Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by

Book
De naam van het probleem : Pierre Abélard en het geheim van het probleemgestuurd onderwijs
Author:
ISBN: 9789061006879 Year: 2014 Publisher: Rotterdam Ad. Donker

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kennisproductiviteit : het effect van investeren in mensen, kennis en leren
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789043009782 Year: 2004 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onze economie is in belangrijke mate een kenniseconomie. Stimulering hiervan verdient de hoogste prioriteit. De vraag is alleen hoe productief kenniswerkers binnen organisaties zijn. Hebben alle investeringen in mensen en kennis wel effect gehad ? Welke bijdrage levert kennis eigenlijk aan het bedrijfsresultaat ? Kunnen we dit meten ? En kunnen we kennisproductiviteit sturen ? Diverse auteurs waaronder Matthieu Weggeman en Daniel Andriessen geven uitgebreid antwoord op deze vragen en maken zichtbaar wat het rendement is van kennisgerelateerde ondernemingen. Bron : http://www.bol.com


Book
Stimuleren van leren
Authors: --- ---
Year: 2008 Publisher: Utrecht Thieme/Meulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Stimuleren van leren
Authors: --- ---
Year: 2008 Publisher: Utrecht Thieme/Meulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Competentiegericht leren vraagt om een andere inrichting van de leeromgeving van de student. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, blijft bij competentiegericht onderwijs de belangrijkste sturing uitgaan van de docent. Dit boek geeft docenten meer inzicht in de kenmerken van competentiegericht leren en de veranderingen die dit voor docenten met zich meebrengt. Welke kennis hebben aankomende beroepsbeoefenaren nodig en hoe kun je dit in een competentiegerichte leeromgeving inbouwen? Welke activiteiten kan een docent in gang zetten om diepgaand leren te bevorderen? Daarnaast worden diverse vormen van feedback behandeld: recent onderzoek heeft aangetoond dat het geven aan goede feedback een krachtig middel is bij het leren. Tot slot staat het sturen van veranderingsprocessen centraal, waarbij de nadruk ligt op de eigen bijdrage van de docent aan de innovatie.


Book
The tacit dimension
Authors: ---
ISBN: 0226672980 9780226672984 Year: 2009 Publisher: Chicago (Ill.): University of Chicago Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wat is goed onderwijs? 2 : bijdragen uit de psychologie
Authors: ---
ISBN: 9789059312050 Year: 2009 Publisher: Den Haag Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ontology learning from text : methods, evaluation and applications
Authors: --- ---
ISBN: 1586035231 9781586035235 Year: 2005 Publisher: Amsterdam : IOS press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Jazyk. Kul'tura. Poznanie.
Author:
ISBN: 5892160025 Year: 1996 Publisher: Moskva : Russkie slovari,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The role of information scientists in the development of expert systems: interim report
Authors: ---
ISBN: 0712331905 Year: 1989 Volume: vol 57 Publisher: Boston Spa British Library Research and Development Department


Book
Knowledge resistance : how we avoid insight from others
Author:
ISBN: 9781526135209 Year: 2019 Publisher: Manchester Manchester University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Why do people and groups ignore, deny and resist knowledge about society's many problems? In a world of 'alternative facts', 'fake news' that some believe could be remedied by 'factfulness', the question has never been more pressing. After years of ideologically polarised debates on the topic, this book seeks to further advance our understanding of the phenomenon of knowledge resistance by integrating insights from the social, economic and evolutionary sciences. It identifies simplistic views in public and scholarly debates about what facts, knowledge and human motivations are and what 'rational' use of information actually means. The examples used include controversies about nature-nurture, climate change, gender roles, vaccination, genetically modified food and artificial intelligence. Drawing on cutting-edge scholarship and personal experiences of culture clashes, the book is aimed at the general, educated public as well as students and scholars interested in the interface of human motivation and the urgent social problems of today.https://manchesteruniversitypress.co.uk/9781526151742/

Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by