Listing 1 - 10 of 55 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Architectuur en stedenbouw --- België --- Oostende --- 20ste eeuw.
Choose an application
Dit jaar zal de redactie zich inschrijven in de elementen van elementen van de architectuur. Een lange titel met een korte definitie: objecten die in het algemeen niet direct tot de architectuur behoren, maar die zonder de architectuur geen bestaan zouden kennen. Losjes baseren we ons op 'The Elements of Architecture' van Rem Koolhaas en OMA, maar we trachten de diepere en kleinschaligere laag op te zoeken. We hanteren de bewuste elementen niet als nauwe partijlijnen, maar als startstreep, als inspiratieshot, als landingsbaan.
Choose an application
Choose an application
architectuur --- architecture [discipline] --- Architecture --- a2o-architecten [Hasselt] --- 72.01 --- 72.039 --- a2o-architecten --- Architectuurtheorie. Bouwprincipes. Esthetica van de bouwkunst. Filosofie van de bouwkunst --- Hedendaagse architectuur. Bouwkunst sinds 1960 --- 72.039 Hedendaagse architectuur. Bouwkunst sinds 1960 --- 72.01 Architectuurtheorie. Bouwprincipes. Esthetica van de bouwkunst. Filosofie van de bouwkunst --- Belgium --- 21st century --- Design and construction --- Architects --- Philosophy --- 72.07 --- Architectuurtheorie ; over Belgische architectuur en stedenbouw --- Belgische architectuur ; 21ste eeuw --- Duurzame architectuur en stedenbouw ; 21ste eeuw --- Architecten. Stedenbouwkundigen A - Z --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Duurzame architectuur en stedenbouw ; 21ste eeuw ; a20-architecten ; a20 --- Berben, Jo --- Vanmuysen, Luc --- Evers, Stefaan --- Duurzame architectuur en stedenbouw ; 21ste eeuw ; a2o-architecten ; a2o --- 72.01 Theory and philosophy of architecture. Principles of design, proportion, optical effect --- Theory and philosophy of architecture. Principles of design, proportion, optical effect --- architectural firms --- Architects. Urbanists
Choose an application
"Paul Virilio is an innovative figure in the study of architecture, space, and the city. Virilio for Architects primes readers for their first encounter with his crucial texts on some of the vital theoretical debates of the twenty-first century, including: - Oblique Architecture and Bunker Archeology - Critical Space and the Overexposed City - The Ultracity and Very High Buildings - Grey Ecology and Global Hypermovement In exploring Virilio's most important architectural ideas and their impact, John Armitage traces his engagement with other key architectural and scientific thinkers such as Claude Parent, Benoit B. Mandelbrot, and Bernard Tschumi. Virilio for Architects allows students, researchers, and non-academic readers to connect with Virilio's distinctive architectural theories, critical studies, and fresh ideas"--
Architecture --- Philosophie --- Virilio, Paul, --- Critique et interprétation --- 72.01 --- Architectuur ; stedenbouw ; Virilio, Paul --- Grote gebouwen ; hoogbouw ; wolkenkrabbers --- Architectuur en stedenbouw --- Philosophy. --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Virilio, Paul. --- Philosophie. --- Philosophy --- Critique et interprétation
Choose an application
72.032.11 --- 71.03 --- 711.4 --- Tibet --- Lhasa --- China --- Traditionele architectuur en stedenbouw ; Tibet ; Lhasa --- Architectuur ; Boedhisme ; Lamaïsme --- Tibetaanse architectuur --- Stedenbouw (geschiedenis) --- Stedenbouw --- Architectuurgeschiedenis ; Chinese, Tibetaanse, Koreaanse, Mongolische architectuur
Choose an application
In de architectuur is een maquette een toegankelijke visualisatie van een bouwproject. Er wordt dankbaar gebruik van gemaakt bij het ontwerpen, bij de communicatie met de bouwheer, bij wedstrijden voor prestigieuze projecten en in tentoonstellingen, of om stadsvernieuwingsprojecten bespreekbaar te maken.Vaak verdwijnen deze maquettes uit het zicht wanneer de projecten waarvoor ze werden gemaakt gerealiseerd zijn. Miniatuurversies van de omgeving oefenen een grote aantrekkingskracht uit op mensen. Deze STAMtentoonstelling benadert maquettes als de tot de verbeelding sprekende objecten die ze zijn. Het (bouw)project wordt in beeld gebracht, maar de focus ligt op de maquette zelf. Maquettes. Verbeelding op schaal laat zien voor wie de maquettes werden gemaakt, wie ze heeft gebouwd, hoe ze werden gebruikt en waarom ze werden bewaard.0Exhibition: STAM, Ghent, Belgium (14.11.2014-26.4.2015).
architectuur --- architecture [discipline] --- architectural models --- Architecture --- maquettes [sculptures] --- maquettes --- 72.02 --- 930.25 --- 741:72 --- Maquettes en stadsgezichten --- Architectuur en stedenbouw ; schaalmodellen --- Tentoonstellingscatalogi ; Gent ; STAM --- Architectuur ; presentatie ; representatie --- Presentatietechnieken (architectuur) --- Architectuurmaquettes --- Architectuurmodellen --- Modellen (architectuur) --- Maquettes (architectuur) --- Archiefwetenschap. Archivistiek 7 --- Tekenkunst ; architectuurtekeningen --- Architectural models --- Exhibitions --- MAD-faculty 15 --- kunst en architectuur --- essays
Choose an application
373.67 --- België --- Architectuuronderwijs --- Onderwijs (architectuur) --- 72.01 --- 72:574 --- 373.67(493) --- Duurzame architectuur en stedenbouw ; Latijns-Amerika --- Bouweconomie --- Stedenbouw ; denken over ; 21ste eeuw --- Architectuuronderwijs ; wetenschappelijk onderzoek ; 2008 --- Architectuurtheorie ; stedenbouw ; verband tussen cultuur en regio --- Architectuurtheorie ; stedenbouw ; onderzoek ; workshops --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Architectuur en ecologie ; architectuur en milieu --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België
Choose an application
This book which accompanies the exhibition is an effort to begin to assemble the photographs and texts which will make it somewhat easier for future authors to deal with the diversity of Simonds's work, most of which has not even been photographed or otherwise documented. (There are also various kinds of private works which he makes for himself and friends which have not been considered here.) The photographs are arranged according to Simonds's categories and the section headings are based upon his written descriptions. The categories are not mutually exclusive; it would have been equally possible to group certain projects together as "Cosmological" and "Organic Architectures," an option which the artist may exercise in the future. The three essays reflect the variety of responses that Simonds's Little People have elicited over the last decade. Simonds's work first appeared in the charged, politicized context of the early 1970s, which often focused upon the implications of his street works with regard to the conventions of the New York art world. Subsequent critiques questioned the apparent contradictions of his also making unique, salable works. John Beardsley's essays focuses on the question of the public works, while Daniel Abadie's evokes the myriad associations of fantasy and reality that we encounter through the range of Simonds's activities as an artist. The third essay alternates between a reading of the sculptures as objects and an introduction to some of the diverse ideas which contribute to their meaning; the notes can be read separately as suggestions for further exploration. The Commentaries are a personal tour of Circles and Towers Growing, again concentrating on the presence of the sculptures themselves in the exhibition. Reprinted in its entirety is Simonds's text Three Peoples, which relates the histories and beliefs of the Little People.
Simonds, Charles, --- Exhibitions. --- sculpting --- Sculpture --- public art --- art [fine art] --- public spaces --- outdoor sculpture --- Architecture --- architecture [discipline] --- Art --- Simonds, Charles --- United States --- Beeldhouwkunst ; kleimodellen --- Architectuur en stedenbouw ; schaalmodellen --- Architecturale modellen ; miniatuurformaat --- Simonds, Charles °1945 (°New York, Verenigde Staten) --- Installaties ; beeldhouwkunst ; 1970-2003 ; Charles Simonds --- 7.07 --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A-Z --- art [discipline] --- United States of America
Choose an application
The brutal and locked image of the "iron curtain" refers to the more or less articulated assemblage of the metal plates in front of a garage or a shop. Most of all, it evokes the opacity, the concealment of a part of Europe to the eye of the other, the long eclipse of their mutual knowledge Under the dependency of the propaganda, secret services and reciprocal ideological fantasies. Backwards from these biased constructions, this book ponctuates a fascinating historiographical work that sheds light on the reality and complexity of the worlds of architecture and urban planning in the former Soviet Europe. It shows the extend to which the façade monolithist of the Eastern Block truly hides an unsuspected plurality of interconnected phenomenon, analysed by numbers in the various chapters: project expériences, group organisations, circulation of actors and models, scènes of exchange and confrontation, hearts of discussions and research, alternative media.
Architectuur --- 72.038(4) --- Architectuur ; Centraal-Europa ; Oost-Europa ; 20ste eeuw --- Architectuur en stedenbouw ; post-Sovjetstaten --- Biennale van Venetië (2016) ; 15de internationale architectuurtentoonstelling --- Sovjet-Unie --- Architectuurgeschiedenis ; 1950 - 2000 ; Europa --- 72.036 --- Centraal-Europa --- 20ste eeuw (architectuur) --- Modernisme (architectuur) --- Architecture --- Biennale de Venise --- Architects --- Architectes --- History. --- History --- Exhibitions. --- Histoire --- Expositions --- Exposition internationale d'architecture --- Histoire de l'architecture --- Europe centrale
Listing 1 - 10 of 55 | << page >> |
Sort by
|