Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Observatie --- Observatielijst --- Ontwikkelingsaspect --- Baby --- Peuter --- Leerlingvolgsysteem
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- Baby's --- Kleuters --- Peuters --- Ontwikkelingsaspecten --- Baby --- Kleuter --- Peuter --- Ontwikkelingsaspect
Choose an application
Observatie --- Observatielijst --- Ontwikkelingsaspect --- Kleuteronderwijs --- 4-jarige --- 5-jarige --- Leerlingvolgsysteem
Choose an application
Rollenspel --- Leeftijdsgroep --- Ontwikkelingsaspect --- Ontwikkelingsgerichte activiteit --- Ontwikkeling van het kind --- Klashoeken --- Bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs --- k.o.
Choose an application
Kijk, Kies, Doe is vooral een praktisch boek. Het gaat niet alleen over wat u in het omgaan met kinderen in de eerste levensjaren kunt doen. U vindt er ook aanwijzingen hoe u de ontwikkeling van jonge kinderen gericht en met resultaat kunt stimuleren. Wat zijn nu goede ontwikkelingsstimulerende activiteiten? Hoe bied ik die aan? Wat is mijn rol daarbij? Welke materialen zijn geschikt ? Allemaal vragen over het hoe, waar in Kijk, Kies, Doe rekening mee is gehouden. De activiteiten kunt u zonder veel extra inspanning en voorbereiding organiseren. Op een speelse wijze en met plezier! Want plezier voor u en het jonge kind is de belangrijkste voorwaarde voor verdere ontwikkeling. (Bron: www.educatieshop.nl)
111993.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Ontwikkelingsgerichte activiteiten --- Kinderopvang --- Voorschoolse educatie --- Baby's --- Dreumesen --- Peuters --- Ontwikkelingsaspecten --- Ontwikkelingsgerichte activiteit --- Voor- en vroegschoolse educatie --- Baby --- Peuter --- Ontwikkelingsaspect --- Onderwijs --- Opvoeding --- Kleuter
Choose an application
Een deskundige hoogleraar verdedigt het kinderspel van peuters en kleuters tegen het idee dat zij al vanaf hun tweede jaar moeten gaan leren.T. van Oirschot-SparlaHet lezen van dit boekje geeft je de gedachte: deze auteur begrijpt kinderen, houdt van kinderen. Zij heeft het vooral over peuters en kleuters. Zij verdedigt hen. Zij gaat in tegen de steeds vaker dringende voorstellen van hogerhand: peuters moeten zo vroeg mogelijk naar school om te léren! Nu al vanaf twee jaar!! Het idee van 'opgelegd leren' staat haar (terecht) tegen. Ze stelt (weer terecht) dat peuters en kleuters zichzelf en elkaar leren waar ze aan toe zijn op die prille leeftijd. Ze moeten nog lang genoeg naar school als ze eenmaal begonnen zijn aan groep 1. Kinderspel is de voorloper van filosofie en leidt tot persoonsvorming, stelt de auteur. Ze bestrijdt de tendens kinderen nóg vroeger aan het werk te zetten, hen tussen de lijntjes te leren schrijven, hen met volwassenen te laten spelen. De auteur komt over als een opstandige pleiter voor het laten spelen van jonge kinderen met elkaar. Een boekje dat mijn hart gestolen heeft en dat iedereen blij zal maken die van kinderen houdt en af en toe twijfelt aan de bedoelingen van die leer-fanaten.© NBD Biblion
Kleuters --- Ontwikkelingspsychologie ; kleuters --- ontwikkelingspsychologie --- 159.98 --- kleuters --- Peuters --- Ontwikkelingspsychologie --- PXL-Education 2019 --- kleuteronderwijs --- kleuterdidactiek --- kinderen --- Ontwikkelingsaspecten --- Didactiek --- Spelontwikkeling --- Peuter --- Kleuter --- Ontwikkelingsaspect --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Voor iedereen die werkt met jonge kinderen is de opdracht hen te helpen in hun ontwikkeling. Het kind ontwikkelt in relatie met andere kinderen en met zijn begeleiders. Dit werkboek behandelt de verschillende aspecten van de relatie die een goede ontwikkeling ondersteunen. Vanuit die verschillende aspecten ?verbinding maken, stimuleren, emotionele en taalontwikkeling en het belang van spel? leert de lezer kijken naar wat hij nu al inzet in relatie met het kind en naar wat beter kan. Korte, theoretische inhouden worden onmiddellijk gevolgd door oefeningen die individueel of in groep kunnen worden gedaan. Het werkboek is een krachtig hulpmiddel om ermee als team aan de slag te gaan en samen na te denken over het werken met kinderen, alsook om de kwaliteit van het professionele handelen van het team te verhogen. Voor opleidingen ?begeleider in de kinderopvang?, voor ?huizen van het kind? en voor opleidingen voor leidinggevenden is dit werkboek ook zeer geschikt.Albert Janssens is onderwijzer en sinds 25 jaar vormingswerker in kinderdagverblijven en basisscholen. Hij is verantwoordelijke voor de implementatie van het MISC-concept in België en auteur van verschillende boeken over opvoeding.Bron: https://www.standaardboekhandel.be/p/ontwikkelen-doe-je-samen-9789044136531
Ontwikkelingspsychologie ; baby's --- Ontwikkelingspsychologie ; peuters --- 416.1 --- baby's --- peuters --- algemene kinder- en jeugdpsychologie --- PXL-Healthcare 2019 --- ontwikkelingspsychologie --- baby --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsaspecten --- Developmental psychology --- peuters (doelgroep) --- kinderopvang --- Ontwikkelingsaspect --- Ontwikkelingspsychologie --- Baby --- Peuter --- Kinderopvang --- Pedagogie --- Spelend leren
Choose an application
Dit inspiratieboek geeft je de nodige achtergrond om het welbevinden, de betrokkenheid en de ontwikkeling van jonge kinderen correct in te schatten. Het bevat ook tien fiches die je inspireren om de ontwikkelingsdomeinen nog beter te observeren en in kaart te brengen. Daarnaast krijg je de nodige handvatten om het kindportret in kijk ik - het kindvolgsysteem zo goed mogelijk in te vullen, het gesprek met de ouder(s) aan te gaan en gepaste acties op te zetten. Kortom, het boek leert je om op een waarderende manier naar kinderen te kijken zodat je de groei van elk uniek kind op een positieve manier kan weergeven. (bron: covertekst)
Welbevinden --- Betrokkenheid --- Ontwikkelingspsychologie --- Leerlingvolgsysteem --- Ouderbegeleiding --- Oudercontact --- Ouderbetrokkenheid --- Observatie --- Observatielijst --- Ontwikkelingsaspect --- Baby --- Peuter --- Kinderopvang --- Social policy and particular groups --- Didactic evaluation --- Educational sciences --- ontwikkeling van het kind --- kinderopvang --- emotionele ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- leerlingvolgsystemen --- socio-emotionele ontwikkeling
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|