt didactische cahiers aan om onderwijsprofessionals een houvast te geven in hun streven naar optimale leereffecten voor alle lerenden. Dit cahier is een van de negen in een reeks over wiskundedidactiek in het basisonderwijs. De reeks is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je een brug slaat tussen de theorie en de praktijk. Bekijk de inhoudstafel.In de negen cahiers zijn alle leerinhouden voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar tot in de puntjes didactisch uitgewerkt. De reeks is dan ook een onmisbaar instrument voor iedereen die een inkijk wil in de complete inhoud en didactiek van het wiskundeonderwijs aan kinderen van 2,5 tot 12 jaar.
Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- wiskundemethodes --- getallenleer --- basisonderwijs --- leerinhouden --- wiskunde --- Wiskunde --- Didactiek --- Wiskundedidactiek --- Procenten --- Verhoudingen --- Rationale getallen --- Breuken --- Kommagetallen --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Ijsbergrekenen
Choose an application
De pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt didactische cahiers aan om onderwijsprofessionals een houvast te geven in hun streven naar optimale leereffecten voor alle lerenden. Dit cahier is een van de negen in een reeks over wiskundedidactiek in het basisonderwijs. De volledige serie is opgebouwd rond de methode van het ijsbergrekenen. De reeks is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je een brug slaat tussen de theorie en de praktijk. Bekijk de inhoudstafel.In de negen cahiers zijn alle leerinhouden voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar tot in de puntjes didactisch uitgewerkt. De reeks is dan ook een onmisbaar instrument voor iedereen die een inkijk wil in de complete inhoud en didactiek van het wiskundeonderwijs aan kinderen van 2,5 tot 12 jaar.Andere delen in de reeks zijn:Getalbegrip (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsOptellen en aftrekken (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsVermenigvuldigen en delen (Natuurlijke getallen) - Vanaf het tweede leerjaarBreuken (Rationale getallen) - Vanaf het derde leerjaarKommagetallen (Rationale getallen) - Vanaf het vierde leerjaarVerhoudingen en procenten (Rationale getallen) - Vanaf het vijfde leerjaarMeetkunde (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsMeten (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsTabellen en grafieken (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsBron : uitgever
Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Geometry --- wiskundemethodes --- Wiskunde --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Getallenkennis --- Meetkunde --- basisonderwijs --- leerinhouden --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Didactiek --- Wiskundedidactiek --- Meten --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Ijsbergrekenen
Choose an application
De pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt didactische cahiers aan om onderwijsprofessionals een houvast te geven in hun streven naar optimale leereffecten voor alle lerenden. Dit cahier is een van de negen in een reeks over wiskundedidactiek in het basisonderwijs. De volledige serie is opgebouwd rond de methode van het ijsbergrekenen. De reeks is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je een brug slaat tussen de theorie en de praktijk. Bekijk de inhoudstafel.In de negen cahiers zijn alle leerinhouden voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar tot in de puntjes didactisch uitgewerkt. De reeks is dan ook een onmisbaar instrument voor iedereen die een inkijk wil in de complete inhoud en didactiek van het wiskundeonderwijs aan kinderen van 2,5 tot 12 jaar.Andere delen in de reeks zijn:Getalbegrip (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsOptellen en aftrekken (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsVermenigvuldigen en delen (Natuurlijke getallen) - Vanaf het tweede leerjaarBreuken (Rationale getallen) - Vanaf het derde leerjaarKommagetallen (Rationale getallen) - Vanaf het vierde leerjaarVerhoudingen en procenten (Rationale getallen) - Vanaf het vijfde leerjaarMeetkunde (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsMeten (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsTabellen en grafieken (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsBron : uitgever
Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Geometry --- wiskundemethodes --- Wiskunde --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Getallenkennis --- Meetkunde --- basisonderwijs --- leerinhouden --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Didactiek --- Wiskundedidactiek --- Meten --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Ijsbergrekenen
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|