Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Social law. Labour law --- Belgium --- Monograph --- VBS-dossier --- wetgeving --- preventie --- onderwijs, holt --- arbeid, veiligheid --- recht, arbeid --- risk management
Choose an application
Er wordt een methodologie geschetst voor het oplossen van praktische problemen. Telkens weer blijkt dat zeer veel studenten vastlopen als ze in de beroepspraktijk zelfstandig aan de slag moeten met het oplossen van een probleem. In dit boek worden richtlijnen gegeven voor het verkrijgen van een kijk op een probleem en voor het verkrijgen van de hypothetische oplossingen. Dit is binnen de huidige methodologische literatuur ongebruikelijk. De visie en werkwijze zijn gebaseerd op een analyse van cases uit de praktijk (zowel die van studenten als die van de adviseur en onderzoeker). Nadat deze visie en werkwijze waren ontwikkeld is echter ook nog een confrontatie met de wetenschap aangegaan. Daarbij is nagegaan in hoeverre deze visie en werkwijze hierbij aansluiten. Met als meest in het oog springende conclusie dat in dit boek sprake is van een methodologische uitwerking van de handelingstheorie. Om de theorie te verwerken worden oefeningen en cases aangedragen. Dit maakt het boek geschikt voor opleidingen op HBO en wo niveau. Het boek is geschreven voor aankomende onderzoekers en adviseurs en is ook bedoeld voor degenen die vanuit een breder wetenschappelijk oogpunt interesse hebben in methodologie en wetenschapsfilosofie.
Cognitive psychology --- Philosophy of science --- probleemoplossend denken --- 003 --- agologie (gez) --- menswetenschappen (gez) --- student (gez) --- systematisch verpleegkundig handelen (gez) --- maatschappijwetenschappen, methoden --- informatie, zoekmethode --- onderwijs, holt --- managementvaardigheden
Choose an application
Didactics --- education --- Teaching --- higher education --- School management --- Higher education --- didactiek --- HO (hoger onderwijs) --- Onderwijskunde --- hoger onderwijs --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- Individeel Studiesysteem --- blokonderwijs --- evalueren --- hoor/werkcollege-systeem --- klassikale lessen --- modulair onderwijs --- onderwijsdoelstellingen --- onderwijsfuncties --- onderwijsleerprocessen --- onderwijsmedia --- onderwijsvormgeving --- probleemgestuurd onderwijs --- projectonderwijs --- tentamens --- toetsen --- 450.4 --- 454 --- didactische doelstellingen --- onderwijs, evaluatie --- onderwijs, holt --- onderwijsmethoden --- onderwijzend personeel --- pedagogiek --- 371.3 --- 378
Choose an application
Ecoles [Gestion d'] --- Integrale kwaliteitszorg --- Management par la qualité totale --- Qualité totale --- Scholen--Beheer --- School management and organization --- Schoolmanagement --- Total quality management --- integrale kwaliteitszorg --- kwaliteitsbeheer --- kwaliteitscontrole --- onderwijs, universitair en voortgezet --- onderwijs, holt --- onderwijs, post-graduaat --- Quality management, Total --- TQM (Total quality management) --- Management --- Total quality control
Choose an application
Een internetenquête bij buitenlandse jongeren over hun Vlaamse studie- en stage-ervaringen ; een confrontatie met multiculturele ontmoetingen en wat eruit te leren valt om Vlaanderen aantrekkelijker te maken.
internationalisering --- HO (hoger onderwijs) --- Higher education --- Flanders --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijs; internationalisering --- 378(05) --- enquêtes --- hoger onderwijs --- hogescholen --- Europese Unie --- onderwijs, holt --- statistiek --- studentenproblematiek --- 378.6 --- Vlaanderen : imago --- Hoger onderwijs: buitenlandse jongeren --- Enquêtes --- Sociologie --- Profiel en imago --- Internationalisering --- Hoger onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Stages --- Studenten --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Enquête --- Profiel --- Opvoeding --- Imago --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Stage --- Student --- Taalonderwijs --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie
Choose an application
Terugblik en schets van omgeving - stand van zaken en trends - infrastructuur en dienstverlening - onderzoek - onderwijs - organisatie - en nu? ; Stand van zaken en trends : ICT-voorzieningen in 2003 - sociale aspecten van ICT in hoger onderwijs ; Infrastructuur en dienstverlening : technische infrastructuur - trends in draadloze en mobiele communicatie ; Onderzoek : grid-computing en e-science - webservices - technische informatiestandaardisatie ; Onderwijs : ICT en ondersteuning van communicatie - ICT in onderwijs ; Organisatie : informatieplanning en architectuur - informatietransparantie - groeimodel of doelmodel
ICTO --- redactie L.A. Plugge --- universiteiten --- ICT in het onderwijs --- ICT-Informatie- en communicatietechnologie --- Onderwijshervormingen (onderwijsvernieuwing) --- onderwijs, holt --- onderwijs, universitair en voortgezet --- onderwijsinformatica --- Onderwijs : communicatietechnologie --- Onderwijs : informatietechnologie --- 681.3*K3 --- ICT --- hoger onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- onderwijs --- informatie- en communicatietechnologie --- onderzoek --- hogescholen --- 37 --- 681.3.02 --- Onderwijs --- 371.3 --- 378 --- Hoger onderwijs --- 681.3*K3 Computers and education --- Computers and education --- Computer assisted instruction --- informatietechnologie --- communicatietechnologie
Choose an application
Statistical science --- Statistics --- Statistique --- Study and teaching. --- Etude et enseignement --- didactiek --- onderwijs, holt --- onderwijs, universitair en voortgezet --- waarschijnlijkheidsleer --- wiskundige statistiek --- #SBIB:303H510 --- #SBIB:303H520 --- Study and teaching --- Methoden sociale wetenschappen: statistische technieken, algemeen --- Methoden sociale wetenschappen: techniek van de analyse, algemeen
Choose an application
Zonder een goede studieplanning redden de meeste studenten het niet meer. Onder invloed van de maatregelen van het ministerie van OC&W is het voor wo- en hbo-studenten steeds belangrijker geworden hun tijd effectief en efficiënt in te delen. Een vaardigheid die niet iedereen van nature bezit. De uitgave Studieplanning biedt uitkomst. Het boek zet op toegankelijke wijze een praktische methode van studieplanning uiteen, die studenten een uitstekende basis geeft voor een effectieve aanpak van de studie. Ook ouderejaars die hun studiemethode willen optimaliseren, kunnen baat hebben bij de direct toepasbare aanwijzingen en tips. (Bron: www.wolters.nl)
Study methods --- studiemethoden --- studiebegeleiding --- Higher education --- higher education --- School management --- Teaching --- studiemethode --- hoger onderwijs --- studieplanning --- 37.048 --- 486.59 --- 489 --- Hoger onderwijs --- Studieplanning --- didactiek --- leermethoden --- leerplan --- leerplannen --- onderwijs --- planning --- secundair onderwijs --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- 489.52 ) Studiebegeleiding --- managementvaardigheden --- onderwijs, holt --- onderwijs, sociale vaardigheden --- onderwijs, universitair en voortgezet --- onderwijsmethoden --- studentenproblematiek --- studievoorlichting --- time management --- zelfstudie --- 37.048.2 --- 371.27 --- Effectief studeren --- Leren leren --- Hoger onderwijs: studieplanning --- 371.21 --- 378 --- Hoger onderwijs; algemeen --- 370.040
Choose an application
Didactic evaluation --- examens --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics --- education --- evaluation --- Teaching --- examinations [documents] --- higher education --- School management --- Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs --- 489 --- 489.54 --- Examens --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Tentamineren --- evaluatie --- examen --- hoger onderwijs --- onderwijs --- tentamineren --- Evaluatietechnieken --- onderwijs, evaluatie --- onderwijs, holt --- onderwijs, universitair en voortgezet --- Onderwijs: doelstellingen: toetsconstructie: toetsanalyse --- Hoger onderwijs; algemeen --- Examens (hoger onderwijs) --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- 371.25 --- 378 --- Didactische evaluatie --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs
Choose an application
De zelfkennis van scholen maakt het mogelijk om beleidsbeslissingen te funderen, waardoor een school kan ontwikkelen. Thans wordt vaak geappelleerd aan de autonomie en verantwoordelijkheid van de basis- en secundaire scholen. Opdat een school tot een eigen, verantwoorde beleidsvisie zou komen, moet ze zicht krijgen op het eigen functioneren. Daarbij is een gegronde evaluatie van de eigen situatie onontbeerlijk. Deze uitgave biedt hiervoor een verantwoord instrument aan. Deze zelfevaluatie duidt meteen ook de kwaliteit van het geboden onderwijs aan. Immers, wanneer men het functioneren van de school in kaart wil brengen, moet vooraf worden bepaald waarover men informatie met betrekking tot het eigen functioneren wenst te verzamelen.
School management --- zelfevaluatie --- schoolbeleid --- onderwijskwaliteit --- Enseignement --- Onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #PBIB:gift 2000 --- onderwijs, evaluatie --- onderwijs --- #KVHB:Evaluatie --- onderwijs, organisatie --- #PBIB:2000.3 --- onderwijs, holt --- #SBIB:316.334.1O214 --- 458.1 --- onderwijs, universitair en voortgezet --- EFQM --- #A9901A --- #KVHB:Kwaliteitszorg --- onderwijs, middelbaar --- integrale kwaliteitszorg --- Educational evaluation --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- Onderwijsbeleid: plaatselijk --- Educational evaluation. --- Lerarenopleiding --- algemeen --- 450.9 --- schoolevaluatie (ler) --- algemeen. --- Algemeen.
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|