Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
471.41 --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Ontluikende geletterdheid --- 471.4 --- Leerlingvolgsystemen --- Taal --- Taal en verbale expressie --- Didactiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
peuterscholen --- kinderopvang --- Kindergarten --- baby's --- peuters --- 471.4 --- Baby's --- Betrokkenheid --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Peuters --- Welbevinden --- 471.5 --- Leerlingvolgsystemen --- Didactiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Kinderopvang --- Kleuteronderwijs --- Evaluatie --- Leerlingvolgsysteem --- Baby --- Peuter
Choose an application
454 --- Nederlands --- didactiek --- kleuteronderwijs --- leerlingvolgsystemen --- taalonderwijs --- 471.41 --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Ontluikende geletterdheid --- 471.4 --- Leerlingvolgsystemen --- Taal --- Leerlingenvolgsysteem ; kleuteronderwijs --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Taal en verbale expressie --- Didactiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
454 --- didactiek --- kleuteronderwijs --- leerlingvolgsystemen --- wiskunde --- 471.42 --- Getalbegrip --- Kleuren --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Peuters --- Rekenen --- Wiskundige initiatie --- 471.4 --- Leerlingvolgsystemen --- Wiskunde --- Cognitieve opvoeding --- Didactiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
#KVHB:Test; rekenen --- #KVHB:Testotheek LA --- 454 --- didactiek --- kleuteronderwijs --- leerlingvolgsystemen --- wiskunde --- 471.42 --- Getalbegrip --- Kleuren --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Rekenen --- Wiskundige initiatie --- 471.4 --- Leerlingvolgsystemen --- Wiskunde --- Cognitieve opvoeding --- Didactiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
KWIK omvat een doos met al het nodige materiaal om de diagnostische screenings uit "Kleuters met extra zorg" van Marc Boone uit te voeren bij risicokleuters. De screenings gebeuren volledig in spelvorm. Het spel bevat verschillende opdrachten en materiaal voor de zeven competenties : wiskundige initiatie, leesinitiatie, motoriek, taal- en spraakontwikkeling, cognitieve ontwikkeling, sociaal-emotionele ontwikkelng en spel-en werkhouding.
kleuteronderwijs --- zorgverbreding --- 471.4 --- educatieve spellen --- Cognitieve ontwikkeling --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Handelingsplannen --- Kleuterbegeleiding --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Motorische ontwikkeling --- Ontluikende geletterdheid --- Remediëring --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Spelen met opdrachtmateriaal --- Taalontwikkeling --- Werkhoudingsproblemen --- Wiskundige initiatie --- Zorgverbreding --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Kleuteronderwijs --- Boerderijen --- didactiek --- Boerderijen. --- didactiek. --- Didactiek. --- kleuterdidactiek --- Didactics of Kindergarten --- educatieve spelen --- Didactiek; algemeen --- Ruimtevaart. --- Indianen. --- Kastelen. --- Educatieve spellen --- Kleuteronderwijs. --- Heksen. --- Remediëring
Choose an application
De toets gaat de beheersing van taaltechnische vaardigheden na: juist schrijven en technisch lezen. De spelling- en leestoetsen focussen op leerlingen die hiervoor zwak presteren op het niveau einde 4de/ begin 5de jaar van het gewoon lager onderwijs. De toetsenreeks bestaat uit een individuele leestest losse woorden (2 minuten), een individuele leestest van een tekst (2 minuten) en een auditief dictee van losse woorden en zinnen.
#KVHB:Test; BLO --- #KVHB:Test; kinderen --- #KVHB:Test; lager onderwijs --- #KVHB:Test; lezen --- #KVHB:Test; spelling --- #KVHB:Test; taalvaardigheden --- #KVHB:Testotheek LA --- #KVHB:Testotheek TP --- 474.4 --- 475.2 --- Buitengewoon onderwijs --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Spelling --- Taal --- Technisch lezen --- Toetsen --- Evaluatie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material
Choose an application
In Vlaanderen en in Nederland is er vraag naar handzame instrumenten die men kan gebruiken bij de doorgaande ontwikkelingsleerlijn, bij het observeren en onderzoeken van jonge kinderen (peuters en kleuters). Gekoppeld aan een module op het internet voorziet dit boek bij studenten, leidsters, leraren en interne begeleiders in deze behoefte. Vanaf 2004 is de online module van Speelwerk al ingevoerd in een aantal scholen en voorscholen. Honderden peuters en kleuters zijn ermee geobserveerd of onderzocht. Met het onderdeel Speelwerk Observatie zijn kinderen in hun ontwikkeling te volgen. Belangrijke risico- en succesfactoren, vijf pedagogische aspecten en tien ontwikkelingsgebieden worden beschreven en kunnen online worden ingevuld. De observaties zijn genormeerd. Men kan besluiten om een bepaald kind al dan niet door te laten gaan naar de volgende groep of om bij een kind nader onderzoek te doen. In het onderdeel Speelwerk Observatie zijn twee zorglijnen zichtbaar waardoor men beter in staat is om een beslissing over een vervolgstap te nemen. Met Speelwerk Onderzoek is een individuele kleuter pedagogisch en didactisch te onderzoeken. Het is gericht op de praktijk en op het handelen in de groep. Het onderzoek is ontwikkelingsvolgend. Al deze onderdelen worden uitvoerig beschreven in deze Handleiding. Speelwerk Online, ten slotte, rekent alles uit en werkt de worden uit. Het programma levert de gebruiker een uitdraai van de bevindingen en een verslag, dat te gebruiken is bij het gesprek met de ouders. (flaptekst)Redactie Vlabin-VBCIn dit boek presenteert de Nederlandse pedagoog Ton de Zwart een instrument voor het observeren en onderzoeken van kleuters. De auteur focust op tien ontwikkelingsgebieden: lichaamsverkenning, beweging en motoriek, ruimtelijke oriëntatie, tijdsoriëntatie, sociaal-emotionele ontwikkeling, creatieve vorming en muziek, taal en denken, lezen en schrijven, beginnend rekenen, en materialen en media. Daarnaast houdt hij rekening met vijf pedagogische aspecten: redzaamheid, omgangsgedrag, opvoedingsgedrag, speelwerkhouding en leergedrag. Eerst schetst De Zwart de theoretische achtergrond en de werkwijze van Speelwerk. Daarna licht de auteur de ontwikkelingsgebieden en pedagogische aspecten toe, en presenteert hij handleidingen voor de instrumenten ?Speelwerk Onderzoek? en ?Speelwerk Observatie?. Ten slotte verwijst hij naar materiaal op het internet. Achteraan volgen een bibliografie en een ?Vlaamse leeswijzer?. Een handig boek, dat leerkrachten helpt om kleuters op een eenvoudige maar deskundige wijze pedagogisch en didactisch te onderzoeken. Tweekleurendruk, verlucht met schema?s en kaders met casussen.© NBD Biblion
Observatietechnieken ; kleuteronderwijs. --- Didactic evaluation --- Educational sciences --- observeren --- Orthopedagogics --- Kindergarten --- leerdoelstellingen --- pedagogiek --- kleuterdidactiek --- ontwikkelingseducatie --- Education --- Philosophy --- Observation (Educational method) --- Handbooks, manuals, etc. --- Children --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Observatie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Psychodiagnostiek --- didactiek --- kleuters --- leerlingvolgsysteem --- observatie --- 471.4 --- kleuteronderwijs --- leerlingvolgsystemen --- peuters --- Kleuteronderwijs --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Observatie --- Ontwikkeling --- Peuters --- Leerlingvolgsystemen --- 37.02 --- Kleuters --- Observatietechnieken --- 110241.jpg --- Observatietechnieken ; kleuteronderwijs --- onderzoek --- observatietechnieken --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Observeren --- Leerlijnen --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Peuter --- Kleuter --- Leerlijn --- Leerlingvolgsysteem --- Sociaal leren
Choose an application
Een effectieve praktijk in de peuteropvang en het kleuteronderwijs kan niet zonder een scherp beeld van hoe elk van de kinderen het maakt. Het vereist een goed zicht op het verloop van hun ontwikkeling.Mijn Portret is gemaakt om leerkrachten en begeleiders bij die opdracht te helpen. Deze handleiding helpt je om te zien hoe je het volgsysteem precies moet invullen.BRon: https://www.bol.com/be/nl/p/mijn-portret-handleiding/9200000048667505/#:~:text=Het%20vereist%20een%20goed%20zicht%20op%20het%20verloop%20van%20hun
kinderopvang --- peuters --- Didactic evaluation --- kleuters --- pedagogiek --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- ontwikkeling van het kind --- 471.4 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kindvolgsystemen --- kleuteronderwijs --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Betrokkenheid --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Ontwikkeling --- Peuters --- Talenten --- Welbevinden --- Leerlingvolgsystemen --- Motoriek --- Peutervolgsystemen --- Sociale ontwikkeling --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ontwikkeling ; kleuters --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- 111111.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- leerlingvolgsysteem --- sociale ontwikkeling --- welbevinden --- betrokkenheid --- 471.5 --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- 111114.jpg --- Kleuteronderwijs --- Peuteropvang --- Communicatie --- Ouders --- Ontwikkelingsbegeleiding --- Kinderopvang --- Leerlingvolgsysteem --- Gesprek --- Educational sciences
Choose an application
Groeiboek is een hulpmiddel bij de uitbouw van een zorgbeleid in de school. Het is in de eerste plaats ontwikkeld voor de kleuterleidster en voor de kleuters die extra zorg nodig hebben. Via het stappenplan extra zorg, kunnen het kleuterteam, de zorgbegeleiders en de directie planmatig werken. Het omvat drie belangrijke stappen : signaleren, analyseren en handelen. Het gebruik van een kinddossier maakt de continuïteit van de aanpak mogelijk door de hele kleuterschool heen. Groeiboek bestaat uit vier delen : basisboek, signaleren, analyse en handelen en continuïteit van de leerzorg. Analyse en handelen is het omvangrijkste deel van Groeiboek. Het bestaat uit een aantal aparte boeken. Ontwikkeling van de zelfsturing. Zelfsturing is een ontwikkelingsdomein dat tot alle andere domeinen doordringt. De mate waarin een kleuter zichzelf stuurt, speelt een rol in alles wat hij doet of wil doen en ook als hij nieuwe dingen wil leren. Zelfsturing is een essentiële vaardigheid om te ontwikkelen en op een persoonlijke, later meer bewuste manier kennis en inzichten te kunnen opdoen, vaardigheden te verwerven, attitudes uit te bouwen. Elk aspect van zelfsturing komt aan bod met een beschrijving, een lijst met factoren die de ontwikkeling bevorderen en belemmeren, en een overzicht van de deelaspecten. Vervolgens wordt per situatie uitgelegd.
#KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Kleutervolgsysteem --- #KVHB:Kleuterzorgsysteem --- #KVHB:Test; schoolse geschiktheid en bekwaamheid --- #KVHB:Test; ontwikkelingsdoelen --- #KVHB:Test; zorgbeleid --- #KVHB:Testotheek TP --- leerlingvolgsysteem --- kleuters --- zorgverbreding --- 471.4 --- Kleutervolgsystemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Handboek/cursus --- Kleuters ; onderwijs --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- 471.42 --- Denkontwikkeling --- Zorgverbreding --- 454 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- Didactiek; algemeen --- Cognitieve opvoeding --- Leerlingvolgsystemen --- Kleuteronderwijs --- leerlingenvolgsysteem --- kleuterscholen --- ontwikkelingsonderzoek --- PXL-Education 2020 --- Leerlingvolgsysteem --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|