Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Early school leaving and youth unemployment are on top of the societal and political agendas, both in Belgium and in Europe. More and more observers fear a 'lost generation' of young people who, by the combined effects of educational failure and unemployment, see their chances for a fulfilling and productive life seriously diminished. Integrating and keeping young people into education and the labour market is becoming a huge challenge and a priority for European societies. Early school leaving & youth unemployment is the result of an international call for scientific papers by the P&V Foundation, which aimed to reward articles that succeed to elucidate in a rigorous, empirical and original way the causes of and possible solutions for early school leaving and/or youth unemployment in Belgium and other OECD societies. The authors come from different disciplines, such as sociology, economy, education and labour market studies.
Labour market --- Age group sociology --- Sociology of education --- #SBIB:316.334.2A343 --- #SBIB:316.334.2A350 --- #SBIB:316.334.1O350 --- PBIB --- 451 Werkloosheid --- 742 Scholieren en studenten --- Schoolmoeheid (schooluitval) --- Drop-out --- jeugdwerkloosheid --- Schoolverlaters --- 371.212.8 --- 331.66-053.7 --- Arbeidssociologie: ongelijkheden op de arbeidsmarkt: positie van jongeren en ouderen op de arbeidsmarkt --- Arbeidssociologie: werkloosheid: algemeen --- Onderwijs en economie --- Voortijdig schoolverlaten --- Jeugdwerkloosheid --- 331.66 --- schoolverlaters --- Voortijdige schoolverlaters --- Voortijdige schoolverlaters. --- Jeugdwerkloosheid. --- Youth --- Employment --- Belgium --- European communities --- Dropouts --- European Union countries
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Deze brochure stelt de resultaten voor van recent onderzoek naar leerlingenparticipatie in Vlaamse secundaire scholen. Het is het laatste onderzoek van een drieluik rond participatie. Het onderzoek peilt naar hoe leerlingen in de praktijk inspraak en actieve participatie beoefenen en beleven. Ook de effecten van leerlingenparticipatie op het schoolklimaat, leermotivatie en sociaal gedrag komen aan bod. Tot slot zijn er aanbevelingen voor de praktijk. (Bron: www.ond.vlaanderen.be)
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|