Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Object
Size up : measure anything!
Authors: ---
ISBN: 7640139531742 Publisher: Lausanne Helvetiq

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het concept is simpel: maak een schatting van de pink van je oma, de breedte van je pinpas of de omtrek van een wortel! Het meetlint wordt gebruikt om de afmetingen achteraf na te kijken. Wie er het dichtsbij zit wint! Let's go!Bron: https://www.spelhuis.be/SizeUp


Book
Rekenen is leuker dan/als je denkt
Authors: ---
ISBN: 9789035134331 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Bakker

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe werkt de staartdeling? Hoe deel je door een breuk? Wat zijn priemgetallen? Hoeveel milliliter gaat er in een kubieke meter? Waarom zijn procenten (niet) moeilijk? Hoe denk en werk je bij hoofdrekenen? Wat leren kinderen eigenlijk in de rekenles? Wordt er wel genoeg geoefend op school? Waarom moeten we nog leren rekenen nu iedereen een rekenmachine heeft? In Rekenen is leuker dan/als je denkt worden vragen van ouders, leraren en studenten behandeld. Voorbeelden uit onderwijs, wereld en wetenschap laten zien hoe mooi ons getallensysteem in elkaar zit. Rekenen is geen verzameling trucjes en saaie regels, maar een dynamisch vak, dat meer betekenis krijgt en meer plezier oplevert als je leert nadenken over de achterliggende principes. Uitgave, met een actueel thema als onderwerp, om met rode oortjes te lezen, door te bladeren en kennis van te nemen. Twee ontwerplijnen vechten erin om voorrang: er wordt met aansprekende, 'ouderwetse' deskundigheid gesproken over rekenen, rekenonderwijs En het hele patroon van logische denkexcertities daarachter n het plaatst rekenen (rekenonderwijs-rekenopgaven- rekenbewerkingen) in een context van logische schoonheid, van verwondering, van bewondering voor wat rekenkunde kan bijdragen aan het creatiever oplossen van dagelijkse levensvraagstukken. Zeker: net als in recente publicaties komen de rekenbewerkingen voorbij, wordt er aandacht besteed aan oplossingswijzen, zijn er tabellen, schema's, (zwart-wit)illustraties die ertoe bijdragen je het beschrevene beter voor te kunnen stellen, maar in geen van de uitgaven die de laatste jaren passeerden, gebeurde dat op zo'n deskundige, originele, bevlogen, aanstekelijke wijze als in dit boek. Voor elke primair onderwijsbetrokkene, maar ook voor ouders, wordt hier een rekenvademecum gepresenteerd dat leest als een spannende roman. Het boek besluit met Antwoorden op de opdrachten en achtergrondliteratuur/websites Inhoudsopgave : Positiesysteem Getallen Structuurrekenen Cijferen Delen Oefenen Schattend Rekenen Getaltheorie Breuken Verhoudingen Procenten Meten


Book
Rekenen in beweging : achtergronden, opbouw, bakens, doorkijkjes, voorbeelden en bronnen ter verrijking van het reken-wiskundeonderwijs op de Vrije School.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9062387004 Year: 1994 Publisher: S.l. SLO (Stichting Leerplanontwikkeling)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Rekenen met hele getallen op de basisschool
Authors: ---
ISBN: 9789001765095 Year: 2010 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zicht hebben op de manier waarop basisschoolleerlingen leren rekenen vormt een belangrijke voorwaarde voor het geven van goed rekenonderwijs. De uitgave Rekenen met hele getallen op de basisschool biedt pabostudenten een praktisch leerboek met opdrachten om zich de leerlijn voor het rekenen met hele getallen eigen te maken. Deze uitgave biedt houvast bij het opbouwen van vakdidactische kennis en vaardigheden bij het leren rekenen van basisschoolleerlingen. Alle aspecten van het rekenen met hele getallen komen aan bod. Het volledige leerproces van groep 1 tot en met groep 8 wordt gevolgd. Het boek bevat hoofdstukken over groeiend getalbegrip, rekenen tot twintig en tot honderd, tafels, hoofdrekenen, schriftelijk rekenen, schatten, getallen en getalrelaties en rekenen met rekenmachine. Het boek is toegespitst op de aankomende leerkracht doordat er naast de beschrijvingen van leerlijnen, per rekenonderdeel concrete voorbeelden van rekenactiviteiten uit gangbare rekenmethoden opgenomen zijn. Daarnaast worden een practicum op eigen niveau met een reflectie en praktijkopdrachten voor studenten gegeven. De laatste jaren is er een hausse aan uitgaven over rekenen in de basisschool: van het wonder dat rekenen heet tot rekenregels, van het oefenen van rekenvaardigheden tot rekenen als integraal onderdeel van ontwikkelingsgericht leren, maar ook van brede leer- en ontwikkelingslijnen rekenen tot digitale (reken)hersentrainers. Deze uitgave geeft op overzichtelijke wijze een dwarsdoorsnede van dit alles: rekenen met hele getallen wordt op een theoretische, didactische en praktische wijze uitgewerkt. Elk hoofdstuk start met een practicum dat dwingt tot bezinning en nadenken over de behandelde thematiek. Dan is er aandacht voor rekenactiviteiten met kinderen, zelf rekenopdrachten ontwerpen, vervolgactiviteiten bedenken, kennis ontwikkelen ten aanzien van oplossingsstrategien en zelf rekenopgaven oplossen.Vervolgens is er aandacht voor hoofdrekenen groep 5-8; groeiend getalbegrip voorschoolse Periode; rekenen tot tien, twintig, honderd; tafels in groep 4 en 5; schriftelijk rekenen in groep 6-8; schattend rekenen in groep 6-8; rekenen met de rekenmachine in groep 7-8 n getallen en getalsrelaties in groep 5-8. Het hele elementaire rekenproces met hele getallen passeert de revue. Nog nooit werd het vak rekenen zo aanstekelijk leuk gepresenteerd aan (aankomende) leerkrachten Inhoudsopgave : 1 Hoofdrekenen in groep 5-8 1.1 Een practicum als start: Hoofdrekenen 1.2 Wat is hoofdrekenen? 1.3 Drie vormen van hoofdrekenen 1.4 De hoofdrekenles 1.5 Literatuurtips 2 Groeiend getalbegrip in voorschoolse periode en groep 1 en 2 2.1 Een practicum als start: Verschillende getallen 2.2 (Voor)schoolse periode: ontluikende gecijferdheid 2.3 Prentenboeken 2.4 Tellen in groep 1 en 2 2.5 Tellen-en-rekenen in groep 2 (3) 2.6 Ideenboeken en werkbladen voor het rekenen met kleuters 2.7 Literatuurtips 3 Rekenen tot tien, tot twintig en tot honderd in groep 3 en 4 3.1 Een practicium als start: Tovervierkanten 3.2 Rekenen tot tien, tot twintig en tot honderd 3.3 Rekenen tot tien 3.4 Rekenen tot twintig 3.5 Rekenen tot honderd 3.6 Literatuurtips 4 Tafels in groep 4 en 5 4.1 Een practicum als start: Rekenen in de basisschool van Walt Disney 4.2 De zin van het leren van de tafels van vermenigvuldiging 4.3 Verschillende fasen bij het leren van de tafels 4.4 Drie niveaus van opereren 4.5 Delen 4.6 Oefenen van de tafels 4.7 Tafeldiploma 4.8 Literatuurtips


Book
Statistiek om mee te werken.
Author:
ISBN: 9020731874 9020731866 9789020731866 9020731882 9789020731880 Year: 2003 Publisher: Groningen Stenfert Kroese


Book
Hele getallen : reken-wiskundedidactiek
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789006955057 Year: 2007 Publisher: Utrecht Thieme/Meulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Rekendidactiek Hele getallen wordt de nadruk gelegd op hoofdrekenen volgens vaste procedures, schattend rekenen en handig rekenen. Ook is er aandacht voor kolomsgewijs rekenen en het gebruik van de zakrekenmachine. Dit boek gaat uit van een lange leerlijn die al bij de kleuters begint. Sterke balans theorie-praktijk. Talloze tips en voorbeelden. Sluit aan op individuele leerstijlen


Book
Kinderen leren rekenen : tussendoelen annex leerlijnen : hele getallen bovenbouw basisschool
Authors: --- --- ---
ISBN: 9001851002 Year: 2001 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een vervolg op 'Jonge kinderen leren rekenen'. Het beschrijft het leerproces dat kinderen in de groepen 5 t/m 8 op de basisschool doorlopen. Geleidelijk aan maken zij zich verschillende rekenvormen eigen : hoofdrekenen, kolomsgewijs rekenen en cijferen, schattend rekenen en het rekenen met de rekenmachine, dit alles gebaseerd op een brede getallenkennis.


Book
Basisvaardigheden rekenen voor de PABO
Authors: --- ---
ISBN: 9789001850142 9001850146 Year: 2006 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De stof in Basisvaardigheden Rekenen is opgedeeld in kleine stappen en wordt behandeld aan de hand van een voorbeeld en oefenvragen. Onderwerpen die aan de orde komen zijn bijvoorbeeld verhoudingen, meten, breuken en rekenen met procenten. De bijgeleverde cd-rom bevat extra oefenvragen. Met de gratis instaptoets op de website kunnen studenten controleren of hun rekenkennis toereikend is voor de Pabo-studie. Na het maken van de instaptoets krijgt de student een advies op maat. Het advies verwijst naar de betreffende hoofdstukken in Basisvaardigheden Rekenen. Zodoende hoeft de student alleen die onderwerpen te bestuderen, die hij nog niet voldoende beheerst.


Multi
Nog lang niet uitgeteld
Author:
ISBN: 9033450631 Year: 2002 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is ontworpen als inhoudelijke en praktische ondersteuning van professionele begeleiders van rekenzwakke kinderen. Het behandelt de leerstof tot 1000, met uitzondering van de breuken en de kommagetallen. De lezer vindt een zeer praktische en gedetailleerde handleiding om het kind inzicht te geven in de verschillende rekenonderdelen, met uitgepuurde oefeningen (grondslagen), algemene informatie, persoonlijke opmerkingen, praktijkervaringen en verduidelijkende tekeningen overzichtelijk bij elkaar.

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by