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The Wire's provocative subject matter, layered narrative and explicit critiques of American socio-economic institutions make it one of the most teachable television series in recent years. This collection of new essays offers practical examples for implementing The Wire in the college classroom as a cultural text to engage students in critical and creative inquiry. The essays provide a disciplinary framework for using the series in media studies, writing and narrative, ethics and rhetoric, and education and literacy. Each essay details the pedagogical goals of teaching the series or specific e
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Welcome to the critically acclaimed HBO drama series 'The Wire,' hailed as "the best show on television, period" by the 'San Francisco Chronicle.' 'The New York Times' calls it "a vital part of the television landscape...unvarnished realism." 'Time' declares that 'The Wire,' "like its underfunded, workaday cops, just plugged away until it outshone everything else on TV."'The Wire' stands not only as riveting drama but also as a sociopolitical treatise with ambitions beyond any television serial. The failure of the drug war, the betrayal of the working class, the bureaucratization of the culture and the cost to individual dignity -- such are the themes of the drama's first two seasons. And with every new episode of season three and beyond, another layer of modern urban life will be revealed. Gritty, densely layered, and realistic, 'The Wire' is series television at its very best, told from the point of view of the Baltimore police, their targets, and many of those caught in the middle.Rafael Alvarez -- a reporter, essayist, and staff writer for the show -- brings the reader inside, detailing many of the real-life incidents and personalities that have inspired the show's storylines and characters, providing the reader with insights into the city of Baltimore -- itself an undeniable character in the series. Packed with photographs and featuring an introduction by series creator and executive producer David Simon, as well as essays by acclaimed authors George Pelecanos, Laura Lippman, and Anthony Walton, here is an invaluable resource for both fans of the show and viewers who have yet to discover 'The Wire.'Hollywood has long used the cop drama to excite and entertain, and Hollywood has always dictated the terms. But 'The Wire' is filmed entirely in Baltimore, conceived by Baltimoreans, and written by rust-belt journalists and novelists intimately familiar with the urban landscape. It's as close as television has yet come to allowing an American city to tell its own
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Diffusée sur la chaîne HBO entre 2002 et 2008, The Wire (Sur Écoute en français) est l’une des plus fascinantes et des plus originales séries de l’histoire de la télévision. Elle commence comme n’importe quelle série policière : une unité spéciale est créée pour démanteler un réseau de trafiquants de drogue. Mais l’opposition entre policiers et dealers s’efface bientôt, le spectateur s’apercevant que l’intrigue n’est qu’un prétexte pour montrer un espace et une population d’ordinaire invisibles à l’écran. Espaces et personnages s’agencent peu à peu pour produire une image globale de la ville de Baltimoire et révéler des rapports d’interdépendance insoupçonnés (sur un mode qui peut rappeler Zola, et surtout Balzac). En outre, fait inédit à la télévision, The Wire s’articule sur un système de personnages à géométrie variable, qui se passe de héros individuel. Que ce soit sur un plan spatial ou narratif, la série privilégie donc les structures et agencements collectifs au détriment des individus. Elle porte un regard à la fois englobant et singularisé sur la société néolibérale, pose la question de l’action individuelle et collective dans un monde marqué par un degré extrême de stratification sociale et tente de repolitiser l’espace privatisé, aseptisé et standardisé de la télévision. Ce livre est le premier ouvrage français consacré à The Wire. Composé d’autant de textes que la série a eu de saisons – cinq, plus un bonus –, il étudie celle-ci dans sa progression, afin de ne pas faire de distinction artificielle entre la « forme » et le « fond », entre son esthétique et ses thématiques sociales. Il fonctionne ainsi sur deux niveaux, à la fois comme une introduction et comme une théorisation plurielle de la série
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The Wire débute par une enquête policière sur le trafic de drogue à Baltimore, pour y agréger peu à peu d'autres institutions et espaces (l'activité portuaire, la politique municipale, l'école, la presse). Au fil des saisons, la série nous dessine un tableau sans concession des effets destructeurs du capitalisme ultralibéral sur cette ancienne ville industrielle devenue emblématique de la dissolution du mythe du « rêve américain ». Si elle se fonde sur une observation minutieuse de la réalité, proche des techniques du journalisme ou de l'enquête sociologique, son impact tient surtout à la manière dont elle parvient à combiner avec brio cette exigence de réalisme et une maîtrise parfaite des rouages de la fiction et du récit audiovisuel. L'humour et la précision des dialogues, les personnages complexes et ambigus, l'esthétique minutieuse et le souffle humaniste de la série permettent à The Wire de séduire les spectateurs tout autant qu'elle les fait réfléchir. En dépit d'un constat apparemment pessimiste sur une situation sociale tragique, sa dimension ludique invite ainsi les spectateurs à s'engager activement dans une réflexion sur les enjeux de toute représentation.
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Social problems --- Mass communications --- United States --- Wire (Television program) --- Wire (Television program). --- United States of America
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This book examines The Wire’s authenticity and its establishment of the series realism. Along with tracing creator David Simon’s onscreen critique of numerous failed American institutions, the book focuses on the connection between authenticity and realism in three distinct areas: language, character, and location. While it is shown that The Wire is indeed authentic, the study examines occasions where the language, characters, and even the location are ‘curated’. Yet, while we can witness these moments of curation, it is The Wire’s unflinching focus on authentic dialogue, authentic characterisation, and an authentic location that makes the series the most realistic, and arguably the best, television show of all time. .
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Neoliberalism --- Neo-liberalism --- Liberalism --- Wire (Television program) --- United States --- Economic conditions --- Social conditions
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"This collection of new essays discusses various approaches for using The Wire to bring the experiences of marginalized communities into the post-secondary classroom as means for examining critical social issues. The contributors cover a range of topics including leadership, sexuality, class, gender and race"--
Teacher-student relationships. --- Thought and thinking --- Study and teaching. --- Wire (Television program)
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Am Beispiel von The Wire wird ermittelt, über welche Kompetenzen zur Analyse komplexer gesellschaftlicher und kultureller Zusammenhänge Populärkultur verfügt. Ästhetik, Fiktion, Dokumentation, Dramaturgie und Kritik werden in The Wire zu einem Bild urbaner, neoliberaler bis postdemokratischer Realität einer krisenhaften Gegenwart verwoben. Der Band fragt nach dem diagnostischen Potential (zeitgenössischer) Populärkultur allgemein und spezifisch nach den Kompetenzen einer Serie wie The Wire an der Schnittstelle zwischen kulturellem Mainstream und Nobilitierungssegment. Der Inhalt Kontextualisierung der Serie.- Populärkultur als Selbstbeschreibungsformel.- Probleme der Aufklärung im Zeitalter des premium cable television.- Die Wiedererprobung darstellerischer Konventionen des Naturalismus zum Zweck der Sozialkritik.- The Wire und die Möglichkeit einer Erfahrung von Gesellschaft.- Uncharted territory und der Spielraum der Akteure Die Zielgruppen Kultur- und MediensoziologInnen.- MedienwissenschaftlerInnen.- LiteraturwissenschaftlerInnen.- KulturwissenschaftlerInnen Die Autoren Jörn Ahrens ist Professor für Kultursoziologie an der Universität Gießen. Michael Cuntz ist Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Internationalen Kolleg für Kulturtechnikforschung und Medienphilosophie (IKKM) in Weimar. Lars Koch ist Leiter der ERC Starting Grant-Forschergruppe „The Principle of Disruption“ an der Universität Siegen. Marcus Krause ist Stipendiat im Mercur-Forschungsprojekt „Fallgeschichten. Text- und Wissensformen exemplarischer Narrative in der Kultur der Moderne“ an der Ruhr-Universität Bochum. Philipp Schulte ist Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Angewandte Theaterwissenschaft in Gießen.
Culture. --- Cultural studies. --- Mass media. --- Communication. --- Sociology. --- Sociology of Culture. --- Cultural Studies. --- Media Sociology. --- Sociology, general. --- Wire (Television program)
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