Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Educational psychology --- Didactic evaluation --- didactiek --- leertheorieën
Choose an application
Organization theory --- Personnel management --- leerstrategieën --- innovatiemanagement --- opleidingen --- beroepsvervolmaking --- werkplekleren --- leertheorieën
Choose an application
Van leertheorie naar onderwijspraktijk vertaalt leerpsychologische inzichten en onderzoeksresultaten naar bruikbare leerprincipes voor het basis- en voortgezet onderwijs. Een must voor iedere (toekomstige) leerkracht! In 'Van leertheorie naar onderwijspraktijk' worden vragen beantwoord als: ‘Hoe kan ik leerlingen een bepaald gedrag aan- of afleren?’ en ‘Hoe kunnen leerlingen het best begrippen leren of feiten onthouden?’ Naast de belangrijkste leertheorieën, schenkt het boek aandacht aan de rol van het geheugen tijdens het leerproces en aan probleemoplossend handelen. Met de aandacht voor concepten als competentieleren en werkplekleren sluit het boek goed aan op scholen en regionale opleidingscentra die deze concepten vaak als uitgangspunt nemen voor de vormgeving van hun onderwijs.Deze zevende editie van Van leertheorie naar onderwijspraktijk is geactualiseerd op basis van nieuwe inzichten op het vlak van leertheorie en recente ontwikkelingen binnen de onderwijspraktijk. Deze nieuwe inzichten, ontwikkelingen en nieuwe verwijzingen zorgen ervoor dat het boek past bij de hedendaagse visie op onderwijs. Zo is er in deze nieuwe editie ruime aandacht voor digitale leermiddelen en het gebruik van internet als inspiratiebron.
Cognitive psychology --- Educational psychology --- Teaching --- leertheorieën --- onderwijspraktijk --- lesgeven --- Leertheorieën --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerproces --- Competentieleren --- Probleemoplossend leren --- Onderzoekend leren --- Samenwerkend leren --- Werkplekleren --- Didactiek
Choose an application
waarneming --- leerpsychologie --- leertheorieën --- Affective and dynamic functions --- Psychische functies --- Théorie de la connaissance
Choose an application
Dit openleerpakket biedt een overzicht van relevante leertheorieën en onderwijspsychologische theorieën. Het begin bij Aristoteles en eindigt met het sociaal-constructivisme. Methodiek: begeleid zelfstandig leren.
Leerpsychologie. --- Leren. --- Pedagogische psychologie. --- leren --- Educational psychology --- leertheorieën --- onderwijspsychologie --- Leerpsychologie --- Pedagogische psychologie --- 700 Pedagogie --- leren leren
Choose an application
Rode draad door het boek vormt het uitgangspunt dat het de taak is van een leerkracht keuzes te maken en een eigen stijl te ontwikkelen. In deze tweede editie is meer aandacht voor de pedagogische kant van onderwijzen. Verder is het hoofdstuk over leren uitgebreid met informatie over het cognitivisme en komt in het hoofdstuk over de leerkracht de maatschappelijke positie van de docent aan de orde. Het hoofdstuk over het sturen van leren is vervangen door een breder hoofdstuk over onderwijzen, waarin specifieke aandacht wordt besteed aan verschillende onderwijstypen en de consequenties daarvan voor het werk van de leraar. Deze consequenties zijn ook verwerkt in het praktijkdeel. Aan het praktijkdeel is tevens het hoofdstuk 'Storing' toegevoegd dat ingaat op zaken als klassenmanagement en orde houden.
Teaching --- didactiek --- leren --- Didactiek --- Leraren --- Lesgeven --- Zelfwerkzaamheid --- Leerlingen --- Leerprocessen --- Instructie --- 454.2 --- Beginsituatie --- Competenties --- Leertheorieën --- Leren --- Onderwijsstijlen --- Professionalisering --- Schoolmanagement --- Zelfstandig leren --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijskunde --- Leraar --- Directie
Choose an application
Besteed je in je lessen zowel aandacht aan het onthouden van de leerstof als aan inzicht?Toets je echt wat je wilt toetsen?Wat is het verhaal achter de cijfers van je leerlingen?Hoe kun je op zo'n manier vragen stellen dat je leerlingen aanzet tot diepgaand leren?OBIT (dat staat voor: Onthouden, Begrijpen, Integreren en Toepassen) is een effectief model, waarmee je zowel jouw onderwijs als je toetsen kritisch onder de loep neemt en verbetert. Met OBIT bekijk je het leerproces als geheel van oppervlakkig leren (reproductie) en leren met diepgang (inzicht), beide op eenvoudig én complex niveau. Doordat je de capaciteiten van leerlingen beter in beeld krijgt, kun je je lessen boeiender en afwisselender maken, zodat je je leerlingen aanzet tot leren.De auteurs (die al vele jaren vo-scholen met OBIT begeleiden) geven naast de theoretische onderbouwing vooral veel praktische handreikingen. Ze lichten toetsvragen van diverse vakgebieden op verschillende niveaus toe vanuit OBIT-perspectief. En met de handige checklist voor goede toetsen en de diverse werkvormen kun je morgen aan de slag.(Bron: www.uitgeverijpica.nl)
OBIT-model --- Leertheorieën --- Leermethoden --- Toetsen --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- Secondary education --- leraren-leerling relatie --- OBIT (leermethode) --- Leertheorie --- Leermethode --- Toets --- Didactics
Choose an application
Van leertheorie naar onderwijspraktijk verbindt de theorie van de leerpsychologie met de dagelijkse onderwijspraktijk. Daarmee stelt het boek (aankomende) onderwijsgevenden in staat te profiteren van de vele inzichten die de leertheorie hen te bieden heeft. Centraal staat het leerproces van de leerling. Het boek behandelt verschillende leertheorieën en laat zien wat zij voor de onderwijspraktijk kunnen betekenen. De opdrachten per hoofdstuk helpen de student de leerstof zo optimaal mogelijk te verwerken. Ook bieden zij de docent didactische aanknopingspunten voor de behandeling van de stof.
Leerpsychologie --- Zelfstandig leren --- Probleemoplossend denken --- 415.4 --- Behaviorisme --- Geheugen --- Handelingspsychologie --- Leren --- Pedagogische psychologie --- Cognitive psychology --- Educational psychology --- Objectives of teaching --- pedagogische psychologie --- behaviorisme --- leertheorieën --- onderwijspraktijk
Choose an application
Behaviorism (Psychology) --- #SBIB:316.20H30 --- Behavioralism (Psychology) --- Behavioristic psychology --- Behaviouralism (Psychology) --- Behaviourism (Psychology) --- Scientific behaviorism --- Psychology --- De sociologie van Emile Durkheim: algemeen --- 316.275 --- Behaviourisme. Conditionering. Gedragsbeinvloeding. Leertheorieen. Social lea--(sociologische scholen) --- Behaviorism (Psychology). --- 316.275 Behaviourisme. Conditionering. Gedragsbeinvloeding. Leertheorieen. Social lea--(sociologische scholen) --- Behaviorism
Choose an application
volwasseneneducatie --- leertheorieën --- didactische processen --- Adult education. Lifelong learning --- Sociology of cultural policy --- leerpsychologie --- volwassenenonderwijs --- 374.7 --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Volwasseneneducatie --- leren --- 159.95 --- 375 --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenenen
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|