Narrow your search
Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
De vuurtoren : signalen 'armoede & onderwijs'
Author:
Year: 2012 Publisher: Brussel Lokale Overlegplatforms van het Basis- en het Secundair Onderwijs te Brussel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kijkwijzer voor Gelijke OnderwijsKansen in een zorgbrede lerarenopleiding
Publisher: Steunpunt Associatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Van kansarm naar kansrijk? : 'Studie- en opvoedingsondersteuning aan huis' bij kinderen uit kwetsbare gezinnen
Author:
Year: 2009 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Aandacht in 't kwadraat : in 'probleembuurten' werken met 'probleemjongeren'
Authors: ---
ISBN: 9033462125 Year: 2006 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Aandacht in 't kwadraat', aandacht dus voor jongeren én voor buurten, vormt de neerslag van een evaluatieonderzoek naar de jongerenwerkingen van de vzw Arktos in 'probleembuurten'. In een eerste deel komen de problemen van maatschappelijk kwetsbare jongeren aan de orde en van de buurten waarin velen onder hen wonen. Op die basis voerden de onderzoekers een uitvoerig onderzoek naar de praktijk van het jeugdwerk met 'probleemjongeren' in de context van 'probleembuurten'. 'Aandacht in 't kwadraat' bewaakt ook voortdurend de voeling met de dagdagelijkse realiteit van het veldwerk. Het rapport is dan ook in de eerste plaats geschreven voor jeugd- en welzijnswerkers en voor beleidsmakers die vanuit hun functie begaan zijn met deze problematiek in het kwadraat. (bron: https://www.bol.com/nl/p/aandacht-in-t-kwadraat/1001004004724185/?country=BE)


Book
ZEG : ZelfEvaluatie GOK-werking
Authors: ---
ISBN: 9059321391 Year: 2004 Publisher: Waasmunster Abimo


Book
Graphis advertising Annual 2023
Author:
ISBN: 9789044126204 9781954632158 Year: 2023 Publisher: New York Graphis Inc.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Under his leadership, Graphis organizes highly reputable international juried award competitions spanning the areas of Design, Advertising, Photography, Illustration, and New Talent. These competitions serve to discover, acknowledge and promote exceptional talent globally. Moreover, Mr. Pedersen is renowned for producing some of the highest-quality books in the design industry.His contributions to the field have been recognized extensively with high-profile honors and awards. Among these are numerous commendations from the AIGA, Art Directors Club, and Type Directors Club. He has been conferred the inaugural Herb Lubalin Award for Excellence in Editorial Design by the Society of Publication Designers, the National Magazine Award for the Best Designed Magazine of the Year by Columbia University, and the AIGA Gold Medal for Lifetime Achievement in Design.Furthermore, Mr. Pedersen has had the distinction of being inducted into the Art Directors Club Hall of Fame. He also holds the status of a member in the prestigious Alliance Graphique International (AGI). B. Martin Pedersen's portfolio and work represent a remarkable testament to his profound impact on the design industry.Bron : https://www.amazon.com/Graphis-Advertising-Annual-Martin-Pedersen/dp/1954632029


Book
Fouten maken mag: initiatieven en leermiddelen voor kansarme kinderen in het basisonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9051300859 9789051300857 Year: 1991 Publisher: Brussel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

3 inventarissen van bestaande initiatieven en leermiddelen voor kansarme kinderen in het basisonderwijs. Bedoeld voor (kandidaat)leerkrachten.


Book
School leadership and equity : the case of Antwerp
Authors: --- ---
ISBN: 9077271171 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Universiteit Antwerpen


Book
Kwetsbare vrije tijd? : uitdagingen voor emanciperend jeugdbeleid
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033493645 Year: 2014 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nog niet zo lang geleden leefden we met de belofte van steeds meer vrije tijd. De werkweek zou alleen nog maar korten, de tijd vrij voor persoonlijke ontwikkeling en maatschappelijke participatie. Kinderen en jongeren zouden opgroeien in een quasi zorgeloze wereld. De welvaartsstaat was op weg om alle tegenstellingen te overwinnen. Vandaag is het roer om. Wie werkt, krijgt ingeprent dat het langer, harder en goedkoper moet. Wie niet werkt, ervaart groeiende druk om een quasi onvindbare job te zoeken. De welvaartsstaat is nog hoogstens een tijdelijke springplank. Vrijetijd fungeert als zuur verdiende consumptietijd. Of als kans om de eigen inzetbaarheid op de arbeidsmarkt te vergroten. Persoonlijke ontwikkeling en maatschappelijke participatie staan vandaag onder druk. De strijd om de tijd is vandaag even reëel als onzichtbaar. Niemand blijft buiten schot. En kinderen of jongeren al helemaal niet. De risicozone heeft zich uitgebreid tot de vrijetijd. Jongeren ondervinden toenemende druk om cv's te pimpen via stages, engagementen en andere nuttige vrijetijdsbesteding. Consumptiedruk benadrukt sociale ongelijkheden. En sommige niet-consumptieve vormen van vrijetijdsbesteding, zoals rondhangen krijgt de stempel storend.Voor welke keuzes staat jeugdwerk met kinderen en jongeren in een maatschappelijk kwetsbare situatie? Welke kansen zien we voor een emanciperende praktijk? Hoeveel ruimte krijgt een emanciperend beleid?


Book
Reaching the marginalized : Education for All (EFA) Global Monitoring Report 2010
Authors: --- --- ---
ISBN: 9780199584987 0199584982 9789231041297 9231041290 Year: 2010 Publisher: Paris Oxford Unesco Oxford University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Education systems in many of the world's poorest countries are now experiencing the aftermath of the global economic downturn. This report argues that the crisis could create a lost generation of children whose life chances will have been irreparably damaged by a failure to protect their right to education. It examines who these children are and why they are being left behind, and looks at concrete solutions for making sure that no children are excluded from schooling.--Publisher's description.

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by