Listing 1 - 10 of 356 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een gevoelig verhaal dat hoogbegaafdheid voor een kind bespreekbaar maakt. Met achteraan een interview met een expert en andere achtergrondinformatie en tips voor ouders. Voor kinderen vanaf 5 jaar. Peter is erg pienter en wil graag heel veel leren. Als hij aan de lagere school begint, is hij erg teleurgesteld: wat hij daar leert, kan hij allang! Hij verveelt zich in de klas en vindt hij geen aansluiting bij zijn leeftijdgenootjes. Gelukkig begrijpt oom Ron hem wel. Hij legt mama en papa uit waarom Peter ongelukkig is, en zij gaan met de juf praten. Daarna krijgt Peter op school echte uitdagingen en voelt hij zich veel beter. Ieder kind is uniek. In sommige gezinnen wordt iemand ziek. In andere families is ooit iets vervelends gebeurd. En soms is het huishouden zelf gewoon een beetje anders. Pleister maakt al die gevoelige onderwerpen bespreekbaar. Deze boeken bevatten een warm verhaal, een spelletje en een versje of liedje op kindermaat. Maar ook een informatieve bijlage voor volwassenen, met een aangrijpende getuigenis of een interview met een Pleister-expert. Op die manier nodigt Pleister uit tot praten met en begrip krijgen voor elkaar. Want hoe moeilijk sommige dingen ook zijn, een PLEISTER helpt altijd.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Le paradoxe n'est que trop connu : les surdoués ne vivent pas tous une scolarité heureuse. Mais s'il est vrai que la précocité intellectuelle peut provoquer des tourments affectifs et des désarrois à l'école, il faut rappeler qu'elle offre beaucoup plus de chances qu'elle ne fait courir de risques, les études les plus récentes et les plus objectives le prouvent. Comment identifier les enfants intellectuellement précoces ? Tous les tests de QI sont-ils fiables ? Existe-t-il un « gène de l'intelligence » ? Autant de questions abordées par Gabriel Wahl, qui propose aussi des méthodes pédagogiques et des conseils aux parents pour aider et accompagner les enfants intellectuellement précoces. L'auteur souligne que la plupart d'entre eux réussissent sans encombre et ne demandent qu'à étancher une soif de connaissance hors du commun.
Choose an application
Les enfants surdoués sont mal adaptés, trop intelligents pour une vie simple et épanouie. Beaucoup échouent à l'école, sombrent dans la dépression, ou développent une image d'eux-mêmes dévalorisante. Sensibles et pleins d'humour, passionnés et logiques, ils utilisent leur cerveau démesuré pour résoudre des problèmes insolubles au commun des mortels. Tout cela, parents et enseignants, ou simplement utilisateurs d'Internet et lecteurs des sites d'informations psychologiques, nous le « savons » bien, ce sont même des lieux communs… mais est-ce pour autant la vérité ? Pour y répondre, il faudra plonger dans la psychologie et y découvrir un monde complexe, grouillant de découvertes et d'hypothèses fascinantes sur nos enfants doués. Passant en revue une série d'idées reçues sur les enfants précoces qui se révèlent parfois justes et parfois totalement fausses, cet ouvrage vous amènera sans doute à adopter une vue plus nuancée et optimiste de la précocité intellectuelle. Être surdoué peut être un fardeau, mais c'est aussi avant tout une vraie chance à saisir.
Choose an application
Choose an application
"Understanding Gifted Children: Perspectives, Gender Differences and Challenges is about exploring and finding the best ways of matching educational and psychological means and methods for each gifted child. The book tries to help the reader understand the different educational, emotional or social needs of various gifted children, those considered "highly-gifted" and the others who are perceived as "mildly-gifted"; children who are interested in science and others who tend to the humanities or to arts; chess Olympic champions or child-musicians or actors. The first chapter offers an extended case study of the early life of a gifted girl, born to an Orthodox family in the early 50's: "my own life story from birth to adulthood. I describe the origins of my own giftedness, my educational and social path that helped me to become a giftedness expert in spite of all obstacles." The second chapter describes the different ways gifted education is applied in the educational systems of three German-speaking European countries, Germany, Switzerland and Austria, and offers ways to improve them. Creativity is the subject of the third chapter; gender differences in creativity have been a major concern of hundreds of scholars - both feminists and giftedness researchers - for many decades. This chapter summarizes the most updated knowledge in this area. The fourth chapter is about gifted children with ADHD. The high occurrence of them stresses the need for more research and more case studies available to teachers, headmasters or mistresses, scholars, psychologists and psychiatrists. The chapter is a substantial contribution providing accessibility to such needed knowledge. The fifth chapter is aimed primarily at teachers, but it can also be useful to mental health professionals. It unravels the innovative concept of future thinking, elaborating on the suitable learning space proposed for gifted and able students at elementary and secondary schools named LIFTS centers. It then addressed teaching-learning using a Multidimensional Curriculum Model (MdCM) explaining its conceptual framework, construction and components, thinking skills developed, and curriculum design. The last chapter describes all families seeking my help for their gifted daughters in the year 2014. All girls described in this chapter had the opportunity to participate in gifted classes or other activities for the gifted, but most of them chose not to. This chapter is a "closing comparison" between the first chapter describing an Ultra-Orthodox girl whose family did not prevent her from doing what she wanted to in spite of social prejudices, financial difficulties, fears and even shame. Most girls described in chapter 6 had not materialized their potential due to lack of parental support needed in order to "have it their own way""--
Listing 1 - 10 of 356 | << page >> |
Sort by
|