Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Secondary education --- Didactic evaluation --- Research on teaching --- evaluatie (onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 371.26 --- 378.1 --- 489.4 --- Beroepsonderwijs --- Competentiegericht --- EDAS --- assessment --- competenties --- didactiek --- evaluatie --- hoger beroepsonderwijs --- hoger onderwijs --- leerprocessen --- onderwijsonderzoek --- pedagogie --- portfolio's --- 371.3 --- Assessment --- Beoordelen --- Hoger onderwijs --- 489.5 --- evaluatie (gez) --- hoger onderwijs (gez) --- competentiegericht opleiden --- D40944.jpg --- Competentiegericht onderwijs --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 378 --- Evaluatie --- Probleemgestuurd leren --- Didactisch proces --- Beroepsprofielen --- Competentieleren --- Portfolio's --- Competenties: beroepsonderwijs --- Beroepsprofiel
Choose an application
School management --- didactiek --- lerarenopleiding --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- Lager onderwijs --- Nederland --- Evaluatie --- Basiscompetenties --- Leerplannen --- Startcompetenties --- Leraren basisonderwijs --- Lerarenopleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- kerncompetenties --- zelfevaluatie --- lerarenberoep --- competenties --- beroepsprofielen --- beroepsuitoefening --- leraren --- 472.7 ) De onderwijzer en zijn opleiding --- beginnende leraren --- competentiegericht denken --- competentiegericht opleiden --- didactiseren --- doelgericht werken --- flexibiliteit --- leiding geven --- lesvoorbereiden --- organiseren --- plannen --- presenteren --- reflectief vermogen --- reponsiviteit --- samenwerken --- startbekwaamheden --- toetsing --- 472.7 --- competentie (ler) --- Competentie --- Leerplan --- Startcompetentie --- Leraar basisonderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Basisgeletterdheid
Choose an application
In dit boek wordt de stelling ingenomen dat competent handelen in kennisintensieve beroepen een zekere kennisbasis veronderstelt. Dit vraagt in praktijkgerichte cursussen om kennisontwikkeling. De auteur is er van overtuigd dat aangereikte informatie niet alleen gebruikt moet kunnen worden in de beroepsuitoefening maar ook een persoonlijke betekenis voor cursisten moet hebben. Mensen leren nu eenmaal niet graag als ze 'niets'met het onderwerp hebben. In vijf domeinen worden vanuit een theoretisch kader mogelijkheden aangereikt om de kennisontwikkeling van cursisten om te zetten in zichtbaar handelen. In het eerste domein wordt aangegeven op welke wijze motieven van cursisten en docenten zijn te expliciteren. In het tweede domein wordt duidelijk op welke wijze cursisten aandachtig blijven tijdens het onderwijs en studieproces. In het derde domein wordt vervolgens ingegaan op efficiënt en effectief verlopende informatieverwerkingsprocessen. In het vierde domein wordt uitgelegd op welke wijze cursisten persoonlijke kennis kunnen ontwikkelen en in het vijfde domein wordt tenslotte aangegeven op welke wijze deze persoonlijke kennis effectief gebruikt kan worden in de beroepspraktijk. De domeinen zijn aan de hand van kernvragen in een centraal schema weergegeven. Het boek is voorzien van voorbeelden, vragen en praktische aanwijzingen voor de opleidingspraktijk. In elk hoofdstuk is een inleiding, een kern en een samenvatting met bijbehorende checklist opgenomen.
Competenties. --- Didactiek. --- Kennisontwikkeling. --- competentiemanagement --- Didactics --- didactiek --- kennisoverdracht --- Beroepsopleidingen --- Hoger onderwijs ; didactiek --- 041269.jpg --- Didactiek --- 489.4 --- Nederland --- competentiegericht leren --- coaching --- Competentiegericht opleiden --- hoger onderwijs --- 450.46 --- 454.21 --- Competenties --- Kennis --- Leeromgevingen --- Onderwijs --- 371.35 --- 454 --- Competentiegericht onderwijs --- Competentiegerichte kennis --- Kennismanagement --- Leren --- 371.39 --- Informatie --- Informatieverwerking --- Opleidingen --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- 658.31 --- 371.3 --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactische werkvormen --- Didactiek; algemeen --- Competentieleren --- Leeromgeving --- Competentieontwikkeling --- 454.2 --- geheugen (gez) --- leerkracht (gez) --- leermethoden (gez) --- opleidingen (gez) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Leren en opleiden op basis van competenties is momenteel een begrip op alle niveaus van de onderwijs- en opleidingswereld. De Europese onderwijsruimte, de sterkere afstemming op het beroepenveld en de afstemming van onderwijs op de interesse en ervaring van studenten zijn ontwikkelingen die competentiegericht opleiden sterk in de hand werken. Meer aandacht voor assessment, voor feedback aan studenten en voor erkenning van verworven bekwaamheden is nu al een winstpunt van deze innovatie. Dit boek geeft een overzicht van de theoretische achtergronden en de praktische realisaties die deze innovatie met zich meebrengt. Tevens biedt het boek door middel van de fenomenografische methode een overzicht van de diverse niveaus van competentiegericht opleiden en toetsen die in de praktijk terug te vinden zijn. Docenten, lectoren, beleidsmakers en opleidingsverantwoordelijken kunnen met behulp van dit boek nagaan waar de eigen opleiding vandaag staat en welke stappen zij vervolgens kunnen nemen. Voor studenten onderwijskunde, pedagogiek, arbeids- en organisatiepsychologie en docenten in opleiding betekent dit boek een verdieping in de studie naar competenties en flexibel leren. (Bron: covertekst)
Onderwijsvernieuwing --- Hoger onderwijs. --- School management --- Curriculum development --- Didactic evaluation --- opleiden --- competenties --- evaluatie (onderwijs) --- Academic collection --- Competentiegericht onderwijs --- 454.4 --- Hoger onderwijs --- 489.4 --- competentiegericht onderwijs --- toetsen --- Evaluatie --- Didactiek --- advies, coachen, empowerment, succes, talenten, vaardigheden, zelfontwikkeling --- 454.2 --- 484.2 --- assessment --- didactisch proces --- evaluatie --- examinering --- les --- onderwijs --- 062933.jpg --- Apprentissage Leerproces --- Assessment Assessment --- 450.46 --- hoger onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- Assessments --- Competenties --- Leren --- Onderwijs --- competentie (ler) --- competentiegericht beoordelen --- Evalueren --- Onderwijsmethoden --- Assessment --- Competenties; onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- flexibiliteit --- flexibilisering --- leermethoden --- examen --- competentiegericht opleiden --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 378 --- 658.33 --- 331.1 --- 371.3 --- 371.26 --- Competentieleren --- Lerarenopleiding --- Flexibilisering --- Competentieontwikkeling --- Flexibiliteit --- Examineren --- 450.7 --- 451.3 --- 489.3 --- Nieuwe leren --- Opleiding en bijscholing --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Een professionele beroepshouding gaat verder dan beroepscompetenties en heeft te maken met vragen als: hoe bereik ik mijn doelen, hoe gedraag ik me in mijn beroep, hoe kom ik over bij anderen, hoe communiceer ik met anderen en hoe kan ik mijn omgeving beïnvloeden? Dit boek ondersteunt het vinden van antwoorden op deze vragen. Het boek biedt onderwerpen zoals het stellen van eigen doelen, het opbouwen van een persoonlijk netwerk, communicatieve vaardigheden, logisch redeneren, samenwerken in een team en het verbeteren van een eerste indruk. Maar ook aan onderwerpen zoals ethiek en beroepscodes, zelfanalyse, omgaan met cultuurverschillen, time- en stressmanagement maar ook omgaan met collega's en ongewenst gedrag.
Didactiek. --- Competenties --- Sociale vaardigheden --- onderwijs. --- POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan) --- Organization theory --- communicatievaardigheden --- sociale vaardigheden --- competentiemanagement --- Higher education --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- 489.4 --- HBO --- beroepshouding --- beroepsonderwijs --- communicatie --- competentie-management --- competentiegericht onderwijs --- competenties --- ethiek --- netwerken --- portfolio's --- teamwerk --- time-management --- 484.2 --- 489.3 --- Beginnende leraren --- Beroepsethiek --- Beroepssecundair onderwijs --- Communicatievaardigheden --- Cultuurverschillen --- Groepsdynamica --- Lichaamstaal --- Non-verbale communicatie --- Professionele ontwikkeling --- Samenwerking --- Teamcommunicatie --- 658.017 --- Sociale vaardigheden op het werk --- 484.2 ) Onderwijsstrategieën - s.o --- beroepssecundair onderwijs --- 305.8 --- 316.77 --- 489.59 --- Sociale competenties --- arbeidssociologie (bedrijfssociologie) --- beroepsuitoefening --- communicatie (leesbaarheid) --- culturele antropologie (antropologie) --- deontologie (beroepscode, code, plichtenleer) --- ethiek (moraal) --- lichaamstaal --- reflectie --- samenwerking --- sociale netwerken --- welzijnswerk --- Competentiegericht opleiden --- S20080052.JPG --- competentieontwikkeling --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Onderwijsstrategieën --- Politiek, wetgeving en organisatie --- 371.3 --- 658.37 --- 007 --- Carrièremanagement --- Professionalisering --- Teamwerk --- Ethiek --- Interculturele communicatie --- Netwerkvorming --- Personeelsmanagement --- Vaardigheidstraining --- Beroepsprofielen --- Beroepshouding --- Teambuilding --- Communicatieve vaardigheden --- Zelfanalyse --- Timemanagement --- Stress --- Netwerken --- Diversiteit --- 370.030 --- Netwerk (relationeel) --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Competentie --- Beroepsprofiel --- Professionele houding --- Netwerk (ict) --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Het boek beoogt een duidelijk beeld te geven van competentiegericht onderwijs, aanwijzingen te geven om traditioneel vakgericht curriculum om te bouwen tot een competentiegericht curriculum, mogelijkheden voor het creeërenvan krachtige praktijkgericht leer- en toetsomgevingen aan te bieden en de betekenis van ICT en een elektronische leeromgeving voor een compettentiegericht curriculum aan te geven
Arbeids- en organisatiepsychologie --- Personeelsbeleid en -opleiding. --- Leeromgeving. --- Onderwijskunde. --- Competentiegericht onderwijs. --- Competentieleren. --- Human resource management(=HRM). --- Overheidsmanagement: personeel. --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Didactic strategies --- competentiemanagement --- didactiek --- Hoger onderwijs --- Didactiek --- Onderwijsvernieuwing --- Competentiemanagement --- Bedrijfsopleidingen --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- hoger onderwijs --- Competentiegericht opleiden --- #SBIB:35H2103 --- #SBIB:35H303 --- #SBIB:IO --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Management --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 360 --- 489 --- competenties --- economie --- leeromgeving --- management --- onderwijs --- 371.39 --- 489.4 --- Competentiegericht onderwijs --- Competentieleren --- Leeromgeving --- beroepsopleiding --- competentiegericht onderwijs --- competentiegerichte leeromgeving --- competentiegerichte toets --- elektronische leeromgeving --- 371.3 --- 378 --- Personeelsmanagement bij de overheid: vorming en opleiding --- Organisatieleer: mensen --- Hoger onderwijs; algemeen --- 454.21 --- ICT --- curriculum vitae --- 454.21 ) Projectonderwijs --- projectonderwijs --- Competentiegericht onderwwijs --- D40943.jpg --- Didactische werkvormen --- onderwijspsychologie --- Nederland --- competentiegericht leren --- 331.36 --- 331.5 --- 378:331 --- 450.46 --- Competenties --- Leeromgevingen --- Onderwijs --- arbeidsmarkt --- leren leren --- onderwijsonderzoek --- politieke sociologie --- zelfstudie --- 454.2 --- competentie (ler) --- Leerpsychologie --- Leren --- opleiding --- virtueel bedrijf --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- loopbaanontwikkeling. training, scholing op het werk --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- hogescholen en de bedrijfswereld --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Arbeidsmarkt --- Personeelsmanagement --- Motivatie --- Opvoeding en onderwijs --- Innovatie --- Leermethoden --- Leermiddelen --- 370.02 --- Bedrijfsopleiding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leermethode --- Leermiddel --- Competentie --- Pedagogie --- 20e eeuw
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|