Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
'Aandacht in 't kwadraat', aandacht dus voor jongeren én voor buurten, vormt de neerslag van een evaluatieonderzoek naar de jongerenwerkingen van de vzw Arktos in 'probleembuurten'. In een eerste deel komen de problemen van maatschappelijk kwetsbare jongeren aan de orde en van de buurten waarin velen onder hen wonen. Op die basis voerden de onderzoekers een uitvoerig onderzoek naar de praktijk van het jeugdwerk met 'probleemjongeren' in de context van 'probleembuurten'. 'Aandacht in 't kwadraat' bewaakt ook voortdurend de voeling met de dagdagelijkse realiteit van het veldwerk. Het rapport is dan ook in de eerste plaats geschreven voor jeugd- en welzijnswerkers en voor beleidsmakers die vanuit hun functie begaan zijn met deze problematiek in het kwadraat. (bron: https://www.bol.com/nl/p/aandacht-in-t-kwadraat/1001004004724185/?country=BE)
Kansarme jeugd --- Opbouwwerk --- Jeugdwerk. --- Kansarme jeugd. --- jeugdwerk --- onderzoeksprojecten --- buurtwerk --- Social problems --- jeugd --- Social policy and particular groups --- maatschappelijke kwetsbaarheid --- Age group sociology --- Kansarme jeugd ; jeugdwerk ; Vlaanderen --- Bijzondere jeugdbijstand --- Moeilijk opvoedbare jongeren (zeer moeilijk opvoedbaar) --- Probleembuurten --- Probleemjongeren (hangjongeren, randgroepjongeren) --- 663.2 Bijzondere jeugdzorg --- 362.8.007 --- 362.832 --- S2006582.JPG --- bijzondere jeugdbijstand --- probleemjongeren --- welzijnswerk --- welzijnswerk, methoden --- jeugdbeleid --- randgroepjongeren - probleemjongeren --- 362.74 --- 362.8 --- 362.7 --- 361 --- 361.1 --- Kansarmen --- Jeugdwerk --- Vlaanderen --- Jeugd --- Probleemjongeren --- Probleemgedrag --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- Buurtwerk --- Kansarme --- Probleemjongere --- Emigratie --- Jongere
Choose an application
ZelfEvaluatie Gok-werking
Gelijke onderwijskansen --- 454.4 --- Zelfevaluatie ; onderwijs --- Zelfevaluatiemiddelen --- GOK --- Kwaliteitszorg --- #KVHB:Testotheek TP --- #KVHB:Varia --- #KVHB:School --- #KVHB:GOK --- #KVHB:Zelfevaluatie --- 450.42 --- Controle --- Gelijke onderwijskansen (GOK) --- Zelfevaluatie --- Onderwijssociologie --- GOK. --- Kwaliteitszorg. --- Kansarme jeugd ; onderwijs --- Contains audio-visual material
Choose an application
Under his leadership, Graphis organizes highly reputable international juried award competitions spanning the areas of Design, Advertising, Photography, Illustration, and New Talent. These competitions serve to discover, acknowledge and promote exceptional talent globally. Moreover, Mr. Pedersen is renowned for producing some of the highest-quality books in the design industry.His contributions to the field have been recognized extensively with high-profile honors and awards. Among these are numerous commendations from the AIGA, Art Directors Club, and Type Directors Club. He has been conferred the inaugural Herb Lubalin Award for Excellence in Editorial Design by the Society of Publication Designers, the National Magazine Award for the Best Designed Magazine of the Year by Columbia University, and the AIGA Gold Medal for Lifetime Achievement in Design.Furthermore, Mr. Pedersen has had the distinction of being inducted into the Art Directors Club Hall of Fame. He also holds the status of a member in the prestigious Alliance Graphique International (AGI). B. Martin Pedersen's portfolio and work represent a remarkable testament to his profound impact on the design industry.Bron : https://www.amazon.com/Graphis-Advertising-Annual-Martin-Pedersen/dp/1954632029
Education and state --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Gelijke onderwijskansen --- Vlaanderen --- Lokale overlegplatforms --- Onderzoek --- Onderwijsbeleid --- Lokale overlegplatforms (LOP) --- onderwijskunde --- gelijke onderwijskansen --- GOK-decreet --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Gelijke kansen --- Onderwijsbeleid ; Vlaanderen --- Kansarme jeugd ; onderwijs --- Lokaal overlegplatform --- Nederland --- Kust --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Emigratie --- Onderzoek (wetenschap) --- Merk --- Branding --- Vormgeving --- Reclame
Choose an application
Sociology of minorities --- Research on teaching --- gelijkekansenbeleid --- intercultureel onderwijs --- integratie kleuter- en lager onderwijs --- Antwerp --- Belgium --- #SBIB:316.334.1O224 --- basisonderwijs --- onderwijs --- Organisatie van het onderwijs: school --- 371.1 --- 371 --- Gelijke kansenbeleid . Vlaanderen --- Gelijkheid van onderwijs --- Onderwijs : kansarme jeugd --- Hoger onderwijs : gelijke kansen --- 37.014 --- E-books --- Sociale agogiek --- Jeugdwerk- en beleid.
Choose an application
Nog niet zo lang geleden leefden we met de belofte van steeds meer vrije tijd. De werkweek zou alleen nog maar korten, de tijd vrij voor persoonlijke ontwikkeling en maatschappelijke participatie. Kinderen en jongeren zouden opgroeien in een quasi zorgeloze wereld. De welvaartsstaat was op weg om alle tegenstellingen te overwinnen. Vandaag is het roer om. Wie werkt, krijgt ingeprent dat het langer, harder en goedkoper moet. Wie niet werkt, ervaart groeiende druk om een quasi onvindbare job te zoeken. De welvaartsstaat is nog hoogstens een tijdelijke springplank. Vrijetijd fungeert als zuur verdiende consumptietijd. Of als kans om de eigen inzetbaarheid op de arbeidsmarkt te vergroten. Persoonlijke ontwikkeling en maatschappelijke participatie staan vandaag onder druk. De strijd om de tijd is vandaag even reëel als onzichtbaar. Niemand blijft buiten schot. En kinderen of jongeren al helemaal niet. De risicozone heeft zich uitgebreid tot de vrijetijd. Jongeren ondervinden toenemende druk om cv's te pimpen via stages, engagementen en andere nuttige vrijetijdsbesteding. Consumptiedruk benadrukt sociale ongelijkheden. En sommige niet-consumptieve vormen van vrijetijdsbesteding, zoals rondhangen krijgt de stempel storend.Voor welke keuzes staat jeugdwerk met kinderen en jongeren in een maatschappelijk kwetsbare situatie? Welke kansen zien we voor een emanciperende praktijk? Hoeveel ruimte krijgt een emanciperend beleid?
#SBIB:316.7C421 --- #SBIB:316.8H00 --- 663.1 Jeugdbeleid --- vrijetijdsbesteding --- Consumptie ; sociologie --- Jongeren : vrijetijdsbesteding --- Jeugdwelzijnswerk --- Jeugdwerk --- 374.3 --- Academic collection --- Vrijetijdsgebruik: jeugd, adolescenten en vrijetijdsgedrag --- Sociaal beleid: algemeen --- 379 --- Vrijetijdsbesteding --- Kansarme jeugd --- Jeugdbeleid --- Jeugd. --- Jeugdwerk. --- Vlaanderen. --- Jongeren. --- Vrijetijdsbesteding. --- jeugdwerkbeleid --- jeugdbeleid --- Age group sociology --- Sociology of leisure --- Emancipation --- Social work with youth --- Leisure --- Sociological aspects --- PXL-Education 2015 --- jeugdcultuur --- jeugdwerk --- 187 Kinderrechten & Vrije tijd --- Welvaartsstaat --- Vrije tijd --- Samenleving --- Kwetsbaarheid --- Emancipatorisch werken --- 187 Kinderrechten en Vrije tijd --- Beleidsplan
Choose an application
3 inventarissen van bestaande initiatieven en leermiddelen voor kansarme kinderen in het basisonderwijs. Bedoeld voor (kandidaat)leerkrachten.
Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- kansarmoede --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Orthodidactiek --- #KVHB:Kansarmoede --- socio-educatieve problemen --- 465 --- Kansarme jeugd --- Kansarmen: didactiek: kleuteronderwijs --- Kansarmen: didactiek: lager onderwijs --- kansarmen: didactiek lagere school --- kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Age group sociology --- Primary education --- Social problems --- Teaching aids --- leermiddelen --- Belgium --- onderwijs --- #KVHB:Migranten --- #KVHB:Orthopedagogie --- Age group sociology. --- Primary education. --- Social problems. --- Teaching aids. --- kansarmoede. --- leermiddelen. --- Belgium. --- Educational psychology --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education
Choose an application
Education systems in many of the world's poorest countries are now experiencing the aftermath of the global economic downturn. This report argues that the crisis could create a lost generation of children whose life chances will have been irreparably damaged by a failure to protect their right to education. It examines who these children are and why they are being left behind, and looks at concrete solutions for making sure that no children are excluded from schooling.--Publisher's description.
Gelijke onderwijskansen --- Rechten van het kind --- Inclusie --- Inclusief onderwijs --- Economische crisis --- UNESCO --- Onderwijsbeleid --- Education --- Educational assistance --- Education and state --- Basic education --- Fundamental education --- Poor children --- Kansarme jeugd ; onderwijs --- Global Financial Crisis, 2008-2009 --- Global Economic Crisis, 2008-2009 --- Subprime Mortgage Crisis, 2008-2009 --- Financial crises --- Children of the poor --- Economically disadvantaged children --- Children --- Community development --- Basic skills education --- Underprepared college students --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Foreign aid to education --- Foreign educational aid --- Technical assistance --- International cooperation --- Social aspects --- Education&delete& --- Finance --- Economic conditions --- Government policy --- Education for All (Project) --- EFA --- Global Financial Crisis (2008-2009) --- Statistics --- Periodicals. --- Kinderrechten --- Unesco --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Nederland --- Kust
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|