Narrow your search

Library

UGent (2)

Hogeschool Gent (1)


Resource type

dissertation (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2010 (1)

2009 (1)

2006 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Dissertation
Opsporen van methicilline-resistente stafylokokken bij gezelschapsdieren.
Authors: ---
Year: 2009

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Webapplicatie voor taakplanning in gastronomische keukens
Authors: --- ---
Year: 2006

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
De bewonersvergadering, voor kinderen van 3 tot 12 jaar met eventuele gedrags- en emotionele problemen, binnen een CKG, vormgeven op beleidsniveau en herimplementeren op groeps- en kindniveau op een creatieve en speelse manier.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Probleemstelling: Op deze korte termijn was het enkel maar mogelijk een aanzet te geven, om de bewonersvergadering meer structuur en kracht bij te zetten. Vanuit de visietekst heb ik gewerkt naar een meer structurele opbouw voor de bewonersvergadering. Het nieuwe werkvoorschrift kreeg vorm door de vernieuwende elementen van twee andere CKG’s namelijk CKG Don Bosco en CKG Sint-Clara. Ik heb er voor gekozen om twee bewonersvergaderingen te leiden. Dit gaf me de ruimte om na de eerste vergadering nog wijzigingen aan te brengen in het nieuwe werkvoorschrift. Na de tweede vergadering was er duidelijk meer structuur aanwezig. Dit biedt me wel handvaten om een bewonersvergadering te leiden. Op individueel niveau wou ik de ideeënbus integreren in de vergadering. Deze bus was zowel voor volwassenen als voor kinderen bedoeld. Ik vond dat de kinderen een eigen ideeënbus moesten hebben, dat kindvriendelijker was uitgewerkt. Het moest een eyecatcher zijn voor aan de ingang van het Kinderkasteeltje. Deze ideeënbus kreeg vorm via een ideeënlamp. Ik heb gewerkt met balletjes, om eenvoudig de ideeën te deponeren in de mond van de ideeënlamp. Telkens als er een idee wordt ingestoken, maakt de ideeënbus lawaai. Het integreren van de ideeënbus heb ik gerealiseerd door het instrument binnen de structuur van het werkvoorschrift onder te brengen. De bewonersvergadering zelf heb ik inhoud gegeven door twee rechten binnen de integrale jeugdhulpverlening te belichten. Via een spelactiviteit heb ik het recht op privacy en het recht op een eigen dossier verduidelijkt. Het was niet haalbaar om alle elf de rechten te betrekken in deze toch kort op elkaar volgende vergaderingen. Deze twee rechten kregen mijn voorkeur, omdat ik merkte dat kinderen vaak met bepaalde delen van deze rechten werden geconfronteerd. Conclusies: Op deze korte termijn was het enkel maar mogelijk een aanzet te geven, om de bewonersvergadering meer structuur en kracht bij te zetten. Vanuit de visietekst heb ik gewerkt naar een meer structurele opbouw voor de bewonersvergadering. Het nieuwe werkvoorschrift kreeg vorm door de vernieuwende elementen van twee andere CKG’s namelijk CKG Don Bosco en CKG Sint-Clara. Ik heb er voor gekozen om twee bewonersvergaderingen te leiden. Dit gaf me de ruimte om na de eerste vergadering nog wijzigingen aan te brengen in het nieuwe werkvoorschrift. Na de tweede vergadering was er duidelijk meer structuur aanwezig. Dit biedt me wel handvaten om een bewonersvergadering te leiden. Op individueel niveau wou ik de ideeënbus integreren in de vergadering. Deze bus was zowel voor volwassenen als voor kinderen bedoeld. Ik vond dat de kinderen een eigen ideeënbus moesten hebben, dat kindvriendelijker was uitgewerkt. Het moest een eyecatcher zijn voor aan de ingang van het Kinderkasteeltje. Deze ideeënbus kreeg vorm via een ideeënlamp. Ik heb gewerkt met balletjes, om eenvoudig de ideeën te deponeren in de mond van de ideeënlamp. Telkens als er een idee wordt ingestoken, maakt de ideeënbus lawaai. Het integreren van de ideeënbus heb ik gerealiseerd door het instrument binnen de structuur van het werkvoorschrift onder te brengen. De bewonersvergadering zelf heb ik inhoud gegeven door twee rechten binnen de integrale jeugdhulpverlening te belichten. Via een spelactiviteit heb ik het recht op privacy en het recht op een eigen dossier verduidelijkt. Het was niet haalbaar om alle elf de rechten te betrekken in deze toch kort op elkaar volgende vergaderingen. Deze twee rechten kregen mijn voorkeur, omdat ik merkte dat kinderen vaak met bepaalde delen van deze rechten werden geconfronteerd.

Keywords

Listing 1 - 3 of 3
Sort by