Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Gaining an understanding of the individuality and vulnerabilities of people with Down Syndrome is a first and essential step to better comprehend what is going on inside the person. A lack of insight in their individuality often leads to expectations that are too high. It is very important to recognize that people with Down Syndrome create some kind of script in their mind based on their own psychological need for structure. It is beneficial to understand that while people with Down Syndrome have a remarkably open and accessible personality, they can also be more closed and difficult to connect with. We also need to appreciate that people with Down Syndrome have language limitations that prevent them from expressing themselves clearly. When they close up and get stuck, we can help them by approaching them gently and in a stepwise manner. We can help people with Down Syndrome by allowing them a bit more time to process, by preparing them for what to expect next, and, most importantly, by showing understanding. The book paints a rich picture of the individuality and vulnerabilities associated with Down Syndrome. The reader will recognize those personality traits and find support in how to interact with people with Down Syndrome.
Downsyndroom --- verstandelijk gehandicapten --- 462.9 --- Syndroom van Down --- 362.31 --- Overige groepen
Choose an application
Assistance sociale --- Buitengewoon onderwijs --- Enseignement spécial --- Gehandicapten --- Handicapés --- Maatschappelijk werk --- Ontwikkelingspsychologie --- Psychologie du développement --- #KVHB:Ontwikkelingsstoornissen --- 462.9 --- REL_517578 --- Tandemlijst --- gezinsbegeleiding --- ontwikkelingsproblemen --- ontwikkelingspsychologie --- thuisbegeleiding --- orthopedagogiek --- Overige groepen --- Schoolbooks - Didactic material --- Orthopedagogics --- Physiotherapy. Alternative treatments --- ontwikkelingsstoornissen
Choose an application
-90-5873-075-6
Downsyndroom. --- 462.9 --- Downsyndroom --- mentaal gehandicapten --- roman --- 376.3 --- Dagelijks leven --- Kinderen met een handicap --- Overige groepen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Syndroom van Down --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Dit boek biedt een beschrijving en een analyse van de kenmerken van het syndroom van Asperger. Ook worden vele praktische strategieën geboden om de effecten van de stoornis te beperken. Door het gehele boek zijn citaten en uitspraken van mensen met het syndroom opgenomen, om het begrip te bevorderen. 1. Diagnose 2. Sociaal gedrag 3. Taal 4. Preoccupaties en rigide patronen 5. Motorische onhandigheid 6. Cognitieve vaardigheden 7. Overgevoeligheid voor zintuigelijke waarneming 8. Veel gestelde vragen Appendix 1 : Spelend leren Appendix 2 : Hoe voel je je vandaag ? Appendix 3 : Diagnostische criteria
Aspergersyndroom. --- Autisme. --- Mentaal gehandicapten. --- Psychiatry --- Aspergersyndroom --- #KVHB:Aspergersyndroom --- autisme --- PDD-NOS --- emotionele problemen --- 462.9 --- orthopedagogiek --- aspergersyndroom (gez) --- 462.4 --- Autisme --- 376.44 --- Cognitieve vaardigheden --- Diagnostiek --- Gedrag --- Sociale vaardigheden --- Zintuigen --- autistische kinderen --- Orthopedagogics --- Autistische kinderen
Choose an application
15 p. : foto's
Downsyndroom --- portretten --- kinderen met een beperking --- portretfotografie --- Social policy and particular groups --- fotoboeken --- gehandicapten --- mentaal gehandicapte kinderen --- 462.9 --- Overige groepen --- Syndroom van Down (mongolisme) --- 376.3 --- Kinderen met een handicap --- Syndroom van Down
Choose an application
Filosoof Thecla Rondhuis vertelt de geschiedenis van Ramon, een inmiddels 37-jarige man met het syndroom van Down, wiens leven van rituelen aan elkaar hangt. Afstand én nabijheid karakteriseren haar betoog. Aan de ene kant blijkt haar irrationele hartstocht en liefde voor haar zoon, aan de andere kant haar fascinatie voor het fenomeen Ramon. Haar boek is een zoektocht naar de condition humaine van iemand met zeer beperkte verstandelijke vermogens. Wat blijft er over van een mens als er veel geestelijke vermogens wegvallen? Wat betekenen vrijheid en identiteit dan nog? Verrassend genoeg blijken 'normale' mensen meer overeenkomsten met de rituele mens Ramon te hebben dan je op het eerste gezicht zou denken. Na Ramon kreeg Rondhuis nog drie 'gezonde' kinderen. Haar biologiestudie maakte ze niet meer af, maar ze ging later wel filosofie studeren. Ramon woont nog steeds bij zijn ouders. Elke dag gaat hij naar zijn 'werk', het dagverblijf waar hij tekent en schildert. (Bron: achterflap publicatie)
Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- Downsyndroom --- S20120044.jpg --- Gehandicapten --- Ouders van gehandicapte kinderen --- gehandicapte jongeren --- 462.9 --- Downsyndroom (Mongolisme, Mongoloïde kinderen, Syndroom van Down) --- 362.3 --- Overige groepen
Choose an application
Dit boek is vooral geschikt voor ouders van tieners, (jong) volwassenen en voor professionele begeleiders.Inzicht opbouwen in de eigenheid en schetsbaarheden van mensen met Downsyndroom is een eerste noodzakelijke stap in het beter begrijpen van wat er in hen omgaat. Niet zelden zijn te hoge verwachtingen een direct gevolg van onvoldoende inzicht in de eigenheid van Downsyndroom. Daarom is het zo belangrijk dat we weten dat ze psychisch structuur vast kunnen zijn en de realiteit in een draaiboek proberen te gieten. Iedereen is erbij gebaat dat we erkennen dat velen naast een bijzonder open en laagdrempelige persoonlijkheid ook een gesloten, moeilijk toegankelijke kant hebben. We moeten ons realiseren dat veel mensen met Downsyndroom zich minder goed via taal kunnen uitdrukken. Het is goed te weten dat we hen uit blokkades kunnen helpen, door hen in trapjes te benaderen. Hen even tijd geven, hen voorbereiden op wat te gebeuren staat en vooral begrip uitstralen zijn sleutels om te helpen.Het boek geeft een rijk geïllustreerd beeld van de eigenheid en kwetsbaarheden die gelinkt zijn aan Downsyndroom. Naast een gevoel van herkenbaarheid zal de lezer ook houvast vinden in de omgang met kinderen en volwassenen met Down.https://winkel.downsyndroom.nl/product/maak-me-niet-down/
Downsyndroom --- verstandelijk gehandicapten --- 462.9 --- Syndroom van Down --- 362.31 --- Overige groepen --- Psychiatry --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- personen met een beperking --- Social policy and particular groups --- Down's syndrome --- Psychosomatic aspects --- Etiology --- PXL-Social Work 2020 --- syndroom van Down --- graduaat orthopedagogie --- downsyndroom --- mensen met een mentale beperking --- Diagnose --- Psychosociale ontwikkeling --- Sociale ontwikkeling --- Dementie --- Begeleiding --- Hulpverlening --- Opvoedingsondersteuning --- Diagnostiek
Choose an application
Ouders van een kind met een verstandelijke handicap worden vaak geconfronteerd met heel wat vragen en praktische problemen. Want wat houdt een verstandelijke handicap precies in? Waar kun je de nodige ondersteuning krijgen? Wat mag je wel en niet van hulpverleners verwachten? Hoe kun je de ontwikkeling van je kind stimuleren? En wat met school? Dit begrijpelijk geschreven basisboek geeft ouders duidelijk informatie over de manier waarop ze samen met hulpverleners antwoorden kunnen vinden op de specifieke vragen en behoeftes van hun hele gezin. De auteurs vertrekken daarbij steeds van de ouders zelf, en tonen aan hoe ze hun sterke kanten en die van hun gezin kunnen inzetten om de levenskwaliteit van alle gezinsleden te verhogen
Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- Psychiatry --- Downsyndroom --- orthopedagogiek --- Children with mental disabilities --- Services for --- C6 --- gehandicapten --- kinderen --- opvoeding --- #KVHB:Down's syndroom --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- 462.3 --- 462.9 --- Downsyndroom (Mongolisme, Mongoloïde kinderen, Syndroom van Down) --- Gezin (Ouders) --- mentaal gehandicapte kinderen --- Kinderen --- Syndroom van Down (mongolisme) --- 462.3 ) Mentaal gehandicapte kinderen --- empowerment --- gezin --- hulpverlening --- verstandelijk gehandicapten --- 376.3 --- Empowerment --- Hulpverlening --- Kinderen met een handicap --- Levenskwaliteit --- 606.4 --- Syndroom van Down --- Verstandelijke handicap --- mongolisme (Downsyndroom) --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Overige groepen --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Opvoeding en onderwijs --- Mensen met een verstandelijke beperking --- #gsdbP --- Kind met een verstandelijke handicap --- Opvoeding --- Onderwijs --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
I. HET DOWNSYNDROOM : DE PROBLEMEN EN DE ROL VAN OUDERS 1. Wat is het Downsyndroom ? 2. Wat zijn de oorzaken 3. Wat zijn de kenmerken, de mesiche verschijnselen en de voedings- aspecten ? 4. Is gedrag belangrijk 5. Is studeren mogelijk ? 6. Kunnen we iets doen aan de neurologische problemen ? 7. Inbreng van de ouders bij het besluitvormingsproces II. OPLOSSINGEN VOOR DE PROBLEMEN 8. Hoe tegemoetkomen aan de medische en voedingsbehoeften ? 9. Wat doen voor de ontwikkeling en de neurologische noden ? 10. Hoe de gepaste school vinden en zinvol inspelen op het schoolsysteem ?
Downsyndroom. --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Begeleiding. --- Social policy and particular groups --- kinderen met een beperking --- Downsyndroom --- Paediatrics --- Sociology of social welfare --- mongolisme --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- mongolen --- Down-syndroom --- orthopedagogie --- 159.922.762 --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:1999.4 --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Down's syndroom --- #KVHB:Mongolisme --- #KVHB:Orthopedagogie --- Down syndroom --- 462.3 --- hulpverlening --- mentaal gehandicapten --- orthopedagogiek --- Genetische ziekten --- Kindergeneeskunde --- Trisomie --- 462.9 --- 605.99 --- Downsyndroom (Mongolisme, Mongoloïde kinderen, Syndroom van Down) --- aangeboren afwijkingen --- erfelijkheidsleer --- geneeskunde --- pediatrie --- Syndroom van Down (mongolisme) --- 605.2 --- 616.052 ) Aangeboren afwijkingen --- downsyndroom (gez) --- pediatrie (gez) --- 376.3 --- Erfelijkheidsleer --- Gedrag --- Geneeskunde --- Mongolisme --- Mongoloïde kinderen --- Onderwijs --- Opvoeding --- Ouders --- Voeding --- 606.4 --- mongolisme (Downsyndroom) --- 159.922.762 Kinderen met geestelijke handicap --- Kinderen met geestelijke handicap --- 616.2 --- 362.31 --- matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen, mentaal én lichamelijk gehandicapten, zwakzinnige kinderen --- Maladies génétiques --- Pédiatrie --- Overige groepen --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Andere speciale ziekten - Genetologie - Aangeboren en erfelijke afwijkingen - Chronische ziekten --- Sociologie van de welzijnszorg --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- Pediatrie --- Orthopedagogiek --- Kinderen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kind --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Syndroom van Down --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- 610 --- gehandicapten --- syndroom van Down --- gezondheid --- santé
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|