Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Infertility: the journey begins -- The club: on the outside looking in -- Emotional overload: staying together through infertility -- The waiting game: when life is on hold -- Scheduled sex: when making love becomes hard work -- Celebrations and special events: coping with gatherings -- Another shoulder to lean on: support groups and therapists -- Pregnancy loss: a shattered dream -- Achieving pregnancy: an emotional roller coaster -- Ending treatment: when enough is enough -- Different dreams: opening new doors to life -- Epilogue: The legacy of infertility.
Choose an application
Choose an application
Als mensen communiceren, kan er veel wat misgaan. Communicatiestoringen zijn aan de orde van de dag. Die communicatiestoringen kunnen, nog los van de psychische gevolgen, een effective samenwerking in de weg staan. Ieder van ons kent wel de inhoud van woorden als 'communicatieprobleem', 'misverstand', en 'onbegrip'. Vaak realiseren we ons wel dat er iets mis is zonder te weten wat precies. In 'Hoe bedoelt u?' biedt Schulz von Thun een kader voor de analyse en de verheldering van communicatieproblemen. Het boek biedt niet alleen inzicht, maar ook een handvat om er in probleemsituaties met elkaar over te kunnen praten, zodat er gezamenlijk inzicht kan ontstaan dat tot oplossingen leidt. (Bron: covertekst)
Communicatie --- #SBIB:309H021 --- Communicatie ; psychologie --- S20110185.jpg --- communicatie --- Intra- en interpersonele communicatie --- 007 --- Psychologie --- Communicatiepsychologie --- Gedrag --- Communicatietheorieën --- Communicatietheorie --- Man --- Volwassene
Choose an application
In dit praktisch en aantrekkelijk vormgegeven boek worden belangrijke theorieën over communicatie op een concrete manier beschreven en ondersteund met veel praktijkvoorbeelden. Hoe kun je luisteren naar een ander zodat hij het gevoel heeft dat hij echt gehoord wordt? Hoe kun je zeggen wat je werkelijk vindt, zonder dat de ander zich onzeker of angstig voelt? Hou je kop erbij, helder communiceren in de zorg leert hulpverleners hoe je uit alle theorieën over communicatie kunt halen wat voor jou bruikbaar is en hoe je dat kunt toepassen in je dagelijks handelen.Daarnaast wordt de methode Hou je kop... erbij! geïntroduceerd. Aan de hand van praktische voorbeelden en adviezen leer je hoe je kunt aansluiten in de communicatie met de ander. Dat kan een cliënt of patiënt zijn, maar ook een collega of iemand uit je familie- of kennissenkring. Het toepassen van de Hou je kop... erbij!-methode helpt je om bewust om te gaan met communicatie, zodat er meer contact en verbinding ontstaat.(https://www.lannoo.be/nl/hou-je-kop-erbij)
communicatie --- 007 --- 007. --- luistervaardigheden --- Communicatie : psychologie --- 316.772 --- KATHO --- Communicatie --- 316.77 --- Psychologie --- Sociale welzijnszorg --- Man --- Volwassene
Choose an application
De wereldwijde bestseller van Thomas Erikson op basis van vier persoonlijkheidstypes: hoe hen te begrijpen die niet begrepen willen worden?Welke gedragsstijl is de jouwe? Drijf je collega je tot waanzin met zijn overdreven liefde voor details? Botst het gematigde karakter van je geliefde met je eigen enthousiasme? Sommige mensen beweren dat zij omringd worden door idioten. Zij begrijpen hun collega?s of familie niet, hoe ze ook hun best doen. Als je echter meer inzicht hebt in het gedrag van de ander, en dat van jezelf, kun je beter met de ander communiceren. Een veelgebruikte methode daarvoor is het aanduiden van gedragsstijlen met kleuren. Ben je bijvoorbeeld rood, dan wil je snel tot de kern van de zaak komen. Heb je voornamelijk gele kanten, dan ben je snel enthousiast, groen staat voor stabiliteit en blauwe eigenschappen hebben te maken met informatie en details. Thomas Erikson leert je om op praktische en eenvoudige wijze dit kleurenschema toe te passen. Omringd door idioten helpt je collega?s, vrienden en familie beter te begrijpen.
Gedrag --- Communicatie --- Profiel --- persoonlijke ontwikkeling --- Bee Collection --- Typologie --- Psychologie --- 097 Personeelsbeleid --- communiceren --- Coaching --- Management --- Typologie ; psychologie --- Communicatie ; psychologie
Choose an application
Body language --- Communication non-verbale (Psychologie) --- Corps [Langage du ] --- Gebaren --- Gebarentaal --- Gestes --- Gesture --- Gesture language --- Kinesics --- Langage corporel --- Langage gestuel --- Lichaamstaal --- Niet-verbale communicatie (Psychologie) --- Nonverbal communication (Psychology)
Choose an application
Body language --- Communication non-verbale (Psychologie) --- Corps [Langage du ] --- Kinesics --- Langage corporel --- Lichaamstaal --- Niet-verbale communicatie (Psychologie) --- Nonverbal communication (Psychology) --- lichaamstaal --- Mass communications --- Theatrical science --- Psychology
Choose an application
In de zomer van 1992 legt Johann Olav Koss contact met de psychologen Bente-Marie en Heidi Ihlen, specialisten in com¬municatie. Doel: goud winnen op de Olympische Spelen van Lillehammer in 1994. Resultaat: 3 gouden en 2 zilveren medailles alsmede een eervolle vierde plaats voor Koss en het Noorse schaatsteam. Het proces dat tot dit succes leidde kreeg zijn neerslag in dit boek. Effect gaat over communicatie en teambuilding. Ge¬drieën maakten de auteurs een communicatie-model dat voor Johann Olav Koss persoonlijk zeer succesvol was, maar dat iedereen kan toepassen. Eeffect is een boek voor (top)sporters en trainers; maar evenzeer voor managers en werknemers; en voor echtparen en vrienden. Kortom, voor iedereen die (nog) meer uit het leven wil halen. (Bron: covertekst)
316.77 --- Communicatie --- Conflicten --- Relaties --- Teambuilding --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- groepsontwikkeling --- topsport --- sportpsychologie --- Social psychology --- Communicatie ; psychologie --- E120019.jpg --- Communicatie ; organisaties --- Teamwerk
Choose an application
Feedback krijgen is een cadeau. Het geeft je de kans te groeien, te veranderen en te verbeteren. Maar vrijwel iedereen vindt feedback moeilijk. Daarom zijn er deze kaarten. Ze zijn uitermate geschikt om op een laagdrempelige en positieve manier feedback te (leren) vragen, geven en ontvangen. De teamfeedbackkaarten geven inzicht in de manier waarop mensen hun eigen team zien en waar de sterke punten liggen. De feedbackkaarten zijn geschikt om op een laagdrempelige en positieve manier feedback te (leren) geven en ontvangen. http://www.thema.nl
Ontwikkelingsspelen --- Communicatie --- feedback --- psychologie --- 658.32 --- Games --- Didactic strategies --- sociale psychologie --- didactische werkvormen --- Spellen --- Feedback --- Feedback. --- Communicatie ; psychologie --- Teambuilding --- Communicatieve vaardigheden --- Mondelinge communicatie --- Gezelschapsspellen.
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|