Listing 1 - 10 of 96 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Coachen is soms resoluut leiden, zeggen wat er te doen staat, stevig bij de hand nemen. Maar het is ook de kunst om de juiste vragen te stellen en de speler(s) zelf het antwoord te laten vinden. Een goede coach zorgt er in elk geval voor dat zijn tussenkomst uitmondt in iets positiefs: de speler en/of het team groeit.
Didactics of sports and games --- coaching --- lichamelijke opvoeding --- Sports --- Coaching of --- Handbooks, vade-mecums, etc. --- PXL-Media & Tourism 2016 --- communicatie --- communicatievaardigheden --- coachen --- sportbeoefenaars --- 796.015 --- Training --- Coaching --- Communicatie --- 617.4 --- training --- sport --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- bewegingsopvoeding --- Sport --- Communicatietechnieken --- Teamvorming --- Competentieontwikkeling --- Leidinggeven --- 371.3:796 --- 371.3:796 Didactics of physical education --- Didactics of physical education --- Communicatietechniek --- Teamontwikkeling --- Leiderschap --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
Opvoeden in de klas is een unieke bundeling van werkbare principes en concrete technieken waarmee leerkrachten dadelijk aan de slag kunnen gaan. Het boek is doorspekt met tips om je interactiestijl te perfectioneren. Het gaat in op kernthema's als assertiviteit, omgaan met pesten en het belang van emotionele intelligentie.
Leerlingbegeleiding - Onderwijs en opvoeding. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijspsychologie --- leraren-leerling relatie --- opvoeding --- Didactic strategies --- didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs en opvoeding --- 454 --- Communicatie --- Conflicten --- Denken --- Emotionele intelligentie --- Feedback --- Interactie --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Schoolcultuur --- Straffen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leraren --- klasmanagement (ler) --- interactief handelen --- 454.22 --- Talenten --- Tucht --- Pesten --- Intelligentie --- Didactiek; algemeen --- Classroom management --- Handbooks, manuals, etc. --- Onderwijs --- Opvoeding --- Opvoeding en onderwijs --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Hoe ga je goed om met leerlingen in de klas? Een vraag die voor leerkrachten, van primair of kleuteronderwijs tot het hoger onderwijs, een hele loopbaan relevant blijft. Opvoeden in de klas wil iedere lesgever helpen bij zijn of haar dagelijkse job. Het boek beschrijft principes en technieken waarmee leerkrachten kunnen werken om hun eigen aanpak verder uit te bouwen, en besteedt ook de nodige aandacht aan een goede samenwerking met collega's binnen de typische schoolomgeving.
Leerlingbegeleiding. --- Lerarenopleiding --- Onderwijs en opvoeding. --- Pedagogie. --- Algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijspsychologie --- leraren-leerling relatie --- opvoeding --- Didactic strategies --- didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs en opvoeding --- Education --- Child rearing --- Teachers --- Methodology --- Handbooks, manuals, etc. --- 371.3 --- 700 Pedagogie --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- Schoolcultuur --- Straffen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Leerkrachten-leerlingen --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pesten --- 454 --- opvoeden (ler) --- Onderwijsstijlen ; basisonderwijs --- Denken --- Didactiek --- Emoties --- Feedback --- Interactie --- Klasklimaat --- communicatie --- Onderwijsstijlen --- 454.22 --- 37.02 --- Lerarenopleiding : CVO --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- (zie ook: teleonderwijs) --- departement Lerarenopleiding 10 --- onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding en onderwijs --- Klassenmanagement --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Communicatie --- Gedrag --- Kinderen --- Communicatietechnieken --- Provincie West-Vlaanderen --- Straf --- Kind --- Communicatietechniek --- Emotie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Business policy --- Organization theory --- management --- organisatie --- Industrial psychology --- 658 --- 65.01 --- 65.012.4 --- $?$94/12 --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Développement des ressources humaines Human resource development --- Managers Managers --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- AA / International- internationaal --- 650 --- bedrijfscultuur --- bedrijven, management --- leiding geven --- organisatieleer --- organisaties, gedrag --- organisaties, verandering --- Management strategie beleid leren vaardigheden --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- managementvaardigheden --- Management Management --- #A9611A --- Management --- Lerende organisaties --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Flexibiliteit --- Organisatieveranderingen --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Leiderschap --- Organisatieverandering --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Lerende organisatie
Choose an application
Elin, judoka in hart en ziel, moet de tatami op tegen haar 'zwarte beest'. Ze wil echter dolgraag die overwinning en de punten op weg naar haar zwarte gordel. Ze is duidelijk onder de indruk. De handbalploeg staat bij de rust met 12-6 achter, niets draait. En iedereen dacht dat het een makkie ging worden tegen de voorlaatste. Iedere coach herkent dit soort situaties. Maar wat doe je ermee? Hoe reageer je? Coachen is soms resoluut leiden, zeggen wat er te doen staat, stevig bij de hand nemen. Maar coachen is ook de kunst om de juiste vragen te stellen en de speler(s) zelf het antwoord te laten vinden. (Bron: covertekst)
617.4 --- 617.5 --- Sport --- Coaching --- Training --- Psychologie en ethiek van de sport --- sport (ler) --- 796.015.5 --- 100608.jpg --- 796.015.5 Trainingsmethoden --- Trainingsmethoden --- Training. --- Coaching Coaching --- Equipe Team --- coaching --- 159.9:796 --- 159.9:796 Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Organization theory --- Personnel management --- Coaching. --- SMV:België --- SMV:training --- SMV:psychologie
Choose an application
Choose an application
Dit boek biedt leerkrachten principes én technieken voor de omgang en de communicatie met leerlingen en collega's. Onderwerpen die aan bod komen zijn: communicatietechnieken, feedback geven en krijgen, negatief klasgedrag en assertief optreden, straffen, omgaan met pesten, omgaan met emoties.
Choose an application
Choose an application
1: Waarom zijn teams zo belangrijk - 2: Principes van goed teamwerk - 3: Denk- en doeteams - 4: Een team samenstellen - 5: Overleg plegen en problemen oplossen in team - 6: Als teams falen - 7: Virtuele teams - 8 Een team leiden
Choose an application
Met dit managementboek willen de Vlaamse pedagogen Veronique Warmoes en Herman Van den Broeck de lezer helpen om creatief om te gaan met de 'voorkeurstijlen' die hij hanteert bij het omgaan met beslissingen, informatie, veranderingen en de werkomgeving. Via vragenlijsten kom je te weten welke stijl je zelf toepast en wat dit kan betekenen voor je rol als leidinggevende. Vervolgens wordt ingegaan op de samenstelling van een team, dat volgens de auteurs verschillende profielen nodig heeft: denkers én doeners, mensen die ideeën hebben en anderen die ze waarmaken. In een derde deel gaat de aandacht naar het ontwikkelen van een creatief en innovatief HR-beleid. Centraal bij dat alles staat de notie van 'creatief leiderschap' en er is dan ook veel aandacht voor technieken als het 'out of the box-denken'. Een handig en vlot geschreven praktijkboek, met vragenlijsten, opdrachten, tools, adviezen, voorbeelden uit het bedrijfsleven en een bibliografie. Hardcover, overzichtelijke kleurendruk. Verschenen in een reeks van de Vlerick Leuven Gent Management School en Flanders District of Creativity.
Leidinggeven. --- Personeelsbeleid. --- creativiteit --- personeelsmanagement --- Personnel management --- teamwork --- 65.012.4 --- Management 658.012.4 --- Organisatie van het werk 658.387 --- Personeelsbeleid 658.3 --- Teamwerk 658.387.4 --- 658.300 --- AA / International- internationaal --- 366.41 --- leiderschapsstijlen --- leiding geven --- teamwerk --- bedrijven, management --- human resources management --- managementvaardigheden --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Leidinggeven --- Educational leadership --- Handbooks, manuals, etc. --- Personeelsbeleid --- 098 Bedrijfskunde --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Managementvaardigheden --- Creativiteit --- Personeelsmanagement --- Teamwerk --- Innovatie --- Leiderschap --- Musiceren
Listing 1 - 10 of 96 | << page >> |
Sort by
|