Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- Europe --- Onderwijs ; Eu --- Onderwijs ; evaluatie; Eu
Choose an application
didactiek --- HOBU --- leerkrachten --- kwaliteit --- schoolbeleid --- Integrale kwaliteitszorg --- Onderwijs, evaluatie --- 371.3 --- 378 --- 371.22 --- 658.5 --- 371.2
Choose an application
Het Cahier opent met enkele beschouwingen over de didactische functie van de evaluatie en de noodzakelijke correlaties tussen leersituatie en toestsing. Vervolgens wortdt aandacht besteed aan de kenmerken en aan de voor- en nadelen van de verschillende vraagvormen (open vragen en de belangrijkste vormen van gesloten vragen). Daaropvolgend wordt de problematiek behandeld van de keuze van de vraagvorm, de kenmerken die iedere toets moet bezitten en de beoordeling van de resultaten. Ten slotte wordt een reeks gesloten vragen aangeboden die afgestemd zijn op specifieke onderwijsdoelen. De theoretische inzichten worden zoveel mogelijk geïllustreerd met geselecteerd toetsmateriaal uit een relatief groot aantal Vlaamse scholen ASO/TSO, waardoor het geheel is afgestemd op de reële klasparaktijk.
Evaluatietechnieken --- Geschiedenis --- Onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of history --- evaluatie (onderwijs) --- Didactic evaluation --- geschiedenis --- didactiek --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; evaluatie --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- evalueren --- geschiedenisonderwijs --- 484.4 --- evaluatie --- onderwijs --- resultaten --- 691 --- 485.610 --- 900.21 --- Didactiek --- Evaluatie --- Onderwijs --- Onderwijsdoelen --- 485.6 --- Toetsen --- evalueren (ler) --- geschiedenis : didactiek (ler) --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 485.55 --- Evalueren --- Geschiedenisonderwijs --- evaluatietechniek --- 072292.jpg --- geschiedenis: didactiek secundair onderwijs --- Pedagogie --- didactiek secundair onderwijs - evaluatie --- Pedagogie en didactiek --- Geschiedenis - vakdidactiek --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- #BSCH: vak : geschiedenis --- #BSCH: vak: didactiek
Choose an application
Didactics --- education --- Teaching --- higher education --- School management --- Higher education --- didactiek --- HO (hoger onderwijs) --- Onderwijskunde --- hoger onderwijs --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- Individeel Studiesysteem --- blokonderwijs --- evalueren --- hoor/werkcollege-systeem --- klassikale lessen --- modulair onderwijs --- onderwijsdoelstellingen --- onderwijsfuncties --- onderwijsleerprocessen --- onderwijsmedia --- onderwijsvormgeving --- probleemgestuurd onderwijs --- projectonderwijs --- tentamens --- toetsen --- 450.4 --- 454 --- didactische doelstellingen --- onderwijs, evaluatie --- onderwijs, holt --- onderwijsmethoden --- onderwijzend personeel --- pedagogiek --- 371.3 --- 378
Choose an application
Research on teaching --- evaluatie (onderwijs) --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Netherlands --- Education, Higher --- -371.012 --- Integrale kwaliteitszorg --- Onderwijs, evaluatie --- Onderwijs, organisatie --- hoger onderwijs --- kwaliteitscontrole --- kwaliteitszorg --- evaluatie --- pedagogiek : evaluatie --- Evaluatie: hoger onderwijs --- College students --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Evaluation --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Education --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 371.012
Choose an application
School management --- Administrative law --- Belgium --- #PBIB:+110.64 --- #SBIB:340H30 --- #SBIB:316.334.1O212 --- #SBIB:35H433 --- 725 Onderwijsrecht --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 351.851 <493> --- 373.5 <493> --- Onderwijsrecht ; België --- 351.851 <493> Onderwijswetgeving--België --- Onderwijswetgeving--België --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Evaluatie --- Staats- en administratief recht --- Onderwijsbeleid: nationaal --- Beleidssectoren: onderwijs- en onderzoeksbeleid --- Middelbaar onderwijs--België --- Ebooks --- E-books
Choose an application
Methods in social research (general) --- Research on teaching --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- onderwijs, evaluatie --- #SBIB:303H60 --- Evaluation research (Social action programs) --- Evaluation of social action programs --- Evaluative research (Social action programs) --- Evaluation --- Social action --- Social sciences --- Social service --- Bijzondere methoden: algemeen --- Research
Choose an application
Didactic evaluation --- examens --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics --- education --- evaluation --- Teaching --- examinations [documents] --- higher education --- School management --- Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs --- 489 --- 489.54 --- Examens --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Tentamineren --- evaluatie --- examen --- hoger onderwijs --- onderwijs --- tentamineren --- Evaluatietechnieken --- onderwijs, evaluatie --- onderwijs, holt --- onderwijs, universitair en voortgezet --- Onderwijs: doelstellingen: toetsconstructie: toetsanalyse --- Hoger onderwijs; algemeen --- Examens (hoger onderwijs) --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- 371.25 --- 378 --- Didactische evaluatie --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs
Choose an application
De zelfkennis van scholen maakt het mogelijk om beleidsbeslissingen te funderen, waardoor een school kan ontwikkelen. Thans wordt vaak geappelleerd aan de autonomie en verantwoordelijkheid van de basis- en secundaire scholen. Opdat een school tot een eigen, verantwoorde beleidsvisie zou komen, moet ze zicht krijgen op het eigen functioneren. Daarbij is een gegronde evaluatie van de eigen situatie onontbeerlijk. Deze uitgave biedt hiervoor een verantwoord instrument aan. Deze zelfevaluatie duidt meteen ook de kwaliteit van het geboden onderwijs aan. Immers, wanneer men het functioneren van de school in kaart wil brengen, moet vooraf worden bepaald waarover men informatie met betrekking tot het eigen functioneren wenst te verzamelen.
School management --- zelfevaluatie --- schoolbeleid --- onderwijskwaliteit --- Enseignement --- Onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #PBIB:gift 2000 --- onderwijs, evaluatie --- onderwijs --- #KVHB:Evaluatie --- onderwijs, organisatie --- #PBIB:2000.3 --- onderwijs, holt --- #SBIB:316.334.1O214 --- 458.1 --- onderwijs, universitair en voortgezet --- EFQM --- #A9901A --- #KVHB:Kwaliteitszorg --- onderwijs, middelbaar --- integrale kwaliteitszorg --- Educational evaluation --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- Onderwijsbeleid: plaatselijk --- Educational evaluation. --- Lerarenopleiding --- algemeen --- 450.9 --- schoolevaluatie (ler) --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
Inhoud: 1. Stilstaan bij evaluatie; 2. Op zoek naar goede evaluatie; 3. Aandacht voor het evaluatieproces; 4. Alternatieve evaluatievormen geïllustreerd; 5. Aanvangen met alternatieve evaluatievormen.
#SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:37H0 --- 700 Pedagogie --- #KVHA:Evaluatie --- #KVHB: Didactiek --- #KVHB: Evaluatie --- 371.25 --- evaluatie --- portfolio's --- 454.4 --- didactiek --- 450.4 --- didactisch proces --- onderwijs --- Evaluatievormen --- Onderwijs-evaluatie --- 454.4 ) Evaluatie --- assessment --- evaluatie (ler) --- evaluatietechnieken --- Evaluatie --- Onderwijs --- 484.4 --- studentenbegeleiding --- 043468.jpg --- 371.3 --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogie --- Didactische evaluatie --- Onderwijskunde --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Assessment-center-methode --- Evaluatietechnieken --- Portfolio's --- Assessment --- Attitudes --- Vaardigheidstraining --- Kwaliteit --- #BSCH: vak: didactiek --- Evaluatietechniek --- Portfolio --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Attitude --- Kwaliteit (proceskenmerk)
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|