Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Music --- schoolreglementen --- Koninklijk Vlaams Conservatorium [Antwerpen]
Choose an application
Music --- schoolreglementen --- Koninklijk Vlaams Conservatorium [Antwerpen]
Choose an application
Administrative law --- School management --- examens --- publiek recht --- schoolreglementen --- Belgium
Choose an application
Administrative law --- School management --- tuchtrecht --- publiek recht --- schoolreglementen --- Belgium
Choose an application
Music --- muziekgeschiedenis --- schoolreglementen --- Benoit, Peter --- Conservatorium [Antwerpen] --- anno 1800-1899
Choose an application
Leerlingbegeleiding --- Nederland --- Schoolreglementen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Veiligheid --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Schoolreglement --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Thuis --- Literatuur
Choose an application
Maatschappijleer --- Schoolleven. --- Beroepsonderwijs. --- Maatschappelijke vorming --- Beroepsvoorbereidend leerjaar --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Schoolleven --- Klasgenoten --- Schoolreglementen --- Scholen --- 1e leerjaar B secundair onderwijs --- Klasgenoot --- Schoolreglement --- School (instelling)
Choose an application
We horen regelmatig dat het onderwijs ‘juridiseert’. Opvallend genoeg worden juist die mensen die met hun voeten in het onderwijsveld staan, amper opgeleid in de juridische aspecten van hun beroep. Dit boek wil leerkrachten en klassenraden van het secundair onderwijs dan ook de juridische basisprincipes van het evaluerend en delibererend werk uitleggen. Er wordt dieper ingegaan op het motiveren van scores voor examens, stages en GIP’s, het opleggen van B- en C-attesten door de klassenraad en de beroepsprocedures. Op basis van de rechtspraak van de Raad van State worden de basisregels uitvoerig geïllustreerd met waargebeurde voorbeelden. We hopen daarbij aan te tonen dat men eigenlijk geen angst hoeft te hebben voor de juridisering van het onderwijs: indien men de ‘spelregels’ toepast, is er geen reden om terug te deinzen voor een betwisting.
onderwijs --- recht --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijsrecht --- secundair onderwijs --- Administrative law --- School management --- Secondary education --- SO (secundair onderwijs) --- studentenrechten --- onderwijswetgeving --- schoolreglementen --- Belgium --- wetgeving --- onderwijsbeleid
Choose an application
Alle secundaire scholen in Vlaanderen moeten een schoolreglement aan de ouders voorleggen. Dit proces houdt zowel kansen als gevaren in: enerzijds is het schoolreglement een instrument om een autonoom schoolbeleid tot stand te brengen; anderzijds bedreigt de juridisering de informaele samenlevingsstructuur van de onderwijsinstellingen. Dit boek besteedt aan beide aspecten aandacht. (Bron: covertekst)
Secondary education --- School management --- Administrative law --- onderwijsrecht --- schoolreglementen --- Administratief recht --- Droit administratif --- Enseignement --- Onderwijs --- #A9402A --- 458.1 --- schoolreglement (ler) --- 451.2 --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijsrecht --- Schoolcultuur --- Schoolreglementen --- Onderwijs en recht --- Schoolreglement --- schoolreglement --- 351.851 <493> --- 371.5 --- Onderwijswetgeving--België --- Ordehandhaving. Discipline. Schoolreglement. Schoolstraffen. Prijzen. Schoolverzuim. Rechtspositie van scholieren. Gezagsuitoefening in het onderwijs --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- algemeen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- algemeen. --- 371.5 Ordehandhaving. Discipline. Schoolreglement. Schoolstraffen. Prijzen. Schoolverzuim. Rechtspositie van scholieren. Gezagsuitoefening in het onderwijs --- 351.851 <493> Onderwijswetgeving--België --- Algemeen. --- Onderwijswetgeving--België
Choose an application
In het onderwijs durft men de lat hoog te leggen. Dat geldt ook voor het ontwikkelen van basisvaardigheden die het goede leven kunnen bevorderen. De school is een centrum waar leerlingen, leerkrachten, ouders, begeleiders en alle andere betrokkenen zich optimaal kunnen ontwikkelen, in alle openheid. Het gevoel van zinvolle aanwezigheid is hierbij essentieel. De hamvraag is: Hoe kun je een school met een positief leef- en leerklimaat realiseren? Met concrete voorbeelden komen eerst de school- en de groepsregels aan bod. Daarna volgen werkvormen die helpen om een positief groepsklimaat te creëren. Er is pro-actief ook een draaiboek voor grensoverschrijdend gedrag. Juist bij grensoverschrijdend gedrag verdienen ouders speciale aandacht. Ook een anti-pestactieplan kan niet ontbreken. Hoewel dit boek geschreven is voor de basisscholen, kan het heel verdienstelijk zijn voor de Basisvorming van het Voortgezet Onderwijs en voor de Middenscholen. Met concrete voorbeelden komen eerst de school- en de groepsregels aan bod. Daarna volgen werkvormen die helpen om een positief groepsklimaat te creëren. Er is pro-actief ook een draaiboek voor grensoverschrijdend gedrag. Juist bij grensoverschrijdend gedrag verdienen ouders speciale aandacht. Ook een anti-pestactieplan kan niet ontbreken.
School management --- 433.2 --- morele opvoeding --- sociale opvoeding --- sociale vaardigheden --- 458.1 --- Basisschool --- Conflicten --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Pesten --- Schoolcultuur --- Sociale opvoeding --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Groeperingsvormen --- Groepsgedrag --- Leeromgeving --- Pesten op school --- Schoolklimaat --- Schoolreglementen --- 456.8 --- basisonderwijs (ler) --- leerklimaat --- onderwijsvernieuwing --- onderwijsvisie --- 071073.jpg --- 104395.jpg --- Orde houden ; onderwijs --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- morele en religieuze opvoeding --- Organisatie - Management --- Didactische principes --- basisonderwijs --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- Tolhuis
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|