Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Jehanne de Valois is de dochter van Louis XI, koning van Frankrijk. Hij veracht haar omdat ze fysiek te veel op hem lijkt en omdat ze een meisje is. Jehanne wordt meer dan dertig jaar misbruikt als pion van de machthebbers. Ze slaagt er in om aan het begin van de 16e eeuw een vrouwenorde te stichten. De nonnen van deze orde gaven in de vorige eeuw aan duizenden meisjes, van eender welke komaf, opvoeding en onderwijs in Vlaanderen. Malvien is een meisje van elf jaar. Ze woont in een landelijk dorp aan de rand van Brussel. In de helft van de jaren zestig van de vorige eeuw vertrekt ze naar het internaat van Heverlee, net zoals haar moeder, dertig jaar eerder. Malvien wordt volwassen in de zeer gesloten wereld van het internaat. Toch voeden de nonnen hun meisjes op tot zelfstandige en krachtige vrouwen, die met open vizier naar de wereld kijken. 'Auteur Myriam Zelderloo schreef op realistische wijze en met een vleugje humor over het leven van deze twee bijzondere, jonge vrouwen. Ontdek in de BURCHT VAN DUIZEND MAAGDEN hoe hun verhalen ontroeren en uiteindelijk samenvloeien.' -Tekstvariant
Onderwijs--Heverlee (Leuven) --- Heilig-Hartinstituut (Heverlee (Leuven)) --- 481.2
Choose an application
Geologie --- Sciences pures --- Zuivere wetenschappen --- 551.481.2 (493.6 H. F.) : 561
Choose an application
Geologie --- Sciences pures --- Zuivere wetenschappen --- 551.481.2 (493.6 H. F.) : 561
Choose an application
Dit boek wil die leemte opvullen door te focussen op een specifiek opvoedingsproject in het Limburgs katholiek en rijksonderwijs in de periode van 1878 tot 1970. Dit project had een indringende impact op de mensen die er deel van uitmaakten; in de eerste plaats de leerlingen zelf, maar ook hun ouders, de schooldirecties, de leerkrachten en het dienstpersoneel. Het boek onderzoekt aan de hand van praktijkvoorbeelden de manier waarop gezocht werd naar een nieuwe invulling van wat goed onderwijs betekende. Daarmee wordt niet enkel een beeld van het toenmalige onderwijs geschetst, ook de bredere impact ervan op de samenleving komt aan bod, omdat de maatschappelijke context als het ware een spiegelbeeld vormde van de manier waarop het onderwijs zich in die periode ontwikkelde. (Bron: covertekst)
History of education and educational sciences --- Limburg [Belgium, province] --- 37 <09> <493> --- 481.2 --- Limburg --- Secundair onderwijs --- 120173.jpg --- Secundair onderwijs ; Limburg ; geschiedenis --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- 37 <09> <493> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Education [Secondary ] --- Belgium --- Limburg (Belgium : Province) --- History --- 19th century --- 20th century --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Limburg [België, provincie]
Choose an application
Secondary education --- Primary education --- anno 1800-1999 --- Enseignement --- Flandre occidentale --- Histoire locale --- Onderwijs --- Plaatselijke geschiedenis --- West-Vlaanderen --- Catholic schools --- Ecoles catholiques --- Sint-Vincentius-instituut (Torhout, Belgium) --- Sint-Vincentius-instituut (Torhout, Belgique) --- History --- Histoire --- gelegenheidspublicatie --- instellingsgeschiedenis --- onderwijsinstellingen --- Torhout [gemeente in arrondissement Brugge - BE] --- C2 --- congregaties (kloosterorden) (x) --- Congregatie van de Zusters van de Heilige Vincentius a Paulo, Torhout (1791-heden) --- 481.2 --- Sint-Vincentiusinstituut-Torhout --- Religieuze instituten --- Geschiedenis --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- SMV:België --- SMV:agogiek --- SMV:filosofie --- SMV:categorie
Choose an application
Over theorie en praktijk van het opleiden van beroepskrachtne in het welzijnswerk
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- lerarenvervolmaking en research --- #gsdbP --- 371.3 --- 361.6 --- 361.65 --- 371.388.8 --- 454 --- 481.2 --- Didactiek --- didactiek --- welzijnswerkers --- welzijnswerkers, opleiding --- supervisie --- leerkrachten-leerlingen --- Leren --- onderwijsmethode --- maatschappelijk werk, opleiding (zie ook 378.63) --- supervisie - consultatie - intervisie --- praktijklessen - stages, onderwijs (zie ook 331.863) --- 361.05 --- 371.35 --- 371.22 --- algemeen. --- lerarenvervolmaking en research. --- Teaching --- Educational psychology --- Didactic strategies --- Academic performance --- Book --- Educational sciences
Choose an application
ICO - Intercultureel onderwijs is een basisprincipe voor iedereen die van ver of dichtbij te maken heeft met onderwijs. Dit boek onderstreept dat. Meteen reikt het concrete startideeën voor ICO aan en licht het een rijke waaier aan bestaande initiatieven toe. Na een ruime situering van ICO ligt de klemtoon ligt op de praktijk, zodat het boek een aanzet is tot handelen. Dat handelen bestrijkt een enorm terrein: dansen, bewegen, zingen, getuigen, filosoferen, spelen, leren,... Deze uitgave is een neerslag van het ICO-Congres `Bouwstenen voor intercultureel onderwijs' (Antwerpen, 2003).
Technical education --- Vocational education --- History --- intercultureel onderwijs --- History of education and educational sciences --- Technical, artistic and vocational education --- anno 1800-1999 --- Belgium --- 481.2 --- België --- Beroepsonderwijs --- Technisch onderwijs --- 030066.jpg --- 032158.jpg --- BSO: geschiedenis --- Intercultureel onderwijs --- TSO: geschiedenis --- 482 --- Evolutie --- Geschiedenis --- #GGSB: Geschiedenis (Belgie) --- #GGSB: Onderwijs --- #PBIB:2004.2 --- Education, Vocational --- Vocational training --- Work experience --- Education --- Education, Technical --- Professional education --- Onderwijstypen en onderwijsvormen --- 19th century --- 20th century --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Technisch, kunst- en beroepsonderwijs --- Secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- #gsdb8 --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Geschiedenis (Belgie) --- Onderwijs
Choose an application
De viering van het 100-jarig bestaan van het Vliebergh-Senciecentrum van de K.U.Leuven, in 2007, biedt de gelegenheid om de oprichting, werking en betekenis van het oudste nascholingscentrum in Vlaanderen te belichten en ook te wijzen op de unieke samenwerking tussen de universiteit en het secundair onderwijs in Vlaanderen. De geschiedenis van de nascholing van de leraren wordt in het boek gesitueerd in relatie tot de ontwikkelingen in het secundair onderwijs alsook tegen de achtergrond van de opleiding en het statuut van de leraren secundair onderwijs. (Bron: covertekst)
Teacher education. Teacher's profession --- History of education and educational sciences --- lerarenberoep --- onderwijsgeschiedenis --- lerarenopleiding --- SO (secundair onderwijs) --- Flanders --- Academic collection --- C6 --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- geschiedenis --- leraren --- onderwijs --- onderwijssysteem --- secundair onderwijs --- 450.7 --- 481.7 --- Leraren --- Nascholing --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- 481.2 --- Aardrijkskunde --- Biologie --- Chemie --- Economie --- Frans --- Geschiedenis --- Godsdienst --- Grieks --- Latijn --- Leerkracht --- Lerarenopleiding --- Lichamelijke opvoeding --- Natuurkunde --- Natuurwetenschappen --- Wiskunde --- leraarsschap (ler) --- secundair onderwijs (ler) --- Secundair onderwijs ; belgië ; geschiedenis --- 073375.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen --- Secundair onderwijs ; Vlaanderen --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Opleiding en bijscholing --- De leraar en zijn opleiding --- (zie ook: beroepseconomie) --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Education [Secondary ] --- Flanders (Belgium) --- History --- Teachers --- Training of --- Continuing education --- In-service training --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Bijscholing --- Leraar --- Professionalisering --- Directie --- Emigratie
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|