Listing 1 - 10 of 100 << page
of 10
>>
Sort by

Book
5 minuten didactisch coachen
Author:
Year: 2018 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

5 minuten didactisch coachen bevat 40 aandachtspunten en handvatten die de leerkacht kan toepassen in een gesprek met de leerling om die leerling meer eigenaarschap en verantwoordelijkheid te geven in het eigen leerproces. De kaarten willen helpen om het coachgesprek structuur te geven en op zo’n manier te voeren dat de leerling werkelijk een actieve rol in kan nemen. &#13;&#13;De 40 kaarten zijn verdeeld in vier domeinen:&#13;&#13;Het gesprek&#13;Het leren&#13;De communicatie&#13;De aandacht


Digital
5 minuten formatief
Author:
Year: 2023 Publisher: Helmond OMJS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leerdoelen en leerprestaties : de evaluatie van leerdoelen op cognitief gebied.
Authors: ---
ISBN: 9001669034 Year: 1976 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leerdoelen formuleren, hoe doe je dat?
Authors: ---
ISBN: 900156870X Year: 1974 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een leidraad voor elke onderwijsgevende ... en voor al diegenen die belangstelling hebben in het overdragen van vaardigheden en kennis aan anderen.


Book
Leerdoelen formuleren : tekstboek
Authors: ---
ISBN: 900213407X 9002134061 Year: 1976 Publisher: Antwerpen Standaard Wetenschappelijke Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Werk doelgericht vanuit je schoolambitie : 7 aanraders
Authors: ---
ISBN: 9789463172387 Year: 2021 Publisher: Dordrecht Instondo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Steeds meer basisscholen gaan werken vanuit leerlijnen en/of doelen om zoveel mogelijk aan te kunnen sluiten bij de onderwijsbehoeften van de leerlingen. Dit vraagt gedegen kennis van vakspecifieke leerlijnen en een sterke organisatiestructuur. Keer op keer blijkt dat de basis stevig op orde moet zijn om welke ontwikkeling dan ook door te kunnen maken. In deze TIBtool bieden de auteurs vanuit praktijkervaring en onderbouwde kennis handvatten om scholen beredeneerd doelgericht te laten werken, passend bij de schoolpopulatie, schoolweging en bijhorende schoolambitie. Deze manier van werken heeft zich in de praktijk bewezen om o.a. leerlingresultaten omhoog te krijgen.(bron: covertekst)


Book
Ontwikkelingsplan voor de katholieke kleuterschool
Author:
Year: 2002 Publisher: Place of publication unknown Vlaams Verbond Katholiek Basisonderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leren en onderwijzen : beheersingsboek
Authors: ---
Year: 1995 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ontwikkelingsdoelen en eindtermen: informatiemap voor de onderwijspraktijk: gewoon basisonderwijs
Author:
Year: 1998 Publisher: Brussel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zo werken wij! : teambrede afspraken over didactische strategieën in het basisonderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789492525727 9492525720 Year: 2019 Publisher: Huizen Uitgeverij Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Geen enkele methode sluit optimaal aan bij een hele schoolbevolking, een totale groep of iedere individuele leerling. Wie denkt beter passend onderwijs te kunnen geven door dan maar de methode aan de kant te zetten, gooit ook de didactische houvast weg. Met alle gevolgen van dien.Minder ingrijpend is het om losser met de methode om te gaan. Dit betekent echter wel dat je twee zaken moet borgen; wat je de leerlingen aanleert, en hoe je hun dat aanleert. Het eerste verwijst naar de cruciale leerdoelen, het tweede naar de didactische strategie. Over dit laatste gaat deze uitgave. Die bevat de meest voorkomende didactische strategieën voor acht vakgebieden in de basisschool, aangevuld met voorbeelden van hoe je kunt intensiveren of verrijken.De didactische strategieën in deze handige uitgave kun je gebruiken bij gesprekken met je collega?s om te komen tot teambrede afspraken over hoe alle leerlingen in jouw school de nodige kennis en vaardigheden verwerven.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/zo-werken-wij-pica

Listing 1 - 10 of 100 << page
of 10
>>
Sort by