Narrow your search

Library

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

FOD/SPF PO (1)

Thomas More Kempen (1)

UAntwerpen (1)

UCLL (1)

VUB (1)


Resource type

book (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2012 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
Leren en instructie : psychologie van de leerling en het leerproces
Authors: ---
ISBN: 9023229878 9789023229872 Year: 2012 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek beschouwt het leer- en instructieproces vanuit een psychologische visie op het onderwijsleerproces.Het eerste deel bespreekt (onderwijs-)leertheorieën en definieert het begrip leren.Deel II gaat in op het leerproces. Het derde deel gaat nader in op het affectieve leerproces. Het effect van affectieve processen op het gedrag van de leerling wordt besproken. Deel IV handelt over het instructieproces. Daarin komen traditionele en ? vooral ? nieuwe taken en rollen van de docent aan de orde.Deze inleiding in de onderwijspsychologie biedt de lezer verschillende vormen van hulp: aan het eind van elk hoofdstuk literatuursuggesties, verwerkingsopdrachten en een ­glossary met per hoofdstuk de centrale begrippen. Door de vele voorbeelden, illustraties en casussen is het boek ook goed bruikbaar in de lerarenopleidingen.(Bron: https://vangorcum.nl/)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by