Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Dat het belangrijk is om je leven lang te leren wordt algemeen aanvaard. Maar wat betekent het voor een school met zoveel verschillende personeelsleden? Hoe kun je een beleid voeren dat voor elk van hen zin heeft, maar uiteindelijk de leerling ten goede komt? Waar staan we, waar willen we naartoe, hoe doen we dat en hoe evalueren we? Dit boek biedt directeurs van onderwijsinstellingen antwoorden op die vragen.0De term ‘ ;professionaliseringsbeleid’ ; is bewust gekozen. Hij is immers veel ruimer dan ‘nascholingsbeleid’ ;. Nascholing wordt hier opgevat als één mogelijke vorm van professionalisering. Dit boek belicht alle initiatieven die ervoor zorgen dat schoolteamleden groeien in hun professionele deskundigheid.0Het boek is in drie opzichten nuttig. Het biedt de school handvatten om haar professionaliseringsbeleid in kaart te brengen, om het aan zelfevaluatie te onderwerpen en om een bestaand plan aan te passen of een nieuw professionaliseringsplan op te stellen. Directeurs vinden hier een methodiek om nascholing te kaderen binnen een bredere visie op professionaliseren. Ten slotte worden de verschillende professionaliseringsmogelijkheden binnen en buiten de school hier in kaart gebracht.
Onderwijsbeleid --- Hoger onderwijs --- Vlaanderen. --- onderwijsbeleid --- Teacher education. Teacher's profession --- coaching --- Teaching --- onderwijsonderzoek --- professionaliteit --- onderwijs --- School management --- kennisoverdracht --- Education and state --- Belgium --- Teacher training --- Methodology --- Education --- Organization --- Leraren ; professionalisering --- Leraren ; bijscholing ; Vlaanderen --- Kwaliteitszorg ; onderwijs ; Vlaanderen --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- nascholing --- professionalisering --- leraren --- kwaliteitszorg --- Lerarenopleiding --- Professionalisering --- Kwaliteitszorg --- Nascholing --- Leraren --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Bijscholing --- Schoolmanagement
Choose an application
Leren van en met elkaar is essentieel voor elke professional. Je werkplek kan een belangrijke bijdrage leveren aan het vergroten van je bekwaamheid en aan de innovatie en kennisontwikkeling van je school. De kwaliteit van elk 'eiland' is belangrijk, maar het 'WIJland' bepaalt uiteindelijk de kwaliteit van het onderwijs. Deze publicatie maakt duidelijk wat we tegenwoordig verstaan onder 'kwaliteit', 'professionaliteit' en 'een professionele cultuur' en wat je hier zelf als professional aan kunt bijdragen.
Onderwijsfilosofie. --- Onderwijsvernieuwing. --- 450.7 --- Lerarenopleiding --- professionalisering --- Reflecteren (Terugblikken) --- Opleiding en bijscholing --- Onderwijs --- Professionalisering --- Nederland --- Onderwijskunde --- Teamvorming --- Teamgerichte nascholing --- Teaching --- Mass communications --- communicatie --- professionaliteit --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur --- Teamontwikkeling --- Team
Choose an application
In dit boek is een verscheidenheid aan vormen van kruisbestuiving samengebracht. Vormen die veelal leiden tot een groeiende kennis van en inzicht in leerprocessen bij leerlingen, leerprocessen bij (aanstaande) leraren en leerprocessen bij opleiders en onderzoekers. De auteurs doen op een toegankelijke manier veslag van uiteenlopende ontwikkelingsprocessen en onderzoek. Aan bod komen onder meer praktijkkennis van leraren, ervaringsleren, integratie van bijvoorbeeld informatie- en communicatietechnologie, en de pedagigische opdracht, didactische modellen en de omgang tussen leraren en leerlingen. Het gaat allemaal om de kwaliteit van het onderwijs.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Lerarenvervolmaking en research. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- beroepsvervolmaking --- onderwijskwaliteit --- 371.13 --- #A0010A --- 750 Onderwijspersoneel --- 050942.jpg --- Elektronische discussiegroepen --- Ervaringsleren --- ICT: in secundair onderwijs --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiding: stagebegeleiding --- Nascholing --- Natuurkunde: didactiek secundair onderwijs --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding
Choose an application
Sedert enkele jaren worden scholen van zowal het basisonderwijs al van het secundair onderwijs decretaal uitgenodigd en aangespoord om autonoom hun pedagogisch project te expliciteren en te realiseren. Tevens moeten zij, via een doorgedreven professionaliseringsbeleid hun personeel vertrouw maken met het eigentijdse schoolgebeuren. Dit boek wil een leidraad zijn om alle betrokkenen bij het beleid van een school te helpen en te ondersteunen. (Bron: covertekst)
zelfevaluatie --- beroepsvervolmaking --- schoolbeleid --- School management --- schoolwerkplannen --- Flanders --- #PBIB:2002.1 --- 450.44 --- 450.7 --- 458.1 --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Nascholing(Bijscholing) --- Professionele ontwikkeling --- Schoolleiders (schooldirecties) --- Schoolmanagement --- Schoolwerkplannen --- Zelfevaluatie --- beleidsplan --- bijscholing --- lerarenbegeleiding --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- professionalisering --- 024926.jpg --- Pedagogisch project --- Schoolwerkplanontwikkeling --- Opleiding en bijscholing --- Organisatie - Management
Choose an application
Didactics --- lerarenopleiding --- tijdschriften --- tijdschriften lerarenopleiding --- onderwijs --- Leraren --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleidingen --- Nascholing --- Nederland --- Onderwijs --- Vlaanderen --- 481.7 --- 472.7 --- 460.5 --- 450.7 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- hoger onderwijs --- De leraar en zijn opleiding --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Didactiek --- Opleiding en bijscholing --- Periodicals --- teachers colleges [buildings] --- Teacher education. Teacher's profession --- E-journals
Choose an application
Sociology of occupations --- Didactic strategies --- coaching --- supervisie --- Begeleiding --- Geestelijke gezondheidszorg --- Gezondheidszorg --- Maatschappelijk werk --- Nascholing --- Onderwijs --- Opleiding --- Personeelsbeleid --- Supervisie --- Tijdschriften SAW --- Verpleegkunde --- Welzijnswerk --- 321.4 --- 450.7 --- 603.4 --- Maatschappelijk werk - Sociale zorg ; opleiding en beroep --- Opleiding en bijscholing --- Paramedische beroepen en opleiding --- Periodicals
Choose an application
Het is onmogelijk om leraren tijdens hun opleiding voor te bereiden op alle uitdagingen die ze doorheen hun loopbaan zullen tegenkomen. Bijgevolg zien velen het belang in van nascholing of andere vormen van professioneel leren. Vaak gaat men ervan uit dat zo'n initiatieven een invloed zullen hebben op het leren van leerlingen. Maar is dat wel degelijk het geval? Deze publicatie wil nascholers ondersteunen bij het opzetten van professioneel leren dat een positieve invloed heeft op het leren van leerlingen. Meer bepaald werd relevant onderzoek over dit thema toegankelijk gemaakt voor de Vlaamse context. Het uitgangspunt daarbij was een Nieuw-Zeelandse review, die het werk was van Helen Timperley en haar collega's. Zij trachtten antwoorden te geven op vragen zoals: Heeft professionele ontwikkeling een positieve invloed op het leren van leerlingen? Wat zijn de kenmerken van effectief professioneel leren van leraren op het vlak van taal, wiskunde, wetenschappen en sociale constructies van leraren over leerlingen? Welke rol spelen leerlingenevaluaties, schoolleiders, bestaande lerarentheorieën en professionele leer- of praktijkgemeenschappen in effectief professioneel leren? Over welke aspecten van het geschetste thema zijn er nog geen uitspraken mogelijk op basis van het beschikbare onderzoek?
Permanente vorming --- Onderwijs --- Vlaanderen. --- Teacher education. Teacher's profession --- beroepsvervolmaking --- lerarenberoep --- professionaliteit --- onderwijsonderzoek --- School management --- Research on teaching --- Education --- Aims and objectives --- Handbooks, manuals, etc. --- Practice --- Conseils pratiques, recettes, trucs, etc. --- Teacher training --- Methodology --- 450.7 --- leerkracht --- leerkrachtenbegeleiding --- management --- onderwijs --- personeelsbeleid --- professionalisering --- schoolbeleid --- Academic collection --- 371 --- 371.12 --- 371.13 --- 37 --- Onderwijspersoneel 371.12 --- Sociologisch onderzoek 303.1 --- leraren --- lerarenopleiding --- lerarenbegeleiding --- nascholing --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Lerarenopleidingen --- Onderwijsonderzoek --- Professionalisering --- Lerarenopleiding --- lerarenopleidingen --- 100963.jpg --- Leraren --- leerkrachten --- Lerarenopleiding : CVO --- Permanente vorming ; onderwijs . Vlaanderen --- 377.8 --- Navorming --- onderwijs - school --- leraars - leraars, statuut --- leraars, opleiding - leraars, bijscholing --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Bijscholing --- Competenties --- Levenslang leren --- Professionele ontwikkeling --- Nascholing --- Leraar --- Competentie --- Directie
Choose an application
Leerkracht gaat uit van de kracht die ieder in zich heeft om zich te ontwikkelen. Met dit boek kunnen leerkrachten in duo's of met het hele team samenwerken aan het verbeteren van hun eigen functioneren, aan een hechter team en een betere school. Het boek biedt een uitgewerkte leerlijn met tal van handvatten om leerkracht uit te oefenen ook in minder ideale omstandigheden. De kern van alle verbetering is de leerkracht, de man of de vrouw voor de klas. Bij hem of haar begint het. De aangeboden werkvormen vormen de bedding waarbinnen verbeteringen in de school in een stroomversnelling kunnen raken. In die bedding kan gewerkt worden aan allerlei onderwerpen rond kwaliteit zoals beter samenwerken, het adaptief werken, effectief lesgeven of vormgeven van een missie. Naast praktische informatie voor de leerkracht waarmee hij of zij direct aan de slag kan, is er een extra lijn met informatie waarmee de schoolleider het leerproces kan verdiepen en faciliteren. In een aantal cases worden voorbeelden van de praktijk van werken geschetst. Een uitgebreide lijst met bronnen stimuleert het verder leren.
Teacher education. Teacher's profession --- 371.13 --- leraren --- nascholing --- schoolmanagement --- onderwijs --- 450.7 --- 472.7 ) De onderwijzer en zijn opleiding --- leerkrachtenbegeleiding --- samenwerken --- teamwerking --- Efficiency ; onderwijs --- Onderwijsmanagement --- 472.7 --- Leraren lager onderwijs --- Motiveren --- Lagere school: didactiek --- Leraarsteam --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Onderwijsbeleid --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
#PBIB:2002.1 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Schoolorganisatie --- 450.44 --- 460.8 --- 472.3 --- Buitengewoon onderwijs --- Handelingsplannen --- Klassenraad --- Schoolwerkplannen --- buitengewoon onderwijs --- handelingsplannen --- schoolwerkplannen --- Groepswerkplanning --- Handelingsplan --- Kindvolgsysteem --- Klasboek --- Klasorganisatie --- Leerlijn --- Leerlingvolgsysteem --- Nascholing --- Onderwijs --- Ontwikkelingsdoelen --- Pedagogisch project --- Planmatig werken --- School --- Schoolwerkplan --- 450.44 )Schoolwerkplanontwikkeling --- groepwerkplannen --- klassenraad --- planmatig werken --- Bijzonder onderwijs: didactiek --- Didactiek: planmatig werken --- Schoolwerkplanontwikkeling --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Schoolwerkplannen; algemeen --- (zie ook: teleonderwijs) --- Groepswerkplannen --- Zorgverbreding --- Groepsplan --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Handelingsgericht werken
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|