Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
By blending film studies and cognitive sciences, Miklós Kiss and Steven Willemsen's study on impossible puzzle films looks into the relation between complex storytelling and the mind. Films looked at include 'Donnie Darko,' 'Mulholland Drive' and 'Primer.'
Film --- Motion pictures --- Narration (Rhetoric) --- Narrative (Rhetoric) --- Narrative writing --- Rhetoric --- Discourse analysis, Narrative --- Narratees (Rhetoric) --- Philosophy.
Choose an application
"Many films and novels defy our ability to make sense of the plot. While puzzling storytelling, strange incongruities, inviting enigmas and persistent ambiguities have been central to the effects of many literary and cinematic traditions, a great deal of contemporary films and television series bring such qualities to the mainstream-but wherein lies the attractiveness of perplexing works of fiction? This collected volume offers the first comprehensive, multidisciplinary, and trans-medial approach to the question of cognitive challenge in narrative art, bringing together psychological, philosophical, formal-historical, and empirical perspectives from leading scholars across these fields"--
Narration (Rhetoric) --- Mass media --- Drama --- Motion pictures --- Motion picture plays --- Motion pictures --- Philosophy. --- Philosophy. --- Technique. --- Aesthetics --- Plots, themes, etc.
Choose an application
Film --- anno 1910-1919 --- anno 1900-1909 --- anno 1920-1929 --- #SBIB:309H1300 --- Filmwezen: algemene werken
Choose an application
"Het tweede deel van de serie 'Sleutelteksten in film- en media-theorie' is gewijd aan de klassieke en moderne filmtheorie tussen 1945 en 1980. In deze periode ging de aandacht allereerst uit naar de aard en status van de film, gevolgd door interesse in de taal en vertelwijze van de film. Zo bevat dit deel beschouwingen over enkele doorslaggevende ontwikkelingen in de naoorlogse film, waaronder het Italiaanse neorealisme en de Franse Nouvelle Vague, de bloei van Hollywood, en de 'auteurtheorie'. Vanaf de jaren zestig wordt de film voorwerp van academische studie, en bieden disciplines als linguïstiek, semiotiek en psychoanalyse nieuwe gereedschappen voor de analyse van de film. De in deze periode ontwikkelde theorieën hebben een blijvend stempel gedrukt op de moderne filmwetenschap. De hier verzamelde teksten bieden een overzicht van de belangrijkste theorieën van de klassieke en moderne film: van pioniers als Maya Deren, Alexandre Astruc, François Truffaut en Pier Paolo Pasolini tot invloedrijke auteurs als André Bazin, Andrew Sarris, Christian Metz en Laura Mulvey. Sommige van deze essays waren niet eerder in het Nederlands beschikbaar. Alle teksten worden ingeleid en in hun historische context geplaatst om hun blijvend belang voor het denken over film en media te onderstrepen."
#SBIB:309H1300 --- Filmwezen: algemene werken --- Film --- anno 1920-1929 --- anno 1940-1949 --- anno 1950-1959 --- anno 1960-1969 --- anno 1970-1979
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|