Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Better competences through better teaching and leading: findings from study visits 2008/09
Author:
ISBN: 9789289606448 Year: 2010 Publisher: Luxembourg European Union

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kwaliteit, de docent een zorg.
Author:
ISBN: 9072456270 Year: 1995 Publisher: Culemborg HvU Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Evalueren in het geschiedenisonderwijs
Author:
ISBN: 9030171847 Year: 2001 Volume: 11 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Cahier opent met enkele beschouwingen over de didactische functie van de evaluatie en de noodzakelijke correlaties tussen leersituatie en toestsing. Vervolgens wortdt aandacht besteed aan de kenmerken en aan de voor- en nadelen van de verschillende vraagvormen (open vragen en de belangrijkste vormen van gesloten vragen). Daaropvolgend wordt de problematiek behandeld van de keuze van de vraagvorm, de kenmerken die iedere toets moet bezitten en de beoordeling van de resultaten. Ten slotte wordt een reeks gesloten vragen aangeboden die afgestemd zijn op specifieke onderwijsdoelen. De theoretische inzichten worden zoveel mogelijk geïllustreerd met geselecteerd toetsmateriaal uit een relatief groot aantal Vlaamse scholen ASO/TSO, waardoor het geheel is afgestemd op de reële klasparaktijk.


Book
Evaluatie in het hoger onderwijs: controle op en verbetering van de kwaliteit van hoger onderwijs
Author:
ISBN: 9001674747 Year: 1987 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Fundamental issues in evaluation
Authors: ---
ISBN: 9781593853426 9781593856045 1593853424 1593856040 Year: 2008 Publisher: New York, N.Y. Guilford


Book
Vormgeven aan schoolbeleid : effectieve-scholenonderzoek als inspiratiebron voor de zelfevaluatie van scholen
Author:
ISBN: 9033440652 Year: 1998 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De zelfkennis van scholen maakt het mogelijk om beleidsbeslissingen te funderen, waardoor een school kan ontwikkelen. Thans wordt vaak geappelleerd aan de autonomie en verantwoordelijkheid van de basis- en secundaire scholen. Opdat een school tot een eigen, verantwoorde beleidsvisie zou komen, moet ze zicht krijgen op het eigen functioneren. Daarbij is een gegronde evaluatie van de eigen situatie onontbeerlijk. Deze uitgave biedt hiervoor een verantwoord instrument aan. Deze zelfevaluatie duidt meteen ook de kwaliteit van het geboden onderwijs aan. Immers, wanneer men het functioneren van de school in kaart wil brengen, moet vooraf worden bepaald waarover men informatie met betrekking tot het eigen functioneren wenst te verzamelen.


Book
Evaluatie op de testbank : een handboek voor het ontwikkelen van alternatieve evaluatievormen
Authors: ---
ISBN: 9030115629 9789030115625 Year: 2002 Publisher: Mechelen Antwerpen Wolters Plantyn UIA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoud: 1. Stilstaan bij evaluatie; 2. Op zoek naar goede evaluatie; 3. Aandacht voor het evaluatieproces; 4. Alternatieve evaluatievormen geïllustreerd; 5. Aanvangen met alternatieve evaluatievormen.

Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by