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Binnen het beroepsonderwijs is steeds meer belangstelling voor programmatisch toetsen. Dat is een toetsconcept waarin toetsen en leren geïntegreerd zijn en de competentieontwikkeling van de student centraal staat. Gedurende de opleiding wordt continu informatie over het leerproces van de student verzameld, de zogeheten datapunten. Hiermee kunnen opleiders het leerproces monitoren en bijsturen. Feedback en de ontwikkeling van zelfregulatie staan centraal. Zo krijgen studenten de benodigde tijd en ruimte om zich te ontwikkelen en écht te leren van toetsen.In dit boek komen opleiders aan het woord, die hun onderwijs- en toetsprogramma hebben ingericht volgens de uitgangspunten van programmatisch toetsen. Zij vertellen hun eigen verhaal: Waarom hebben zij gekozen voor programmatisch toetsen? Hoe is het toetsprogramma ingericht? Wat zijn ervaringen van studenten en docenten? En hoe is het implementatieproces verlopen?De voorbeelden laten zien dat programmatisch toetsen geen recept is. Het moet aansluiten bij de onderwijsvisie van een opleiding, bij het beroep waartoe je opleidt en bij het type studenten. Elke opleiding maakt daarom eigen keuzes bij de uitwerking van programmatisch toetsen.https://www.standaardboekhandel.be/p/programmatisch-toetsen-9789024434091
Didactic strategies --- evaluatie (onderwijs) --- hoger beroepsonderwijs --- Didactic evaluation --- Secondary education --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- SO (secundair onderwijs) --- Evalueren --- Evaluatie --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Leerprocessen --- Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs --- Evaluatietechnieken ; secundair onderwijs --- Toetsen --- Beroepssecundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Secundair onderwijs --- Klinisch onderwijs --- Assessment --- Didactische vaardigheden --- Nederland --- Casestudies --- Toets --- Didactische vaardigheid --- Casestudy --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Evaluatietechnieken --- 371.26
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Didactics of medicine --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- Didactics of higher education --- Didactic strategies --- geneeskunde --- didactiek --- Netherlands
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La formation universitaire est aujourd'hui au coeur de l'actualité. Caractère massif des échecs, remise en cause des finalités et des méthodes, émergence de formules basées sur les technologies de l'information et de la communication. Des spécialistes de diverses universités ont contribué à apporter des réponses à ces questions. L'enseignement universitaire est associé, dans de nombreux esprits, à l'image d'un seul enseignant parlant à des centaines d'étudiants regroupés dans un même amphithéâtre. Or le cours ex cathedra est loin d'être la seule forme de relation pédagogique au niveau universitaire où se sont aussi pratiquées des méthodes révolutionnaires. C'est le cas de l'Apprentissage Par le Problèmes (APP) qui est ici détaillé par le pédagogue responsable de la question à la faculté de médecine de Maastricht. Des méthodes d'animation de grands auditoires sont décrites par des enseignants d'Oxford et de l'Open University. C'est aussi le cas du Système Adulte de Formation et d'Evaluation (SAFE) et de la méthode des Projets d'Animations Réciproques Multimédias (PARM). Ces innovations sont détaillés dans leur fonctionnement et leurs principes sous-jacents sont explicités. La question plus sociologique de la démocratisation des études universitaires est éclairée par les travaux récents menés dans plusieurs universités de la Communauté française de Belgique. Les méthodes de travail des étudiants et les recherches sur la métacognition donnent au volet "apprentissage" la place centrale. Bref, des facettes multiples illustrées et traitées par des regards venus de plusieurs horizons. Une mise au point démontrant que "l'avenir ne se prédit pas ; il se construit" et que "l'Histoire, pour se faire, a besoin des hommes". Ils sont ici interpellés par des enseignants-chercheurs en marche.
Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Enseignement supérieur --- Enseignement --- Universities --- Teaching methods --- Effets des innovations --- Innovations --- College teaching --- Metacognition --- Enseignement universitaire --- Métacognition --- Aids and devices --- Matériel didactique --- Pédagogie. --- Effets des innovations. --- Innovations.
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The EURACT Performance Agenda (EUPA) of the European Academy of Teachers in General Practice/Family Medicine (EURACT) is the third paper in a row following the European Definition of General Practice/Family Medicine (WONCA Europe) in 2002 which identified 6 core competencies and 11 abilities every general practitioner (GP) should master, and the EURACT Educational Agenda in 2005 which provided a framework to teach the core competencies by setting learning aims and monitoring their achievement. Performance (in contrast to competence) is understood as the level of actual performance in clinical care and communication with patients in daily practice. Small groups of EURACT Council members from 40 European countries have discussed and developed EUPA since 2007. EUPA is a general, uniform and basic agenda of performance elements every GP masters in daily practice, applicable and adaptable to different countries with different systems. It deals with the process and result of actual work in daily practice, not with a teaching/learning situation. EUPA discusses in depth the psychometrics and edumetrics of performance assessment. Case vignettes of abilities in GPs' daily practice illustrate performance and its assessment in every chapter. Examples of common assessment tools are workplace-based assessment by a peer, feedback from patients or staff and audit of medical records. EUPA can help to shape various performance assessment activities held locally in general practice/family medicine, e. g. in continuing professional development cycles, re-certification/re-accreditation/licensing procedures, peer hospitation programmes and practice audit programmes in quality management. It can give orientation for self-assessment for reflective practitioners in their continuing professional development. The EURACT Performance Agenda (EUPA) encourages general practitioners to initialize performance agendas adapted to their national health system to further strengthen the role of general practice/family medicine in their country.
MEDICAL / General. --- Adam Windak. --- Alma Eir Svavarsdottir. --- Bernard Gay. --- Bernhard Rindlisbacher. --- CBD. --- COT. --- Cees P. M. Van der Vleuten. --- Dolores Forés. --- EURACT. --- Egle Zebiene. --- Elena Frolova. --- Eva Jurgova. --- Filipe Gomes. --- Francesco Carelli. --- George Spatharakis. --- Georgi Ivanov. --- Givi Javashvili. --- Howard Tandeter. --- Janko Kersnik. --- Jean-Marie Degryse. --- Llukan Rrumbullaku. --- Mario R. Sammut. --- Markku Timonen. --- Maryna Oliynik. --- Mette Brekke. --- Mladenka Vrcic-Keglevic. --- Monica Lindh. --- Natalia Zarbailov. --- Natasa Pilipovic Broceta. --- Okay Basak. --- Owen Clarke. --- Paula Vainiomäki. --- Peter Vajer. --- Phil Phylaktou. --- Razvan Miftode. --- Roar Maagaard. --- Roger Price. --- Ruth Kalda. --- Sandra Gintere. --- Smiljka Radic. --- Valéry Dory. --- WPBA. --- Wolfgang Spiegel. --- Yvonne van Leeuwen. --- Zalika Klemenc-Ketis. --- appraisal. --- blueprint. --- edumetrics. --- holistic approach. --- psychometrics. --- simulated patient.
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