Listing 1 - 10 of 100 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
5 minuten didactisch coachen bevat 40 aandachtspunten en handvatten die de leerkacht kan toepassen in een gesprek met de leerling om die leerling meer eigenaarschap en verantwoordelijkheid te geven in het eigen leerproces. De kaarten willen helpen om het coachgesprek structuur te geven en op zo’n manier te voeren dat de leerling werkelijk een actieve rol in kan nemen. De 40 kaarten zijn verdeeld in vier domeinen: Het gesprek Het leren De communicatie De aandacht
Didactics --- leerdoelen --- leerlingenbegeleiding --- leren --- studievaardigheden
Choose an application
Didactic strategies --- leerdoelen --- feedback --- leren
Choose an application
leerdoelen --- Objectives of teaching --- leerdoelstellingen --- leerplanontwikkeling
Choose an application
Een leidraad voor elke onderwijsgevende ... en voor al diegenen die belangstelling hebben in het overdragen van vaardigheden en kennis aan anderen.
leerdoelen --- Objectives of teaching --- leraren --- leerdoelstellingen --- 37.013.2 --- pedagogiek --- onderwijs --- 454.1 --- Leerdoelen ; formuleren --- Leerdoelen --- Pedagogiek: doelstellingen --- 37.013.2 Pedagogiek: doelstellingen
Choose an application
leerdoelen --- didactiek --- 454.1 --- didactiek - doelstellingen --- takenboek --- 454 ) Didactiek - algemeen
Choose an application
Steeds meer basisscholen gaan werken vanuit leerlijnen en/of doelen om zoveel mogelijk aan te kunnen sluiten bij de onderwijsbehoeften van de leerlingen. Dit vraagt gedegen kennis van vakspecifieke leerlijnen en een sterke organisatiestructuur. Keer op keer blijkt dat de basis stevig op orde moet zijn om welke ontwikkeling dan ook door te kunnen maken. In deze TIBtool bieden de auteurs vanuit praktijkervaring en onderbouwde kennis handvatten om scholen beredeneerd doelgericht te laten werken, passend bij de schoolpopulatie, schoolweging en bijhorende schoolambitie. Deze manier van werken heeft zich in de praktijk bewezen om o.a. leerlingresultaten omhoog te krijgen.(bron: covertekst)
Objectives of teaching --- Didactics --- leerdoelen --- basisonderwijs --- leerdoelstellingen --- lesgeven
Choose an application
Curriculum development --- Kindergarten --- katholiek onderwijs --- leerdoelen --- ontwikkelingsbeleid --- leerdoelstellingen --- kleuteronderwijs
Choose an application
Objectives of teaching --- Didactics --- Teaching --- leerdoelen --- didactiek --- leerplannen --- leren
Choose an application
Objectives of teaching --- Curriculum development --- Primary education --- leerdoelen --- eindtermen --- onderwijspraktijk
Choose an application
Geen enkele methode sluit optimaal aan bij een hele schoolbevolking, een totale groep of iedere individuele leerling. Wie denkt beter passend onderwijs te kunnen geven door dan maar de methode aan de kant te zetten, gooit ook de didactische houvast weg. Met alle gevolgen van dien.Minder ingrijpend is het om losser met de methode om te gaan. Dit betekent echter wel dat je twee zaken moet borgen; wat je de leerlingen aanleert, en hoe je hun dat aanleert. Het eerste verwijst naar de cruciale leerdoelen, het tweede naar de didactische strategie. Over dit laatste gaat deze uitgave. Die bevat de meest voorkomende didactische strategieën voor acht vakgebieden in de basisschool, aangevuld met voorbeelden van hoe je kunt intensiveren of verrijken.De didactische strategieën in deze handige uitgave kun je gebruiken bij gesprekken met je collega?s om te komen tot teambrede afspraken over hoe alle leerlingen in jouw school de nodige kennis en vaardigheden verwerven.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/zo-werken-wij-pica
Didactische werkvormen --- Basisonderwijs --- Leerdoelen --- Basisonderwijs; didactiek --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën ; basisonderwijs --- Leerdoelen ; basisonderwijs --- School management --- Didactic strategies --- schoolbeleid --- didactiek
Listing 1 - 10 of 100 | << page >> |
Sort by
|