Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Recente ontwikkelingen in het marktonderzoek.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9060763092 Year: 1989 Publisher: Haarlem De Vrieseborch

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Dit is marketing!
Authors: --- ---
ISBN: 9789046903032 Year: 2012 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Marketing : een kennismaking.
Author:
ISBN: 9044116657 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Marketing: een kennismaking onderscheidt zich van de vele bestaande marketinghandboeken. Het is een beknopte inleiding tot het vak, een overzicht van de evolutie, een situering in de bedrijfsactiviteit en -vanzelfsprekend- een bespreking van de marketingmix. Daarin valt de, in verhouding, ruime aandacht voor marketingcommunicatie op. Het is immers belangrijk dat mensen in Het communicatievak beseffen dat hun strategie en trctieken voortvloeien uit de ondernemings-en marketingdoelstellingen en er een organisch geheel mee vormen. Omgekeerd geldtook dat de marketing niet al seen afzonderlijk functiegebied beschouwd kan worden, maar wel als een ge egreerd geheel met communicatie.
Dit werk is dus in eerste instantie bestemd voor studenten die de studie van marketing zien als een aanloop tot hun verdere studie van alle vormen van ge egreerde bedrijfscommunicatie.
Hilde Eeckhout is lector Marketing aan de Arteveldhogeschool Gent, opleiding Communicatiemanagement. Ze doceert Marketing, Direct Marketing en Marketingcommunicatie. Ze studeerde Germaanse Filologie en behaalde een MBA in Marketing aan de Vlerickschool voor Management Leuven Gent. Eerder bekleedde zij marketingfuncties bij Amylum en Kilpling.


Book
Zo maak je een marketingplan
Authors: ---
ISBN: 9789001303938 9789001844387 Year: 2008 Publisher: Groningen Wolters Noordhoff


Book
Statistiek bij marktonderzoek
Author:
ISBN: 9051897146 Year: 1997 Publisher: Utrecht Lemma


Multi
Kwalitatief marktonderzoek : theorie en praktijkcases
Authors: ---
ISBN: 9789051894172 9051894171 9789058756695 Year: 1995 Publisher: Utrecht Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bij beslissingen over strategische en tactische keuzen in marketing erkennen steeds meer marketeers de kracht van kwalitatief marktonderzoek. Toch bestaat er momenteel nog een grote kloof tussen theorie en praktijk in Nederland. Dit boek biedt daarom de basisbegrippen van kwalitatief onderzoek en de toepassing ervan door instellingen en bedrijven. In Kwalitatief marktonderzoek vindt de lezer zowel methoden en technieken die in Nederland momenteel reeds worden toegepast als enkele recentelijk ontwikkelde technieken. Elke techniek wordt verduidelijkt met een case. Na de basismethoden (individuele interviews en groepsdiscussies) gaan de auteurs in op nominal grouping, concept factory, KRIT-onderzoek, laddering, de ZWET-methode, CRA en de casestudy-methode.


Book
Marktonderzoek : methoden en toepassingen
Authors: ---
ISBN: 9789043010429 9043010421 Year: 2006 Publisher: [Amsterdam] Pearson Education Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

InhoudsopgaveDeel 1: Inleidende begrippen en methodologische overwegingen1 Marktonderzoek2 Goed marktonderzoek3 Onderzoeksplan4 De probleemstellingDeel 2: Gegevensverzameling5 Secundaire gegevens6 Steekproeftrekking7 Ondervragen van bevoorrechte getuigen - Kwalitatief onderzoek8 Basisvormen van gegevensverzameling: observatie en ondervraging9 Opstellen van vragenlijsten10 SchaalmetingDeel 3: Gegevensanalyse11 Univariate analysemethoden - Statistische toetsen12 Analyse van kruistabellen13 Variantie-analyse14 Correlatie- en regressie-analyse15 Logistische regressie16 Exploratieve factoranalyse17 Clusteranalyse18 Rapporteren en presenterenDeel 4: Toepassingen19 Marktsegmentatie20 Marktonderzoek voor nieuwe producten21 Marktonderzoek voor prijsbeslissingen22 Communicatie-onderzoek23 Databankgebaseerd onderzoek voor Customer Relationship Management24 Meten van klantentevredenheid


Book
Marktonderzoek : tekst en cases.
Authors: --- ---
ISBN: 9034106586 Year: 1993 Publisher: Deurne MIM (Moderne Instructie Methoden)


Book
Marktonderzoek : methoden en toepassingen
Authors: ---
ISBN: 9789043017251 Year: 2010 Publisher: [Amsterdam] Pearson Education Benelux


Book
Handbook of marketing scales : multi-item measures for marketing and consumer behavior research
Authors: --- --- ---
ISBN: 9781412980180 1412980186 Year: 2011 Publisher: Thousand Oaks (Calif.): Sage,

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by