Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
471.4 --- Basisonderwijs --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingsdoelen --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Relatie volwassene-kind --- Samenwerking --- Zelfsturing --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Didactiek; algemeen --- Educational psychology --- Kindergarten --- kleuteronderwijs
Choose an application
Educational sciences --- opvoeding --- Ouder-kind relaties --- 433 --- pedagogiek --- 433.1 --- Gedrag --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Relatie volwassene-kind --- Tucht --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoedingsstijlen --- Orthopedagogiek --- handboeken en inleidingen. --- Handboeken en inleidingen.
Choose an application
Tieners communiceren veel met elkaar, maar niet altijd evenveel met ons, de volwassenen die hen begeleiden. Hoe kunnen we dan het beste omgaan met hen? De vraag 'waarom' tieners doen wat ze doen leidt vaak tot conflicten en nukkig gedrag. En tot standaardantwoorden als: 'Daarom!'. Dit originele communicatieboek volgt bewust een ander spoor. Het laat zien dat je meer succes boekt met een duidelijke, betrokken praatstijl. Wie daarbij gezonde grenzen durft te stellen en ondubbelzinnige verwachtingen durft te creëren, komt tot een betere sfeer thuis. De stap van discussiëren naar onderhandelen levert een duidelijke win-winsituatie op, en zorgt voor realistisch ouderschap. (Bron: covertekst)
Tieners --- Opvoeding. --- puberteit --- Educational sciences --- Age group sociology --- pedagogiek --- gezinspedagogiek --- gesprekstechnieken --- differentiële opvoeding --- Opvoeding --- Jongeren --- Teenage boys --- Communication --- Adolescent psychology --- Intergenerational relations --- Academic collection --- opvoeden --- opvoeding --- pubers --- tieners --- 433 --- adolescenten --- onderhandelen --- 37.013 --- Adolescentie --- Communicatie --- Gedrag --- Onderhandelen --- Opvoeding in de praktijk --- #KVHB: Adolescenten --- #KVHB: Jeugdpsychologie --- #KVHB: Pedagogie --- 416.25 --- 443 --- Ontwikkelingspsychologie --- 433.1 --- Gesprekken met kinderen --- Gesprekstechnieken --- Relatie volwassene-kind --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen vanaf ca. 13 jaar --- Opvoedingsstijlen --- Opvoeding en onderwijs --- graduaat orthopedagogie --- opvoedkunde --- Luistervaardigheid --- 305.8 --- 113887.jpg --- Jongere --- Onderwijs --- #gsdbP
Choose an application
2-4009-X
Opvoedingsondersteuning --- angst --- gezag --- lagere schoolleeftijd --- normen --- opvoeding --- pesten --- waarden --- 433.9 --- 442 --- agressiviteit --- jaloezie --- kinderangsten --- opvoeder --- ouder-kind relatie --- sociaal emotionele ontwikkeling --- 433 --- Agressie --- Angstige kinderen --- Boosheid --- Gedrag --- Gedragsproblemen --- Grenzen stellen --- Jaloersheid --- Kinderen --- Normen --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoeding --- Opvoedingsstijlen --- Pedagogiek --- Pesten --- Relatie ouder - kind --- Relatie volwassene-kind --- Rouwproces --- Straffen --- Waarden --- 474.22 --- Angsten --- Emotionele opvoeding; ba.o. --- Gezag --- Impulsiviteit --- Ouder-kind relaties --- Sociale opvoeding; ba.o. --- Opvoeding in praktijk - overige onderwerpen --- Lagere schoolleeftijd --- (zie ook: Onderwijskunde) --- Emotionele opvoeding; ba.o --- Sociale opvoeding; ba.o --- Opvoeding en onderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Onderwijs
Choose an application
Literatuur over gespreksvoering met kinderen bestaat nauwelijks. Spreken met kinderen is echter voor bijna iedereen een dagelijkse bezigheid en voor professionals een kernactiviteit. Desondanks is er tijdens opleidingen nauwelijks aandacht voor. Naast het voeren van vraaggesprekken met kinderen wordt in deze uitgave gespreksvoering in het algemeen beschreven en behandelt het in het bijzonder hulpverleningsgesprekken en gesprekken in de schoolsituatie. In Luister je wel naar mij? beschrijft Martine Delfos hoe een gesprek met vierjarigen, achtjarigen of twaalfjarigen gevoerd kan worden. Moet je praten en spelen tegelijk? Welke vraagtechnieken zijn op welke leeftijd geschikt? Hoe schat ik de mentale leeftijd van een kind in? Hoe zorg je dat het kind een optimale getuige is? Luister je wel naar mij? dat Martine Delfos schreef met medewerking van Jorien Meerdink en Fiet van Beek van bureau WESP, is een boek over gespreksvoering met kinderen tussen vier en twaalf waarin het meest recente onderzoek verwerkt is tot een model van leeftijdgewijze vormen van gespreksvoering. Het is geschikt als leerboek voor mensen die met kinderen in de basisschoolleeftijd werken, van leerkracht of politieagent tot therapeut. Inhoudsopgave : 1. Inleiding: Luister je wel naar mij? 2. De ontwikkeling van kinderen van vier tot twaalf jaar 3. De gespreksvoering: Respect en bescheidenheid 4. De gesprekstechnieken: Openlijk doorvragen 5. Gespreksvoering naar leeftijd 6. Epiloog
Communicatievaardigheden --- Gesprekstechnieken. --- Jeugdzorg. --- Methoden en technieken --- Kinderen. --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Didactics --- Age group sociology --- Primary education --- Educational sciences --- jeugdzorg --- communicatievaardigheden --- luisteren --- Kindergarten --- kinderen --- pedagogiek --- Social welfare methods --- gesprekstechnieken --- hulpverlening --- Mass communications --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Jeugdwelzijnswerk --- #KVHB:Orthopedagogie --- communicatie --- spreken --- opvoeding --- opvoedingsstijlen --- 433.1 --- 416.23 --- 416.5 --- Communicatie --- Gesprekken met kinderen --- Gesprekstechnieken --- Kinderen --- Kleuters --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingspsychologie --- Relatie volwassene-kind --- Vraagtechnieken --- gesprekstechniek --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- #PBIB:+101.20 --- #PBIB:+105.10 --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Thuis --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Algemeen --- 323 --- 499.4 --- jeugdhulpverlening --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- psychologie --- psychotrauma --- therapie --- 316.77 --- Ontwikkeling --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Mondelinge communicatie --- #PBIB:2002.3 --- Communicatieve vaardigheden --- Gesprekken --- Onderwijs --- Hulpverlening --- Gesprekstechniek --- Gesprek --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|