Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Personen met ernstige verstandelijke en ernstige sensorische en/of motorische beperkingen zijn afhankelijk van anderen die de zorg voor hen opnemen in dagelijkse situaties en die hun behoeften en voorkeuren trachten te begrijpen en te beantwoorden. Dit boek wil aan de hand van concrete getuigenissen van ouders en begeleiders een licht werpen op wat volgens hen belangrijk is voor een goede levenskwaliteit van mensen met zulke ernstige meervoudige beperkingen. Ze maken de lezer op een ontroerende wijze deelgenoot van hun persoonlijke ervaringen. De getuigenissen tonen aan dat personen met ernstige meervoudige beperkingen net als andere mensen gewone behoeften hebben: gezond zijn, erbij horen, begrepen worden, invloed hebben op wat er in hun leven gebeurt, hun eigen mogelijkheden ontplooien,....Het is een hele uitdaging voor de direct betrokkenen om uit te zoeken hoe men het best aan die noden tegemoetkomt. De verhalen geven een goed beeld van de hindernissen die zij daarbij tegenkomen, maar getuigen tevens van hun grote betrokkenheid, inventiviteit en veerkracht.
Assistance sociale --- Gehandicaptenzorg --- Maatschappelijk werk --- Soins aux handicapés --- Academic collection --- #PBIB:2004.4 --- #PBIB:gift 2004 --- 667 Gehandicapten --- Begeleiding --- Gehandicapten ; begeleiding --- Hulpverlening --- Levenskwaliteit --- Orthopedagogie --- Personen met een meervoudige handicap --- Zorg --- gehandicapten --- 362.3
Choose an application
1. Meervoudig gehandicapten : een kwestie van definitie 2. Doofblinde kinderen 3. Visueel-en-verstandelijk gehandicapten 4. Verstandelijk gehandicapte ernstig gehoorgestoorde kinderen 5. Ernstig spraak- en taalgestoorde kinderen 6. Ernstig motorisch (ernstig) verstandelijk gehandicapten Slot: opvoeden als taak
Meervoudig gehandicapten. --- Orthopedagogics --- personen met een meervoudige beperking --- 463.8 --- meervoudig gehandicapten --- 376.3 --- Hulpverlening --- Opvoeding --- Personen met een meervoudige handicap --- Therapie --- Meervoudig gehandicapten --- Gehandicaptenzorg --- Persoon met een meervoudige handicap
Choose an application
376.3 --- Kinderen met een handicap --- Omgevingsfactoren --- Opvoeding --- Personen met een meervoudige handicap --- 606.4 --- fysiek gehandicapten --- mentaal gehandicapten --- orthopedagogiek --- Opvoedkunde: gehandicapten --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- (zie ook: kinderpsychiatrie) --- Orthopedagogics --- personen met een meervoudige beperking --- kinderen met een beperking --- opvoeding
Choose an application
In dit boek vertellen ouders over hun proces vanaf het moment dat ze hoorden dat hun kind op de een of andere manier 'anders' was. De verhalen geven inzicht in de worsteling met de acceptatie wanneer een kind 'anders' geboren wordt. Een proces van vallen en opstaan, nooit opgeven, en altijd weer de mogelijkheden zien voor je kind, maar ook voor jezelf. Ieder verhaal is uniek en laat zien dat elke ouder er op een eigen manier mee omgaat. Het boek laat kinderen zien in verschillende leeftijdscategorieën, van verschillende sociale achtergronden en verschillende gezinssamenstellingen. Daarnaast biedt het ook informatie per diagnose en tips en adviezen van ouders.
Gehandicapte kinderen. --- Kinderen en adolescenten met een fysieke handicap (spastische kinderen) --- Kinderen met een verstandelijke handicap --- Personen met autisme (autisme) --- Syndroom van Down (mongolisme) --- 376 --- Kinderen met een handicap --- Autisme --- ADHD --- Personen met een meervoudige handicap --- Cerebrale parese --- Downsyndroom --- Orthopedagogics
Choose an application
#KVHB:Gehandicapten --- #KVHB:Orthopedagogie --- 615.8 --- Basale stimulatie --- Behandelingen --- Haptonomie --- Logopedie --- Neuro Development Treatment --- Personen met een meervoudige handicap --- Petö --- Sensorische integratie --- Snoezelen --- Vojta --- 463 --- NDT --- gehandicapten --- haptonomie --- logopedie --- rehabilitatie (resocialisatie) --- revalidatie --- (zie ook: instellingen voor gehandicapten) --- Fysiotherapie --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Fysiotherapeutisch onderzoek --- Kinesiologie --- Spelen --- Muziektherapie --- Physiotherapy. Alternative treatments --- personen met een meervoudige beperking --- Social policy and particular groups
Choose an application
#PBIB:2002.1 --- Gehandicapten --- Genetische ziekten --- Kindergeneeskunde --- 376.3 --- Gezin --- Hulpverlening --- Kinderen met een handicap --- Ontwikkeling --- Opvoeding --- Personen met een meervoudige handicap --- 462 --- gehandicapten --- kinderen --- orthopedagogiek --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- Handicapés --- Maladies génétiques --- Pédiatrie --- (zie ook: instellingen voor gehandicapten) --- (zie ook: kinderpsychiatrie) --- Orthopedagogics --- personen met een meervoudige beperking --- kinderen met een beperking
Choose an application
Wat is LACCS? LACCS is ontwikkeld door orthopedagogen Karin de Geeter en Kirsten Munsterman. Centraal in deze visie staat een ?goed leven? voor mensen met EMB. Het moet daarvoor op 5 gebieden goed voor elkaar zijn: Lichamelijk welzijn Alertheid Contact Communicatie Stimulerende tijdsbesteding Het programma is geïnspireerd door theorieën en vooral door de praktijk van alledag. Praktijkonderzoek LACCS De werkvloer omarmt LACCS en ook wetenschappelijk is er onderzoek gedaan naar de methode. Platform EMG en Carante Groep onderzochten LACCS en kwamen tot de conclusie dat de methode vermoedelijk een positief effect heeft op het leven van mensen met EMB.https://www.kennispleingehandicaptensector.nl/tips-tools/tools/boek-koffie-met-een-koekje-over-laccs
Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- orthopedagogiek --- personen met een meervoudige beperking --- Orthopedagogiek --- Gehandicaptenzorg --- Meervoudig gehandicapten --- Ernstige meervoudige beperkingen --- Personen met een meervoudige handicap --- Persoon met een handicap --- Persoon met een meervoudige handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Verstandelijke handicap --- Meervoudige handicap --- Begeleiding --- Orthopedagogie --- Levenskwaliteit --- Tijdsbesteding --- Ontwikkelingsfase
Choose an application
Kinderen en volwassenen met ernstige meervoudige beperkingen stellen ons voor bijzondere uitdagingen. Het tegemoet komen aan hun complexe ondersteuningsnoden is vaak een zoektocht, met vallen en opstaan. Dit boek wil ouders, familie en (toekomstige) professionele hulpverleners houvast bieden in deze zoektocht. Houvast kunnen we vinden door in eerste instantie stil te staan bij visie en uitgangspunten. Wie zijn mensen met ernstige meervoudige beperkingen? Wat is belangrijk voor hen om een kwaliteitsvol leven te kunnen leiden? Wat zijn belangrijke criteria om tot optimale ondersteuning te komen? In een eerste deel van dit boek gaan verschillende auteurs dieper in op principes die centraal staan in de ondersteuning van deze mensen. In het tweede deel van dit boek maken andere auteurs de vertaling naar hoe die visie waar gemaakt kan worden in het dagelijkse handelen: in het vorm geven aan communicatie en interactie met deze mensen, het bieden van onderwijs en dagbesteding, de preventie en aanpak van hun gezondheidsproblemen& Zowel huidige kennis vanuit onderzoek en praktijk als concrete handelingsadviezen komen daarbij aan bod
Meervoudig gehandicapten. --- personen met een meervoudige beperking --- psychosociale hulpverlening --- motorische ontwikkeling --- communicatievaardigheden --- levenskwaliteit --- socio-emotionele stoornissen --- Social policy and particular groups --- Academic collection --- gehandicapten --- mensen met meervoudige beperkingen --- 326 --- meervoudig gehandicapten --- mentaal gehandicapten --- Personen met een fysieke handicap (lichamelijk gehandicapten, mindervaliden) --- Personen met een meervoudige handicap (meervoudig gehandicapten) --- Personen met een verstandelijke handicap (mentaal gehandicapten) --- 376.3 --- Dagbesteding --- Levenskwaliteit --- Personen met een meervoudige handicap --- Zorg --- Meervoudig gehandicapten --- S20110188.jpg --- communicatie in de hulpverlening --- gedragsproblemen --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- 361.2 --- 376 --- 362.3 --- Quality of life --- People with disabilities --- Care --- hulpverlening --- sociale problemen van en zorg voor verstandelijk gehandicapten --- Functiebeperkingen --- Gehandicapten --- Begeleiding --- Orthopedagogiek --- Ondersteuning --- Communicatie --- Onderwijs --- Kinderopvang --- Gezondheidszorg --- Participatie --- Passend onderwijs --- Gedragsproblemen --- graduaat orthopedagogie --- meervoudige gehandicapten --- kinderen --- volwassenen --- Functiebeperking --- Persoon met een handicap --- ouder --- Persoon met een meervoudige handicap --- Gedragsprobleem --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Handicap
Choose an application
Inhoud: Doelgroep en visie Uitgangspunten bij een opvoedingsprogramma Het persoonsbeeld Perspectief en hoofddoel Van hoofddoel naar werkdoel Activiteiten, uitvoeringscondities, rapportage en evaluatie Het evalueren van hoofddoel en perspectief Praktische aanwijzingen voor invoeren en gebruik Kleine stapjes, lange adem Hulpmiddelen bij het opstellen en evalueren van een opvoedingsprogramma Vragen over het opvoedingsprogramma Reflecties en opdrachten
Gehandicapte kinderen --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Opvoeding. --- Psychosociale hulpverlening. --- Hulpverlening. --- personen met een meervoudige beperking --- personen met een mentale beperking --- Educational psychology --- orthopedagogiek --- Social policy and particular groups --- Paediatrics --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Gehandicapte kinderen --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- gehandicapte kinderen --- kinderen met een mentale handicap --- mensen met een mentale beperking --- 376.5 --- 376.3 --- Kinderen met een handicap --- Opvoeding --- Personen met een meervoudige handicap --- 376.5 Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden
Choose an application
personen met een meervoudige beperking --- Psychiatry --- personen met een mentale beperking --- orthopedagogiek --- Sociology of health --- Social policy and particular groups --- 376.5 --- 374.7 --- gehandicapten --- mensen met een mentale beperking --- 326 --- 463.8 --- meervoudig gehandicapten --- mentaal gehandicapten --- opvoedingsondersteuning --- 376.3 --- Hulpmiddelen --- Ondersteuning --- Personen met een meervoudige handicap --- Zorg --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- 376.5 Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Meervoudig gehandicapten
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|