Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In Houvast moeten de leerlingen grotendeels zelfstandig aan het werk om een rek te maken. Wat voor soort rek wordt het? Hoe gaat het eruitzien? Antwoorden op die vragen zullen door de leerlingen zelf ingevuld worden bij het ontwerp van hun product. De eigenschappen van verschillende materialen worden grondig onderzocht door de leerlingen zelf. Deze materiaalstudie is volledig in functie van hun realisatie. Geen enkele architect laat een huis bouwen zonder iets van tekeningen te hebben; zo zal geen enkele leerling zijn werkstuk beginnen maken zonder er eerst de aanzichten van te tekenen. Een hele klus dus voor een doe-het-zelver!
Techniek --- Secundair onderwijs. --- leerboeken --- techniek --- 640.12 --- 487.1 --- technologische opvoeding --- 486.7 --- Houtbewerking ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Technologische opvoeding ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Technologische opvoeding; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Verbindingen --- Kunststoffen --- Houtbewerking --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Vrij onderwijs --- Techniek (wetenschap) --- Verbinding (techniek) --- Kunststof --- Industrie
Choose an application
In Eco@home draait alles rond duurzaam bouwen en leven. Leerlingen maken kennis met relevante technische systemen die daartoe kunnen bijdragen zoals zonnepanelen, warmtepompen en windmolens (zonne-energie, warmte-energie en bewegingsenergie). Ze ontdekken dat er ook kleinschaliger oplossingen bestaan om energie te besparen (spaarlampen plaatsen, stekkers uittrekken, gebruik van energiezuiniger toestellen) en nemen thuis de proef op de som. Met Eco@home worden leerlingen zich bewust van hun water- en energieverbruik en met een projectvoorstelling geven ze elkaar energietips om spaarzamer te leven.
Techniek --- Secundair onderwijs. --- leerboeken --- techniek --- 640.12 --- 485.6 --- maatschappelijke vorming --- 486.7 --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Energie --- Zonne-energie --- Windenergie --- Geothermische energie --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Vrij onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Techniek (wetenschap) --- Belasting (fiscaal)
Choose an application
Ruimtevaart … op het eerste zicht niet meteen een thema uit de leefwereld van de leerling, maar wel eentje dat tot de verbeelding spreekt. In Ruimtetoerist wordt onder meer stilgestaan bij het mechanische aspect van de ruimtevaart, en de leerlingen gaan ook zelf een raket maken met huis-, tuin- en keukenmateriaal. Daarnaast is Ruimtetoerist een vrolijke verkenning van wat er zich allemaal afspeelt in de kosmos, al is de link met aardse technologieën nooit ver weg.
Techniek --- Secundair onderwijs. --- leerboeken --- techniek --- 640.12 --- 487.1 --- Ruimtevaart --- 486.7 --- Technologische opvoeding; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Satellieten --- ISS --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Vrij onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Techniek (wetenschap) --- Satelliet --- Internationaal Ruimtestation
Choose an application
In Smakelijk! ontdekken leerlingen proefondervindelijk het bestaan van ‘positieve' en ‘negatieve' bacteriën. In de bundel komen bewaartechnieken aan bod, maar er wordt ook stilgestaan bij het belang van hygiëne om voedselbederf te voorkomen. Verderop in de bundel wordt het duidelijk dat micro-organismen ook een positieve rol kunnen spelen en in staat zijn om stoffen te maken. Als realisatieopdracht krijgen de leerlingen de kans om zelf een pizza te ontwerpen (die afhankelijk van de infrastructuur ook gemaakt wordt.). En … waarvoor zullen de leerlingen kiezen? Ontwerpen ze een pizza volgens de principes van slow food (met de intentie om de ecologische voetafdruk zo laag mogelijk te houden) of kiezen ze resoluut voor een fastfood pizza? Een project dat smaakt naar meer!
Techniek --- Secundair onderwijs. --- leerboeken --- techniek --- 640.12 --- 487.1 --- 486.7 --- Technologische opvoeding ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Technologische opvoeding; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Fotografie --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Film --- Televisie --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Vrij onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Micro-organismen --- Voeding --- Techniek (wetenschap) --- Film (cinematografie) --- Onderzoek --- Geweld --- Micro-organisme --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
Aan de hand van een concreet en handig voorwerp, de zaklamp, verkennen leerlingen in Straf Licht allerlei soorten elektrische begrippen. De elektrische kringloop komt aan bod, maar ook verschillende soorten energiebronnen, stroomschema's en de vaardigheden demonteren, monteren en optimaliseren. Aan het eind van het project worden de leerlingen nog eens extra uitgedaagd: ze ontwerpen zelf een milieuvriendelijke zaklamp…
Techniek --- Secundair onderwijs. --- 62 <07> --- leerboeken --- techniek --- 487 --- schoolboeken --- technologische opvoeding --- 640.12 --- 485.6 --- project algemene vakken --- 486.7 --- Technologische opvoeding ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Zaklantaarns --- Ingenieurswetenschappen. Technologie in het algemeen--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - technisch-technologische vakken, elektriciteit, metaalbewerking, hout, bouw, mechanica --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Zaklantaarn --- Energie --- Licht --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Vrij onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Elektriciteit --- Gemeenschapsonderwijs --- Techniek (wetenschap) --- Verlichting (techniek) --- Belasting (fiscaal) --- Donker
Choose an application
In Op Weg begeven leerlingen zich in het verkeer. De fiets, het populairste vervoersmiddel bij de doelgroep, krijgt daarbij de nodige aandacht: leerlingen leren gebreken aan hun eigen tweewieler herstellen en krijgen meteen de nodige tips over veilig gedrag op de weg. In de loop van het project doet de leerling ook de nodige kennis op over soorten transport en overbrengingen.
Techniek --- Secundair onderwijs. --- leerboeken --- techniek --- 487 --- schoolboeken --- technologische opvoeding --- 640.12 --- 487.1 --- 486.7 --- Technologische opvoeding ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- didactiek secundair onderwijs - technisch-technologische vakken, elektriciteit, metaalbewerking, hout, bouw, mechanica --- Technologische opvoeding; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Transport --- Verkeer --- Fietsen --- Overbrengingen --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Vrij onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Techniek (wetenschap) --- Overbrenging --- Examen --- Rijbewijs --- Leefbaarheid --- Fietsen (werkwoord)
Choose an application
In Goal! maken uw leerlingen kennis met de beginselen van technisch tekenen, boren, schroeven en hameren. Doel van het project is om eigenhandig een minivoetbal- of golfspel te realiseren. In het kader van het project leren de leerlingen meer over materialen en gereedschappen, tekens en symbolen (2D en 3D, pictogrammen, stroomdiagrammen …) en het belang daarvan in het leven van elke dag.
Techniek --- Secundair onderwijs. --- leerboeken --- techniek --- 487 --- schoolboeken --- technologische opvoeding --- 640.12 --- 487.1 --- veiligheid --- 486.7 --- Elektrotechniek ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Technologische opvoeding ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- didactiek secundair onderwijs - technisch-technologische vakken, elektriciteit, metaalbewerking, hout, bouw, mechanica --- Technologische opvoeding; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Spelletjes --- Voetbal --- Minigolf --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Vrij onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Techniek (wetenschap) --- Spel --- Voetbal (sport)
Choose an application
In Rescue leren leerlingen hoe ze te hulp moeten snellen in geval van schaaf- en snijwonden. Meteen komt ook aan bod waarom die wondverzorging zo belangrijk is; ze maken kennis met ziekteverwekkers en andere micro-organismen. In Rescue wordt stilgestaan bij hygiëne, een onderwerp dat jongeren in hun puberteit zeker aanbelangt.
Techniek --- Secundair onderwijs. --- 487 --- schoolboeken --- techniek --- technologische opvoeding --- 640.12 --- 487.1 --- 486.7 --- Gezondheidszorg --- Technologische opvoeding ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- didactiek secundair onderwijs - technisch-technologische vakken, elektriciteit, metaalbewerking, hout, bouw, mechanica --- Technologische opvoeding; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- EHBO --- Wondverzorging --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Vrij onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Techniek (wetenschap) --- Wondzorg
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|