Narrow your search

Library

KU Leuven (445)

UCLL (409)

Odisee (400)

VIVES (397)

Thomas More Kempen (394)

Thomas More Mechelen (392)

LUCA School of Arts (359)

VUB (300)

ULB (248)

UGent (233)

More...

Resource type

book (986)

periodical (18)

digital (14)

dissertation (6)

film (1)


Language

English (796)

French (131)

German (40)

Dutch (26)

Undetermined (11)

More...

Year
From To Submit

2024 (6)

2023 (20)

2022 (44)

2021 (57)

2020 (46)

More...
Listing 1 - 10 of 1024 << page
of 103
>>
Sort by

Book
The processes of classroom management
Author:
ISBN: 1429835478 9781429835473 9780824213909 Year: 2014 Publisher: Ipswich, Massachusetts : Salem Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This work is designed to provide a solid foundation for the research of various educational topics. This volume offers an introduction to the processes of effective classroom management.


Book
The SAGE encyclopedia of classroom management
Author:
ISBN: 1506314546 1785395815 1483346242 1483346234 Year: 2015 Publisher: Los Angeles : SAGE Reference,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A teacher's ability to manage the classroom strongly influences the quality of teaching and learning that can be accomplished. Among the most pressing concerns for inexperienced teachers is classroom management, a concern of equal importance to the general public in light of behaviour problems and breakdowns in discipline that grab newspaper headlines. But classroom management is not just about problems and what to do when things go wrong and chaos erupts. It's about how to run a classroom so as to elicit the best from even the most courteous group of students. An array of skills is needed to produce such a learning environment.


Book
The processes of classroom management
Author:
ISBN: 1429842563 1429842555 9781429842556 Year: 2016 Publisher: Ipswitch, Mass. Salem Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Classroom management, remediation and prevention
Author:
ISBN: 0471798576 Year: 1976 Publisher: London Wiley

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Effective classroom management : a teacher's guide.
Authors: ---
ISBN: 0709916280 0709916272 Year: 1984 Publisher: London Croom Helm

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Classroom authority
Authors: ---
ISBN: 1135608040 1282325388 9786612325380 1410617165 9781410617163 9780805851601 0805851607 9780805851618 0805851615 0805851607 0805851615 9781135608040 9781135607999 1135607990 9781135608033 1135608032 Year: 2006 Publisher: Mahwah, N.J. L. Erlbaum Associates

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book describes and analyzes authority relationships in classrooms through explorations of theory, prior research, and contemporary qualitative studies. The emphasis is on the social construction of authority and the crucial role authority plays in K-16 teachers' pedagogy and students' academic engagement and achievement.The introductory chapter grounds the reader in social theory on authority; presents groundbreaking qualitative studies of classroom authority; describes ideological debates over authority in schools; and discusses implications for research, practice, and policy. Si

Classroom behavior : a little book for teachers
Author:
ISBN: 0131362755 Year: 1973 Publisher: Englewood Cliffs (N.J.) : Prentice-Hall,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
L'éducation émotionnelle pour prévenir la violence : Pour une pédagogie de l'empathie
Author:
ISBN: 2100803611 Year: 2019 Publisher: Paris (5 Rue Laromiguière 75005) : Dunod,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le progrès dans la prévention de la violence des jeunes, notamment en milieu scolaire, est régulièrement mis en échec par une sorte de « plafond de verre pédagogique ». Si les jeunes acceptent souvent d'endosser, après coup, la responsabilité des effets de leurs actes, ils se trouvent la plupart du temps dans l'impossibilité d'accéder à une prise de conscience du préjudice cause, c'est-à-dire a considérer la victime. À les écouter, les victimes n'existent pas en tant que sujets ; elles sont associées à des proies dont on peut abuser. Tout se passe alors comme si, au moment du passage à l'acte, ces adolescents se trouvaient dans un état de conscience modifiée, lie à une difficulté à juguler leurs émotions, faute de ne pas avoir appris à les vivre, les ressentir, les reconnaître, les apprivoiser et finalement ont les socialiser. Cet ouvrage propose de mettre en place une véritable éducation à l'émotion dans les établissements scolaires pour en finir avec cette violence, situation insupportable pour les victimes et obstacle insurmontable dans tout processus de format ion personnelle.


Book
Concevoir les environnements d'apprentissage du XXIe siècle
Author:
Year: 2005 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Qu'implique la création d'environnements d'apprentissage pour le XXIe siècle ? Comment les installations scolaires peuvent-elles servir d'outils pédagogiques et répondre aux besoins des élèves dans le futur ? Quels éléments sont nécessaires pour concevoir des établissements efficaces et comment l'architecture reflète-t-elle les besoins éducatifs ? Ce sont là quelques-unes des questions qui ont été traitées pendant le séminaire sur le thème " Concevoir les environnements d'apprentissage du XXIe siècle " organisé par le ministère britannique de l'Éducation et des Compétences (DfES) et le Programme de l'OCDE pour la construction et l'équipement de l'éducation (PEB). Les réponses à ces questions, apportées par quatre experts de la construction de bâtiments scolaires, sont résumées ci-après. Un professionnel en conception et gestion explique comment un bâtiment scolaire peut servir d'outil pédagogique tridimensionnel. Un directeur d'établissement public en Nouvelle-Zélande décrit la façon dont son école récemment construite a été conçue pour répondre aux besoins pédagogiques des élèves du XXIe siècle. Un spécialiste en planification de la construction présente ce qu'il considère comme des éléments essentiels à la conception d'installations efficaces pour le futur, en s'appuyant sur sa propre expérience en matière de planification d'établissements scolaires. Enfin, le directeur d'un cabinet d'architectes définit les objectifs de l'enseignement secondaire et leur lien avec la conception.


Book
Change In Classroom Practice
Authors: ---
Year: 1994 Publisher: [Place of publication not identified] : Taylor & Francis,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over the last ten years deliberate and determined efforts have been made to improve schooling. This book charts recent and current developments in the practical business of changing classroom practice to make schools more effective. It is devoted to detecting the effects on classroom practice of the efforts made to improve schools and classrooms, and to understanding how classroom practice changes. Contributors include advisory teachers, Higher Education HE tutors and researchers, and work described ranges from early years' classrooms to post-experience course outcomes and the tracking of Inservice education and training INSET effectiveness.

Listing 1 - 10 of 1024 << page
of 103
>>
Sort by