Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Doelstellingen: Deze studie betreft de verwerving van de "present perfect" en de "present perfect progressive". Zo wil ik nagaan in welke mate onderwijs en oefeningen over die tijden leereffecten teweegbrengen bij Nederlandstalige studenten die Engels kozen als hun tweede vreemde taal aan de Faculteit Vertaalkunde van Hogeschool Gent. Middelen of methode: Hiertoe werd een empirisch onderzoek gevoerd. Aan de hand van twee testen werd nagegaan of de respondenten de verschillende gebruiksregels van de betreffende tijden correct konden toepassen. Met de eerste test wilde ik achterhalen in welke mate de respondenten wisten in welke contexten ze de "present perfect" en de "present perfect progressive" moesten gebruiken voor ze hierover onderwezen waren. De tweede test diende om na te gaan of ze de gebruiksregels van die twee tijden beter konden toepassen nadat ze erover onderwezen waren en er oefeningen op gemaakt hadden. Resultaten: Nadat ze onderwezen waren over de tijden, bleken de studenten minder fouten te maken op nagenoeg elke regel, met uitzondering van de regels "resultative past" en "the effects of the activity are still apparent". De grootste leereffecten werden veroorzaakt door de regels "state-up-to-the-present", "habit-in-a-period-up-to-the-present", "temporary-habit-up-to-the-present" en "anti-progressive verbs with the emphasis on temporariness or tentativeness".
Choose an application
Nog niet eerder was het als trainer of docent zo makkelijk om deelnemers aan het werk te zetten. En ze op die manier aan het werk te zetten die het beste bij hen past. Want de een schrijft graag een ontwikkelingsplan, de andere maakt er een rap van en een derde beeldt dat plan het liefste uit. Aan de slag met actiekaarten! is een instrument dat het mogelijk maakt op een effectieve manier de juiste oefening voor je deelnemers te vinden. De actiekaarten besparen je veel tijd en verhogen bovendien de kwaliteit van trainingen of onderwijs. 'Aan de slag met actiekaarten!' bestaat uit een boek en 64 werkvormenkaarten die een trainer of docent direct kan gebruiken om kennis te toetsen of op een creatieve manier te verwerken. Daarnaast zijn er werkvormen om de vertaalslag naar de praktijk te maken door casus- of reflectieopdrachten. Op elke 'Actiekaart' staat een opdracht die deelnemers alleen of met anderen kunnen uitvoeren. Het resultaat van het werken met deze kaarten is dat er een actieve groep deelnemers ontstaat die het beste uit zichzelf halen. Ze leren meer en met meer plezier, en genieten van wat anderen hebben gedaan. Applaus voor elkaars bijdrage is eerder regel dan uitzonderingBron: https://www.standaardboekhandel.be/seo/nl/boeken/leiding-geven/9789058715883/lia-bijkerk-titia-van-der-ploeg/aan-het-werk-met-actiekaarten
vaardigheidsonderwijs --- leergedrag --- actief leren --- Adult education. Lifelong learning --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- kennisoverdracht --- Matériel didactique Leermiddelen --- Games --- Opleidingen --- Opleidingen. --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Training --- ADSL --- Activerende didactische werkvormen --- Vaardigheden --- Leereffecten --- Meervoudige intelligentie --- Talentontwikkeling --- Onderwijs --- Didactische werkvormen --- Groepsprocessen --- Werkvormen --- Groepsproces --- Opleiding --- Activerende didactiek en samenwerkend leren --- Didactische werkvorm --- Werkvorm --- Arbeidsmarkt --- Didactiek --- Didactisch materiaal --- Activerende werkvormen --- Differentiërend onderwijs --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Evaluatie --- Creativiteit --- Training (sport) --- Training (vorming)
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|