Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (8)

UCLL (4)

Odisee (3)

VIVES (3)

AP (2)

DocAtlas (2)

Hogeschool Gent (2)

PXL (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

More...

Resource type

book (7)

dissertation (1)


Language

Dutch (8)


Year
From To Submit

2024 (1)

2018 (2)

2013 (3)

2012 (1)

2010 (1)

Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Kijk! 0-4 jaar : volgboekje : praktisch hulpmiddel voor het observeren en registreren van ontwikkeling bij baby's, dreumesen en peuters
Authors: ---
ISBN: 9789461181367 Year: 2013 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Mensenkinderen! : de zeventien belangrijkste ontwikkelingsgebieden van kinderen tussen nul en vier jaar (en twaalf belangrijke gevolgen voor hun opvoeding)
Author:
ISBN: 9789035140219 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Bakker

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kijk! : groep 1-2 : praktisch hulpmiddel voor het observeren en registreren van ontwikkeling bij vier tot zevenjarigen
Authors: ---
ISBN: 9789461180964 Year: 2013 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Allemaal samen al spelend evolueren tot rollenspel in de huishoek : rollenspel realiseren en stimuleren in de huishoek i.f.v. de ontwikkeling van alle kleuters in een leeftijdsgemengde kleuterklas (2,5-6 jaar) : 1/2
Author:
Year: 2012 Publisher: Sint-Amandsberg Arteveldehogeschool Campus Sint-Amandsberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kijk, kies, doe : activiteiten om de ontwikkeling van kinderen tot 4 jaar te stimuleren
Authors: --- ---
ISBN: 9789461180032 Year: 2010 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kijk, Kies, Doe is vooral een praktisch boek. Het gaat niet alleen over wat u in het omgaan met kinderen in de eerste levensjaren kunt doen. U vindt er ook aanwijzingen hoe u de ontwikkeling van jonge kinderen gericht en met resultaat kunt stimuleren. Wat zijn nu goede ontwikkelingsstimulerende activiteiten? Hoe bied ik die aan? Wat is mijn rol daarbij? Welke materialen zijn geschikt ? Allemaal vragen over het hoe, waar in Kijk, Kies, Doe rekening mee is gehouden. De activiteiten kunt u zonder veel extra inspanning en voorbereiding organiseren. Op een speelse wijze en met plezier! Want plezier voor u en het jonge kind is de belangrijkste voorwaarde voor verdere ontwikkeling. (Bron: www.educatieshop.nl)


Book
Peuters en kleuters zijn geen leerlingen
Author:
ISBN: 9789088508622 9088508623 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Uitgeverij SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een deskundige hoogleraar verdedigt het kinderspel van peuters en kleuters tegen het idee dat zij al vanaf hun tweede jaar moeten gaan leren.T. van Oirschot-SparlaHet lezen van dit boekje geeft je de gedachte: deze auteur begrijpt kinderen, houdt van kinderen. Zij heeft het vooral over peuters en kleuters. Zij verdedigt hen. Zij gaat in tegen de steeds vaker dringende voorstellen van hogerhand: peuters moeten zo vroeg mogelijk naar school om te léren! Nu al vanaf twee jaar!! Het idee van 'opgelegd leren' staat haar (terecht) tegen. Ze stelt (weer terecht) dat peuters en kleuters zichzelf en elkaar leren waar ze aan toe zijn op die prille leeftijd. Ze moeten nog lang genoeg naar school als ze eenmaal begonnen zijn aan groep 1. Kinderspel is de voorloper van filosofie en leidt tot persoonsvorming, stelt de auteur. Ze bestrijdt de tendens kinderen nóg vroeger aan het werk te zetten, hen tussen de lijntjes te leren schrijven, hen met volwassenen te laten spelen. De auteur komt over als een opstandige pleiter voor het laten spelen van jonge kinderen met elkaar. Een boekje dat mijn hart gestolen heeft en dat iedereen blij zal maken die van kinderen houdt en af en toe twijfelt aan de bedoelingen van die leer-fanaten.© NBD Biblion


Book
Ontwikkelen doe je samen : werkboek voor begeleiders van baby's en peuters
Author:
ISBN: 9789044136531 Year: 2018 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor iedereen die werkt met jonge kinderen is de opdracht hen te helpen in hun ontwikkeling. Het kind ontwikkelt in relatie met andere kinderen en met zijn begeleiders. Dit werkboek behandelt de verschillende aspecten van de relatie die een goede ontwikkeling ondersteunen. Vanuit die verschillende aspecten ?verbinding maken, stimuleren, emotionele en taalontwikkeling en het belang van spel? leert de lezer kijken naar wat hij nu al inzet in relatie met het kind en naar wat beter kan. Korte, theoretische inhouden worden onmiddellijk gevolgd door oefeningen die individueel of in groep kunnen worden gedaan. Het werkboek is een krachtig hulpmiddel om ermee als team aan de slag te gaan en samen na te denken over het werken met kinderen, alsook om de kwaliteit van het professionele handelen van het team te verhogen. Voor opleidingen ?begeleider in de kinderopvang?, voor ?huizen van het kind? en voor opleidingen voor leidinggevenden is dit werkboek ook zeer geschikt.Albert Janssens is onderwijzer en sinds 25 jaar vormingswerker in kinderdagverblijven en basisscholen. Hij is verantwoordelijke voor de implementatie van het MISC-concept in België en auteur van verschillende boeken over opvoeding.Bron: https://www.standaardboekhandel.be/p/ontwikkelen-doe-je-samen-9789044136531


Book
Kijk ik : het inspiratieboek voor begeleiders van het jonge kind
Authors: --- ---
ISBN: 9789401497565 Year: 2024 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit inspiratieboek geeft je de nodige achtergrond om het welbevinden, de betrokkenheid en de ontwikkeling van jonge kinderen correct in te schatten. Het bevat ook tien fiches die je inspireren om de ontwikkelingsdomeinen nog beter te observeren en in kaart te brengen. Daarnaast krijg je de nodige handvatten om het kindportret in kijk ik - het kindvolgsysteem zo goed mogelijk in te vullen, het gesprek met de ouder(s) aan te gaan en gepaste acties op te zetten. Kortom, het boek leert je om op een waarderende manier naar kinderen te kijken zodat je de groei van elk uniek kind op een positieve manier kan weergeven. (bron: covertekst)

Listing 1 - 8 of 8
Sort by