Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het concept is simpel: maak een schatting van de pink van je oma, de breedte van je pinpas of de omtrek van een wortel! Het meetlint wordt gebruikt om de afmetingen achteraf na te kijken. Wie er het dichtsbij zit wint! Let's go!Bron: https://www.spelhuis.be/SizeUp
Schattend rekenen --- Meten --- Metend rekenen --- Inschattingsvermogen --- Wiskunde --- Logisch denken
Choose an application
Hoe werkt de staartdeling? Hoe deel je door een breuk? Wat zijn priemgetallen? Hoeveel milliliter gaat er in een kubieke meter? Waarom zijn procenten (niet) moeilijk? Hoe denk en werk je bij hoofdrekenen? Wat leren kinderen eigenlijk in de rekenles? Wordt er wel genoeg geoefend op school? Waarom moeten we nog leren rekenen nu iedereen een rekenmachine heeft? In Rekenen is leuker dan/als je denkt worden vragen van ouders, leraren en studenten behandeld. Voorbeelden uit onderwijs, wereld en wetenschap laten zien hoe mooi ons getallensysteem in elkaar zit. Rekenen is geen verzameling trucjes en saaie regels, maar een dynamisch vak, dat meer betekenis krijgt en meer plezier oplevert als je leert nadenken over de achterliggende principes. Uitgave, met een actueel thema als onderwerp, om met rode oortjes te lezen, door te bladeren en kennis van te nemen. Twee ontwerplijnen vechten erin om voorrang: er wordt met aansprekende, 'ouderwetse' deskundigheid gesproken over rekenen, rekenonderwijs En het hele patroon van logische denkexcertities daarachter n het plaatst rekenen (rekenonderwijs-rekenopgaven- rekenbewerkingen) in een context van logische schoonheid, van verwondering, van bewondering voor wat rekenkunde kan bijdragen aan het creatiever oplossen van dagelijkse levensvraagstukken. Zeker: net als in recente publicaties komen de rekenbewerkingen voorbij, wordt er aandacht besteed aan oplossingswijzen, zijn er tabellen, schema's, (zwart-wit)illustraties die ertoe bijdragen je het beschrevene beter voor te kunnen stellen, maar in geen van de uitgaven die de laatste jaren passeerden, gebeurde dat op zo'n deskundige, originele, bevlogen, aanstekelijke wijze als in dit boek. Voor elke primair onderwijsbetrokkene, maar ook voor ouders, wordt hier een rekenvademecum gepresenteerd dat leest als een spannende roman. Het boek besluit met Antwoorden op de opdrachten en achtergrondliteratuur/websites Inhoudsopgave : Positiesysteem Getallen Structuurrekenen Cijferen Delen Oefenen Schattend Rekenen Getaltheorie Breuken Verhoudingen Procenten Meten
Rekenen. --- rekenen --- Mathematics --- wiskunde --- 475.4 --- Breuken (materiaalleer) --- Cijferen --- Delen(Bewerkingen) --- Getallen --- Meten --- Procenten --- Schattend rekenen --- Verhoudingen (wiskunde) --- Wiskunde --- Rekenen --- Getallenkennis --- Breuken (wiskunde) --- Metend rekenen --- Breuk (wiskunde) --- Procent
Choose an application
Rekenen --- Didactiek. --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- breuken --- cijferen --- getallenleer --- kalender --- kloklezen --- meetkunde --- procenten --- rekenen --- rekenspelen --- schattend rekenen --- tafels --- Vrije School --- 475.55 --- Wiskunde : didactiek
Choose an application
Zicht hebben op de manier waarop basisschoolleerlingen leren rekenen vormt een belangrijke voorwaarde voor het geven van goed rekenonderwijs. De uitgave Rekenen met hele getallen op de basisschool biedt pabostudenten een praktisch leerboek met opdrachten om zich de leerlijn voor het rekenen met hele getallen eigen te maken. Deze uitgave biedt houvast bij het opbouwen van vakdidactische kennis en vaardigheden bij het leren rekenen van basisschoolleerlingen. Alle aspecten van het rekenen met hele getallen komen aan bod. Het volledige leerproces van groep 1 tot en met groep 8 wordt gevolgd. Het boek bevat hoofdstukken over groeiend getalbegrip, rekenen tot twintig en tot honderd, tafels, hoofdrekenen, schriftelijk rekenen, schatten, getallen en getalrelaties en rekenen met rekenmachine. Het boek is toegespitst op de aankomende leerkracht doordat er naast de beschrijvingen van leerlijnen, per rekenonderdeel concrete voorbeelden van rekenactiviteiten uit gangbare rekenmethoden opgenomen zijn. Daarnaast worden een practicum op eigen niveau met een reflectie en praktijkopdrachten voor studenten gegeven. De laatste jaren is er een hausse aan uitgaven over rekenen in de basisschool: van het wonder dat rekenen heet tot rekenregels, van het oefenen van rekenvaardigheden tot rekenen als integraal onderdeel van ontwikkelingsgericht leren, maar ook van brede leer- en ontwikkelingslijnen rekenen tot digitale (reken)hersentrainers. Deze uitgave geeft op overzichtelijke wijze een dwarsdoorsnede van dit alles: rekenen met hele getallen wordt op een theoretische, didactische en praktische wijze uitgewerkt. Elk hoofdstuk start met een practicum dat dwingt tot bezinning en nadenken over de behandelde thematiek. Dan is er aandacht voor rekenactiviteiten met kinderen, zelf rekenopdrachten ontwerpen, vervolgactiviteiten bedenken, kennis ontwikkelen ten aanzien van oplossingsstrategien en zelf rekenopgaven oplossen.Vervolgens is er aandacht voor hoofdrekenen groep 5-8; groeiend getalbegrip voorschoolse Periode; rekenen tot tien, twintig, honderd; tafels in groep 4 en 5; schriftelijk rekenen in groep 6-8; schattend rekenen in groep 6-8; rekenen met de rekenmachine in groep 7-8 n getallen en getalsrelaties in groep 5-8. Het hele elementaire rekenproces met hele getallen passeert de revue. Nog nooit werd het vak rekenen zo aanstekelijk leuk gepresenteerd aan (aankomende) leerkrachten Inhoudsopgave : 1 Hoofdrekenen in groep 5-8 1.1 Een practicum als start: Hoofdrekenen 1.2 Wat is hoofdrekenen? 1.3 Drie vormen van hoofdrekenen 1.4 De hoofdrekenles 1.5 Literatuurtips 2 Groeiend getalbegrip in voorschoolse periode en groep 1 en 2 2.1 Een practicum als start: Verschillende getallen 2.2 (Voor)schoolse periode: ontluikende gecijferdheid 2.3 Prentenboeken 2.4 Tellen in groep 1 en 2 2.5 Tellen-en-rekenen in groep 2 (3) 2.6 Ideenboeken en werkbladen voor het rekenen met kleuters 2.7 Literatuurtips 3 Rekenen tot tien, tot twintig en tot honderd in groep 3 en 4 3.1 Een practicium als start: Tovervierkanten 3.2 Rekenen tot tien, tot twintig en tot honderd 3.3 Rekenen tot tien 3.4 Rekenen tot twintig 3.5 Rekenen tot honderd 3.6 Literatuurtips 4 Tafels in groep 4 en 5 4.1 Een practicum als start: Rekenen in de basisschool van Walt Disney 4.2 De zin van het leren van de tafels van vermenigvuldiging 4.3 Verschillende fasen bij het leren van de tafels 4.4 Drie niveaus van opereren 4.5 Delen 4.6 Oefenen van de tafels 4.7 Tafeldiploma 4.8 Literatuurtips
Rekenen --- Basisonderwijs. --- lager onderwijs --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- wiskunde --- basisonderwijs --- getallenkennis --- hoofdrekenen --- rekenen --- tafels --- 475.4 --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Getalbegrip --- Getallenkennis --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Optellen(Bewerkingen) --- Schattend rekenen --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- Wiskunde --- Aftrekken --- Didactiek --- Optellen --- Vermenigvuldigen --- aftrekken --- didactiek --- opstellen --- schattend rekenen --- vermenigvuldigen --- Leerlijnen --- Doelen --- Tussendoelen Annex Leerlijnen --- Leerlijn --- Doelstelling
Choose an application
Statistiek --- Statistiek. --- schattend rekenen --- Frequentietabellen --- Kansberekeningen --- Correlatie --- Indexcijfer --- Kansvariabelen --- Tijdreeks --- Toetsing --- Variantieanalyse --- statistieken --- wiskunde --- didactiek --- 517.2 --- kansrekening --- statistiek --- statistiek (economisch, sociaal, wiskundig) --- mathematische statistiek --- probleemoplossend denken --- Statistical science --- Mathematical statistics --- Regressie --- Schattingen --- mathematische statistiek. --- sociale wetenschappen. --- statistiek.
Choose an application
In Rekendidactiek Hele getallen wordt de nadruk gelegd op hoofdrekenen volgens vaste procedures, schattend rekenen en handig rekenen. Ook is er aandacht voor kolomsgewijs rekenen en het gebruik van de zakrekenmachine. Dit boek gaat uit van een lange leerlijn die al bij de kleuters begint. Sterke balans theorie-praktijk. Talloze tips en voorbeelden. Sluit aan op individuele leerstijlen
Rekenen --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- Kleuteronderwijs. --- 475.4 --- Basisonderwijs --- Getallen --- 101790.jpg --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Realistisch rekenen --- Zorgverbreding --- Wiskundige initiatie --- Aanvankelijk rekenen --- Schattend rekenen --- Optellen --- Aftrekken --- Vermenigvuldigen --- Delen --- Didactiek --- Delen (wiskunde)
Choose an application
Dit boek is een vervolg op 'Jonge kinderen leren rekenen'. Het beschrijft het leerproces dat kinderen in de groepen 5 t/m 8 op de basisschool doorlopen. Geleidelijk aan maken zij zich verschillende rekenvormen eigen : hoofdrekenen, kolomsgewijs rekenen en cijferen, schattend rekenen en het rekenen met de rekenmachine, dit alles gebaseerd op een brede getallenkennis.
Wiskunde --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Getallenkennis --- Hoofdrekenen --- Schattend rekenen --- Leerlijnen --- Doelen --- Tussendoelen Annex Leerlijnen --- Didactiek --- Rekenmachines --- Rekenen --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- wiskunde --- rekenen --- #PBIB:2002.1 --- 475.4 --- Cijferen --- Getallen --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- basisonderwijs --- bovenbouw --- cijferen --- getallen --- getalrelaties --- hoofdrekenen --- rekenmachine --- schattend rekenen --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Leerdoelen --- Contains audio-visual material --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- getallenleer --- Leerlijn --- Doelstelling --- Rekenmachine
Choose an application
De stof in Basisvaardigheden Rekenen is opgedeeld in kleine stappen en wordt behandeld aan de hand van een voorbeeld en oefenvragen. Onderwerpen die aan de orde komen zijn bijvoorbeeld verhoudingen, meten, breuken en rekenen met procenten. De bijgeleverde cd-rom bevat extra oefenvragen. Met de gratis instaptoets op de website kunnen studenten controleren of hun rekenkennis toereikend is voor de Pabo-studie. Na het maken van de instaptoets krijgt de student een advies op maat. Het advies verwijst naar de betreffende hoofdstukken in Basisvaardigheden Rekenen. Zodoende hoeft de student alleen die onderwerpen te bestuderen, die hij nog niet voldoende beheerst.
Leraar lager onderwijs --- Leraar basisonderwijs --- Lerarenopleiding --- Wiskunde --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Rekenen --- Rekenvaardigheid --- wiskunde --- basiscompetenties --- rekenen --- 475.4 --- competenties --- didactiek --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- 472.7 --- Basisvaardigheden --- Breuken --- Cijferen --- Getallen --- Hoofdrekenen --- Kommagetallen --- Lerarenopeiding --- Meetkunde --- Meten --- Procenten --- Schattend rekenen --- Toepassingen --- 473.7 --- Rekenvaardigheden --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- De onderwijzer en zijn opleiding --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Contains audio-visual material --- Nederland. --- Basisonderwijs. --- Hoger onderwijs.
Choose an application
schattend rekenen --- probleemoplossend denken --- Statistical science --- kansrekening --- statistiek --- Mathematical statistics --- 519.2 --- #SBIB:303H510 --- 300 --- 301 --- AA / International- internationaal --- 311 --- Statistiek --- waarschijnlijkheidsleer --- wiskundige statistiek --- Probability. Mathematical statistics --- Methoden sociale wetenschappen: statistische technieken, algemeen --- Algemene statistische naslagwerken. --- Techniek van statistische inlichtingen. Organisatie van de statistische enquêtes. Statistische kritiek. --- Waarschijnlijkheidsrekening. Mathematische of wiskundige statistiek --- 519.2 Probability. Mathematical statistics --- Algemene statistische naslagwerken --- Techniek van statistische inlichtingen. Organisatie van de statistische enquêtes. Statistische kritiek --- Statistiek. --- Waarschijnlijkheidsrekening. --- Waarschijnlijkheidstheorie.
Choose an application
Dit boek is ontworpen als inhoudelijke en praktische ondersteuning van professionele begeleiders van rekenzwakke kinderen. Het behandelt de leerstof tot 1000, met uitzondering van de breuken en de kommagetallen. De lezer vindt een zeer praktische en gedetailleerde handleiding om het kind inzicht te geven in de verschillende rekenonderdelen, met uitgepuurde oefeningen (grondslagen), algemene informatie, persoonlijke opmerkingen, praktijkervaringen en verduidelijkende tekeningen overzichtelijk bij elkaar.
Rekenen --- Wiskunde --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- Didactics of mathematics --- Orthopedagogics --- remediërend rekenen --- dyscalculie --- leermiddelen --- Didactics of primary education --- 475.4 --- Bewerkingen --- Cijferen --- Getalbegrip --- Handboek/cursus --- Hoofdrekenen --- Rekenproblemen --- 464 --- Aftrekken --- Basisonderwijs --- Classificatie --- Delen --- Formules --- Hoeveelheden --- Logisch ordenen --- Maatbegrip --- Optellen --- Puntsommen --- Remediëring --- Schattend rekenen --- Seriatie --- Splitsen --- Staartdelingen --- Tafels van vermenigvuldiging --- Tellen --- Vermenigvuldigen --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- aftrekken --- cijferend rekenen --- delen --- getalbegrip --- hoofdrekenen --- optellen --- splitsingen --- vermenigvuldigen --- Rekenen ; basisonderwijs --- Rekenstoornissen ; kinderen ; leermiddelen --- Remediërend onderwijs ; basisonderwijs --- 475.55 --- Rekenmoeilijheden --- (zie ook: Dyscalculie) --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Remediërend onderwijs --- Zorgverbreding --- Didactiek --- Rekenspelen --- Rekenstoornissen --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- Rekenprobleem --- Rekenspel --- Rekenstoornis
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|