Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Ons samenleven staat onder spanning. Discussies over politiek en samenleving raken snel verhit, tegenstellingen worden scherper gesteld. Dat laat zich ook voelen in de klas en op school. Leraren en directies worden voor fikse uitdagingen geplaatst. Hoe moet je reageren op heftige of haatdragende uitspraken? Hoe geef je les over gevoelige thema?s in het leerplan? Hoe ontmijn je polarisatie? Hoe voer je gesprekken over controversiële onderwerpen zonder dat de klas opvliegt?Dit boek zoekt antwoorden op deze vragen. Pedagogisch begeleiders, gemotiveerde leraren, directies, lerarenopleiders en educatief medewerkers van vormingsorganisaties vinden in het boek richtingwijzers en tips over het aangaan van moeilijke gesprekken en het bewerkstelligen van een open en democratisch gespreksklimaat.Omgaan met conflict en polarisatie in de klas is een vrucht van het onderzoekswerk van het Vlaams Vredesinstituut, een onafhankelijke instelling voor vredesstudies bij het Vlaams Parlement. De opdracht van het Vredesinstituut is het publieke debat informeren en praktijkdeskundigen ondersteunen op basis van wetenschappelijke inzichten.(Bron: https://www.pelckmanspro.be/omgaan-met-conflict-en-polarisatie-in-de-klas.html)
454.22 --- Radicalisme. --- communicatie. --- conflicten --- conflicthantering. --- klasmanagement. --- onderwijs. --- polarisatie. --- radicalisering. --- Onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen. --- 301.15. --- 465 --- onderwijs --- polarisatie --- radicalisering --- Radicalisme --- conflicthantering --- communicatie --- klasmanagement --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- 301.15 --- Teacher education. Teacher's profession --- conflicten (themawoord fictie) --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Pedagogie --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Educational sciences --- Polarisatie --- Onderwijsstijlen --- Pedagogiek --- diversiteit --- mondelinge communicatie --- gesprekstechnieken --- Sociology of education --- PXL-Education 2018 --- onderwijs en maatschappij --- politieke beschouwingen --- conflictbeheersing --- Onderwijs en maatschappij --- Communicatie ; onderwijs --- Conflicthantering ; onderwijs --- Klassenmanagement --- Multicultural education --- Polarization (Social sciences) --- Flanders --- Belgium --- Onderwijs --- Polarisering --- Conflicthantering --- Klasklimaat --- Diversiteit --- Multiculturele samenleving --- 454.6 --- Evolutietheorie --- Intercultureel onderwijs --- Klassfeer --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactic strategies --- Didactics of social education --- Didactics of history --- History as a science --- intercultureel onderwijs --- Education --- Book
Choose an application
Oorlog herdenken om de vredesgedachte te versterken. Dat is een van de belangrijkste doelstellingen van Vlaanderen bij de herdenking van 100 jaar Eerste Wereldoorlog in 2014-2018. In een nieuw onderzoeksrapport bestudeert het Vredesinstituut, onder meer op basis van een bevraging van betrokken stakeholders, hoe deze doelstelling gerealiseerd kan worden. Daarbij komen zowel concrete ideeën voor de praktijk van de herdenking, als een aantal cruciale uitgangspunten aan bod.
Polemology --- Sociology of culture --- anno 1910-1919 --- World War, 1914-1918. --- World War, 1914-1918 --- Historiography. --- History --- Wereldoorlog I
Choose an application
De temperatuur in onze samenleving loopt regelmatig hoog op. Conflicten en tegenstellingen zijn schering en inslag. Ook internationaal zijn er spanningen en tal van gewelddadige conflicten. Oorlogen zoals die in Syrië en Oekraïne komen voor leerlingen in Vlaanderen heel dichtbij, onder meer door de dreiging van kernwapens. Hoe kunnen leerkrachten en scholen aan de slag rond thema’s als geweld, conflict en vrede? Om inspiratie en aanknopingspunten aan te reiken, legde onderzoeker Maarten Van Alstein van het Vlaams Vredesinstituut in deze nieuwe praktijkgids de wetenschappelijke literatuur en de nieuwe, voorlopige Vlaamse eindtermen voor het secundair onderwijs onder de loep.
Vredeseducatie --- Oorlog ; Vrede --- Sociology of culture --- Didactics of social education --- Didactics of secundary education --- beleid --- vredesopvoeding --- etnische conflicten --- vredesonderwijs --- Flanders
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Overzicht van de wet- en regelgeving en de stand van zaken in België.
wapencontrole --- Foreign trade. International trade --- wapenhandel --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Criminal law. Criminal procedure --- Belgium --- Armes de feux [Possession ] --- Armes à feu--Industrie et commerce --- Firearms industry and trade --- Firearms ownership --- Vuurwapens [Bezit van ] --- Vuurwapens--Industrie en handel --- Firearms --- Armes à feu --- Social aspects --- Law and legislation --- Aspect social --- Possession --- Droit --- 121 Strafrecht en strafprocesrecht --- 800 Collectie Vlaams Vredesinstituut --- 874 Wapenhandel --- BPB1109 --- Arme à feu et munitions --- Vuurwapen --- Armes à feu --- tulirelvad ja laskemoon --- eldvapen och ammunition --- šaujamieroči un munīcija --- armi tan-nar u munizzjonijiet --- vatreno oružje i streljivo --- arma de fogo e munições --- vuurwapen --- arma de fuego y municiones --- armi da fuoco e munizioni --- πυροβόλα όπλα και πυρομαχικά --- огнестрелни оръжия --- Feuerwaffe --- strelno orožje in strelivo --- střelná zbraň a střelivo --- skydevåben og ammunition --- arme de foc și muniții --- lőfegyverek és lőszerek --- огнено оружје и муниција --- broń palna i amunicja --- tuliaseet ja ammukset --- ватрено оружје и муниција --- armë dhe municione --- strelné zbrane a strelivo --- šaunamieji ginklai ir šaudmenys --- firearms and munitions --- munice --- střelivo --- ieroču, munīcijas un militārā aprīkojuma tirdzniecība --- muníció --- kaujas munīcija --- airm thine agus muinisin --- Arme à feu et munitions
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|